Joaquim Barbosa

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Joaquim Barbosa

Bericht door Progresso » di dec 12, 2017 23:30

Of hij zich kandidaat stelt is nog maar de vraag. Ik denk strategisch even wacht tot Lula veroordeeld wordt en zich dan kandidaat stelt. als hij dat doet zou deze meneer wel eens president van Brazilië kunnen worden. Ik geef hem in ieder geval hoge kansen.

Hij was de hoogste rechter in Brazilië en heeft veel sympathie onder de Braziliaanse bevolking. Zijn enige smetje is dat hij in The panama papers is genoemd waar hij US$400.000 zou hebben weggesluisd voor de aankoop van een huis in Miami. Zelf zegt hij dat dit een volledig legale actie was.

http://epoca.globo.com/politica/express ... encia.html



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door Felix » wo dec 13, 2017 02:58

En hij nam ook wel eens onterecht een luchtmachtvliegtuig.

Zijn probleem is dat hij absoluut niet flexibel is en dat moet je zijn om met politici om te gaan en als regeerder iets voor elkaar te krijgen. Anders word je op een gegeven moment, zo wijst de geschiedenis uit, 'geïmpiechd'.

Generaal Mourão is na nieuwe uitspraken over een militaire interventie uit zijn functie ontheven maar niet ontslagen. Hij gaat in maart met pensioen. Van hem wordt ook gezegd dat hij wellicht een politieke post wil gaan bekleden en dat gaat dan van presidentskandidaat, vicepresidentskandidaat tot 2e kamerlid.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door René » zo dec 17, 2017 08:05

Ondanks dat meer dan 50% van de Brazilianen een kleurtje heeft, zal de witte racistische BR bevolking tijdens verkiezingen de meerderheid behalen....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door Progresso » do dec 21, 2017 00:54

FortalezaHouses.com schreef:
zo dec 17, 2017 08:05
Ondanks dat meer dan 50% van de Brazilianen een kleurtje heeft, zal de witte racistische BR bevolking tijdens verkiezingen de meerderheid behalen....
Ja, @Fortalezahouses, officieel heeft 80% van de Brazilianen aangegeven dat ze of neger, indiaan of pardo zijn. Blijft over 30% blanken. En die blanken zijn natuurlijk allemaal racist.

ftp://geoftp.ibge.gov.br/cartas_e_mapas ... s_2010.pdf



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door René » do dec 21, 2017 09:21

@Pro; "En die blanken zijn natuurlijk allemaal racist".

Progresso, je hebt helemaal gelijk, ik heb de term "racist" in mijn post, welke ging "over hoe de witjes zullen gaan stemmen bij de volgende verkiezingen" verkeerd gebruikt. Los van het feit dat inderdaad alle witjes, heteros, godsdienst waanzinnigen, etcetera, inderdaad alles en iedereen discrimineren, had ik niet moeten zeggen dat het de "witte racistische" minderheid zou zijn welke de verkiezingen zouden beslissen. Ik had moeten zeggen, dat het de egoistische intolerante religieuze meerderheid zou zijn die een goede kans zou hebben om de verkiezings uitslag zou bepalen...

Een goede kans, alleen als Lula, Gleisi en de hele PT door consigleiro Moro onverkiesbaar wordt gemaakt. Leuk feitje; De PMDB (Propina pra Mafia Do Brasil), heeft haar naam veranderd in MPD (mafia do brasil)... dus de P van propina afgeschaft... En deze naamsverandering heeft absoluut niets te maken met de negatieve publiciteit aangaande de corruptie in de PMDB... PSDB zal snel volgen, maar ook een van de minst corrupte partijen in de BR politiek.... Alleen in de hoop dat de de stemmer niet in de gaten heeft dat ie op de PMDB of PSDB stemt...De PT houdt de P er wel in, heeft tot op de dag van vandaag bewezen, niets te verbergen te hebben...

MAAR.... Laten we aub objectief blijven, en alle indicaties dat rechter Moro en hoge raad rechter Gilmar gelieerd zijn aan corruptie negeren.

