ik zoek een nederlandse leraar

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Raj Feyenoord » do nov 17, 2011 13:48

Bij poliglota heb een cursus dan wordt je in 2 maanden klaargestoomd om die inburgerinsexamen te halen! Mijn meissie heeft dat ook gedaan, 1x per week a 2 uur en geslaagd! die cursus kostte in 2009 380rs. Uiteraard ook met een beetje thuis studie en een gemiddelde intelligentie halen ze het makkelijk!



Gebruikersavatar
lovebrasil
Artikels: 0
Berichten: 74
Lid geworden op: za dec 11, 2010 17:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door lovebrasil » do nov 17, 2011 13:51

Salseros heb ze inderdaad naar het bekende mailadres hierboven gestuurd.
Waarschijnlijk was het te groot voor 1 mail.
Heb ze nu in drieën naar je gemaild.


uw-adviseur.nl

ANDRO
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di dec 06, 2011 23:15

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door ANDRO » zo dec 11, 2011 03:12

hoi ik be Andro en woon hier in fortaleza ik geef nederlandse les voor de exame in brazilie e basis nederlands
ik heb mij materiaal de prijs bespreken we wel ik heb in de poliglota gewerkt en ik al 9 meiden latan slagen in de exame
van brazilie ok mijn email is androsampaio@live.nl



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Jan Rossignol » ma aug 27, 2012 10:54

Zijn er inmiddels alweer meer ervaringen met de inburgering en zo?
Moeten de dames nog steeds naar Brasilia? En meteen daar een visum regelen, anders moeten ze 2x de reis maken?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Salseros » ma aug 27, 2012 12:37

Het is een stuk moeilijker geworden, ze moeten nu ook begrijpend nederlands kennen (basis), mijn vriendin was de 1e keer helaas gezakt, ze mag het nu 25 september nog een keer proberen... :(
Je moet zowieso 2x de reis maken, je kunt ook examen doen in Sao Paulo, maar dat is nog duurder.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Bertje » ma aug 27, 2012 14:33

Hoe kan dat nou Salseros?? Basis begrijpend lezen is toch niet teveel gevraagd? Je gaf altijd de indruk dat je vriendin niet een van de andere dames was en netjes een baan had. Dan moet zo'n examen toch geen probleem zijn????



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door BrazilianPS » ma aug 27, 2012 14:57

Pff, complex allemaal. Vooral dat reizen naar Brasilia.
Laatst gewijzigd door BrazilianPS op ma aug 27, 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Ferry » ma aug 27, 2012 15:14

Bert, dus als iemand zakt voor een examen, plaats jij deze personen gelijk als puta. Jij bent wel erg kort door de bocht. Wat een domme opmerking, maarja, jij zal ongetwijffeld je HBO diploma in 1 x gehaald hebben, en sprak na een paar maanden vloeiend portugees.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Salseros » ma aug 27, 2012 16:42

Bertje of abel, wat dan ook, dus als je een full time baan hebt en niet "zo'n" dame bent slaag je automatisch? Wat een vreemde opmerking.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

muddyron
Artikels: 0

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door muddyron » ma aug 27, 2012 20:14

ach ik geloof dat de meeste ned.mannen met eeen braziliaanse vriendin toch geloven dat hun vriendin toch minimaal rechtstreeks uit het klooster komt,dream om guys lol.
en wat onze braz. leraar betreft ,gezien zijn stuntelige grammatica zou ik me wel 2x bedenken voor ik mijn vriendin daar naartoe zou sturen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door quasimodo » di aug 28, 2012 11:06

Is het niet belangrijker dat je nu tevreden bent met je vriendin. Is toch helemaal niet interessant wat ze eventueel gedaan heeft in het verleden. En wat annonieme forum leden hiervan vinden lijkt me helemaal niets om je eigen druk over te maken. Bij die braziliaanse leraar lijkt het me niet gek dat er mensen slagen voor begrijpend nederlands. Ik kom uit nederland en had zelfs moeite om die tekst te begrijpen. Zou niet gek zijn als hij zelf nog even op les gaat.



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Jan Rossignol » di aug 28, 2012 14:49

@Salseros: dat is kennelijk een verzwaring die recent is ingevoerd? Ik meende dat het examen in Brasilia uit 3 delen bestaat, waarvan alle vragen bekend zijn. Nog meerkeuze vragen ook. Mijn vriendin kent die allemaal uit haar hoofd (niet dat ze alle vragen ook begrijpt, maar ze weet het antwoord wel ;-), maar dat is dus niet meer voldoende.....?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Ajax » di aug 28, 2012 15:29

Heb begrepen dat sinds kort (april dit jaar?) de eisen verzwaard zijn, zoals Salseros aangeeft. Met dank aan Wilders.

