Favela Painting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Favela Painting

Bericht door McAroni » vr jun 04, 2010 13:02

Favela Painting is een project van kunstenaars Dre Urhahn en Jeroen Koolhaas. Ze maken in de sloppenwijken van Rio de Janeiro in Brazilië gigantische muurschilderingen en kleuren de wanden. Doel van Favela Painting is om het negatieve beeld dat de favela’s hebben, ten goede te keren door deze buurt vrolijk en bont te kleuren.

Onlangs hebben ze een nieuwe wijk geschilderd. Santa Marta heeft niet langer een grauwe aanblik, maar is vrolijk en fris geworden.

http://www.favelapainting.com/santa-marta



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jun 05, 2010 10:17

ik veronderstel dat die koolhaas een hollander is? in plaats van met wat verf te gaan kladden in de favelas zou hij beter met een koffer vol geld de favelas wat gaan opfleuren of binnenshuis wat gaan schilderen,ik hoop dat ze hem morgen veroordelen tot het verwijderen van zijn kunstwerken,blijf in amsterdam met je rommel koolhaas in brazilie heeft niemand een boodschap aan je geklad!



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » za jun 05, 2010 10:49

Ieder zijn mening, maar ik vind dat hij samen met Dre Urhahn fantastisch werk levert, goede projecten met de locale bevolking en instanties... trouwens Maxx hij komt uit Rotterdam deze jongen....!!



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » za jun 05, 2010 11:00

Maxx, als het een Belg was geweest, was het dan wel goed, begrijp je kritiek niet zo, het is wel gemakkelijk om te zeggen, dat je met een koffer vol geld moet aankomen, waar ter wereld is dat niet zo. Heb toevallig dit project destijds op tv gezien, en de mensen daar, zijn er blij mee, dus laat hem dan lekker zijn gang gaan.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za jun 05, 2010 11:01

Tja, het ziet er mooi uit... echter vraag ik me af of de bewoners hier op zitten te wachten, misschien had het geld beter besteed kunnen worden. Het lijkt nu we een soort toeristenattraktie geworden.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » za jun 05, 2010 12:18

Klopt Ferry ik heb die reportage op TV ook gezien en ik denk dat hij meer goeds doet met dat project dan wanneer hij daar met een koffer vol geld was aangekomen.
Geld is niet altijd de oplossing.


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Plaats reactie