Op welke kandidaat zou je stemmen?

Als je zou mogen stemmen, op wie zou je dan stemmen

Peiling eindigde op ma okt 29, 2018 00:30

Haddad
4
40%
Bolsonaro
5
50%
Nulo/Branco
0
Geen stemmen
Geen stem
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door René » za okt 27, 2018 08:04

@Borsjea;
- "Al voor de impeachment zag je de armoede al toe nemen, bedrijven die noodgedwongen een groot deel van hun personeel moet ontslaan of zelfs helemaal de deuren moesten sluiten. Ook zag je steeds meer mensen die op straat leefden." Dat ik in herhaling val komt doordat je elke keer weer stellingen op de proppen komt, waarvoor je geen enkele feiten/economische indicatoren van betrouwbare bronnen (dus niet wat jij zegt dat je dacht te zien)
- "Het afgelopen anderhalf jaar zie je een lichte verbetering".. klopt.... een lichte verbetering t.o.v. het moment dat o.l.v. Aecio en Cunha er werd aangestuurd op een staatsgreep.... Nog steeds geen enkele economische indicator is momenteel beter dan tijdens 12 jaar PT... trouwens ook niet vóórdat de PT de president leverde...

@Martinho;
- "De armoede is toegenomen, ongetwijfeld door de economische crisis"... schot voor open doel...
- "maar ik ben en blijf van mening dat de megalomane projecten als de WK voetbal en de OS in Rio veel kwaad hebben gedaan en HEEL weinig goed".. dat is jouw mening. In de aanloop en tijdens de WK en OS hadden deze evenementen hadden deze evenementen vanzelfsprekend een positieve invloed op werkgelegenheid en de rest van de economie. Ook is het een feit dat er belachelijk veel geld is uitgegeven aan o.a. stadions die na de WK nooit meer gebruikt zijn. Die geldverkwisting is de verantwoordelijkheid van de staat, niet van de regering. En alle bestuurders van meerdere staten hebben hun zakken gevuld ten kostte van de bevolking.
- "En dan natuurlijk de corruptie en graaicultuur, die Lula zei te willen bestrijden bij zijn aantreden maar er uiteindelijk zelf aan mee deed". Het klopt dat het Lula was in ik meen 2004 die de autonomie van de PF bevestigde en carte blanche verleende om wie dan ook te onderzoeken. Wat leidde tot 50 keer zoveel onderzoeken als voor PT regering.
- "En dan natuurlijk de corruptie en graaicultuur, die Lula zei te willen bestrijden bij zijn aantreden maar er uiteindelijk zelf aan mee deed"... er bestaan geen niet corrupte brazilianen, dus ongetwijfeld heeft ook Lula wel eens onder de tafel gehandeld, zeker als het gaat om schenkingen aan de partijkas in ruil voor een vriendendienst. maar tot op de dag van vandaag zijn er koffers met geld, bankrekeningen in het buitenland, etcetera gevonden. Wel zit hij in de gevangenis voor een appartement... zonder enig bewijs dat hij de eigenaar is. Geen kadaster, geen getekende koopcontracten met zijn handtekening... De echte eigenaar heeft zich zelfs gemeld.... Nogmaals, iedereen is hier corrupt, tot de rechters die hem hebben veroordeeld... maar hij zit vast zonder enig bewijs, met als enige reden om hem niet verkiesbaar te laten zijn... Als ik het fout heb hoor ik dat graag. Maar dan wel met bewezen feiten i.p.v. wat kroongetuigen beweren in ruil voor gigantische strafverminderningen. Beweringen waar na verder onderzoek geen enkele fundering voor wordt gevonden...
- "Temmer krijg een zware erfenis en helaas bleek/blijkt Temmer ook corupt te zijn, laten we hopen dat hij zich in het nieuwe jaar snel bij de rechter mag verantwoorden, benieuwd of Dilma ook nog aan de beurt komt"... De erfenis die Temer kreeg was de erfenis van de staatrsgreep welke begon op de dag dat Aecio minder stemmen had dan Dilma. Helaas is Temer corrupt... Wie had dat nou verwacht......
- "Van Haddad heb ik begrepen dat er voor hem ook al meer dan 30 processen lopen"... een antwoord op deze bewering is vrij moeilijk omdat ik geen zin heb om honderden paginas door te lezen. Maar voor zover ik kan googlen, lopen er 32 civiele procedures tegen Haddad, maar geen criminele processen. Bolsonaro is al meerdere keren veroordeeld voor zijn uitspraken en er lopen 2 criminele onderzoeken tegen hem.

