Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » wo okt 24, 2018 15:08

Is het bekend bij welke fotograaf in fortaleza pasfotos gemaakt kunnen worden die voldoen aan de normen voor het NL paspoort



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door borsjea » do okt 25, 2018 14:33

Mocht je niets kunnen vinden dat is zelf maken met het programma IDPhotoStudio mischien iets voor je.
Dit programma bevat voor diverse ID´s templates.
http://www.kcsoftwares.com/?download



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » do okt 25, 2018 18:06

Er is niemand in heel fortaleza die gebruikt maakt van de mogellijkheid om het paspoort vernieuwen op 8 november em pasfotos in fortal moet laten maken?



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » do okt 25, 2018 18:20

het zal toch echt een fotograaf moeten zijn. anders zou ik pasfotos per mail kunnen toesturen de rest zouden ze daar kunnen bewerken.
ik ga er vanuit dat er meerdere aanvragen zullen zijn, vandaag 25-10 is de sluitingsdatum em moet een em ander, dus ook de pasfotos in sp zijn.
dus als er iemand in fortal fotos heeft laten maken hoor ik graag bij welke fotograaf



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door Bert » vr okt 26, 2018 04:49

Je kan toch gewoon naar een fotograaf gaan in bijvoorbeeld een shopping centrum. Neem even de eissen mee en klaar.



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » vr okt 26, 2018 15:23

Dat zou je denken já maar kennelijk zijn het wel hele speciale fotos, in heel SP zijn er slechts 2 fotograven die (volgens het consulaat) de juiste kunnen maken. Het hele gebeuren is absurt, een fotograaf maakt een digitale foto, drukt die vervolgens af op een papiertje, bij het consulaat wordt die papieren foto vervolgens wederom gedigitaliseerd (gescant) .

Vandaar dus deze oproep, is er iemand die gebruik maakt van de mogelijkheid om volgende maand in fortaleza een nl paspoort aan te vragen em vanwie de in fortal gemaakte fotos goedgekeurt zijn door het consulaat. Een em ander moest voor de 25e opgestuurd zijn naar SP



janedina
Artikels: 0
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 26, 2013 22:32

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door janedina » vr okt 26, 2018 15:57

Jonas. ik heb zelf 2 jaar geleden gebruik gemaakt van deze "fijne" regeling voor een nieuw paspoortaanvraag in fortaleza. Heb toen de fotos laten maken bij: Foto e arte aan de Dom luis. direct aan en bij die grote rotonde, heeft parkeerplaats zelfs, en je word direkt geholpen. wel de juiste afmeting van de pasfoto direct aan hun doorgeven, omdat het voor hun een afwijkende maat is. Maar bij mij gaf deze foto toen geen problemen in Sao Paulo destijds. Het kan niet zomaar een foto zijn waar je iets vanaf knipt. Vandaar dat je het direct moet doorgeven daar. en wel even goed (3x) uitleggen dat het voor een (buitenlandse) pasfoto/paspoort is. want zelfs je mond en ogen moet voldoen aan een bepaalde afmeting (in NL) . Google fff : Foto & Arte Fortaleza. Succes. Jan.
Laatst gewijzigd door janedina op vr okt 26, 2018 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door borsjea » vr okt 26, 2018 16:11

Met het programma druk je de foto´s af op fotopapier de templates helpen je om dat volgens de norm te doen.
Toen ik in São Paulo me foto´s bij een erkende fotograaf liet doen gebeurde daar het zelfde, na het maken van de foto werd deze in de template geopend en daarna volgens de norm afgedrukt. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat men niet bij de paspoort intake werkt met een digitale camera zoals we hier kennen. Nu wordt de foto digitaal gemaakt, analoog afgedrukt om daarna weer te worden ingescand naar een digitaal bestand en zowel analoog als digitaal op het paspoort worden geplaatst ongetijfeld zal het een en ander met verliezen gepaard gaan.



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » vr okt 26, 2018 16:12

ok! dank voor de info, ga zeker 1 setje fotos maken, groeten



WatchBrasil
Artikels: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 17:30

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door WatchBrasil » za okt 27, 2018 03:44

Ik zou niet meer reageren, maar ja...

Pasfoto's volgens de eisen zijn een probleem in Brazilië, zoek een fotograaf die minimaal zijn editing software begrijpt.

Laat hem een kader aanmaken van 3,5 bij 4,5 CENTIMETER (een braziliaan kan niets met millimeters, begrijpt inches en centimeters)

Laat hem twee verticale verdeel lijnen aanmaken op 0,8 cm en 2,6cm, hier tussen moet je gezicht passen van ooraanhechting tot ooraanhechting.

De hoogte van je gezicht, van kin tot haarkruin moet 2,8 tot 3,0 cm zijn, verdeeld over het midden.

