Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Salseros » ma apr 01, 2013 11:31

Bedankt voor de felicitaties! :)

Het inburgeringsexamen wordt wellicht binnenkort wederom moeilijker gemaakt:
http://www.nu.nl/algemeen/3385284/inbur ... toets.html


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door BrazilianPS » ma apr 22, 2013 00:40

Salseros schreef:Bedankt voor de felicitaties! :)

Het inburgeringsexamen wordt wellicht binnenkort wederom moeilijker gemaakt:
http://www.nu.nl/algemeen/3385284/inbur ... toets.html
Graag zou ik willen weten hoe je vriendin het examen gehaald heeft. Op welke manier heeft ze zich voorbereid op het examen? Welke cursus/boeken/website etc.

Ben erg geholpen met deze info.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » ma apr 22, 2013 05:00

Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl

Op deze site vind je alle informatie / oefeningen etc voor het inburgeringsexamen.
Ook andere onderwerpen zoals bellen naar het buitenland.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door BrazilianPS » ma apr 29, 2013 00:49

Bert schreef:Kijk eens op http://www.buitenlandsepartner.nl

Op deze site vind je alle informatie / oefeningen etc voor het inburgeringsexamen.
Ook andere onderwerpen zoals bellen naar het buitenland.
Dank je!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Salseros » za jul 20, 2013 10:33

Mijn vriendin komt eindelijk naar Nederland 23 juli, voorgoed ("se Deus quiser" zoals zij dat zo zeggen).
De VVR aanvraag gaat nu volledig automatisch en is gelijk voor 5 jaar, zitten geen kosten meer aan verbonden (dus geen aanvraagkosten en verlengingskosten). Wel zelf de inburgeringscursus in NL betalen (geld moet ergens vandaan komen natuurlijk).
Indien iemand nog tips heeft voor de inburgering in Nederland, hoor ik dat graag. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

rudolfpi
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: vr mar 09, 2007 21:08
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door rudolfpi » za jul 20, 2013 11:04

Hoi Salseros,
Goed om te horen dat je vriendin eindelijk naar NL komt, gefeliciteerd! :wink:



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door quasimodo » za jul 20, 2013 11:05

gefeliciteerd



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door renev » za jul 20, 2013 13:05

gefeliciteerd Robert



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door BrazilianPS » za jul 20, 2013 16:39

Gefeliciteerd! Ik wens jullie veel geluk, liefde en gezondheid samen :D

Mijn vriendin komt overigens 7 augustus aan. Echter niet permanent, maar voor 3 maanden.



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door icetubbie » za jul 20, 2013 22:34

Gefeliciteerd.

En eigenlijk het meest belangrijke: Houd haar weg van de grote groep Braziliaanse goudzoekers die hier in Nederland aanwezig zijn. Als ze daarmee in aanraking komt doet dat meer slecht dan goed. Mijn vrouw heeft na haar komst hier alle banden verbroken met haar zogenaamde vriendinnen die zij vanuit Fortaleza kende.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door jorry » zo jul 21, 2013 12:04

Gefeliciteerd :-)



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » zo jul 21, 2013 18:27

icetubbie schreef:Gefeliciteerd.

En eigenlijk het meest belangrijke: Houd haar weg van de grote groep Braziliaanse goudzoekers die hier in Nederland aanwezig zijn. Als ze daarmee in aanraking komt doet dat meer slecht dan goed. Mijn vrouw heeft na haar komst hier alle banden verbroken met haar zogenaamde vriendinnen die zij vanuit Fortaleza kende.
Gefeliciteerd Salseros.

De opmerking van icetubbie vind ik een beetje raar. Wat is er mis met vriendinnen hebben in Fortaleza ? Verklaar je nader..



dutchman
Artikels: 0

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door dutchman » zo jul 21, 2013 23:46

Beste icetubbie (en andere lezers),

Ik nam me voor niet te reageren want dat betekent geheid heibel.
In de kroeg kan je natuurlijk je mening delen met je vrienden maar online schop je al snel tegen schenen.
Eigenlijk net zoals ik soms een trap voel ;-)
Na de opmerking van Bert besluit ik toch maar wel te reageren.
Helaas kan ik na 9 jaar echt intensieve ervaringen icetubbie zijn opmerking alleen maar onderschrijven.
Aan de andere kant hoort zijn opmerking hier niet thuis.