In het kort; PT zijn allemaal boeven en feiten moet je negeren....
PSDB, PMDB, etcetera... Aecio, Temer, Juca, Cunha... daar hebben we het niet over.
Het belangrijkste is dat de PT nooit meer aan de macht komt.

We hebben een sterke man nodig;
- religieus, een patriot... een nationalist... een man met een harde hand om geweld tegen te gaan.... en dus vindt dat als een politie agent iemand dood schiet daar over niet onderzocht mag worden...
- alle bandieten doodschieten heeft hij al meerdere keren verdedigt... net als hij de militaire dictatuur en het martelen van gevangenen die communistische terroristen zouden zijn verdedigt....
- en natuurlijk het neerschieten of in de gevangenis laten rotten van alle aanhangers van de PT, en ongetwijfeld alle anderen die tegen Bolsonaro zijn....
- En natuurlijk de laatste centimer van de oorspronkelijke bevolking afpakken en de hele amazone ontbossen ...
- And last but not least; arme mensen, niet witte mensen en alles wat maar naar LBGT riekt.....

Bovenstaande puntjes zijn zo ongeveer de definitie van fascisme. Maar wie zijn ideeen aanhangt zegt dat Bolsonaro geen fascist is en hij als aanhanger van Bolso, ook geen fascist is..... Gebrek aan kennis van Bolso stemmers...

En eerlijk is eerlijk, zo´n vaart zal het niet lopen.... Hij zal waarschijnlijk eerst beginnen met het uitmoorden van de bewoners van de favelas, waardoor het geweld op straat daarna ongetwijfels veel minder wordt waardoor iedereen de andere kant opkijkt... net zoals in de jaren 80 en 90 waar doodseskaders bestaande uit politie agenten ´s nachts op pad gingen om daklozen in hun slaap te vermoorden... Maar dit gebeurt tot op de dag van vandaag nog steeds...... daarna de LBGT, want als zelfs de vader van een LBGT niet van zijn kind kan houden, wie zal ze dan missen....en op dat punt houdt iedereen die het niet met hem eens is zijn mond dicht......

Het komt zo bekent voor, maar kan er even niet op komen...



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door joaninha » za okt 27, 2018 13:40

Komt nog bij een kliek van gepensioneerde generaals die hij op ministersposten wil zetten. De dictatuur uit de geschiedenisboeken schrappen, Het scheppingsverhaal in de schoolboeken ipv de evolutieleer. Het klimaatverdrag opzeggen,. De olie- en gassector in de uitverkoop. Dat is echt geen vooruitgang.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door Felix » za okt 27, 2018 16:29

Het scheppingsverhaal in de schoolboeken ipv de evolutieleer.
Wat een kolder!
Ik overweeg niet te gaan stemmen want ik heb geen stemplicht meer, maar ik zou veel liever vice-president generaal Mourão aan het roer zien staan dan kapitein en slechte militair (gezegd door generaal Ernesto Geisel) bolsonaro. Die laatste moet nog geopereerd worden dus wie weet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door Felix » za okt 27, 2018 16:50

PSDB, PMDB, etcetera... Aecio, Temer, Juca, Cunha... daar hebben we het niet over.
Fortalezahuisjes wat lul en lieg je toch steeds weer, kenmerkend voor je PT sekte trouwens.
De door jou genoemde mensen genieten, ik zeg het nu denk ik al voor de duizendste keer, allen het smerige Foro Privilegiado, en werden daarom nog niet veroordeeld of zelfs al vrijgesproken door het corrupte vriendjes hoogste 'gerechts'hof met zijn door politieke vriendjes benoemde 'rechters'. Laten we niet vergeten dat ook de Grote Roerganger, de zelfbenoemde Eerlijkste Man van dit Universum, dit forum (niet Brazil Forum) ook probeerde terug te krijgen door zich door de incompetente en gelimiteerde dilminha tot minister te laten benoemen. Maar, helaas (voor hem dan) kwam daar een kink in de kabel.

