Claims Vliegmaatschappijen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door BrazilianPS » di aug 07, 2012 12:23

Is er iemand die maandelijks of meerdere keren in het jaar met TAP vliegt.
Hoe vaak komen er problemen voor met TAP?
Of is het incidenteel dat dit voorkomt?

Moet er niet aan denken om een dag later in Forta aan te komen. Een nacht langer in Forta verblijven is daarentegen geen probleem ;)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » di aug 07, 2012 19:28

Ferry,

Zal wel een tijdje wachten worden.

Vorig jaar voor een weekendje naar Riga geboekt bij lufthansa vertrek Amsterdam met tussenstop in Frankfurt. Mijn vriend vloog een dag later vanaf Brussel via Praag naar Riga. Amsterdam frankfurt is maar een uurtje vliegen. In Amsterdam was alles nog ok ik land in Frankfurt is de rest van de vlucht gecanceled? dat weten ze nog niet in Amsterdam? Weer door de douane om te klagen bij lufthansa in frankfurt, daar een uur moeten wachten want in Frankfurt was een nieuwe toren geopend en die werkte nog niet naar behoren. Daar kreeg ik een alternatieve vlucht aangeboden via Berlijn naar Riga. Vertrok wel 4 uur later en kreeg een tegoedbon voor 15,- euro voor wat te eten (was natuurlijk veel te weinig maar beter iets dan niets). Dus ik weer wachten maar ook deze vlucht werd telkens met een uur vertraagd tot hij vertraagd werd tot 21:00 uur en het fysiek onmogelijk werd om mijn aansluiting naar Riga te halen. Had gekeken op internet deze vlucht vertrok gewoon op tijd. Maar weer door de douane en weer een uur kunnen wachten bij lufthansa voor ik kon klagen. Ik leg daar uit dat ik mijn verbinding niet kon halen in Berlijn. Kreeg wel een leuk antwoord kon beter met de vlucht meegaan want misschien was de vlucht in Berlijn wel vertraagd en kon ik mijn verbinding toch halen en anders werd er in Berlijn wel wat geregeld. Ik leg uit dat ik zelf al gekeken had op internet en dat dit niet het geval was en vroeg haar of het veel moeite was om dit zelf te checken. Kreeg als antwoord dat mijn koffer al aan boord was en als ik niet vlug was de vlucht zou vertragen omdat ze dan mijn koffer weer van boord moesten halen. Legde vriendelijk uit dat ik niet de oorzaak was dat ik zolang moet wachten maar hun zelf. Ik had immers al een uur moeten wachten om mijn probleem voor te leggen. Ik maakte ze meteen duidelijk dat ik alleen naar Berlijn vloog als ik mijn aansluiting zou halen. Nu hadden ze ineens wel haast. Ik bleek gelijk te hebben. Dus mijn koffer werd van boord gehaald en kon door hun in bewaring worden gesteld voor mijn alternatief en ik hoefde deze niet meer in te checken. Er werd een luchthavenhotel met avond eten (buffet) geregeld 10 min met door hun geregelde bussen (en ik was lang niet de enigste). Ik zou de volgende morgen vroeg weer vertrekken. Bleek weer 4 keer een uur vertraging op te zitten, dus werd `s-middags. Ik denk we komen er nooit meer. Mijn maat was eerder in Riga dan ik en ruim een dag later vertrokken. Op de terugweg weer 2 uur vertraging op Franfurt. Een leuk weekend maar als ik van te voren geweten had hoe lang ik op het vliegveld moest doorbrengen was ik niet gegaan. Normaal maak ik nooit ergens een punt over maar vond dit te gortig, dus ook eu claim maar ingeschakeld.