Salseros, mijn felicitaties!



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door icetubbie » ma jul 22, 2013 01:07

@dutchman,
Robert vroeg hier om tips over de inburgering. Ik neem aan dat hij dan niet alleen de cursus bedoelt. En over dat gedeelte wilde ik hem nu juist een tip geven, dus volgens mij past dit heel goed in dit topic.
En ik post hier geen meningen om hier heibel te zoeken, integendeel: Ik laat iedereen in zijn waarde en respecteer ieders mening.

@Bert,
En wat betreft het hebben van "vriendinnen " in Fortaleza hoef ik toch niemand hier op dit forum de ogen te openen nietwaar? Laten we maar zeggen dat de dames daar nogal opportunistisch zijn. Ik zie en hoor genoeg van vriendinnen/bekenden van haar die naar Nederland/Europa komen met maar 1 doel. En met deze dames heeft mijn vrouw gebroken omdat het (gelukkig) niet haar mentaliteit is.
En nee, mijn vrouw komt niet uit de prostitutie van Fortaleza. Maar waar zij gewoond heeft hadden veel dames uit de buurt er wel mee te maken. En als je daar tussen woont accepteer je deze mentaliteit sneller dan wanneer je gesetteld bent in Nederland. En dan kun je ze daar als vriendin accepteren vanwege de leefomstandigheden. Maar als ze dan in Nederland met dezelfde mentaliteit leven als daar, dan wil mijn vrouw hen liever niet als vriendin hebben.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » ma jul 22, 2013 05:08

Ik "begrijp" het nog steeds niet helemaal. De vriendinnen van mijn vrouw uit Fortaleza kent ze van haar studie, basisschool, werk en kind periode. Mijn vrienden uit Nederland ken ik ook vanaf kind en vanuit school en studie. Waarom bij emigratie hiermee verbreken??
De drie jaar dat we in NL hebben gewoond hebben we daar ook ontzettend leuke Braziliaanse vrienden ontmoet.

Voor degenen die hun vrouw/vriendin in één of andere 'foute' discotheek in Iracema hebben onmoet ( oke, ik geef toe, ik ben er in het verleden ook wel eens geweest). Ga nou niet aub anderen aan Salseros tips geven om contacten met vriendinnen van zijn vrouw te verbreken. Hiermee suggereer je indirect dat zijn vriendin ook direct uit de Bikini bar is opgepikt.



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door icetubbie » ma jul 22, 2013 09:46

Bert schreef:Ik "begrijp" het nog steeds niet helemaal. De vriendinnen van mijn vrouw uit Fortaleza kent ze van haar studie, basisschool, werk en kind periode. Mijn vrienden uit Nederland ken ik ook vanaf kind en vanuit school en studie. Waarom bij emigratie hiermee verbreken??
De drie jaar dat we in NL hebben gewoond hebben we daar ook ontzettend leuke Braziliaanse vrienden ontmoet.

Voor degenen die hun vrouw/vriendin in één of andere 'foute' discotheek in Iracema hebben onmoet ( oke, ik geef toe, ik ben er in het verleden ook wel eens geweest). Ga nou niet aub anderen aan Salseros tips geven om contacten met vriendinnen van zijn vrouw te verbreken. Hiermee suggereer je indirect dat zijn vriendin ook direct uit de Bikini bar is opgepikt.

Ik zou graag eens willen dat jij quote waar ik iets suggereer. Ik schrijf zoiets nergens en zinspeel daar zelfs niet op. Ik ken de vriendin van Robert helemaal niet eens.

