Flybrasil/Arke vs TAP
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Volgens mij doet er maar 1 iemand hier huilie,huilie, de rest doet gewoon zijn verhaal, maarja misschien is die even van zijn pad af, kan gebeuren.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Bij tap moet je gewoon iets eerder boeken voor de lage prijzen. Hoe drukker dat het is in het vliegtuig hoe hoger de prijzn worden. Even vlug gekeken bij januari prijsverschil ongeveer 300 euro. In februari daarentegen nog maar 100 euro. En er zullen vast nog wel leukere aanbiedingen op staan als je nog verder gaat kijken. Via fly brazil is het overigens meestal goedkoper boeken dan via arke zelf.
Voor Piet zijn gemoedsrust,
Ik ben zelf de laatste keer met tap gevlogen en is me goed bevallen. En ik was zeker niet de enigste nederlander aan boord. Bovendien waren er ook div belgen aan boord. Maar het zou toch leuk zijn als arke zijn service verhoogd zeker nu ze weer enigzins rechtstreeks vliegen. Doordat steeds meer mensen voor een andere optie kiezen dan arke, zou de lijn wel eens onrendabel kunnen worden en opgedoekt worden. En ik heb toch graag iets te kiezen.
Voor Piet zijn gemoedsrust,
Ik ben zelf de laatste keer met tap gevlogen en is me goed bevallen. En ik was zeker niet de enigste nederlander aan boord. Bovendien waren er ook div belgen aan boord. Maar het zou toch leuk zijn als arke zijn service verhoogd zeker nu ze weer enigzins rechtstreeks vliegen. Doordat steeds meer mensen voor een andere optie kiezen dan arke, zou de lijn wel eens onrendabel kunnen worden en opgedoekt worden. En ik heb toch graag iets te kiezen.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za mar 26, 2011 10:18
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Die lijn is al twee jaar onrendabel.
Bekijk de jaarcijfers van de overkoepelende organisatie van Arke maar eens.
Bekijk de jaarcijfers van de overkoepelende organisatie van Arke maar eens.
- lovebrasil
- Artikels: 0
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za dec 11, 2010 17:45
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
@pietvanpaden,
he malle pietje heb jij aandelen TAP?
jij loopt te zeiken over anderen, maar ik heb nog geen zinvolle bijdrage van jou gezien.
he malle pietje heb jij aandelen TAP?
jij loopt te zeiken over anderen, maar ik heb nog geen zinvolle bijdrage van jou gezien.
uw-adviseur.nl
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Is die grotere 737-kist doorgaans redelijk gevuld met passagiers, en wat is het ongeveer het percentage wat nu uitstapt in Fortaleza?
Ik hoor graag..
Xadrez
Ik hoor graag..
Xadrez
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
We zitten inmiddels op pagina 63 over dit onderwerp, je moet bijna vakantie opnemen om het allemaal na te lezen. Natuurlijk heeft Zwabber gelijk met zijn kritiek, en met hem alle criticasters op de 62 pagina's voor hem. Wij zitten niet in de directie van Arke waar de beslissingen gemaakt worden, en in het hypothesische geval dat ik er wel in zou zitten, nou dan wist ik het nog niet...Voor mij: ik ga zitten en laat de ellende over me heen komen, 9 uur, 12 uur, of zelfs de laatste keer 16 uur onderweg, je bent de reisdag toch kwijt, 650 euro tegen 1150 euro was voor mij een snelle beslissing ! Neemt niet weg dat iedereen mag klagen hoor !, Ik doe dat ook...maar het heeft zo weinig zin.
Sinds 2001
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Is het niet een idee om op dit forum twee affiliate links te plaatsen van TAP en Arke. Ieder keer als iemand boekt komt er een een paar € aan inkomsten binnen.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
De 737 is de kleine, de 767 de grote.Xadrez schreef:Is die grotere 737-kist doorgaans redelijk gevuld met passagiers, en wat is het ongeveer het percentage wat nu uitstapt in Fortaleza?