Achtergrond moet egaal zijn, zorg ervoor dat je een beetje belicht wordt dan komt het goed.

Ogen open en HORIZONTAAL, mond dicht

Geen garantie maar helpt wellicht.

PS. Neem eventueel het volgende bestand mee (op een USB stick bv) zodat ze een idee hebben wat je nodig hebt. https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... l-2007.pdf



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door Progresso » za okt 27, 2018 13:41

Via de private mail kreeg ik de volgende informatie:


Foto matrix


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atrix-2007


1. Maatvoering

Formaat pasfoto is 35 mm x 45 mm (bxh).
Breedte: van ooraanzet tot ooraanzet tussen de 16 mm en 20 mm. Dus kiezen
voor 18 mm
Lengte: vanaf 11 jaar: van kin tot kruin minimaal 26 mm en maximaal 30 mm.
Dus kiezen voor 28 mm
tot en met 10 jaar: van kin tot kruin minimaal 19 mm en maximaal 30 mm.
De maat kan beoordeeld worden aan de hand van de pasfoto
positioneringstransparant

Foto zaak in Fortaleza

Komende vanaf Av. Abolicao
Naar rotonde Praca Portugal
Direct rechtsaf Av Dom Luis
Aan de Dom Luis gelijk aan de linkerzijde zit een foto zaak welke pasfoto,s
maakt die voldoen aan de foto matix



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » zo okt 28, 2018 12:27

Ik heb inmiddels een fotograaf gevonden die ik de 2007.pdf heb toegestuurd em die denkt dat hij de juiste fotos kan maken.

Em nu maar hopen dat het gaat lukken anders is het alsnog allemaal voor niets geweest em zal ik uiteindelijk toch naar sp moeten



Gebruikersavatar
jonasheck2018
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 03:14
Locatie: Jericoacoara CE
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door jonasheck2018 » zo okt 28, 2018 12:30

Ik heb inmiddels contact gehad met de fotograaf, Foto&Arte, em heb hem de 2007.pdf toegestuurd em hij is van mening dat hij de juiste fotos kan maken.

Em Janedina heeft er kennelijk al eerder fotos laten maken die geaccepteerd werden.

Dus, dank voor de reacties!



WatchBrasil
Artikels: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 17:30

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door WatchBrasil » zo okt 28, 2018 21:29

@jonasheck2018, succes.



ddetmar
Artikels: 88
Berichten: 96
Lid geworden op: di okt 16, 2018 19:33

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door ddetmar » di okt 30, 2018 17:51

Volgens mij kun je heden ten dage alleen nog in Sao Paulo terecht voor een nieuw paspoort

Groet en succes,
Dirk



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door Progresso » wo okt 31, 2018 14:27

@ddetmar Het consulaat is zo vriendelijk om ook die service eens in de zoveel tijd te verlenen in de wat afgelegenere streken van Brazilië. Vanuit Teresina zou het je dan met R$140 reiskosten je paspoort kunnen verlengen. Ze nemen hier alleen de vingerafdrukken af met een speciaal scanappparaat.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door borsjea » do nov 01, 2018 22:21

Eind november worden er 3 plaatsen in Parana aangedaan, zie een posting elders.
In Februari zijn ze in Brasilia geweest. Hoewel men met de dienstverlening geen geranties geeft mbt toekomst zie je de afgelopen jaren wel dat de periodes dat ze bepaalde streken aan doen ieder jaar ongeveer het zelfde zijn.



ddetmar
Artikels: 88
Berichten: 96
Lid geworden op: di okt 16, 2018 19:33

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door ddetmar » zo nov 04, 2018 16:08

Even voor mij zodat ik de discussie begrijp.
Als je pasfoto's wil laten maken dan denk ik aan een nieuw paspoort omdat voor het verlengen van je paspoort m.i. geen foto's nodig zijn.
Ik had een nieuw paspoort nodig en ben daarvoor naar São Paulo afgereisd, zie ook mijn blog artikel.
Had ik een nieuw paspoort kunnen aanvragen in Fortaleza?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Pasfotos maken in fortaleza voor NL paspoort

Bericht door borsjea » ma sep 02, 2019 23:20

Een tip voor een volgende paspoort ronde en het maken van pasfoto´s
De Schengenlanden hanteren de zelfde eisen, Dus een fotograaf die bekend is met de eisen van een van deze landen kan ook de Nederlandse pasfoto´s verzorgen. Kwam bij toeval de Duitse handleiding tegen en daar stonden precies de zelfde dames, heren en kinderen als voorbeeld op als de Nederlandse handleiding. IDPhotostudio toont bij de schengenlanden ook het zelfde layout. Vermoed dat ook de UK de zelfde eisen hanteert maakt namelijk in IDPhotostudio van het zelfde layout gebruik.

Overzicht schengenlanden is hier te vinden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden



Plaats reactie