De door jou genoemde Cunha zit al twee jaar en een paar dagen gevangen in Curitiba.

Ik vind Cunha trouwens altijd ietwat op Gargamel lijken:
Gargamel.jpg
Gargamel.jpg (8.67 KiB) 16163 keer bekeken



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door Felix » zo okt 28, 2018 12:02

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2732934 ... ro-aan-kop

Brazilië kiest nieuwe president: ’buitenstaander’ Jair Bolsonaro aan kop
Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in BUITENLAND

RIO DE JANEIRO - Zo’n 147 miljoen Braziliaanse kiezers mogen zondag beslissen wie de komende jaren het land gaat leiden. De conservatieve populist Jair Bolsonaro gaat aan kop in de peilingen. Zijn aanhangers zien hem als een buitenstaander die met de bezem door een corrupt systeem kan gaan.

Oud-militair Bolsonaro won eerder de eerste ronde van de presidentsverkiezing. Hij neemt het zondag op tegen de oud-burgemeester van São Paulo, Fernando Haddad van de linkse Arbeiderspartij (PT). Zijn partij had eigenlijk de populaire oud-president Lula da Silva als presidentskandidaat gewild, maar daar staken rechters een stokje voor. Lula zit vanwege een corruptieveroordeling in de gevangenis.

Bolsonaro wordt ook wel omschreven als een ’tropische Trump’. Hij heeft lak aan politieke correctheid en laat zich denigrerend uit over onder anderen vrouwen, homo’s en zwarte Brazilianen. Ook verheerlijkt hij de voormalige dictatuur van Brazilië en wil hij dat criminaliteit snoeihard wordt aangepakt.

Tegenstanders van Bolsonaro zien hem als een racist en een gevaar voor de democratie. Aanhangers beschouwen hem als het enige alternatief voor falende gevestigde partijen. Ook hebben veel kiezers genoeg van het aanhoudende criminele geweld, dat jaarlijks het leven kost aan tienduizenden mensen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door joaninha » zo okt 28, 2018 13:56

Felix, hoezo is het onzin als ik zeg dat er kans is dat het scheppingsverhaal de evolutieleer op scholen gaat vervangen? Die kans is zeker aanwezig als die generaalskliek of retro junta aan de macht komt. Alessio Ribeiro Souto, een generaal bd is de voornaamste kandidaat voor minister van onderwijs. Hij heeft gezegd dat op school niet de evolutieleer maar het scheppingsverhaal moet worden onderwezen. Dat komt tegemoet aan de wens van de omvangrijke evangelische pinkstergemeente Reino de Deus die Bolsonaro steunt met geld en aandacht via hun Medianetwerk van oa tv-en radiozenders. Souto wil ook de schoolboeken over het militaire bewind aanpassen. De dictatuur moet voortaan "een beweging tegen het communisme" worden genoemd. Een eng clubje die retro junta van ex militairen die Bolsonaro als regering voorheeft. (bron dagblad vh noorden 27/10)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door Felix » zo okt 28, 2018 15:20

Felix, hoezo is het onzin als ik zeg dat er kans is dat het scheppingsverhaal de evolutieleer op scholen gaat vervangen? Die kans is zeker aanwezig als die generaalskliek of retro junta aan de macht komt. Alessio Ribeiro Souto, een generaal bd is de voornaamste kandidaat voor minister van onderwijs. Hij heeft gezegd dat op school niet de evolutieleer maar het scheppingsverhaal moet worden onderwezen.
Men zal hoogstens voor elkaar krijgen dat het zogenaamde scheppingsverhaal naast de evolutieleer zal worden onderwezen zoals nu ook op enkele plaatsen in bv. de US gebeurt. Tot nu toe moet dit soort dingen ook het congres passeren, de minister en de president hebben er niet genoeg autonomie voor. Maar, ook tijdens de militaire regeringen vormde de evolutieleer geen enkel probleem.

