TAP vermindert capaciteit met max. 20% op Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

TAP vermindert capaciteit met max. 20% op Fortaleza

Bericht door Progresso » do nov 28, 2019 17:16

Het is altijd leuk om te zien hoe vliegtuigmaatschappijen slecht nieuws zo weten te spinnen dat het lijkt of het goed nieuws is en dat de kranten het maar gewoon over tikken wat uit de fax van persvoorliegers van TAP wordt verzonden.

TAP kondigt aan dat ze ipv de huidige Airbus 330, met afhankelijk van de uitvoering 268 stoelen, gaat vliegen met de Airbus 321, een toestel met maximaal 206 stoelen.

Ze doen eigenlijk hetzelfde als de KLM. KLM schrapt een vlucht en gaat met kleinere vliegtuigen vliegen op Fortaleza zorgt zo voor 20% minder stoeltjes, en verpakt dat in een goed nieuws show. TAP gaat een aantal van de vluchten met fors kleinere vliegtuigen uitvoeren en komt zo ook maximaal op een minus van maximaal 20% uit.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... 1.21802098



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: TAP vermindert capaciteit met max. 20% op Fortaleza

Bericht door joaninha » do nov 28, 2019 20:10

Ik heb gemengde gevoelens hierbij. De nieuwe zuinige A321 neo is een stuk goedkoper in exploitatie dan de huidige A330. De bezettingsgraad zal hoger worden en de gemiddelde kosten per passagier hierdoor ook lager. Als er voldoende concurrentie is kunnen de tickets hierdoor goedkoper worden. Wanneer de capaciteit te laag is, kunnen grotere A330 neo's ingezet gaan worden. Of op meerdere dagen 2 retourvluchten met een A321 neo in plaats van 1. De toekomst zal uitwijzen of het gunstiger is. Maar de komst van de A321 neo long range maakt veel nieuwe bestemmingen mogelijk waarvoor vroeger het passagiers aanbod te klein was. Meer direkte lange afstand verbindingen die in principe natuurlijk veel goedkoper te exploiteren zijn dan met overstap via een hub. Het wachten is tot de prijsvechters deze nieuwe mogelijkheden gaan gebruiken. En Fortaleza is vanaf een aantal luchthavens in Europa perfect te bereiken met de zuinige A321 neo. Beter dan Rio of SP.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: TAP vermindert capaciteit met max. 20% op Fortaleza

Bericht door Progresso » do nov 28, 2019 21:12

Ja, het is natuurlijk de Airbus 321LR. Dat betekent dat de capaciteit nog verder kan worden teruggevoerd. Volgens mij heeft de LR maar 171 stoeltjes. Gecombineerd mer de 330neo is TAP wel heel erg flexibel op deze manier.

Binnen ziet het er ook allemaal een stuk frisser uit.

Ik ben heel erg benieuwd.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: TAP vermindert capaciteit met max. 20% op Fortaleza

Bericht door comulder » za nov 30, 2019 18:25

Jammer dat mijn vrouw en kinderen niet meer willen vliegen met TAP. Had voor minder dan € 550 p.p. kunnen boeken van medio juli tot medio augustus. bij KlM betaal je ten minste het dubbele. In 2020 dus niet naar Br.



Plaats reactie