MvJ heeft de autenticiteit van de door Lula overhandigde kwitanties van betaalde huur van dat appartementje beaamd. Het speerpunt waar de veroordeling van Moro op hangt..... Helaas geen Headlines in de kranten dat Moro Lula onschuldig verklaart... Natuurlijk niet... hij heeft nog tig andere bullshit processen tegen Lula lopen... (en laat je niet van de wijs brengen; het feit dat een rechter ook de rol van de aanklager speelt, beinvloedt zijn onafhankelijkheid natuurlijk niet.....)

Maar, eerlijk is eerlijk... ik moet boete doen... Nadat de PT onder Dilma in 2014 de democratische verkiezingen won, waarna de PMDB en de PSDB openlijk opriepen om de regering tegen te werken net zo lang tot Brazilie economisch gezien in een recessie zou belanden.... wat de verliezers van de democratische verkiezingen, mede dankzij de door hun gefinancieerde sociale media leugenaars (MBL) en de door met haat gevulde idiote bevolking... heel goed gelukt is....

Maar eerlijk is eerlijk... ik moet boete doen.... het gaat nu economisch gezien stukken beter;
En omdat ik behoorlijk dom ben, accepteer ik dat de inflatie dit jaar op 3% uitkomt. Ondanks dat de prijzen van gas, benzine, electra, particuliere ZKV, water, etcetera.... een heeeeeeel klein beetje meer dan 3% zijn gestegen dit jaar....

Maar eerlijk is eerlijk... ik moet boete doen.... het gaat nu economisch gezien stukken beter;
En omdat ik behoorlijk dom ben, accepteer ik de onzin dat de oorzaak van de daling van de officiele rente (SELIC) het gevolg is van een gezond financieel beleid, en niet het resultaat van een recessie...

Maar eerlijk is eerlijk... ik moet boete doen.... het gaat nu economisch gezien stukken beter;
En omdat ik behoorlijk dom ben, geloof ik de dagelijkse optimistische propaganda berichten dat de werkloosheid weer gedaald is in vergelijking met vorige maand. En het feit dat om dit cijfer op te poetsen, in dit cijfer werklozen die die hebben aangegeven bij stoplichten snoepjes proberen te verkopen of raampjes staan te wassen, niet meer als werkloos in de cijfers worden meegenomen, maar als startende eigen ondernemers.....

het PIB weer hoger is dan vorige maand, en het vertrouwen van de Braziliaanse bevolking in president temer van 3% (jaaaaaa. 3% van de 200 miljoen brazilianen...) VERDUBBELD is naar 6%

Realiteit;
Zo goed als alle economische indicatoren van vandaag, zijn slechter dan voordat Aecio de verkiezingen in 2014 verloor.... Maar dankzij de rechtse propaganda, is iedereen dat vergeten.... herhaal een leugen vaak genoeg, en het bekomt de waarheid.....

Sweet kitty, soft kitty..... purr, purr, purr....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door Felix » vr dec 22, 2017 11:23

Een goede kans, alleen als Lula, Gleisi en de hele PT door consigleiro Moro onverkiesbaar wordt gemaakt.
Rechter Moro kan helemaal geen mensen onverkiesbaar maken, dat moet dan altijd nog door het regionale gerechtshof, 2e instantie, in Porto Alegre beslist worden.
Gleisi, Aécio en andere zittende politici kunnen al helemaal niet door Moro veroordeeld worden, voor hen is er het Hoogste Gerechtshof, STF, waar hun processen op de zandbanken der tijd plegen te stranden totdat ze verjaard zijn.

Dat de politieke partijen tot voor kort allemaal met een P (van partido) begonnen werd op het eind van de militaire regering beslist. Men wilde niet meer dat er kreetachtige namen zouden komen zoals Arena (Aliança Renovadora Nacional), dat was in het toenmalige twee partijen stelsel de partij die de militairen steunde.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Joaquim Barbosa

Bericht door Progresso » vr dec 22, 2017 15:57

Wanneer moeten de kandidaten zich definitief aanmelden?



Plaats reactie