Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjarige.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Livio
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 00:40

Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjarige.

Bericht door Livio » ma okt 17, 2011 00:47

Hallo heren,

Ik ben 16 jaar en doe dit jaar eindexamen. Mijn grote droom is natuurlijk om na mijn eindexamen een jaar in Brazilië te gaan wonen angezien ik daar familie heb. Enige probleem waar ik waarschijnlijk tegen aan loop is dat ik, ondanks mijn Braziliaanse nationaliteit, misschien geen permanent visum kan krijgen (geïnformeerd bij consulaat in R'dam). Enige tips?
Ook qua tickets (vanaf periode 20 juni 2012) en verblijfplaatsen ( want ondanks vele familieleden wil ik wel op mezelf zijn... ) graag wat tips!

Ik hoor graag van jullie!

Ciao
T. Livio



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjari

Bericht door René » ma okt 17, 2011 17:09

Als je de BR nationaliteiten dus een BR paspoort bezit, heb je geen visum nodig.
René



Livio
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 00:40

Re: Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjari

Bericht door Livio » ma okt 17, 2011 23:30

Ik ben tot nu toe altijd met een Nederlands paspoort naar Brazilië gegaan want, wat via het consulaat wel duidelijk was, als ik met mijn Braziliaanse paspoort zou gaan, er grote kans zou zijn dat ik niet terug kon komen wegens angst van kindersmokkel of ziets dergelijks.....



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjari

Bericht door René » ma okt 17, 2011 23:58

Je bent nu 16 jaar, je gaat over 8 maanden voor en jaar naar Brazilie, Goede kans dat je dus 18 bent als je terug gaat en dan heb je nergens een probleem mee. Mocht je die gok niet willen nemen, moeten je beide ouders bij het consulaat in Rotterdam (of bij de jeugdpolitie in Brazilie) een verklaring maken dat je toestemming hebt om te reizen. Consulaat je dat ook niet verteld? Je bent overigens verplicht om op je BR paspoort in en uit te reizen in BR (en je NL paspoort in NL).
Groet,
René



Livio
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 00:40

Re: Wonen in Fortaleza als Nederlands/Braziliaans minderjari

Bericht door Livio » vr okt 21, 2011 13:41

Thanks René!!
Ik neem binnenkort weer eventjes contact op met het Consulaat in R'dam.



Plaats reactie