De kerken zijn vooral uit op vrijstelling van belasting en het goedkoop aankopen van terreinen (en het verbieden van homohuwelijken).

De ministersposten zijn overigens nog niet verdeeld en er kan nog veel gebeuren. Eerst moet Bolsonaro nog winnen. Ik vraag me ook af hoe na een tijd de relatie van generaals met een eenvoudige kapitein zal zijn, die bovendien door president generaal Ernesto Geisel al als een slechte militair werd omschreven. Dat strijkt hen hiërarchisch gezien nl. helemaal tegen de haren.

Dat er meer militairen aan de macht zullen komen zou m.i. vervelend maar positief zijn als je ziet wat een rotzooi de politici en de hoogste 'rechters' ervan gemaakt hebben zou je bijna blij worden van een echte totale interventie.
De dictatuur moet voortaan "een beweging tegen het communisme" worden genoemd.
En dat was het toch ook?



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door joaninha » zo okt 28, 2018 16:29

Zo zien ze hetzelf. Net als Hitler. Ik denk ook wel dat het zo'n vaart niet zal lopen met achterlijke denkbeelden in het onderwijs. Maar de oplossing tegen het geweld zie ik niet in meer geweld. Maar het oplossen van de problemen waardoor het geweld wordt veroorzaakt. Dus armoedebestrijding, goed onderwijs voor iedereen en drugsbestrijding door gedeeltelijke legalisatie, voorlichting en verstrekking aan hopelose gevallen onder doktersbegeleiding. Je moet de poten onder de drugsmaffia doorzagen. Armoede en een kansloos bestaan zijn de bron van geweld. Als je honger hebt en niets te verliezen is de drugswereld soms een uitkomst.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door Felix » zo okt 28, 2018 17:55

Maar de oplossing tegen het geweld zie ik niet in meer geweld.
Het geweld heeft natuurlijk een groot deel van de oorzaken die jij noemt en die zijn niet een twee drie te verhelpen. Ik zie trouwens als enige oplossing voor de langere termijn een degelijke politiek van geboortebeperking.

Maar, ondertussen heb je wel met gevaarlijke bandieten te maken en die spreken zelf alleen maar de taal van het geweld en daarin moet je ze dan ook antwoorden als je effectief wil zijn. Van mij mag je het geweld trouwens uitbreiden richting corrupte politici en zogenaamde rechters van het hoogste gerechtshof. Dat lijkt helaas ook de enige taal die zij verstaan.

Het bewapenen van de bevolking zoals sommigen voorstaan is natuurlijk een absurde maatregel, een regering onwaardig. Gestreeft dient juist te worden naar algehele ontwapening. Een uitzondering kan misschien gemaakt worden voor het platteland waar de boer weinig of geen verweer heeft tegen overvallen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Op welke kandidaat zou je stemmen?

Bericht door joaninha » wo okt 31, 2018 12:55

Ok. Mee eens. Maar ik dacht dat het aantal kinderen die vrouwen in Brazilië tegenwoordig gemiddeld krijgen niet veel meer afwijkt van bijvoorbeeld Nederland. Maar een geboortegolf van 1 generatie geleden werkt nog door tot op heden. En een afname van de bevolkingsgroei is pas na enkele decennia merkbaar. In 2016 was het aantal kinderen dat een vrouw op de wereld zet in Brazilië 1,73 en de tendens was dalend. Op termijn zal de bevolking dus ook in Brazilië gaan afnemen. Ik denk dat het heel veel met scholing te maken heeft. Een ontwikkelde vrouw weet dat goed onderwijs belangrijk is. En onbetaalbaar wanneer je veel kinderen hebt. Misschien is deze ontwikkeling wel te danken aan oa de PT die voor beter onderwijs heeft gezorgd.



Plaats reactie