25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie

Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Bert » di nov 05, 2019 20:45

Raar verhaal, vluchten zouden nagenoeg vol zitten. Air Europa vliegt via Madrid..lijkt me geen rechtstreekse concurrent om daardoor je schema aan te passen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door joaninha » di nov 05, 2019 22:13

Overigens Air Europa is overgenomen door Iberia. Een dochter van IAG. Een concurrent van KLM. Dus met de code sharing met KLM zal het dan ook wel gebeurd zijn. Dus dan is er helemaal geen reden om een vlucht te schrappen Air Europa is dan immers geen partner maatschappij meer die op diezelfde dag vliegt. Maar die overname is ook nieuw. En misschien was de dienstregeling al vastgesteld voor deze overname.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door quasimodo » wo nov 06, 2019 12:52

Vluchten zitten inderdaad behoorlijk vol maar misschien niet in de gewenste klasse. Het viel me de laatste 2 keer op dat er heel veel overstappers waren. Misschien zijn ze zichzelf wel aan het beconcurreren en gaat dit ten koste van de bezetting van hun rechtstreekse vluchten naar Sao Paulo of Rio de Janeiro. Misschien hebben ze hier meer klanten die duurde klasse boeken waar ze meer winst op maken.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door comulder » wo nov 06, 2019 13:24

Een krappere markt betekent hogere ticketprijzen. Helaas al gezien dat dat echt zo is. Vorig jaar tickets bij KLM gekocht voor juli dit jaar voor rond de € 860 per ticket. Nu zou ik voor dezelfde periode in 2020 een kleine € 1.200 per ticket kwijt zijn. Omdat TAP geen optie is vanwege die ellendige overstap, wat trouwens ook geldt voor Air Europa, slaan we maar een jaartje over en gaan we elders onze vakantie vieren.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door joaninha » wo nov 06, 2019 14:05

KLM/AF heeft de samenwerkingsovereenkomst met GOL overigens wel met 5 jaar verlengd. Dat is wel weer een goed teken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Progresso » wo nov 06, 2019 21:17

Even kijken. Condor vloog ook 2 x per week. Die concurrentie is dus ook weg.


Air France gaat in met kleinere vliegtuigen vliegen op Fortaleza. Het oude concept, Jooni volgens mij was al snel ter aarde besteld.

Interessant is dat de globale KLM partner Delta de alliantie met Gol heeft stopgezet en verder gaat meet Latam. Op wereldwijd niveua blijft Delta echter de partner van KLM

Onze diplomatieke vertegenwoordiging alhier heeft al een juichverhaaltje getweet over het "succes" van KLM in Brazilië, meestal een teken dat er problemen zijn.

Het rommelt al jaren bij Klm AirFrance.

Een hub die je nog niet eens om de dag kunt aanvliegen heeft voor Gol ook niet veel zin.

Kortom, klinkt allemaal niet goed.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Wade » do nov 07, 2019 13:15

Progresso schreef:
wo nov 06, 2019 21:17
Even kijken. Condor vloog ook 2 x per week. Die concurrentie is dus ook weg.


Air France gaat in met kleinere vliegtuigen vliegen op Fortaleza. Het oude concept, Jooni volgens mij was al snel ter aarde besteld.

Interessant is dat de globale KLM partner Delta de alliantie met Gol heeft stopgezet en verder gaat meet Latam. Op wereldwijd niveua blijft Delta echter de partner van KLM

Onze diplomatieke vertegenwoordiging alhier heeft al een juichverhaaltje getweet over het "succes" van KLM in Brazilië, meestal een teken dat er problemen zijn.

Het rommelt al jaren bij Klm AirFrance.

Een hub die je nog niet eens om de dag kunt aanvliegen heeft voor Gol ook niet veel zin.

Kortom, klinkt allemaal niet goed.

Ter info: De oudere Airbus 340-300 van Joon maakt plaats voor de modernere Boeing 787-9 met dezelfde capaciteit (1 stoel meer in economy), dus geen kleinere toestellen.

KLM vliegt inderdaad met goed gevulde vluchten, maar ook in Business class? In 2011 heeft Iberia ook een tijdje via Madrid gevlogen en in Economy was dat altijd goed vol, maar vooraan veel lege plaatsen. Ik denk dat dat uiteindelijk de reden was waarom ze na enkele maanden gestopt zijn.

