Volgens een nieuw rapport van de EU stoten plugin hybrides tot drie-en-half maal zoveel CO2 uit als volgens de WLTP cijfers zou blijken.
Dat betekent ook drie-en-half maal zoveel energie.
Auke Hoekstra, de autoriteit op dit gebied maakt gehakt van PHEV's.
https://twitter.com/AukeHoekstra/status ... 8M9qA&s=19
Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Re: Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Zo'n auto is alleen goed voor het milieu en je portemonnee bij specifiek gebruik. Je moet beschikking hebben over goedkope stroom. En veel korte afstanden electrisch rijden. En de behoefte hebben om ook heel af en toe een lange rit te maken. En in Europa begint de lange rit langzaam aan behoefte te verliezen i.v.m. steeds betere laad mogelijkheden en bereik van volledig electrisch. Maar als je er goedkoop 1 kan kopen kan het nog steeds heel interessant zijn.
In het verleden vaak verkocht met subsidies voor mensen met een tankpas in Nederland. Dat heeft inderdaad een negatief effect op her milieu.
In het verleden vaak verkocht met subsidies voor mensen met een tankpas in Nederland. Dat heeft inderdaad een negatief effect op her milieu.
Re: Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Tja, in heel specifieke situaties kan het nut hebben.aar Brazilië gaat haar hele wagenpark overzetten op hybrides.
De wetenschap en de data zijn overduidelijk. Het is energetisch geen verstandige keus.
Goedkoop wordt het nooit. Er moet namelijk een extra motor en een batterij worden ingebouwd. Dat gewicht, iets van 100kg rijdt de gehele levensduur van de auto mee. Die hybride batterijen worden nauwelijks voorzien van enige technologie om de levensduur te verlengen. Na tien jaar is de batterij rijp voor de recycling. Je hebt dus in die 10 jaar gegarandeerd een dure en grote reparatie, danwel een grote afschrijving.
Lula maakt een zeer grote fout die de Brazilianen miljarden gaan kosten.
Re: Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Ik ben absoluut geen hybride fan, maar voor wie voldoende heeft aan de batterij capaciteit vd phev voor de dagelijkse km en bang is bij de paar jaarlijkse reizen onvoldoende capaciteit te hebben met een BEV of bang is voor de beperkte infrastructuur is de PHEV zeker met een flex motor waar de huidige regering zich hier op inzet een goed alternatief. Reductie in CO2 uitstoot is beter dan geen reductie en men voorlopig weer kiest voor een BEV.
Helaas zie je in Nederland dat bij veel gebruikers vd PHEV het belasting voordeel en rol speelt en een grote groep gewoon volledig op brandstof rijdt. Het zou to mogelijk moeten kunnen zijn dat er via de boordcomputer een daadwerkelijke fiscale aangifte van het gebruik zou worden gedaan en de gebruiker een na heffing krijgt bij onvoldoende electrische km.
Begrijp de frustratie, een industrie die vakkundig gesloopt door een voorganger die weer opgebouwd wordt en waar voornamelijk links georiënteerde weer een baan vinden doet pijn.
Helaas zie je in Nederland dat bij veel gebruikers vd PHEV het belasting voordeel en rol speelt en een grote groep gewoon volledig op brandstof rijdt. Het zou to mogelijk moeten kunnen zijn dat er via de boordcomputer een daadwerkelijke fiscale aangifte van het gebruik zou worden gedaan en de gebruiker een na heffing krijgt bij onvoldoende electrische km.
Begrijp de frustratie, een industrie die vakkundig gesloopt door een voorganger die weer opgebouwd wordt en waar voornamelijk links georiënteerde weer een baan vinden doet pijn.
Re: Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Ik ben absoluut geen hybride fan, maar voor wie voldoende heeft aan de batterij capaciteit vd phev voor de dagelijkse km en bang is bij de paar jaarlijkse reizen onvoldoende capaciteit te hebben met een BEV of bang is voor de beperkte infrastructuur is de PHEV zeker met een flex motor waar de huidige regering zich hier op inzet een goed alternatief. Reductie in CO2 uitstoot is beter dan geen reductie en men voorlopig weer kiest voor een BEV.
Helaas zie je in Nederland dat bij veel gebruikers vd PHEV het belasting voordeel en rol speelt en een grote groep gewoon volledig op brandstof rijdt. Het zou to mogelijk moeten kunnen zijn dat er via de boordcomputer een daadwerkelijke fiscale aangifte van het gebruik zou worden gedaan en de gebruiker een na heffing krijgt bij onvoldoende electrische km.
Het is goed te zien dat Nederland bij de MRB de PHEV de komende jaren extra gaat belasten ten opzichte vd BEV. Nu ook nog bij de verkopen de daadwerkelijke uitstoot in de BPM bepaling opnemen.
