Krabavond bij Crocobeach + FOTO'S CROCOBEACH

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Krabavond bij Crocobeach + FOTO'S CROCOBEACH

Bericht door Salseros » vr sep 18, 2009 15:27

Gisterenavond bij de bekende krabavond geweest bij Croco Beach, Praia do Futuro.
Voor de nieuwe leden onder ons, krabavond is iedere donderdagavond bij de grootste strandtent op de Praia do Futuro. Vanaf een uur of 10 ´s-avonds tot een uurtje of 4 in de nacht kun je lekker genieten van live-muziek op 2 podiums, er wordt volop gedanst en je kunt er lekker eten (lopend buffet).
Er waren wel een aantal brazilianen later op de avond flink dronken, ik heb me kapot gelachen om 1 kerel!
Al met al dus een geslaagde avond, een tip voor iedereen die dit nog niet heeft meegemaakt. :D
Laatst gewijzigd door Salseros op ma sep 21, 2009 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 20, 2009 02:14

Hoe eet je krab (caranguejo), zonder hamer.

Breek de pootjes in tweeen bijt de 2 uiteinden stuk en zuig het vlees naar binnen.

Breek daarna de kop open met je handen en krab met een lepetje het vlees uit de hersenen (lekkerste gedeelte). in de bovenste schedelhelft bewaar je het vlees en je voegt ferinha (panneermeel) en citroensap en pimenta toe).

Zo wordt je dus Braziliaan. (voor diegenen die er zin in hebben)

Het lekkerste in een witte romige pittige saus van kokosmelk dat ik in Forta nog nooit gezien heb.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 20, 2009 02:16

Carangeju zonder o denk ik maar voor de smaak maakt het geen reet uit



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 20, 2009 02:21

Oeps je hebt ook nog Guaiamum, een broertje van deze krab, maar wel 2 maal zo groot. weinig smaakverschil, maar ik heb dit beestje nog nooit in Forta gezien. Wel in Salvador en Recife.

Er bestaan reuzeversies van dit beestje met zo'n 500 gram vlees per stuk.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo sep 20, 2009 20:01

De dag erop zijn we overdag nog naar Croco Beach geweest en lekker gerelaxed bij het vrij nieuwe zwembad, wat best aardig groot is.
Als je echter gebruik wilt maken van dit zwembad, moet je 10 reais betalen de man (was tevens de entree voor krabavond, je krijgt dan een armbandje om als bewijs van betaling die je na betalen van de rekening weer moet inleveren).

Hierbij wat foto's van het zwembad en de omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » ma sep 21, 2009 12:52

Huh? wat is dit nu? Ik ben wel eens bij croco beach geweest maar deze mooie zwembaden heb ik nog nooit gezien. Zijn ze nieuw of was ik te bezopen?
Of ik vergis me in de naam en was het een andere tent met de naam croco er in op de praia de futuro.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma sep 21, 2009 13:06

Wat ik al zei, vrij nieuw... ze zijn goed bezig daar, ziet er inderdaad prachtig uit.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr feb 19, 2010 14:16

Gisterenavond dacht ik, laten we eens gezellig naar de krabavond gaan bij Croco Beach, daar aangekomen met de taxi bleek dat er GEEN krabavond was (voor de 1e keer volgens een andere taxichauffeur). Het een en ander zal wel te maken hebben gehad met het afgelopen carnaval, de Brazilianen hebben natuurlijk geen cent meer op zak en heeft het geen zin om zo´n avond te organiseren... uiteindelijk besloten om met een andere taxi naar Coco Beach te gaan, daar speelde een forro band, echter zeer rustig en hooguit 25 man.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » vr feb 19, 2010 15:17

Ik eet geen schaaldieren, maar Croco Beach op donderdagavond is inderdaad zeer gezellig (als het open is tenminste)



Plaats reactie