Voor mij wordt het in augustus TAP. Kocht 2 weken geleden tickets voor vrouw en kinderen aan redelijke tarieven (700 euro/persoon). Ik zou thuis blijven om voor het hondje te zorgen, maar we hebben haar helaas zaterdag moeten laten inslapen wegens ziekte. Dus ja, en ondertussen is dat ticket verdomme 200 euro duurder geworden... met TAP heb ik persoonlijk nooit problemen gekend, en die overstap vind ik niet erg.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Progresso » do nov 07, 2019 14:03

@wade Air France vliegt momenteel met de Boeing 777-200. Over drie maanden gaat dat toestel vervangen worden door de 787-9 dreamliner. Twee extra stoelen in businessclass, maar 13% minder stoelen in economyclass. Air France probeert het allemaal mooi te verkopen, maar de bottom line is dat KLM 25% capaciteit afbouwt en AirFrance 13%.

Dat is raar omdat Condor, die Kaap-Verdianen en ALItalie ondertussen niet meer vliegen.

Dit jaar voor het eerst sinds heel lange tijd weer een keertje naar Europa gevlogen. Dit keer met KLM. Dat was gewoon goed.

Zeker in vergelijking met mijn laatste terugvlucht vanuit Europa drie jaar geleden met TAP die zoals gebruikelijk eindigde in een drama, waar ik het genoegen had voor de zoveelste keer in Lissabon de aansluitende vlucht te missen, uren later een vlucht naar Rio gekregen die uiteraard ook vertraging had waardoor ook de aansluitende vlucht naar Fortaleza niet meer lukte. 35 uur later eindelijk thuis, daarna nog maanden een gevecht geleverd met de "klantenservice" om de €650 waar je volgens de EU regels recht op hebt terug te krijgen. Nee, TAP krijgt mijn centjes niet meer.

Wat dat betreft hoop ik echt dat die KLM/AirFrance een daverend succes wordt. Hoe meer concurrentie des te beter voor de consument. Maar zoals het er nu naar uit ziet lijkt het erop dat de routes van KLM/AirFrance toch wat minder succesvol zijn als verwacht.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Wade » di nov 19, 2019 15:47

Het is toch wel weer TAP geworden... sinds vandaag opeens verlaagd van 990 naar 696 euro (750 met bagage) eind juli tot half augustus... voor minder ga je geen tickets vinden.
Had KLM wel eens willen proberen, maar die zitten over 1000 euro en dat is toch wat veel voor een economy-ticket.

Ik heb van onze Portugese vrienden al goede en minder goede dingen gelezen... het is geen Emirates, maar persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee (basic en correct, geen luxe). Doorheen de jaren toch al vaak met deze maatschappij gereisd. Het overstappen in Lissabon is een gewoonte geworden, stoort me niet als de wachttijd niet langer dan een uur of 2, 3 is... ga je wat shoppen en drinken.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Bert » wo nov 20, 2019 01:59

Ik heb in het verleden op Black Friday 2 keer geboekt bij Tap. Was toen ook een goede prijs. De 29e deze maand even opnieuw checken



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door comulder » wo nov 20, 2019 10:16

Wade, bedankt voor de tip. Heb zojuist even gekeken, 20 juli - 26 aug. kale prijs € 676 via tix.nl. Nog even verder gekeken en je raadt het al, die prijs verschijnt niet meer in beeld. Heeft iets met het IP adres van waar je suft te maken toch? Vanavond maar weer even vanaf een ander adres proberen. Anders maar VPN gebruiken.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door joaninha » wo nov 20, 2019 22:29

Ik heb 2 dagen geleden geboekt. 22/3 heen 2/4 terug. Vanaf Berlijn met AF/KLM. Heen via Parijs met AF. Terug via Amsterdam met KLM. Maar vlieg dan niet verder door naar Berlijn. Ticket kostte 466€. Maar met alleen handbagage. Een jaar geleden vond ik goedkopere tickets. Jammer dat direkt vanaf Amsterdam duurder is dan met een vlucht extra vanaf bijvoorbeeld Berlijn, Praag etc.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door comulder » do nov 21, 2019 13:21

Oorlog thuis toen ik vertelde te overwegen bij TAP te boeken. Na meerdere slechte ervaringen (bijv. na 1 1/2 jaar nog steeds geen compensatie voor vertragingschade) wenst mijn echtgenote nooit meer gebruik te maken van de diensten van TAP. Als dat betekent dat vakantie voorlopig niet meer in Br. wordt doorgebracht dan zij dat zo.

Weet iemand trouwens of het een trend is dat vliegtickets voor 2020 substantieel duurder zijn dan voorheen?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: 25% minder vluchten met KLM naar Fortaleza

Bericht door Martinho » do nov 21, 2019 17:20

Dat is best mogelijk, gezien de milieu toestanden.



Plaats reactie