Nederlandse les bij Poliglota

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door BrazilianPS » wo aug 20, 2014 16:56

Ajax schreef:Hey bps, long time no see..! :)

Ok, dan. Bij Poliglota kan je iedere taal leren die je wil. Als je er bv. binnenstapt en zegt dat je Arabisch wil leren, dan zoeken ze er een leraar bij en kan je aan de slag. Daarnaast zijn er natuurlijk klasjes voor de bekendere talen. Nederlands is voor vrijwel 100% gericht op Brasileiras met NL-se man of vriend. En dan geven ze meestal privé lessen, met name om de Naar Nederland inburgering voor te bereiden.

Af en toe is er een klasje met een wat breder programma. Vorig jaar bv, daar heeft de vriendin van BocaSeca aan mee gedaan (zie de eerdere posts hier).

De vraag is hoe je dit verder gaat aanpakken. Heb je al contact met een docent van Poliglota? En wat is je doel? Inburgering of gewoon Nederlands leren?
Hey Ajax,

Bedankt voor je reactie!
We hebben al contact gezocht met Poliglota en is inderdaad privéles. Het gaat om de inburgering.
Ik schrok wel enigszins van de prijs bij Poliglota. 62 reais voor een uur. Je zou dan een pakket afsluiten van 30 lessen en daarmee zou je goed voorbereid zijn voor de inburgering.
62 x 30= 1860 reais. Ik heb het er wel voor over. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is de voorbereiding voor inburgeringsexamen dan ook helemaal in orde? Lijkt mij dat je met 15 uur les het het examen niet direct zonder zelfstudie gaat halen.

Als je/jullie nog tips hebt, dan hoor ik het graag.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Ajax » wo aug 20, 2014 17:37

Bps, lees dit topic van voor tot achter nog eens goed door. Als ik het advies van Progresso goed lees, noemt hij een ander alternatief.

De kwaliteit van Poliglota zit volgens mij (vooral) in de docent. Ook daar heeft Progresso het over (kennen ze de eisen van de inburgering?, zoals bekend strenger geworden). Ik ken de huidige docent niet, maar misschien dat je daar eerst eens kennis mee maakt? Vraag hem gewoon hoeveel cursisten hij al Nederlands heeft bijgebracht. Ook kan je proberen een beperkt aantal uren te kopen, zodat je niet meteen vast zit aan het hele pakket.

Je doel is dus inburgering? Tip: probeer zelf een goed beeld te krijgen van de slagingseis. Daarmee kan je dan ook zelf een inschatting maken of je vriendin dat gaat halen.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door BrazilianPS » wo aug 20, 2014 22:26

Ajax schreef:Bps, lees dit topic van voor tot achter nog eens goed door. Als ik het advies van Progresso goed lees, noemt hij een ander alternatief..
Hey Ajax, bedoel je advies van Salseros? Zoja, dan begrijpen we elkaar :D



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Ajax » do aug 21, 2014 14:46

Klopt ja: Salseros. Je hebt het goed teruggelezen. :) Vond het eigenlijk een typische Progresso opmerking (dit is als humor bedoeld, niet om weer een hoop boze posts te veroorzaken, het ging just zo goed :D ).

*edit: bps, anders beter even via pb, maar zie dat je de p bericht functie hebt uitgeschakeled op dit forum... Zet de pb functie anders weer even aan.



BocaSeca
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 13:22

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door BocaSeca » zo sep 07, 2014 13:55

Uiteindelijk heeft de cursus niet zo veel gebracht. Veelvuldig verzet of niet doorgegaan. Nivo van de leraar leek m ook niet te best. Iemand nog een tip voor prive lessen?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Ajax » zo sep 07, 2014 15:22

BocaSeca schreef:Nivo van de leraar leek m ook niet te best.
Bedankt Boca! :D



tencie
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: di nov 02, 2010 18:18

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door tencie » wo sep 17, 2014 21:35

weet iemand misschien een prive leraar voor de inburgerings cursus



Jazzman
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 09:27

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Jazzman » ma sep 22, 2014 09:43

BrazilianPS, mocht je nog van plan zijn om je vriendin les te laten nemen bij Poliglota, dan weet ik wel iemand die interesse heeft om samen de kosten te delen.

Kun je me een privébericht sturen? Alvast bedankt!



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Jan Rossignol » di sep 23, 2014 18:05

Die cursus voor inburgering aanschaffen, ik meen 70 euro of zo, en dr flink achter de broek zitten. Stukken goedkoper. Mijn vriendin is in 1 keer geslaagd met goede cijfers (in Brasilia). En nee, ze heeft geen hoge schoolopleiding gevolgd...
En daarna komt nog een enorm bureaucratisch traject.... Om maar niet van de snelheid van de Braziliaanse posterijen te spreken (Cedex was dit meen ik). 2 maanden , post van Brasilia naar Fortaleza. Volgens mij gaat lopend nog sneller....



Jazzman
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 09:27

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Jazzman » wo sep 24, 2014 12:18

Jan, wanneer was dit? Ik begreep dat de regels recent een stuk strenger waren geworden?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Ajax » wo sep 24, 2014 15:37

Jazzman, klopt, ik denk dat Jan het over de oudere slagingseisen heeft. Daarom, zie mijn opmerking hierboven: zorg dat je zelf de slagingseis kent. Dus: als je het inburgeringsmateriaal hebt besteld zit er een voorbeeld examen bij. Dan weet je precies welke eisen er nu gelden. Het leerboek enzo zal niet veel veranderen (in mijn boek is Beaxtrix nog gewoon koningin).

Geloof dat bps dit topic gestart heeft, maar niet meer volgt of pb's leest :)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Progresso » wo sep 24, 2014 22:23

Per 1 november 2014 verandert het basisexamen inburgering in het buitenland!

Rogier van Tooren Deputy Consul-General at Dutch Consulate-General Sao Paulo

Belangrijke informatie!
Welkom bij Naar Nederland naarnederland.nl

Naar Nederland? Hier vindt u alle informatie over het nieuwe examen Inburgering Buitenland en het officiële pakket waarmee u zich kunt voorbereiden.



Jazzman
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 09:27

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Jazzman » ma sep 29, 2014 10:29

Dank voor de tips en links!



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Nederlandse les bij Poliglota

Bericht door Jan Rossignol » wo okt 01, 2014 16:51

@Jazzman: ze is in oktober 2013 geslaagd. Dat was al met een extra onderdeel bij het examen. Begrijpend Nederlands was toen meen ik net toegevoegd. Maar dat zal inmiddels nog wel strenger zijn (zeker per 1 november zie ik in n reactie)



Plaats reactie