Website ingevuld.
Gegevens opgestuurd.
Bij het reisbureau mijn e ticket opgevraagd en doorgestuurd naar eu claim.
Eu claim heeft vordering gedaan voor 250,- euro.
Lufthansa wijst dit af met als reden overmacht, slecht functionerende verkeerstoren. Allemaal te volgen via website eu
Nou ik denk het is klaar geklaagd maar geen geld.
Kijk 2 weken later nog eens op de site van eu claim er was al een tijd niets meer veranderd, eu claim gaat tot mijn verassing procederen als de juridische afdeling er iets in ziet, dus misschien toch nog een schade vergoeding mischien ook niet weet dus nog niets.
Kijk nog eens goed gaat wel 2 jaar duren zie onderstaande communicatie eu claim.

dus veel geduld en succes,

Frans.

ps laat hier wel weten als er een beslising is.








Afmelden
Claimgeschiedenis
Contactgegevens
Bankgegevens
Claimgegevens en statusClaimersCommunicatieDocumenten toevoegen
Claimnummer 21138
Vluchtnummer LH 892
Vertrekdatum/tijd donderdag 16 juni 2011 10:15
Aanmaak datum/tijd donderdag 14 juli 2011 14:23
Bedrag per passagier € 250
Totaal bedrag € 250

Claim brief (1) datum donderdag 28 juli 2011 10:37
Status Wij hebben de luchtvaartmaatschappij een brief gestuurd naar aanleiding van uw ingediende claim. Onder het kopje ‘ communicatie’ kunt u de briefwisseling lezen tussen EUclaim en de luchtvaartmaatschappij. Aangezien wij geen (positieve) reactie hebben ontvangen van de luchtvaartmaatschappij, zullen wij uw zaak voorleggen aan onze juridische afdeling.

Er is een vervaltermijn van twee jaar van toepassing. Dit betekent dat een luchtvaartmaatschappij binnen twee jaar na vluchtdatum gedagvaard dient te worden. De dagvaardingen worden geschreven op basis van de vervaldatum. Wij houden deze vervaldatum nauwkeurig in de gaten en zullen ervoor zorgen dat een, eventuele, dagvaarding op tijd verstuurd zal worden.

De luchtvaartmaatschappijen zullen er alles aan doen om uw zaak te stagneren en, ervaring leert ons, dat de maatschappijen het op een rechtszaak aan zullen laten komen. Er is voor ons geen andere mogelijkheid om uw zaak sneller te behandelen aangezien onze juristen uw zaak moeten voorbereiden en onderzoeken.

Nadat wij de luchtvaartmaatschappij gedagvaard hebben zal dit zichtbaar zijn in uw online dossier en zal een uitleg van de juridische procedure toegevoegd worden.

U zult vanaf nu lange tijd geen verandering zien in uw online dossier, aangezien wij op basis van vervaldatum de claims zullen afhandelen.


VoorwaardenPrivacyDisclaimer



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Ferry » di aug 07, 2012 21:11

Bedankt Frans, maar ik verwacht ook niet dat dit binnen 2 jaar afgehandeld is. Hoef er voor de rest niets te doen, en reken nergens op. Hou je wel op de hoogte hier hoe het afloopt.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » vr aug 10, 2012 19:26

PvdA: harde eisen aan vliegmaatschappijen10-08-2012

DEN HAAG - Vliegmaatschappijen doen alles om klanten te lokken, maar als het mis gaat geven ze niet thuis. Dat stelt de PvdA op basis van eigen onderzoek over de afhandeling van klachten naar aanleiding van urenlange vertragingen. De grootste oppositiepartij eist ondermeer dat er een geschillencommissie komt waar consumenten terecht kunnen met hun klacht.

Vliegmaatschappijen zijn verplicht hun klanten geld terug te geven na drie uur of meer vertraging. In de praktijk wordt die compensatie nauwelijks uitbetaald. Een team van zes PvdA’ers heeft om de proef op de som te nemen verschillende maatschappijen gebeld. Het resultaat was consequent ontluisterend, zo stelt PvdA-Kamerlid Bouwmeester. „Ze schofferen hun eigen klanten en maken het mensen veel te moeilijk om een klacht in te dienen", aldus de sociaaldemocrate.