Als er iemand met de nieuwe eisen geslaagd is: laat het hier even weten.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door BrazilianPS » di aug 28, 2012 16:55

Ajax schreef:Heb begrepen dat sinds kort (april dit jaar?) de eisen verzwaard zijn, zoals Salseros aangeeft. Met dank aan Wilders.

Als er iemand met de nieuwe eisen geslaagd is: laat het hier even weten.
Mijn ex-vriendin van Braziliaanse afkomst is afgelopen jaar ingeburgerd in Nederland.
Ze heeft flink haar best moeten doen. Er wordt ook enorm veel gevraagd. Dingen die de gemiddelde Nederlander niet weet. Het programma IJsbreker is aan te bevelen. Wordt op vrijwel alle scholen met NT2 mee gewerkt.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Salseros » di aug 28, 2012 18:48

@Jan,

Dit was vanaf 1 april 2011, zie onderstaande link wat het examen nu inhoudt:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eruit.html

Zoals je ziet zijn het dus niet alleen meerkeurze vragen meer... ofwel een stuk moeilijker.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door BrazilianPS » di aug 28, 2012 22:42

Salseros schreef:@Jan,

Dit was vanaf 1 april 2011, zie onderstaande link wat het examen nu inhoudt:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eruit.html

Zoals je ziet zijn het dus niet alleen meerkeurze vragen meer... ofwel een stuk moeilijker.
En vooraf dient de vreemdeling nog een heel traject bij een school te doorlopen, met van allerlei bewijsstukken uit de praktijk dat ze de Nederlandse taal voldoende beheerst en 4 onderdelen waar ze voor moet slagen. Luisteren, Lezen, Schrijven en Spreken.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door BrazilianPS » di aug 28, 2012 23:05

BrazilianPS schreef:
Salseros schreef:@Jan,

Dit was vanaf 1 april 2011, zie onderstaande link wat het examen nu inhoudt:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eruit.html

Zoals je ziet zijn het dus niet alleen meerkeurze vragen meer... ofwel een stuk moeilijker.
En vooraf dient de vreemdeling nog een heel traject bij een school te doorlopen, met van allerlei bewijsstukken uit de praktijk dat ze de Nederlandse taal voldoende beheerst en 4 onderdelen waar ze voor moet slagen. Luisteren, Lezen, Schrijven en Spreken.
Voor de duidelijkheid; waar ik het over heb dan is ze (de vreemdeling; zo wordt de persoon in kwestie door de IND genoemd) al in Nederland en heb je al toestemming gekregen van de IND om haar hier naartoe te laten afreizen voor een verblijf van langer dan 3 maanden (mvv).



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Ajax » wo aug 29, 2012 17:22

BrazilianPS schreef:Mijn ex-vriendin van Braziliaanse afkomst is afgelopen jaar ingeburgerd in Nederland.
Ze heeft flink haar best moeten doen. Er wordt ook enorm veel gevraagd. Dingen die de gemiddelde Nederlander niet weet. Het programma IJsbreker is aan te bevelen. Wordt op vrijwel alle scholen met NT2 mee gewerkt.
Ok, het kan dus wel! Maar het gesproken deel is dus erg lastig. Blijft dus de hamvraag: 1. hier starten, naar Brasilia voor examen, mvv, inburgeren in NL. Of 2. De "Europa" route.

Iemand tips of voorkeur voor 1 of 2?



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door icetubbie » wo aug 29, 2012 22:56

ik ben al halverwege optie 2.



Reysigher
Artikels: 0

Re: ik zoek een nederlandse leraar

Bericht door Reysigher » wo aug 29, 2012 23:08

Mijn vrouw is via de "Duitsland Route" aan haar 5 jarenkaart gekomen, logisch ik woonde al meerdere jaren in Duitsland. Gaat inderdaad super snel en makkelijk en kost niets... Maar bij ons was de Nederlandse taal niet belangrijk, wij wilden op termijn naar Brazilië emigreren. Inmiddels wonen wij hier nu 1,5 jaar.

Wil je echtgenote duurzaam in Nederland wonen dan zit er niks anders op dan perfect Nederlands te leren spreken en de geschiedenis van Nederland te begrijpen.

In dat geval zou ik gaan voor de normale MVV weg.



Plaats reactie