Oversterfte

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Oversterfte

Bericht door Ajax » wo feb 28, 2024 13:42

comulder schreef:
wo feb 28, 2024 11:21
Je kunt me niet wijs maken dat er door de minister van VWS letterlijk gezegd is dat het vaccin absoluut veilig was in de zin dat het vaccin voor 100% veilig is.

Het is letterlijk gezegd. Iedereen moest de prik gaan halen. Je doet het voor een ander. Zelfs een hoofdredacteur van een grote krant zei dat we niet kritisch moesten zijn (waardoor andere geluiden feitelijk werden onderdrukt). Het is allemaal gebeurd. Jullie waren er allemaal bij :)

Alvast ter herinnering:

https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-vac ... ~a19ef05a/


Overigens bedankt voor de reactie, want dit hoor ik inderdaad vaker: "Je wil me toch niet vertellen dat, .....". Al diverse keren werd later duidelijk dat "wat we niet willen vertellen dat" tóch waar bleek te zijn.

En daarom dus mijn eerdere stelling dat later ineens de herinneringen zijn veranderd. Blijkbaar mee veranderd met wat er nu door de reguliere media wordt gebracht. Dus zoeken we gewoon wat dingen terug :)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oversterfte

Bericht door Felix » wo feb 28, 2024 14:05

Deze minister (die binnenkort via het old boys circuit wel ergens ongekozen burgemeester of senator zal worden) zegt dat het vaccin veilig is en dat ís het ook. Over de bijwerkingen heeft hij het inderdaad mis.

Hij (geen arts overigens) stelt verder dat er een vinger aan de pols gehouden zal worden. Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 617
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Oversterfte

Bericht door comulder » wo feb 28, 2024 15:17

Felix schreef:
wo feb 28, 2024 14:05
Deze minister (die binnenkort via het old boys circuit wel ergens ongekozen burgemeester of senator zal worden) zegt dat het vaccin veilig is en dat ís het ook. Over de bijwerkingen heeft hij het inderdaad mis.

Hij (geen arts overigens) stelt verder dat er een vinger aan de pols gehouden zal worden. Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.
Precies dit bedoelde ik 😉 In aanvulling daarop😉 Dat een vaccin veilig is wil nog niet zeggen dat er geen bijwerkingen kunnen zijn 😉. Het eerste vaccin waarbij bijwerkingen volkomen uitgesloten zijn, moet nog ontwikkeld worden 😉



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Oversterfte

Bericht door Ajax » wo feb 28, 2024 15:57

comulder schreef:
wo feb 28, 2024 15:17
Het gaat hier over het Astra-Zeneca vaccin.

Dat was niet het punt Co. Maar een vaccin zou ik niet veilig willen noemen als myocarditis een bijwerking kan zijn. Het gaat mij er om dat veel mensen zich iets anders herinneren. Misschien deze dan:



Tuurlijk, het was in het begin van de crisis (en ik ben ook niet eens een fanatieke tegenstander van vaccins). Het gaat erom dat deze minister keihard beweerde dat het vaccin veilig was en dat er al heel snel berichten naar buiten kwam dat dit eigenlijk niet klopte. Hij was ervan overtuigd dat iedereen ingeënt moest worden, want op die manier zouden we ons "uit de crisis vaccineren". En deze mening werd dus door de strot gedrukt en terechte bedenkingen werden belachelijk gemaakt en onderdrukt (bv. op social media).

@Felix: mij zal je niet horen zeggen dat het vaccin (Astra Zenica of Pfizer) veilig is, alleen al om te voorkomen dat we er naast zitten als er toch slachtoffers zijn. Hoeveel? Dat blijven we volgen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oversterfte

Bericht door Felix » wo feb 28, 2024 16:00

Maar een vaccin zou ik niet veilig willen noemen als myocarditis een bijwerking kan zijn.

Myocarditis pleegt vrij onschuldig te zijn. Trouwens, in dit verhaal van de minister (in AD) gaat het niet om Pfizer maar om Astra-Zeneca.

alleen al om te voorkomen dat we er naast zitten als er toch slachtoffers zijn. Hoeveel? Dat blijven we volgen.

Wat raar dat er nog steeds geen golf van slachtoffers gevonden is (hoe graag jullie dat ook zouden willen hebben).



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Oversterfte

Bericht door borsjea » wo feb 28, 2024 22:09

en niet alleen een vaccinatie, ook een verdoving of het afnemen van bloed heeft een risico. Tijdens de vaccinatie periode is ook de kans op trombose als risico genoemd waarbij men dat vergeleek met een vlucht met een vliegtuig van 4 uur of meer en het pil gebruik bij vrouwen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Oversterfte

Bericht door Progresso » wo mar 20, 2024 20:24

Waar zou dat wantrouwen tegen de overheid nou vandaan komen?


https://nieuwrechts.nl/97229-d66-minist ... -te-voeren



Plaats reactie