Ik hoor graag..
Xadrez
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ik vlieg zondag ook gewoon weer met TAP, ondanks dat ik de laatste keer (alweer 14 maanden geleden) met TAP 24 uur vertraging had op de terugreis... had toen gezworen om nooit meer TAP te vliegen, ben toch weer vrij snel bijgedraaid en geef ze weer een kans, kwa prijs maakt het niet veel uit en er zijn dagelijkse vluchten en beter comfort.
@ Progresso, misschien wel een goed idee. Voor elke klik op de site naar Arke/TAP via deze site 1 euro in een potje doen, na een gegronde klacht het potje gebruiken om gedupeerden tegemoet te komen.
@ Progresso, misschien wel een goed idee. Voor elke klik op de site naar Arke/TAP via deze site 1 euro in een potje doen, na een gegronde klacht het potje gebruiken om gedupeerden tegemoet te komen.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Toen je 24 uur vertraging had, heb je toen een goed hotel aangeboden gekregen van tap?
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Nee, ik heb de keuze gemaakt om gewoon bij mijn vriendin te overnachten.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
natuurlijk zal de service bij arke minder zijn, maar dat mag helemaal niets uitmaken. is hetzelfde als je een 1 ster of een 5 sterren hotel boekt. dat 1 ster hotel moet net zo schoon zijn als dat 5 sterren hotel. alleen weet je van tevoren ook wel dat dat niet zo is. maar dan heb je het volste recht om te klagen.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Fictieve datum geprikt op 05 maart 2013 heen en 19 maart 2013 terug (dan zouden de tickets nog redelijk goedkoop moeten zijn).
Voordeel TAP: extra koffer, meerdere vluchten per week
Voordeel ArkeFly: reistijd (totaal heen een weer, 4 uur minder)
ArkeFly Economy - 76 cm - 825 euro (FlyBrazil Economy)
TAP Economy - 81 cm - 922 euro (FlyTAP Basic)
ArkeFly Comfort Class - 86 cm - 881 euro (FlyBrazil Comfort)
ArkeFly Premium - 96 cm - 1135 euro (FlyBrazil Premium)
TAP Business - 150 cm - 3011 euro (FlyTAP Executive)
Info beenruimte: http://www.reisreview.nl/beenruimte-eco ... happij.php
Economy tickets kunnen nog goedkoper indien je Discount tarieven weet te scoren. Conclussies laat ik graag aan de geleerde heren over...
Voordeel TAP: extra koffer, meerdere vluchten per week
Voordeel ArkeFly: reistijd (totaal heen een weer, 4 uur minder)
ArkeFly Economy - 76 cm - 825 euro (FlyBrazil Economy)
TAP Economy - 81 cm - 922 euro (FlyTAP Basic)
ArkeFly Comfort Class - 86 cm - 881 euro (FlyBrazil Comfort)
ArkeFly Premium - 96 cm - 1135 euro (FlyBrazil Premium)
TAP Business - 150 cm - 3011 euro (FlyTAP Executive)
Info beenruimte: http://www.reisreview.nl/beenruimte-eco ... happij.php
Economy tickets kunnen nog goedkoper indien je Discount tarieven weet te scoren. Conclussies laat ik graag aan de geleerde heren over...