Ik heb ook aangegeven dat ondanks dat mijn vrouw niet uit de groep dames komt die ergens opgepikt kon worden, zij wel heel veel van deze dames kende doordat zij bij haar in de buurt woonden.
DAAR (Fortaleza) waren het vriendinnen, HIER heeft zij met hen gebroken omdat de getoonde mentaliteit van deze dames die in Nederland/Europa op bezoek waren haar totaal niet beviel.
Mijn vrouw is heel open en eerlijk tegen mij en heeft geen geheimen voor mij. Zij laat mij ook alles lezen wat deze goudzoekers in Nederland/Europa haar schrijven over hun plannen hier. Ik kan alleen maar blij zijn dat mijn vrouw een andere mentaliteit heeft (de goede).

En voor Robert: Mocht je ergens nog vragen over hebben, dan kun je rustig een PM schrijven naar mij. Wij hebben elkaar wel eens ontmoet in Fortaleza. Misschien kun jij het jou wel niet meer herinneren, maar ik weet het nog wel.
Mocht je behoefte hebben aan hulp of iets dergelijks dan hoor ik het wel en je bent welkom bij mij thuis om eens verder kennis te maken. Dan heeft jouw vrouw hier ook een aanspreekpunt waar ze haar ei bij kwijt kan.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door maxx » ma jul 22, 2013 10:28

wat word er bedoeld met een foute discotheek?



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » ma jul 22, 2013 12:16

icetubbie schreef:

Ik zou graag eens willen dat jij quote waar ik iets suggereer. Ik schrijf zoiets nergens en zinspeel daar zelfs niet op. Ik ken de vriendin van Robert helemaal niet eens.
Je kent de vriendin van Salseros niet maar adviseert hem indirect wel dat ze beter de contacten met vriendinnen uit Fortaleza kan verbreken. Volgens mij suggereer je dan wel iets.
Ik blijf het een merkwaardige opmerking vinden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Progresso » ma jul 22, 2013 12:29

Allereerst maar even de bonusvraag van Salseros beantwoorden: Een goede tip:

Een goede aanrader is What Stuff Dutch People Like. Geweldige verhalen over Pindakaas, hagelslag, directheid, het Nederlandse neuspeuteren, uitdrukkingen als "lekker" en "gezellig".



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Salseros » ma jul 22, 2013 13:04

Bedankt voor de felicitaties en tips!

@Icetubbie, met inburgering bedoelde ik in mijn geval alleen de school waar ze naar toe zou kunnen gaan, had misschien wat duidelijker moeten zijn. :)
Mijn vriendin heeft in Rotterdam en omgeving al goede kontakten gemaakt met braziliaanse vrouwen, die allemaal getrouwd zijn en al jaren hier wonen, sommigen ook met kinderen en die geen goudzoekers zijn. Gewoon vrouwen die (net als mijn vriendin) gewoon in Fortaleza een full time baan gehad hebben (van mij werkte jaren bij een floricultura).

Mijn vriendin is nog nooit op iracema geweest, beira mar alleen maar op de markt, jouw opmerking mbt het verbreken van bepaalde contacten, is mijn vriendin ook overkomen. Ooit had ze een goede vriendin in Fortaleza, later kwam ze er achter dat ze regelmatig 's-avonds in Iracema rondhing, ze had direkt alle kontakten met haar verbroken. :)
Icetubbie, ik heb nog wel contact me je in ieder geval per pm, voor een bakkie. ;)

Ik zie echter wel 1 probleem, ze spreekt momenteel amper de Nederlandse taal, ze wil wel zsm gaan werken hier. Ik ken haar waarschijnlijk wel een baantje bezorgen in een Italiaans restaurant ( ik ken de eigenaar zeer goed, zo'n 20jaar). Hier werkt ook een portugees en kan ze simpel beginnen (afwassen, salades, toetjes klaarmaken). Ik wil over een half jaar ongeveer beginnen met de inburgering (school om NL te leren), hopelijk heeft ze tegen die tijd al wat basis onder de knie als ik zoals Maarten inderdaad zegt, regelmatig Nederlands praten thuis en haar meeneemen naar mijn stamkroegje / vrienden van mijn kant bezoeken, ontvangen, etc etc.. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie