Wij zochten land in Brazilië (I)

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Mari Smits
Artikels: 45
Berichten: 46
Lid geworden op: ma nov 06, 2017 02:09

Wij zochten land in Brazilië (I)

Bericht door Mari Smits » ma nov 27, 2017 13:46

Wij zochten land in Brazilië (I)
door Mari Smits

In november 1946 vertrok in opdracht van de Katholieke Nederlandse Boeren- en Tuindersbond (KNBTB) een commissie bestaande uit oud-secretaris Geert Heymeijer, het hoofd van de landbouwkundige afdeling van de Wieringermeerdirectie Chris van Steen en bodemkundige Wim van Beers naar Brazilië met als opdracht...
Lees meer...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wij zochten land in Brazilië (I)

Bericht door René » di nov 28, 2017 09:30

Aangezien de hele tekst woorden gebruikt met teveel "e" en "o"'s in de woorden, ga ik er van uit dat het over pioniers 100 jaar geleden gaat. Neemt niet weg, dat tot op de dag van vandaag.... zo goed als alle Euro investeerders, snel worden uitgekleed door advocaten, boekhouders, en alle overheidsorganen waar ze tig vergunningen moeten aanvragen.... SEMACE, SEFAZ, etcetera.... "Ik vertrek".... ik kom kaalgeschoren weer terug... Zoals de meeste anderen...
Laatst gewijzigd door René op ma dec 11, 2017 05:55, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wij zochten land in Brazilië (I)

Bericht door Progresso » di nov 28, 2017 13:22

FortalezaHouses.com schreef:
di nov 28, 2017 09:30
Aangezien de hele tekst woorden gebruikt met teveel "e" en "o"'s in de woorden, ga ik er van uit dat het over pioniers 100 jaar geleden gaat.
Dat staat in de allereerste zin, eerste drie woorden :D .

Maar je hebt natuurlijk volledig gelijk. Het zijn natuurlijk makkelijke prooien, al die Nederlanders en Belgen die het wel eventjes gaan maken. Wat dat betreft is er in 70 jaar niet veel veranderd. Ik hou mijn hart weer vast als er busladingen (oeps, vliegtuigladingen) weer aankomen uit de Lage Landen. Het lijkt allemaal zo makkelijk, Açai en kokosnoten exporteren, barretje open, Nederlandse kroketten verkopen, stroopwafels verkopen, leuke vrouw ontmoeten, waarvan je eigenlijk wel wist dat het een hoer was, maar toch gaat trouwen en dan dat achteraf blijkt dat het inderdaad een hoer was, die je inderdaad volledig uitkleedt, als was het maar financieel.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Wij zochten land in Brazilië (I)

Bericht door René » ma dec 11, 2017 06:11

@Progresso; ongetwijfeld zijn er velen die uitgekleed worden door hun verkeerde partner keuze. Maar het overgrote deel wordt uitgekleed door officiële financiële bloedzuigers; je hebt vergunningen nodig en maakt FOUT 1; je neemt een advocaat in de hand. En of het nou een advocaat is, of iemand die je belooft alles te regelen.... dat is fout 1 en de enige fout.... Ze zijn allemaal maar op een ding uit; jouw geld in hun zak te krijgen. ALLE overheids instanties waar je tegenover een mens komt te zitten en je afhankelijk bent van een handtekening van dit mens.... Schuiven.... DETRAN, SEMACE, SEFAZ, RECEITA FEDERAL, etcetera. En aan de andere kant, als je betrapt wordt op het breken van de wet... Schuiven zodat er de andere kant wordt opgekeken.... DETRAN, POLICIA MILITAR, AGEFIS, SEMACE, SEFAZ, etcetera... En als je hoog op de "elite" ladder staat, hier en daar een hoge politie functionaris, een aanklager of een rechter.... En sta je echt aan de top van die ladder... dan bel je even naar Gilmar......



Plaats reactie