Cursus portugees/engels of nederlands

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Abi
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: do jun 09, 2011 12:41

Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door Abi » do jun 16, 2011 14:23

Weet iemand waar je een cursus portugees/engels of portugees/nederlands kan vinden op internet. Of waar je een schriftelijke cursus kan bestellen.

Alvast bedankt.



McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door McAroni » vr jun 17, 2011 11:33

www.livemocha.com is redelijk populair om een eerste basis onder de knie te krijgen en is niet al te duur. Het ontvangen van reviews en hulp van gediplomeerde leerkrachten kost iets extra.



Abi
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: do jun 09, 2011 12:41

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door Abi » za jun 18, 2011 13:25

Bedankt voor je reactie. We gaan nu eens proberen of ze het kan leren.

Gr.



davidoff
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: ma aug 01, 2011 21:39

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door davidoff » wo aug 03, 2011 10:51

Ik heb zelf wel wat kunnen leren van Pimsleurs Brazilian Portuguese. Dat zijn audiolessen engels-portugees, volgens mij zeer geschikt om een beetje vertrouwd te raken met de taal.



traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door traveller007 » do aug 04, 2011 13:29

Ik leer iedere reis weer een beetje bij.Je leer het sneller wanneer je een vriendin hebt die geen woord buiten de deur spreekt.


het is beter te leven dan je leven te beteren

Abi
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: do jun 09, 2011 12:41

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door Abi » do aug 04, 2011 15:27

Vriendin is nu al een week of 6 hier en inderdaad voor beide gaat het beetje bij beetje beter. Al zal ik zelf wel een cursus gaan volgen en zij ook.



Duitser
Artikels: 0
Berichten: 164
Lid geworden op: vr aug 17, 2007 01:40
Locatie: in de buurt van Keulen

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door Duitser » do aug 11, 2011 00:23

vanuit het portugees kan jouw vriendin hier studeren

http://www.nha.nl/cursus/Taal-cursussen ... nders.aspx



McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door McAroni » za aug 27, 2011 21:35

Ik kwam net een wellicht handige link tegen met een grammatica-overzicht Nederlandse taal in het Portugees.
Wellicht handig als naslagwerkje...

http://www.dutchgrammar.org/uploads/fil ... es_1.1.pdf



Ur Vision - My Bizz
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 30, 2012 12:19

Re: Cursus portugees/engels of nederlands

Bericht door Ur Vision - My Bizz » do aug 30, 2012 13:30

"Beter laat dan nooit", zeggen ze wel eens.

Een taal leren is moeilijker dan iemand denkt. Zeker als je al wat ouder begint te worden. Educatie in Brazilie, en zeker in het noordoosten (Fortaleza) is behoorlijk laag. En als je dan al van school gaat, reken dan niet op een goede basis engels. Het houdt al snel op na "Hello" en "How are you". Daar kunnen zij zelf niet veel aan doen. De kwaliteit van het onderwijs laat gewoon te wensen over.

Wanneer een braziliaanse engels of nederlands wil leren, raad ik altijd http://www.livemocha.com aan. Hoewel deze site erg engels is. Wanneer de persoon in kwestie anderen helpt met het portugees, kan deze 'gratis' doorleren, in welke taal dan ook. Ook voor nederlanders naar portugees erg handig. Wij hebben qua talen een streepje voor, daar wij gewend zijn aan het spreken van andere talen, door de verplichting op scholen.

Het is ook nog eens erg egoistisch, om zelf portugees te gaan leren, terwijl je vriendin in Nederland nog geen woord engels of nederlands spreekt. Dit zal uiteindelijk geen vruchten afwerpen. In tegendeel, het zal breken. Wanneer je vriendin engels spreekt groeit het vertrouwen binnen de relatie en zal zij jou ook zeker helpen met portugees. Afwegen wat je priorteiten zijn. Wil je in Nederland blijven wonen, maar op vakantie blijven gaan naar Brazilie? Dan zal je vriendin moeten gaan leren en jullie beiden die taal in huis moeten gaan beoefenen. Willen jullie re-migreren naar Brazilie, dan raadt ik engels aan voor haar. Ga zelf een cursus portugees zoeken. En converseer met anderen, niet met je vriendin.

Ik ben zelf leraar engels en nederlands voor brazilianen. Ook geef ik spaanse les. Heb zelf 1jr in Spanje gewoond en 1jr in Peru. Ook heb ik al drie bezoeken aan Brazilie achter de rug. Ik ben nu in Fortaleza om engels te geven voor het opkomend WK 2014. Voor meer info: abc_idiomas@hotmail.com. Ovv: fortaleza corner.



Plaats reactie