3g en 4g in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
wendyjanssen
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 12:51

3g en 4g in Brazilië

Bericht door wendyjanssen » wo dec 11, 2019 12:59

Hi, we gaan over een paar maanden met een groep vrienden 3 maanden door Brazilië trekken. Leuk om alvast wat voorpret te hebben op dit forum! Een van de vragen die we al hebben en wellicht weet iemand daar meer over te vertellen: hoe is het 3g of 4g netwerk? Is er bv. overal dataverkeer mogelijk buiten de hotels? groetjes Wendy



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door Baiano » wo dec 11, 2019 19:18

4G werkt over het algemeen goed in de grotere steden. In kleinere steden en in het binnenland kan het wat 4G betreft wat tegenvallen. Niet noodzakelijk maar dikwijls mag men daar al tevreden zijn met 3G, of helemaal geen verbinding in verder afgelegen gebieden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door borsjea » do dec 12, 2019 18:18

Hou er rekening me dat als je een Braziliaanse simkaart wilt gebruiken je over een CPF moet beschikken om deze te deblokeren.
Operator TIM heeft een speciale visitors sim voor buitenlanders deze is echter niet in elke winkel verkrijgbaar zie onderstaande link voor meer informatie.


https://www.tim.com.br/sp/para-voce/pla ... im-visitor




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door borsjea » do dec 12, 2019 18:32

Baiano schreef:
wo dec 11, 2019 19:18
4G werkt over het algemeen goed in de grotere steden. In kleinere steden en in het binnenland kan het wat 4G betreft wat tegenvallen. Niet noodzakelijk maar dikwijls mag men daar al tevreden zijn met 3G, of helemaal geen verbinding in verder afgelegen gebieden.
Zelfs op drukke 2 x 2 baans snelwegen zijn hele gebieden niet gedekt



wendyjanssen
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 12:51

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door wendyjanssen » ma dec 16, 2019 15:26

borsjea schreef:
do dec 12, 2019 18:18
Hou er rekening me dat als je een Braziliaanse simkaart wilt gebruiken je over een CPF moet beschikken om deze te deblokeren.
Operator TIM heeft een speciale visitors sim voor buitenlanders deze is echter niet in elke winkel verkrijgbaar zie onderstaande link voor meer informatie.


https://www.tim.com.br/sp/para-voce/pla ... im-visitor
Hi, dank voor de goede tip, hier moet het mee lukken! Heb je toevallig ook ervaring met z'on kastje waar je dat simkaartje instopt en vervolgens een soort wifi hotspot krijgt. Ben even gaan googlen op router en modem en kom bv op deze vergelijkingssite https://knibble.nl/modem-en-router maar ik heb eigenlijk geen idee welke nou geschikt is hiervoor. Ja, ik weet het ik ben een beetje blond ;-)



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door borsjea » ma dec 16, 2019 16:50

WIFI GSM routers worden hier veel in bussen gebruikt, zeker op lange afstand, wel eens in een bus waar men vergeten was de default wachtwoorden aan te passen in de configuratie gesnuffeld. Zelf gebruik ik mij 4G in mijn mobiele telefoon, ook wel eens in combinatie met een laptop in router mode. Ondanks dat de gb prijzen voor mobiel niet eens zo hoog zijn gebruiken velen de gratis Wifi verbindingen en ik moet zeggen dat ik een 10 tal mensen op een gratis 4G mobiele geen succes is voor een gebruiker.



wendyjanssen
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 10, 2019 12:51

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door wendyjanssen » di dec 17, 2019 11:42

borsjea schreef:
ma dec 16, 2019 16:50
WIFI GSM routers worden hier veel in bussen gebruikt, zeker op lange afstand, wel eens in een bus waar men vergeten was de default wachtwoorden aan te passen in de configuratie gesnuffeld. Zelf gebruik ik mij 4G in mijn mobiele telefoon, ook wel eens in combinatie met een laptop in router mode. Ondanks dat de gb prijzen voor mobiel niet eens zo hoog zijn gebruiken velen de gratis Wifi verbindingen en ik moet zeggen dat ik een 10 tal mensen op een gratis 4G mobiele geen succes is voor een gebruiker.
Dank voor je reactie. Dit moet ik dus nog maar even heroverwegen. In ieder geval goed om te horen dat er onderweg tal van internet mogelijkheden zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: 3g en 4g in Brazilië

Bericht door borsjea » di dec 17, 2019 15:30

Veel (weg)restaurants, hambrugerketens, Hotels, winklecentrums etc bieden gratis wifi aan. Onderweg op (snel)wegen buiten bewoond gebied zal je niet altijd dekking hebben. Reis zelf regelmatig tussen Santos en Curitiba en op de BR116 heb ik een groot deel geen dekking.



Plaats reactie