Begrijp de frustratie, een industrie die vakkundig gesloopt door een voorganger die weer opgebouwd wordt en waar voornamelijk links georiënteerde weer een baan vinden doet pijn.bij rechts.
Helaas zie je in Nederland dat bij veel gebruikers vd PHEV het belasting voordeel en rol speelt en een grote groep gewoon volledig op brandstof rijdt. Het zou to mogelijk moeten kunnen zijn dat er via de boordcomputer een daadwerkelijke fiscale aangifte van het gebruik zou worden gedaan en de gebruiker een na heffing krijgt bij onvoldoende electrische km.
Het is goed te zien dat Nederland bij de MRB de PHEV de komende jaren extra gaat belasten ten opzichte vd BEV. Nu ook nog bij de verkopen de daadwerkelijke uitstoot in de BPM bepaling opnemen.
Begrijp de frustratie, een industrie die vakkundig gesloopt door een voorganger die weer opgebouwd wordt en waar voornamelijk links georiënteerde weer een baan vinden doet pijn.bij rechts.
Re: Plugin hybride electric vehicles (phev) zijn een scam
Dit is gewoon ideologische kul. Ik zal hem toch maar even afpellen.
Heeft Bolsonaro de auto industrie in Brazilië gesloopt?
Nou, het eerste jaar van Bolsonaro was rommelig, maar zover ik weet heeft hij geen enkele maatregel genomen ten nadele van de auto industrie. Het tweede en derde jaar had hij de Covid-pandemie voor zijn kiezen waardoor de autoverkopen nagenoeg tot nul werden gereduceerd. Dat gold wereldwijd overigens. Het vierde jaar gingen uitsluitend over verkiezingen.
Wereldwijd zitten de autofabrikanten echter in een existentiële crisis. Zoals je weet zijn de Grote Drie uit de VS (Ford, GM en Chrysler) destijds met zeer veel overheidssteun door de aamerikaanse belastingbetsler gered. Ford werd gedwongen om fors te reorganiseren en moest zich noodgedwongen uit diverse markten terugtrekken, waaronder Brazilië. Chrysler werd voor een habbekrats verkocht aan Stellantis. In Europa kregen we daar bovenop nog het dieselgate schandaal waardoor Vraag kopje onder ging.
Dat weet je allemaal donders goed want ik kan uit je posts opmaken dat je de markt goed volgt.
Verder stel je dat vooral links georiënteerde mensen een baan vinden in de "nieuwe" auto industrie en dat dat vooral pijn doet bij rechts.
Als er nu een stroming in de politiek is die blij is dat mensen in de productieve sector aan de slag zijn dan zijn het wel rechtse mensen. Alles beter dan een uitkering of in de overheidssector.
Maar het was Lula zelf die in een van zijn belabberde speeches aangaf dat metaalwerkers zodra ze RS5000 of meer verdienen niet meer op de PT willen stemmen. Ik zal je een geheimpje vertellen. In een moderne fabriek werken nauwelijks meer mensen die minder dan RS5000 verdienen. Een moderne fabriek is super high tech en wordt draaiend gehouden door top engineers die met een salaris thuiskomen waar sommigen artsen hun vingers bij aflikken.
Door hier nu een ideologische kwestie van te maken doe je afbreuk aan het werkelijke probleem en de oplossing. En ja, die zijn wel degelijk ideologisch gedreven.
Lula wil tegen beter weten in zolang mogelijk de vraag op de Braziliaanse markt naar fossiele energie en brandstofautos in stand houden.
Hij weet dondersgoed dat bij een olieprijs van $50 de rijke olievelden van Brazilië volledig waardeloos zijn.
Hij weet ook dondersgoed dat als het autopark van Brazilië in een decennium volledig geelectrificeerd wordt er honderduizenden stemmers geen baan meer hebben.
Dat zijn de volstrekt nutteloze pompbediendes die we nog steeds in Brazilië hebben en al die tienduizenden ongeschoolde automonteurs die in achteraf hofjes de levensduur van de wrakken met een paar maanden weten te verlengen.
Maar ook de extreme belastingopbrengsten bij de verkoop van brandstof zullen wegvallen als iedere burger voor RS0,2/kWh zijn voiture op kan laden.
Hij weet ook dat voor een massale inzet van ethanol als brandstof voor die hybrides nog meer landbouwgrond in Amazone en de Cerrado moet worden gevonden, meer diesel voor de tractoren nodig, nog meer bestrijdingsmiddelen en nog meer kunstmest uit Wit-Rusland.
Wat rest in een vertragingstechniek ten koste van de burger, ten koste van de wereldwijde competiviteit van Brazilië, ten koste van milieu en ten koste van internationale geloofwaardigheid.