Mobiel aanvraag station paspoorten naar Paraná

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Mobiel aanvraag station paspoorten naar Paraná

Bericht door borsjea » di okt 30, 2018 18:25

Op 29 november, 30 november en 1 december 2018 is er een eenmalige gelegenheid om een Nederlands paspoort aan te vragen in de staat Paraná:

- donderdag 29 november: Arapoti
- vrijdag 30 november: Carambeí
- zaterdag 1 december: Castrolanda

https://www.nederlandwereldwijd.nl/actu ... -in-parana



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mobiel aanvraag station paspoorten naar Paraná

Bericht door joaninha » do nov 01, 2018 19:39

Ik heb geen paspoort nodig of zo, maar ik vraag mij af of het allemaal wel kan lukken op de manier zoals in deze publicatie wordt omgeschreven. Op 30 oktober wordt dit gepubliceerd en binnen enkele weken al moeten copien van de documenten voor de aanvraag per post ontvangen zijn bij de ambassade. Mijn ervaring is dat de Braziliaanse post erg langzaam is en er wel een maand over doet. Of gaat of kan dat bij binnenlandse post sneller?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mobiel aanvraag station paspoorten naar Paraná

Bericht door borsjea » vr nov 02, 2018 19:58

Aankondigingen zijn vaak erg kort van te voren, het is al haast aan te bevelen als je hoop hebt dat ze in de buurt komen de gevraagde kopieën al in huis te hebben en je hebben georienteerd op een fotograaf die bekend is met de paspoort eisen. Correios is helaas een organisatie die steeds slechter functioneerd en waarbij de post steeds langer onderweg is bezorg termijnen worden zelden gehaald, uit track and trace gegevens kan je opmaken dat poststukken vaak dagen onaangeroerd in het plaatselijk postkantoor liggen, het gebeurt zelfs dat stukken die daar later aankomen eerder worden bezorgt. Correios is een organisatie die men snel moet privatiseren, de vraag is alleen of er wel belangstelling voor is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mobiel aanvraag station paspoorten naar Paraná

Bericht door joaninha » vr nov 02, 2018 20:20

Ok. Dan stelt de ambassade dus eigenlijk voorwaarden waar eigenlijk niet aan voldaan kan worden. Ik begrijp ook niet dat in deze tijd de gegevens niet digitaal per email oid aangeleverd kan worden. Zijn ze daar totaal niet van op de hoogte dat de post in Brazilië er veel te lang over doet? Dan hebben de Brazilianen dat beter voor elkaar. Toen een vriendin van mij in Nederland haar Braziliaans paspoort wilde verlengen, moest ze online een document invullen en dat uitgeprint meenemen naar het consulaat in Rotterdam. En kreeg ze later haar nieuwe paspoort thuis opgestuurd. Ze hoefde er niet opnieuw voor naar Rotterdam.



Plaats reactie