Fly Brasil-Arke
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Fly Brasil-Arke
Er gaan hier de gekste verhalen rond over de vlucht van dinsdag, 1 dag vertraging, piloot is omgekeerd naar Las Palmas omdat hij vreesde brandstoftekort te hebben om tot Kaap Verde door te vliegen, vliegtuig een nacht aan de grond omdat personeel aan de maximale werkuren zaten. Wie heeft er in deze rampvlucht gezeten ?
Sinds 2001
Re: Fly Brasil-Arke
Tsja, komt er van als ze op die manier beginnen te knoeien. Een B737 is gemaakt voor korte en middellange afstanden, niet voor lange afstanden.
Bij een goeie maatschappij tanken ze standaard voor het uitgerekende traject + 1 uur reserve indien ze moeten uitwijken naar een nabijgelegen luchthaven of in een holding patroon gezet worden eer ze mogen landen.
Is toch niet normaal dat een piloot zijn toestel zo tot het uiterste moet drijven dat hij constant zijn brandstofteller in de gaten moet houden en opnieuw berekenen of ze er überhaupt wel gaan geraken. En stel dat ze dan toch tot Kaapverdië geraken en dan te horen krijgen van de toren dat de luchthaven net tijdelijk dicht is gegaan bv. omwille van slechte weersomstandigheden en dat ze nog even moeten rondcirkelen? Wat dan? Dat noem ik spelen met mensenlevens!
Bij een goeie maatschappij tanken ze standaard voor het uitgerekende traject + 1 uur reserve indien ze moeten uitwijken naar een nabijgelegen luchthaven of in een holding patroon gezet worden eer ze mogen landen.
Is toch niet normaal dat een piloot zijn toestel zo tot het uiterste moet drijven dat hij constant zijn brandstofteller in de gaten moet houden en opnieuw berekenen of ze er überhaupt wel gaan geraken. En stel dat ze dan toch tot Kaapverdië geraken en dan te horen krijgen van de toren dat de luchthaven net tijdelijk dicht is gegaan bv. omwille van slechte weersomstandigheden en dat ze nog even moeten rondcirkelen? Wat dan? Dat noem ik spelen met mensenlevens!
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Fly Brasil-Arke
Wade, ik weet niet of het inderdaad zo gegaan is maar dat wordt hier verteld. Ik heb echter nog niemand gesproken die met die vlucht meegeweest is.
Sinds 2001
Re: Fly Brasil-Arke
Arke ontkent dat er problemen of risico's zouden zijn, maar dat hadden we natuurlijk wel verwacht.
Nada
Re: Fly Brasil-Arke
Ik kan de problemen die Dorus beschrijft inderdaad bevestigen, ik zat samen met mijn broer in die betreffende vlucht.
Was een mooie puinhoop, de vertraging begon al op Schiphopl, bij de Gate controle, het personeel om de checks op de passagiers uit te voeren waren wel op tijd aanwezig, maar ze hadden al veel eerder moeten beginnen met de passagiers eerst alvast door de controle te laten gaan en plaats te laten nemen in de 2e wachtruimte net voor de slurf aangezien er ook die bodyscan apparaten stonden wat dus veel meer tijd in beslag nam. Dat was het eerste uur vertraging. 2e probleem bij Las Palmas, het vliegtuig vloog eerst 220 mijlen voorbij Las Palmas om dan toch maar te besluiten om om te keren omdat ze het blijkbaar niet konden redden. Wel continue over de intercom de excuses laten horen maar een drankje voor de overlast kon er blijkbaar niet af. Tja en dan de gebruikelijke landing/vertrek Kaap Verdie en Natal voordat we in Fortaleza aankwamen, volgens mij werd er gewisseld van cabinepersoneel in Natal als ik het goed heb.
Had de knollen behoorlijk op, valt hier nog iets van te claimen? Hopen dat de terugvlucht voorspoediger verloopt
Was een mooie puinhoop, de vertraging begon al op Schiphopl, bij de Gate controle, het personeel om de checks op de passagiers uit te voeren waren wel op tijd aanwezig, maar ze hadden al veel eerder moeten beginnen met de passagiers eerst alvast door de controle te laten gaan en plaats te laten nemen in de 2e wachtruimte net voor de slurf aangezien er ook die bodyscan apparaten stonden wat dus veel meer tijd in beslag nam. Dat was het eerste uur vertraging. 2e probleem bij Las Palmas, het vliegtuig vloog eerst 220 mijlen voorbij Las Palmas om dan toch maar te besluiten om om te keren omdat ze het blijkbaar niet konden redden. Wel continue over de intercom de excuses laten horen maar een drankje voor de overlast kon er blijkbaar niet af. Tja en dan de gebruikelijke landing/vertrek Kaap Verdie en Natal voordat we in Fortaleza aankwamen, volgens mij werd er gewisseld van cabinepersoneel in Natal als ik het goed heb.
Had de knollen behoorlijk op, valt hier nog iets van te claimen? Hopen dat de terugvlucht voorspoediger verloopt