Electrische bussen in Brazilië
Re: Electrische bussen in Brazilië
VDL is in mijn ogen de grote constante mbt problemen met nieuwe bussen. Al tientallen jaren bij elke introductie van een nieuwe bus van welke merk dan ook zijn er in Nederland problemen geweest of zijn ze er nog. Op dit moment ook bij electrische bussen van een merk waar er in 700 steden al bussen van rond rijden. In vrijwel alle gevallen in Nederland was VDL verantwoordelijk voor de opbouw.
Re: Electrische bussen in Brazilië
En niet alleen personen auto fabrikanten vestigingen zich in Brazilië. 3 fabrikanten van autobussen en andere zwaardere voertuigen willen zich hier vestigen.
https://www.mobiauto.com.br/revista/as- ... ricos/3199
https://www.mobiauto.com.br/revista/as- ... ricos/3199
Re: Electrische bussen in Brazilië
Je ziet dat bij de overheid al de projecten problemen ondervinden ook bij vervoer zoals bussen en treinen. Als jij als particulier bedrijf een bus of iets dergelijks uitzoekt kijk je naar wat je te besteden hebt en zoek je een model uit wat naar je behoefte voldoet naar eerst gekeken te hebben of dit model problemen heeft bij andere klanten.
Bij de overheid moeten ze verplicht een opdracht in de markt zetten. Dan moet er ingeschreven worden en vergeleken worden op basis van aangeleverde specificaties. Een zege voor eerlijke concurrentie en tegengaan van corruptie. Een hel voor kwaliteit en verwachtingen van het eindproduct.
En hierdoor zijn er vaak problemen. VDL doet het de laatste jaren redelijk. Maar recent ging er een nieuwe busbouwer Ebusco bijna aan onderdoor. De airco voldeed niet bij een project. De onderaannemer die dit geleverd had kon de kosten die dit meebracht niet vergoeden. De rechter zegt terecht dat Ebusco verantwoordelijk is voor de gehele bus. Dus wat een mooi verdiend project leek te zijn bleek een nachtmerrie voor zowel het bedrijf als de afnemer van de bus. Er zitten heel veel nieuwe kleine en grote spelers in de markt dat geeft regelmatig problemen zeker omdat opdrachtgevers vaak net iets anders willen en er weinig standaard producten zijn.
Bij de overheid moeten ze verplicht een opdracht in de markt zetten. Dan moet er ingeschreven worden en vergeleken worden op basis van aangeleverde specificaties. Een zege voor eerlijke concurrentie en tegengaan van corruptie. Een hel voor kwaliteit en verwachtingen van het eindproduct.
En hierdoor zijn er vaak problemen. VDL doet het de laatste jaren redelijk. Maar recent ging er een nieuwe busbouwer Ebusco bijna aan onderdoor. De airco voldeed niet bij een project. De onderaannemer die dit geleverd had kon de kosten die dit meebracht niet vergoeden. De rechter zegt terecht dat Ebusco verantwoordelijk is voor de gehele bus. Dus wat een mooi verdiend project leek te zijn bleek een nachtmerrie voor zowel het bedrijf als de afnemer van de bus. Er zitten heel veel nieuwe kleine en grote spelers in de markt dat geeft regelmatig problemen zeker omdat opdrachtgevers vaak net iets anders willen en er weinig standaard producten zijn.
Re: Electrische bussen in Brazilië
Wetsvoorstel in de maak om diesel bussen te gaan vervangen door electrische bussen.
https://noticias.r7.com/brasilia/discus ... e-13032024
https://noticias.r7.com/brasilia/discus ... e-13032024
Re: Electrische bussen in Brazilië
Ik heb deze bus gisteren bij een bezoek aan de Smart City beurs mogen aanschouwen.
https://diariodotransporte.com.br/2024/ ... -curitiba/
https://diariodotransporte.com.br/2024/ ... -curitiba/