Het definitieve failliet van de mainstream media

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 18:56

Een goede zaak overigens dat Europeanen ook eens kunnen luisteren wat Putin te zeggen heeft. Dat is sowieso al moeilijk omdat de EU de Russische propaganda kanalen heeft gecensureerd.

Wat is zijn verhaal?
Het lijkt erop dat we op jouw samenvatting moeten wachten. Zal in een neutraal land als Brazilië toch niet geblokkeerd worden?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Progresso » wo feb 07, 2024 19:53

quasimodo schreef:
wo feb 07, 2024 18:56
Zal in een neutraal land als Brazilië toch niet geblokkeerd worden?
Top journalisten als Glenn Greenwald die gebruik maken van het Rumbleplatform kan ik uitsluitend met behulp van een VPN bekijken.

Maar ik denk niet dat Lula en zijn bevriende rechters dit interview met hun grote vriend Putin gaan censureren.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » wo feb 07, 2024 21:21

Progresso schreef:
wo feb 07, 2024 18:12
Ach joh, laten we naast Russia Today ook de toegang van Amerikaanse journalisten blokkeren in de EU.

Gaat Poetin echt zijn verhaal kunnen doen tegen een Amerikaanse journalist en gaat dat dan echt gecensureerd/geblokkeerd worden door/in de EU?

En dan gaan bv NLers vertellen dat het nepnieuws is, omdat het niet op de reguliere media is geweest?

Lijkt me niet erg onwaarschijnlijk :)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Progresso » wo feb 07, 2024 21:28

Ajax schreef:
wo feb 07, 2024 21:21
Lijkt me niet erg onwaarschijnlijk
Dit moest ik even goed lezen. Dubbele ontkenning. Ja, ik vermoed het ook.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » wo feb 07, 2024 21:36

Progresso schreef:
wo feb 07, 2024 21:28
Dit moest ik even goed lezen. Dubbele ontkenning. Ja, ik vermoed het ook.

Sorry, dat klopt inderdaad niet.

Belangrijker is de anderhalve minuut waarin de journalist uitlegt wat er gaat gebeuren:




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Progresso » do feb 08, 2024 14:06

Ik vond dit voorproefje van het interview ook wel aardig.



O, en voor degene die altijd maar O Globo en de NPO kijken en denken dat dit echt is zou ik aanraden om een cursus humor te volgen



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » vr feb 09, 2024 04:27




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » vr feb 09, 2024 09:51

Thanks Q! Laten we eerst maar eens de tijd nemen om dit aan te horen.

Daarna krijgen we vast nog wel wat duidingen en meningen hierover :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » vr feb 09, 2024 17:14

Ik denk niet dat veel mensen gaan kijken naar dik 2 uur Putin zonder geen enkele kritische vraag.
Ik in ieder geval niet. Ik kijk liever naar de daden van een politicus in het verleden en zijn verklaringen hierover dan naar zijn beloftes. En dat geld niet alleen voor Putin.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » vr feb 09, 2024 17:31

quasimodo schreef:
vr feb 09, 2024 17:14
Ik denk niet dat veel mensen gaan kijken naar dik 2 uur Putin zonder geen enkele kritische vraag.

Inderdaad, maar als je echt wil weten wat ie zegt dan kan het niet anders :)

Waarschijnlijk is het meeste wel bekend. En de mensen die Poetin als de grootste oorlogsmisdadiger van deze eeuw zien, zullen er niet anders door gaan denken.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » wo feb 21, 2024 11:55

Volgens mij is er in de mainstream media tot nu toe totaal anders bericht:

https://www.ad.nl/buitenland/slechts-10 ... ~a66cc143/
Als de meeste Europeanen immers helemaal niet meer geloven dat Oekraïne kan winnen, doen de leiders er beter aan te vertellen dat voortzetting van hulp kan leiden tot een onderhandelde vrede die de Oekraïners recht doet, zegt Leonard. ,,En dat is dus iets anders dan een overwinning van Poetin.”