„U kunt natuurlijk ook een vraag via de website indienen. Wij zullen die dan afwijzen, maar u kunt een gokje wagen natuurlijk", zei een medewerker van Arkefly tegen een PvdA’er die de proef op de som nam. En een medewerker van de KLM verklaarde: „Ik zal heel eerlijk zijn: er is onduidelijkheid over de regels. Als u nu een klacht indient is ons beleid om deze af te wijzen." Bij bij Nederlanders populaire maatschappijen als Easyjet, Vueling, Transavia en Lufthansa waren soortgelijke geluiden te horen, aldus Bouwmeester.

„De regels bij vertraging zijn glashelder. Bij drie uur of meer vertraging krijg je een deel van je geld terug. Maatschappijen weten dit, maar weigeren massaal dit te doen. Dat is een schoffering van de rechten van de consument", stelt Bouwmeester. Zij wil dat staatssecretaris Atsma (Luchtvaart) actie gaat ondernemen. Net als op treinstations moet er een formulier komen dat eenvoudig kan worden ingevuld als er sprake van vertraging is. Ook moeten maatschappijen wat Bouwmeester betreft verplicht worden eerlijke en duidelijke informatie te verstrekken op hun website of aan de telefoon. Tot slot zouden maatschappijen hun eigen bindende geschillencommissie weer in het leven moeten roepen. Die werd per 1 januari dit jaar afgeschaft waardoor consumenten lastig hun weg weten te vinden als zij een klacht hebben en de meeste mensen het er maar bij laten zitten als ze uren vertraging hebben opgelopen.

Directeur van de Consumentenbond Bart Combée bevestigt de wijdverbreide praktijken in de vliegwereld. „Het is een behoorlijke puinhoop. Het is echt kwalijk dat maatschappijen hun klanten op het verkeerde been zetten. Ze weigeren massaal uit te betalen en voor consumenten is het bijna onmogelijk om hun recht te halen. Goed dat de politiek nu in actie komt." Het opnieuw instellen van de geschillencommissie noemt hij een goede eerste stap.

Source: Telegraaf Reiskrant 10 augustus 2012


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

dutchman
Artikels: 0

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door dutchman » ma sep 03, 2012 00:46

@quasimodo
http://www.fortalezacorner.nl/viewtopic ... 339#p20339

quasimodo schreef: ik neem aan dat dat nu ook geld voor de tankstop op de Kaap verdische eilanden.

Met TACV (Kaap Verdië) mochten we op Sal eruit. Meer dan een open paardenstal in de duinen was het niet dus "we" konden rustig roken. Jammer dat je er niet even uit mag...
Je zit dus als je naar Fortaleza gaat meer dan 16 uur in het vliegtuig...
7 uur naar Sal, dat ligt echt onder de Sahara al en dan 4 uur naar Natal, meer dan kortste stuk oceaan oversteken is het niet. Maar je vliegt wel om... Dan nog een tweede stop in Natal...
pffff
No way!
Nog een redenen om niet meer met Arke te vliegen.
Met TAP via Lissabon naar Fortaleza gaat veel sneller, tenminste de uren in het vliegtuig. Vrijwel hetzelfde als dat je rechtstreeks zou vliegen; 2 uur en 7 uur...



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Bert » ma sep 03, 2012 22:43

dutchman schreef:@quasimodo
http://www.fortalezacorner.nl/viewtopic ... 339#p20339

quasimodo schreef: ik neem aan dat dat nu ook geld voor de tankstop op de Kaap verdische eilanden.

Met TACV (Kaap Verdië) mochten we op Sal eruit. Meer dan een open paardenstal in de duinen was het niet dus "we" konden rustig roken. Jammer dat je er niet even uit mag...
Je zit dus als je naar Fortaleza gaat meer dan 16 uur in het vliegtuig...
7 uur naar Sal, dat ligt echt onder de Sahara al en dan 4 uur naar Natal, meer dan kortste stuk oceaan oversteken is het niet. Maar je vliegt wel om... Dan nog een tweede stop in Natal...
pffff
No way!
Nog een redenen om niet meer met Arke te vliegen.
Met TAP via Lissabon naar Fortaleza gaat veel sneller, tenminste de uren in het vliegtuig. Vrijwel hetzelfde als dat je rechtstreeks zou vliegen; 2 uur en 7 uur...
je maakt een rekenfoutje Afgelopen dinsdag vertrek 10:10 aankomst fortaleza 18:30