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Beste McAroni
Beenruimte is mooi
Maar je schrikt je de pleures hoeveel ruimte je in de breedte hebt
Comfortclasse was altijd zoals de naam al zegt Comfortabel, nu echter hebben ze de ruimte in de breedte geknepen
Geen idee wat voor type toestel wel met 2 gangpaden maar het is echt niet te doen
Beenruimte is mooi
Maar je schrikt je de pleures hoeveel ruimte je in de breedte hebt
Comfortclasse was altijd zoals de naam al zegt Comfortabel, nu echter hebben ze de ruimte in de breedte geknepen
Geen idee wat voor type toestel wel met 2 gangpaden maar het is echt niet te doen
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
http://www.arkefly.nl/BaseSites/ArkeFly ... an_767.png
zie hier het verschil, zelfde toestel maar de linker heeft 2-4-2 stoelen en de rechter 2-3-2 stoelen
zie hier het verschil, zelfde toestel maar de linker heeft 2-4-2 stoelen en de rechter 2-3-2 stoelen
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ruim viereneenhalf jaar geleden berichtte Salseros op pagina 1 van dit draadje: "Ik heb nu 890 euro betaald voor 14 t/m 30 juni, dus dat viel nog mee." Als ik naar de huidige ticketprijzen hierboven kijk, dan zijn die in vijf jaar tijd niet gestegen. De kostcomponenten voor de vlucht zijn uiteraard wel gestegen (kerosine, landingsrechten, salariele kosten, afhandelingskosten, diverse melkkoe-belastingen etc.). Volgens Bartjens moet het uit de lengte of uit de breedte... En aangezien wij al dik zestig paginas weten vol te klagen over prijzen en kwaliteit maar bang zijn om zelfs ook maar 5 jaar inflatie in onze tickets verrekend te zien, komt het bij Arke uit de (stoel)breedte.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Hoezo melkkoe belastingen? Vliegen is 1 van de minst belaste vervoersmiddelen. 5 jaar terug was het nog voordeliger om met de auto naar bv spanje te gaan met zijn 2en. Nu misschien alleen nog als je met 5 man met de auto gaat.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
je hebt helemaal gelijk. het zou alleen niets mogen uitmaken.mtilburg schreef:Als het niet uitmaakt, waarom zouden er dan mensen zijn die meer betalen denk je ?
Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat echt niet. Alleen de zon gaat (nog) voor niks op.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Internationale toeslagen voor de luchtvaartmaatschappij, veiligheidstoeslag, creditcardtoeslag, luchthavenbelasting Schiphol, passagierstoeslag, geluidsisolatietoeslag...quasimodo schreef:Hoezo melkkoe belastingen? Vliegen is 1 van de minst belaste vervoersmiddelen. 5 jaar terug was het nog voordeliger om met de auto naar bv spanje te gaan met zijn 2en. Nu misschien alleen nog als je met 5 man met de auto gaat.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
prijs bij een ticket bij tap van 1000,- euro
brandstoftoeslag 295,- euro. Geen belasting op kerosine dus gaat niet naar belastingen.
nederland passagiersservicekosten 15.19 geen belasting dus niet naar de staat.
nederland geluidsisolatiekosten 2.00
nederland luchthavenbeveiligingstoeslag 12.93
portugal passagiersservicekosten 29.10 geen belasting dus niet naar de staat.
portugal veiligheidsbelasting 16.77
brazilie instapbelasting 28.43
ticketkosten 10.00 geen belasting
Dus ongeveer 60 euro aan belastingen op een vliegreis. Dus hoezo melkkoe van belastingen. Kijk eens wat je voor de auto aan belastingen kwijt bent. En dan moet je nog in 3 landen belasting betalen normaal meestal in 2.
brandstoftoeslag 295,- euro. Geen belasting op kerosine dus gaat niet naar belastingen.
nederland passagiersservicekosten 15.19 geen belasting dus niet naar de staat.
nederland geluidsisolatiekosten 2.00
nederland luchthavenbeveiligingstoeslag 12.93
portugal passagiersservicekosten 29.10 geen belasting dus niet naar de staat.
portugal veiligheidsbelasting 16.77
brazilie instapbelasting 28.43
ticketkosten 10.00 geen belasting
Dus ongeveer 60 euro aan belastingen op een vliegreis. Dus hoezo melkkoe van belastingen. Kijk eens wat je voor de auto aan belastingen kwijt bent. En dan moet je nog in 3 landen belasting betalen normaal meestal in 2.