Zou er dan nu eindelijk realistisch gerapporteerd gaan worden over de oorlog in Oekraïne? Dus dat die oorlog (ondanks militaire steun van diverse westerse grootmachten) misschien toch niet gewonnen gaat worden? Is een andere kijk, bijvoorbeeld meer gericht op het voorkomen van meer slachtoffers, een goed idee?

Dit wordt al heel lang gerapporteerd (maar dus niet in de mainstream media). Gaan de leiders nu aan de slag met vredesonderhandelingen?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » wo feb 21, 2024 13:11

Dat wordt toch al heel lang gecommuniceerd. We willen alleen de Russen niet aan de navo grens. En Oekraïne is een ideaal buffer land. En dat heeft jaren goed gewerkt. Maar het westen werd te hebberig en heeft langzaam al de buffer landen naar zich toegetrokken voor goedkope arbeidskrachten. En de Russen hebben leidzaam toegezien en nu hun verdienmodel de Olie langzaam uitgefaseerd wordt en ze een megalomane leider hebben proberen ze met geweld een stuk terug te pakken. En het Westen wil de koek niet afstaan en laten de Russen dit duur betalen.

En als Putin er genoeg van heeft zullen ze hem op de een of andere manier echt wel een stukje van Oekraïne geven als hij gaat onderhandelen. En anders blijven ze kijken hoeveel Oekraïne ze waard is en passen daar de steun op aan. Alles beter als dat ze zelf manschappen moeten sturen om bijvoorbeeld de baltische-staten te verdedigen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door joaninha » za feb 24, 2024 20:47

Maar je moet toch eerst wel even luisteren naar "experts" voor je naar dat interview gaat kijken. "Dit moet je weten".
Stel je voor dat de kijkers een heel ander verhaal horen dan dat ze steeds door de MSM is voorgespiegeld.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ht-te-zien



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » za feb 24, 2024 21:09

quasimodo schreef:
wo feb 21, 2024 13:11
En als Putin er genoeg van heeft zullen ze hem op de een of andere manier echt wel een stukje van Oekraïne geven als hij gaat onderhandelen. En anders blijven ze kijken hoeveel Oekraïne ze waard is en passen daar de steun op aan. Alles beter als dat ze zelf manschappen moeten sturen om bijvoorbeeld de baltische-staten te verdedigen.

Daar zijn we het in grote lijn eens, Q.

Maar eh, vind jij het ook zo erg van Navalny?

@joaninha: er is niet veel nieuws bekend geworden door dat interview. Meeste was wel bekend (maar misschien niet voor de rtl nieuws kijker) :)

Enige wat voor mij nieuw was, is dat Poetin beweerd dat Kiev omsingeld was en dat de Russen zich moesten terugtrekken, omdat Oekraïne niet wilde wilde onderhandelen over vrede "met het mes op de keel". Dat zouden dan de onderhandelingen geweest zijn waar uiteindelijk Boris Johnson de knoop heeft doorgehakt: het westen gaat Oekraïne ondersteunen met wapens en dus verder geen onderhandelingen.

Laten we hopen dat Poetin hier gelogen heeft, want deze keuze heeft waarschijnlijk honderdduizenden slachtoffers gekost in het anderhalf jaar daarna.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door joaninha » za feb 24, 2024 21:58

