Brazilie Nieuws: Niet alles wat blinkt, is goud

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Niet alles wat blinkt, is goud

Bericht door Redactie » za jul 06, 2019 23:53

Brazilie Nieuws: Niet alles wat blinkt, is goud
by Redactie


Afbeelding
Na het bericht van gisteren dat het stadje Paraty en de regio van het eiland Ilha Grande (beide in de deelstaat Rio de Janeiro) opgenomen werden in de werelderfgoedlijst van Unesco, wijzen sommigen op de ontnuchtering, met name de teleurgang van andere Braziliaanse natuurlijke en culturele rijkdommen die reeds eerder in die lijst werden opgenomen.

Het stadje...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Niet alles wat blinkt, is goud

Bericht door borsjea » ma jul 08, 2019 15:00

Paraty neemt een belangrijke plaatst in in mijn leven, april 2001 was mijn eerste bezoek aan Brazilië een kennismaking mat de familie en vrienden van mijn huidige echtgenote. Ook een bezoekje aan paraty stond op de agenda en ik was als snel verkocht aan da leuke plaatsje. Voor mij was het ook de eerste kennismaking met de pousada en in Paraty hebben we er ook heel wat bekeken, bij een van die bezoeken stuiten wij op de voorbereiding van een bruiloft, hoorde we dat de gehele pousada voor een paar dagen was afgehuurd. Ik vond het een leuk idee en omdat wij ook al plannen hadden om te trouwen groeide ook langzaam het idee om dat op die manier aan te gaan plakken.
Juli 2001 was een volgend bezoek aan Paraty, in de planning stond om een reservering te maken voor ons huwelijk in december, de pousada waar we de voorbereidingen hadden gezien had via de telefoon al laten weten dat ze geen huwelijke meer deden, het laatste huwelijk daar had tot gevolg dat een groot deel vd inboedel was gesloopt. Een paar dagen zoeken en hier en daar wat offertes aanvragen bleek juist de meest luxe locatie de meest concurerende prijs aan te bieden en werd het contract getekend. ter plekken daags er na ook de afspraken kunnen maken voor de versiering, catering en muziek. December 2001 vond het huwelijk daadwerkelijk plaats, gasten waren 3 dagen in ons gezelschap en de aanwezigen hebben het er nog steeds over dat het de meest geslaagde bruiloft is die ze hebben mee gemaakt.
In 2005 nog een keer terug geweest, bezoek gecombineerd met een bezoek aan Angros dos reis, helaas is dat tot dusverre het laatste bezoek geweest, hoor van mensen die er na die tijd nog zijn geweest verontrustende berichten over toegenomen criminaliteit en drugsgebruik hepelijk dat de opname op de werelderfgoedlijst het besef doet komen dat men dat hard moet aanpakken om te zorgen dat de buitenlandse toerisme er kan groeien.



Plaats reactie