Totale reistijd: 13:20 uur ( inclusief de stops in Sal en Natal )



Gebruikersavatar
FMK
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 21:47

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door FMK » di sep 04, 2012 12:19

Vroeger met martin air
Dat waren nog eens mooie tijden en prijzen



Gebruikersavatar
dorus
Satehut-specialist
Artikels: 0
Berichten: 1738
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
Locatie: Oisterwijk

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door dorus » di sep 04, 2012 13:22

Ik ben eens te voet gegaan maar dat was geen doen.


Sinds 2001

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » di okt 23, 2012 12:37

Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief!

Bron: Nu.nl - Volledig bericht: http://www.nu.nl/geldzaken/2940166/verg ... itief.html


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » di okt 23, 2012 16:46

Volgens journaal geld dit alleen bij vertrek vanaf een europese luchthaven. Dus op de terugweg vanuit b.v. Brazilie wordt waarschijnlijk nog niets uitgekeerd.



Piranhero
Artikels: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 01, 2007 01:10

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Piranhero » za okt 27, 2012 12:26

Volgens mij had ik vorig jaar op de heenreis ook een flinke vertraging, heb er toen verder niks mee gedaan aangezien het vluchtnummer niet voorkwam in de lijst van te claimen vluchten bij een van die ticketclaim partijen.

Zou alsnog een claim indienen nuttig kunnen zijn of betekend het dat wanneer de vlucht destijds niet op de lijst stond er nu ook niks te claimen valt?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » za okt 27, 2012 13:55

Gewoon bij euclaim aanmelden, je hoort vanzelf of het wel of niet geaccepteerd wordt, je kunt tot 2 jaar terugclaimen. Niet geschoten is altijd mis!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » zo okt 28, 2012 13:18

Geld met terugwerkende kracht van 2 jaar als je nog niet geclaimd hebt. En langer als je al wel een claim hebt lopen. Ook gevallen die al afgewezen zijn kunnen opnieuw geclaimd worden. Je hebt wel grote kans dat de vliegtuigmaatschappij zegt dat het overmacht is (dat vinden ze bijna alles). De rechter moet nog in vele gevallen uitspraak doen of dit zo is. En in gevallen dat de rechter geoordeeld heeft dat ze moeten betalen gaan ze in beroep en proberen ze de rechtsgang zo lang mogelijk te rekken. Dus het zal wel een lang verhaal worden voordat je ooit wat beurt. Als je wacht met claimen tot de uitspraken gedaan zijn is het verjaard, de vliegtuigmaatschappijen proberen dit daarom zo lang mogelijk te rekken zodat niet iedereen claimt. Dat scheelt ze enorm veel geld.

Van de week was nog in het nieuws dat een vlucht van arke meer als 50 uur vertraging had.
vliegtuig was kappot
Daar werd een poging gedaan om dit te repareren bij het opstijgen bleek dit niet het geval dus passagiers er weer uit en toen hadden ze al een ruime vertraging gehad. Daarop heeft waarschijnlijk 1 van de passagiers de media gebeld. Toen was op de radio te horen dat een woordvoerder van arke verklaarde nu eigen monteurs in te vliegen. De verslaggever vraagt of het niet verstandiger was een vervangend toestel te regelen om de passagiers op te halen. Nee zei de woordvoerder van arke onze monteurs kennen onze vliegtuigen en dit gaat vlugger. Nu weet ik niet of die vliegtuigen van arke in Nederland gemaakt worden en dat die monteurs uit Mexico nog nooit z`on vliegtuig gezien hebben, maar ik waag het te betwijfelen. Deze monteurs kregen hem ook niet aan de praat en er moest toch een vervangend toestel gestuurd worden. Kortom 50 uur vertraging. Dus hoor ik de volgende dagen op de radio weer een intervieuw met dezelfde verslaggever en de vertegenwoordiger van arke. De laatste houd een heel betoog dat de passagiers netjes zijn opgevangen in een hotel in Mexico (Alsof dit beschouwd moet worden als een extra service van arke en dat ze blij moeten zijn dat ze niet in de vertrekhal moeten wachten). De journalist vraagt of ze nu recht hebben op de vergoeding zoals bovengenoemde uitspraak van de rechter). Dat moest eerst nog maar eens grondig worden onderzocht volgens de arke vertegenwoordiger want het stond helemaal nog niet vast of arke iets te verwijten viel het kon ook wel eens overmacht zijn? Daarna kwam er nog een passagier aan het woord. Deze verklaarde dat ze van arke doorverwezen waren naar een website waar ze een excuusbrief konden downloaden (In 50 uur hadden ze zeker geen tijd gehad om deze te maken en na de landing persoonlijk te overhandigen en ter plekke iemand zijn excuses te laten maken). Geweldige service bij arke.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » zo feb 17, 2013 11:03