Ondertussen heeft de oorlog de EU landen al 130 miljard gekost in 2 jaar. Nog afgezien van de kosten van sancties tegen Rusland die terug werden gecatapulteerd.
Als ze nu eerst eens toegezegd hadden dat Oekraïne geen nato lid zou worden en de Minsk accoorden hadden gerespecteerd ( beide zijden) dan had deze soort burgeroorlog waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Ik heb een collega die getrouwd is met een Oekraïense uit Zaporica. Zijn vrouw en familie is helemaal niet voor die oorlog en niet voor Zelensky en ook niet voor Poetin. En net als de meesten in dat gebied etnisch Russisch. Zijn zwager heeft de mobilisatie tot nu toe kunnen voorkomen doordat hij bouwwerkzaamheden verricht voor een corrupte hoge officier en omdat hij voor een gehandicapt kind moet zorgen. Deze oorlog gaat nog een tijdje voortduren. Geen groot offensief of blitzkrieg door Rusland. Gewoon over de hele linie druk blijven zetten en uitputten. Oekraïne heeft geen voldoende strijders meer en volgend jaar helemaal niet meer. De meesten gaan nu met tegenzin naar het front en de diehards zijn dood, invalide of uitgeput.
Terwijl Rusland voldoende vrijwillige rekruten op de been kan brengen.
In het begin waren die niet gemotiveerd voor deze broederoorlog. Maar nu het een vaderlandse oorlog is geworden tussen het Westen en Rusland, in combinatie met Russische propaganda is de motivatie sterk verbeterd. En ik denk dat velen in het Westen dat niet begrijpen. Poetin is een dictator, maar heeft wel die olicharchen kliek die zichzelf verrijkten ten koste van de bevolking eruit geschopt. De olicharchen die er nu zitten moeten bijdragen aan de welvaart en nadat Poetin de boel opgeruimd had kregen de Russen het beter. Hoelang Rusland het volhoudt is de vraag. Fossiele energie is straks exit maar Rusland heeft veel meer grondstoffen en de landbouw en veeteelt is ook een belangrijke tak geworden.
Navalny is vermoord, misschien was zijn dood in de gevangenis niet voorzien, maar wel een gevolg van de vergiftiging. Hij was een bedreiging voor Poetin, maar wel ee. patriot en stond wel achter de inlijving van de Krim en andere Oekraïense gebieden.
Ik denk dat het beter was geweest dat Rusland geen oorlog had gevoerd. En gewoon de situatie zoals die was had moeten handhaven. En ik weet zeker dat met de komst van Oekraïne in de EU er heel wat problemen bijkwamen voor de EU. Een soort Polen of Hongarije in het kwadraat. Want in West Oekraïne zitten veel extreem rechtse Bandaristen (nazis) Daar hadden ze vast spijt van gekregen of krijgen die nog.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » zo feb 25, 2024 16:04

Maar eh, vind jij het ook zo erg van Navalny?
Het getuigt van weinig beschaving. Maar is niet verrassend dat hij dood is. Het is vooral erg voor de Russische bevolking dat ze gedwongen zijn in zulke omstandigheden te moeten leven.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door joaninha » ma feb 26, 2024 17:28

Of de mainstream media failliet is, weet ik niet. Hoewel ik het er vaak niet mee eens ben verlang ik wel een beetje terug naar de tijd toen we alle nieuws nog via deze kanalen kregen. Als je rechts was las je de Telegraaf, als je heel links was de Waarheid.
Tegenwoordig laten we ons ophitsen op X. Het brengt haat. Ook bij mij. Ik zie op X lachende en plunderende IDF soldaten die als trofee het ondergoed van gevluchte Palestijnse vrouwen tonen. Lees hatelijke berichten wanneer een Amerikaanse militair zich uit protest tegen de Israëlische genocide in brand zet. Hij wordt weggezet als gestoord. De Tsjechische student Jan Palach deed eenzelfde daad als protest tegen het neerslaan van de Praagse Lente door de Sowjet Unie. Naar hem zijn vele straten genoemd. Ook in Nederland.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door joaninha » ma feb 26, 2024 17:47

LULA TEM RAZÃO




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door Ajax » wo mar 27, 2024 09:54

Ok, nu wordt het écht interessant voor de "mainstream media":

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1482340 ... iversiteit

Op twee grote conflicten komen de meningen van de meerderheid (met name in NL) nu lijnrecht tegenover elkaar te staan.

Je kan niet pro-Palestijns zijn en tegelijkertijd anti-Navo, want de Navo is de belangrijkste factor in het Oekraïne conflict. Alle hulp en steun aan Oekraïne heeft alles te maken met de Navo.

Ik ben benieuwd hoe de reguliere media dit gaan duiden :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Het definitieve failliet van de mainstream media

Bericht door quasimodo » wo mar 27, 2024 12:01

Dus voor alle misdragingen van mensen die zich Ajax supporter noemen kunnen we jou ook aansprakelijk stellen?



Plaats reactie