Update 16/10/2017

Lees hier belangrijke informatie betreffende dit forum.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 14

Update 16/10/2017

Bericht door Progresso » ma okt 16, 2017 18:28

Update:

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum de afgelopen dagen enkele uren off-line geweest. Het was noodzakelijk om groot onderhoud te plegen. De forumsoftware was al een paar jaar niet ge-updated en dat bracht toch wel wat veiligheidsrisico's voor de prikkers mee. Met de nieuw geinstalleerde software kan is het mogelijk om een aantal zaken sterk te vereenvoudigen, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van plaatjes, inloggen met Facebook, Youtube filmpjes plaatsen en dat soort werk. Dat zijn allemaal nog wel dingen die ik moet installeren, maar dat gaat er aan komen. Alles is nu op de laatste technische stand gebracht, zodat we weer een veilige omgeving hebben om met elkaar te discussieren of gewoon informatie uitwisselen.

Verloren gegane berichten:

Helaas heb ik ik een fout gemaakt waardoor er opeens een heel oude berichten stonden. Gelukkig heeft Rudolf me uit de brand geholpen. Het enige is dat de berichten die jullie op 15 oktober geplaatst hebben verloren zijn gegaan. Zover ik me kan herinneren waren dat berichten van @Fortalezahouses en @Felix. Mijn welgemeende excuses hiervoor.

Spammers:

Ik had het iets makkelijker gemaakt voor bezoekers om te reageren, mede naar aanleiding van een aantal nieuwe prikkers die mij daarop wezen. Helaas is gebleken dat ook het aantal spammers met aanbiedingen voor paspoorten en penisverlengers ook erg was toegenomen. Hoewel ik een groot voorstander ben van de vrijheid van meningsuiting zit ik en ik denk niemand echt te wachten op dit soort berichten, dus die worden door mij weggejorist.

What's next?

Een aantal forumonderdelen die nauwelijks gebruikt worden gaan gearchiveerd worden. Denk daarbij aan de Agenda, Forró en Off-Topic. Er komen nieuwe subforums bij, namelijk presidentsverkiezingen 2018, Fortalezacorner (als apart forumonderdeel) en Brazilieforum (nu heet dat Algemeen).

Zoals je gezien hebt heb ik de foto's en advertentielinks ook verwijderd. Het forum blijft advertentievrij. Uiteraard zijn er best wel wat kosten gemoeid met het in de lucht houden van de websites, maar ik prefereer een volledig onafhankelijke en neutrale website waar een ieder anoniem of onder pseudoniem zijn verhaal kan doen. Wil je wel advertenties, censuur en politiek correcte meningen uit je eigen bubble dan verwijs ik je naar Facebook of Twitter.

Waar ik wel aan zit te denken is een subforum "marktplaats" aan te maken. Er zijn nogal wat mensen die remigreren en die hun auto kwijt willen, boeken ove hebben of hun huis willen verkopen of verhuren.

Blog

Ik ben bezig met een aantal schrijvers, columnisten en journalisten die veel in het Nederlands schrijven over Brazilië. Het gaat over onderwerpen als milieu, politiek, Economie, Braziliaanse taal en gewoontes enz. Er komt op het forum een apart blogruimte. Mocht je zelf in goed Nederlands interessante verhalen willen schrijven dan nodig ik je bij deze uit.

lovebrasil
Artikels: 0
Contacteer:

Re: Update 16/10/2017

Bericht door lovebrasil » ma okt 16, 2017 23:46

Het is weer even wennen met de opzet,
maar succes alvast.
uw-adviseur.nl

Plaats reactie