Internationaal vliegveld Aracati

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Internationaal vliegveld Aracati

Bericht door Salseros » di sep 29, 2009 12:47

In Aracati (zo'n 150 km van Fortaleza en een paar kilometer van Canoa Quebrada) komt een internationaal vliegveld dat (naar zeggen) in December dit jaar af is. Heeft iemand hier meer informatie over?
Zou dit een enorme explosie veroorzaken aan toerisme in Canoa Quebrada? Misschien nu het moment om te investeren aldaar?

Misschien een leuke discussie... :)



Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Bericht door Raj Feyenoord » di sep 29, 2009 13:42

Leuke discussie??haha Salseros gozert je gaat toch niet een aantal van die azijnzeikers hier voeren?? Maar voor de Canoa en Aracati gangers tijdens de carnaval zou het wel makkelijk zijn!



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Bericht door comulder » di sep 29, 2009 13:46

Als dat waar is betekent het het einde van Canoa zoals we het kennen. Eigenlijk is daar al mee begonnen door Broadway of te wel Rua Principal te bestraten. Waar zijn de tijden gebleven dat er uitsluitend electriciteit werd geleverd door middel van een aggregaat en het licht (zowel lettelijk als figuurlijk maar dat ter zijde) al ruim voor middernacht uitging.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » di sep 29, 2009 17:56

Wat bedoel je precies met investeren Salseros, grond, huis, pousada?

De laatste keer in September dat ik er was, heb ik eens wat rond gekeken. De prijzen zijn echt sky high, indien je wat wilt doen moet je echt een flinke zak met geld meenemen.

Misschien een banaan met een bootje er voor, die heb ik nog niet gezien.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di sep 29, 2009 18:37

Nou Dakar, als het echt "booming" gaat worden, zal een kroeg/restaurantje of een pousada/apt misschien wel gaan lopen zou je denken... het blijft natuurlijk koffie dik kijken, niemand kan de toekomst voorspellen.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di sep 29, 2009 23:47

Lijkt me sterk dat zo'n plaatsje zo vlakbij Fortaleza een internationaal vliegveld krijgt.

Hier de vliegvelden in Cara tot nu toe:

Aracati • Boa Viagem • Camocim • Campos Sales • Crateús • Iguatu • Juazeiro do Norte • Limoeiro do Norte • Mombaça • Morada Nova • Quixadá • Sobral • Tamboril

En natuurlijk Fortaleza zelf (internationaal)

In het noordoosten heeft alleen Pernambuco 2 internationale vliegvelden (Petrolina en Recife)

Plus een piste van 1 km is te kort lijkt mij.

Plus het is een erg achtergesteld gebied waar de meerderheid van de bolsa familia leeft, 65+ is, er geen gezondheidszorg bestaat, normaal onderwijs bestaat , infrastructuur bestaat.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » wo sep 30, 2009 08:11

Lijkt jou dat sterk? Waarom lijkt jou dat sterk?

Heb je de borden gezien die langs de weg staan?
Heb je gezien dat men werkelijk bezig is?
Heb je gezien dat het wegennet wordt aangepast en aansluitingen worden aangelegd?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Bericht door comulder » wo sep 30, 2009 11:16

Is er nou echt geen hard bewijs te presenteren waaruit blijkt dat er gewerkt wordt aan een int. vliegveld bij Aracati?

Ik sluit niets uit, maar vind het te fantastisch om voor waar aan te nemen.

Dakar, staan er inderdaad borden langs de weg die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten, wordt er inderdaad gewerkt aan een int. vliegveld en wordt het wegennet inderdaad aangepast in verband met de komst van een int. vliegveld?

Nogmaals, ik heb geen reden om aan te nemen dat er niet gewerkt wordt aan een int. vliegveld, maar vindt het wel verbazingwekkend hoe het, als dat inderdaad het geval is, lukt dit geheim te houden.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » wo sep 30, 2009 12:51

Er staan inderdaag grote borden langs de weg, dat ze met een internationaal vliegveld bezig zijn daar. Ook de weg van Fortaleza naar Aracati wordt in zijn geheel 4 baans, waar men ook zeer druk mee bezig is, grote stukken liggen er trouwens al, dus waarom zal het niet waar wezen.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » wo sep 30, 2009 13:12

Ja Ferry dat heb ik dus ook gezien, maar onze vriend JimVe vindt het weer nodig om op deze manier te reageren.
Zijn twee reactie die hij nog even toevoegde aan zijn twee is overigens verwijderd door Salseros denk ik.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Bericht door comulder » wo sep 30, 2009 14:03

Ben even aan het googlen geweest. Het lijkt er inderdaad op dat er een landingsbaan van zo'n 2200 meter wordt aangelegd, zodat er vliegtuigen ter grootte van 737's kunnen landen. Verder wordt er ook geschreven over een nieuwe vertrek- en aankomsthal. Dat het expliciet bestemd wordt tot int. vliegveld ben ik nog niet tegengekomen.

De investeringen in de infrastructuur kunnen overigens wel eens te maken kunnen hebben met de copa in 2014. Zoals bekend is Fortaleza één van de speelsteden.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » wo sep 30, 2009 21:38

De informatie heb ik van hier:

http://pt.wikipedia.org/wiki/Aeroporto_de_Aracati

Ik ken iemand in Fortaleza die tientallen vliegvelden heeft aangelegd in BR (waaronder Fortaleza en Natal, met 65+ was hij nog vliegveldaanleggertje aan het spelen. Prachtige verhalen heeft die kerel vooral als je weet dat hij opgeleid is voor theoloog en per toeval de aeronautica wereld inrolde en per toeval de supervisie kreeg, hoogbegaafd en lekker gek die gast en leeft nu als kolonel lekker van een uitkering van $24000 p/m, maarja die pensieoentjes daar zijn ze goed in bij de militairen)

Ik ga hem eventjes mailen om duidelijkheid te krijgen (voor zover hij nog connecties heeft), want ik vind het nog steeds onwaarschijnlijk 2 internationale vliegvelden op 150KM afstand, waarvan eentje in een gehucht.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo okt 04, 2009 11:43

Nuja gehucht... 61,431 inwoners (in 1999), zo een klein plattelandsdorpje is dat dan toch ook weer niet. Als het de naam internationale luchthaven draagt wil dat zeggen dat het daarvoor de capaciteiten heeft, veel klein luchthavens doen dat, maar dat zegt toch niks over het aanbod van vluchten?



Felix
Artikels: 0

Bericht door Felix » zo okt 04, 2009 14:49

Als ik me niet vergis krijgt een vliegveld de classificatie "Internacional" als het aan bepaalde voorwaarden voldoet. Het wil dan echter niet zeggen dat er dan ook daadwerkelijk internationale vluchten van en naar zo'n vliegveld zijn.



Plaats reactie