Andere bestemmingen in Brazilie

Praat hier over alles wat NIETS met Fortaleza te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Andere bestemmingen in Brazilie

Bericht door Salseros » wo apr 18, 2007 12:40

Zijn er mensen die ook weleens ergens anders geweest zijn in Brazilie?
De 1e keer dat ik ooit in Brazilie geweest ben, was in Salvador (2004), ik zat daar in een wijk genoemd Barra (beetje chique wijk),
in een 4 sterren hotel samen met een maat van mij.

Om eerlijk te zijn vond ik het een beetje tegenvallen daar, als je 's-avonds uit wilde was je verplicht om met de taxi te gaan.
Het viel me ook op dat alle uitgaansgelegenheden ver van elkaar gelegen waren, nee... Fortaleza beviel me veeeel beter! :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr jul 06, 2007 23:45

ben een keertje in natal geweest en dat viel mij eerlijk gezegd ook wel wat tegen geef mij ook maar Ceara-Fortaleza!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » zo jul 15, 2007 21:22

Ben erg benieuwd of mensen nog andere leuke bestemmingen weten. Als ik mijn brasil reisgids moet Salvador toch wel een erg mooie en leuke stad zijn. Mijn interesse was vooral gewekt toen er stond dat er veel morenas rondlopen :)

Ga in Augustus weer een maand en wil eigenlijk wel eens naar Salvador vliegen. Misschien ook nog naar Sao Paolo, vriendinnetje van me zei dat ze daar prachtige baaien hebben.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma jul 16, 2007 03:09

No_Stress_Fortaleza schreef:Ben erg benieuwd of mensen nog andere leuke bestemmingen weten. Als ik mijn brasil reisgids moet Salvador toch wel een erg mooie en leuke stad zijn. Mijn interesse was vooral gewekt toen er stond dat er veel morenas rondlopen :)

Ga in Augustus weer een maand en wil eigenlijk wel eens naar Salvador vliegen. Misschien ook nog naar Sao Paolo, vriendinnetje van me zei dat ze daar prachtige baaien hebben.
Ik denk dat je São Paulo verwart met Rio de Janeiro. De stad São Paulo ligt namelijk niet aan de oceaan. :wink: misschien ergens in de staat São Paulo ofzo, dat kan wel...

Rio ben ik trouwens een paar dagen in het najaar van 2005 geweest, sightseeing. Hele mooie en interessante stad. Niet zozeer de historische gebouwen die je bij Europese citytrips ziet, maar geografisch gezien zonder twijfel de mooiste stad ter wereld. Daar heb je inderdaad die stad is opgedeeld door verschillende baaien en gebouwd is over de groene heuvels, wat leidt tot prachtige panorama's als je daar bovenop de Pão de Açucar staat, of op de heuvel met het Christus de Verlosser-beeld. (Christo Corvocado trouwens dik verdiend uitgeroepen tot één van die wereldwonderen vorige week 8) ). En die stad heeft iets, maar het is moeilijk om te zeggen wat. Ik noem Rio altijd het New York van het zuiden, omdat ik NY datzelfde gevoel had en dat had ik enkel bij die twee steden en geen enkele andere van de vele die ik reeds bezocht heb... die stad is een wereld op zichzelf, de mensen zijn dan wel Brazilianen (of Amerikanen in het andere geval), maar toch zo anders, de stad leeft op haar eigen ritme. Het is gewoon verslavend, je wil er zeker nog eens terug keren.
Enkel de stranden in Rio vind ik overroepen. Copacabana en Iapanema zijn wel mooi, maar als je uit bv. Fortaleza komt is er niks speciaal aan. Als je naar Brazilië gaat puur voor strandvakantie, wel de mooiste stranden vind je zonder twijfel in de Nordeste (maar dan moet je wel effe verder kijken dan Fortaleza zelf, niet in de grote steden...)



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » ma jul 16, 2007 09:20

Ben inderdaad bekend dat Sao Paolo niet aan de oceaan ligt. Maar dat meisje had het erover dat je een paar 100km rijden ofzo ook aan prachtig water kunt liggen met allemaal baaien. Ze zegt:
I suggest you not to go to Porto Seguro. If you wanna go to Bahia, you should go to Itacaré (the airplane goes to Ilhéus, and from there you rent a car or take a bus). From there, you can go to Barra Grande, Morro de São Paulo and other little towns with great beaches. Take a look at the internet, I'll bet you'll like it.
Dus eerst naar Salvador en dan naar Sao Paolo ofzo..?

Over welke stranden in de buurt van Fortaleza heb je het? Jerri ed?



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » do jul 19, 2007 20:45

Salseros, vond je Salvador echt zo tegenvallen? Wat vond je van de stranden?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do jul 19, 2007 20:48

De stranden waren redelijk, niet echt bijzonder. Zoals ik al zei, alles ligt te ver uit elkaar...
Je hebt er echter wel een klein eilandje wat je met een pond kan bereiken (gaat ieder uur ofzo, trip van een half uur) en dat eilandje is echt een paradijs op aarde... parelwitte stranden, ongelofelijk mooi. Weet even de naam niet meer...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » do jul 19, 2007 20:56

Bedoel je Itaparica? Hoe zit het met de prijzen in Salvador? Vergelijkbaar met Fortaleza?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do jul 19, 2007 21:11

Juist dat was het, Itaparica... Prijzen zijn inderdaad vergelijkbaar met Fortaleza. Het oude centrum was ook wel mooi (Pelourinho)... vooral 's-avonds leuk stappen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » do jul 19, 2007 21:13

Klinkt toch een stuk positiever Salseros, lees ook veel leuke dingen over Bahia dus ik ga d'r een kijkje nemen. Voor een euro of 75 heb je een enkeltje Bahia vanaf Fortaleza dus daar hoef je het niet voor te laten.



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » zo dec 02, 2007 23:26

I suggest you not to go to Porto Seguro. If you wanna go to Bahia, you should go to Itacaré (the airplane goes to Ilhéus, and from there you rent a car or take a bus). From there, you can go to Barra Grande, Morro de São Paulo and other little towns with great beaches. Take a look at the internet, I'll bet you'll like it.
Spuit 11: Morro de São Paulo (São Paulo heuvel) is in de deelstaat Bahia.

Schrijf overigens niet PaOlo, ik begrijp niet hoe men daar in het buitenland aankomt.

In de buurt van São Paulo heb je wel Paraty (grens: staten Rio SP) waar het erg mooi schijnt te zijn. En in Rio, meen ik tenminste, Angra dos Reis en Búzios. Waarschijnlijk allemaal behoorlijk duur. Meer naar het zuiden heeft Florianópolis ook onder jongeren een goede naam. Het leuke is daar misschien dat je er ook Zuid-Amerikaanse toeristen hebt in plaats van Italianen en Portugezen. In de Braziliaanse winter is het er te koud.



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » ma dec 03, 2007 15:54

Salvador is inderdaad de moeite waard,zeker Pelourinho vind ik erg mooi en sfeervol.de stranden porto de barra,flamengo zijn mooi,maar minder dan in Fortaleza.Wat de prijzen betreft,die liggen wat uitgaan bereft op het niveau mucuripe,armazem./hotels heb je in Pelourinho al vanaf +/-R$50,-.Nadeel vond ik de grote afstanden(vliegveld-pelourinho een uur met de taxi)en het is er wat gevaarlijker dan in Fortaleza(persoonlijk/gevoelsmatig)ga in voorjaar waarschijnlijk weer naar Salvador in combinatie met porto Seguro en Fortaleza



Plaats reactie