Nou, na een jaar de claim ingediend te hebben bij euclaim, krijg ik nu toch 400 euro terug! Ik wil hierbij iedereen dan toch aansporen te claimen bij euclaim mocht je meer dan 4 uur vertraging hebben gehad, je moet alleen wat geduld hebben... :)

Brummen, maandag 11 februari 2013

Geachte,
Uw claim is door TAP-Air Portugal gehonoreerd en wij hebben de compensatie op onze Derdengelden
EUclaim rekening ontvangen. Onderstaand vindt u de afrekening met de door u te ontvangen bedragen:
Claim Bedrag € 600,00
Vergoeding EUclaim (29%) - € 174,00
Administratiekosten - € 26,00
____________
Uit te betalen € 400,00


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Bert » zo feb 17, 2013 17:51

Ik wil iedereen aansporen om gewoon rechtstreeks bij Tap een claim in te dienen en zo niet 200 euro te verspelen. Ik ken diverse casussen dat Tap bij een claim gewoon betaald.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » zo feb 17, 2013 23:50

Bert schreef:Ik wil iedereen aansporen om gewoon rechtstreeks bij Tap een claim in te dienen en zo niet 200 euro te verspelen. Ik ken diverse casussen dat Tap bij een claim gewoon betaald.
Heb ik ook gedaan, echter werd hij destijds direkt afgewezen, maar je kan het altijd eerst proberen natuurlijk,


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Bert » ma feb 18, 2013 04:46

Salseros schreef:
Bert schreef:Ik wil iedereen aansporen om gewoon rechtstreeks bij Tap een claim in te dienen en zo niet 200 euro te verspelen. Ik ken diverse casussen dat Tap bij een claim gewoon betaald.
Heb ik ook gedaan, echter werd hij destijds direkt afgewezen, maar je kan het altijd eerst proberen natuurlijk,
Even terug gelezen en zag dat je de claim via vliegtickets had ingediend?? Waarom niet direct bij Tap?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » ma feb 18, 2013 08:16

Klopt Bert, maar zij hadden de claim ingediend bij TAP, dus lijkt mij hetzelfde?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » wo mar 13, 2013 16:31

Regels gaan weer veranderen voor claims bij vliegtuigmaatschappijen. Er komt duidelijkheid wat overmacht is. Je krijgt minder rechten:
-pas na 5 uur betaald was 3
-maximaal 3 nachten vergoed in hotel na niet bereiken bestemming was onbeperkt.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/geld-v ... IoELbWUbY/



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Ferry » di aug 06, 2013 10:20

Gisteren bericht gehad van EU Claim :

Claim brief (1) datum woensdag 5 september 2012 15:23
Status update maandag 5 augustus 2013
Status De luchtvaartmaatschappij heeft aangegeven te willen schikken in uw zaak. Onze juridische afdeling is hiermee bezig. Wij begrijpen dat het voor u een langdurig proces is, maar hopen u spoedig positief te kunnen berichten.

Zal het dan toch gebeuren dat ik een vergoeding krijg, we wachten nog heel even af, hou jullie op de hoogte.



Plaats reactie