Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in

Bericht door Redactie » do mei 21, 2020 21:10

Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in
by Redactie


Afbeelding
De arbeiderspartij PT diende vandaag officieel een verzoek in tot impeachment tegen president Bolsonaro. De naam van voormalig minister van Justitie Sérgio Moro, beschouwd als een tegenstander van de partij en de rechter die Lula achter de tralies liet zetten, wordt negen keer vermeld in de petitie.

Het verzoek werd uitgesmeerd op 73 pagina’s, getekend door zes verschillende partijen (PCdoB,...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in

Bericht door borsjea » za mei 23, 2020 01:22

"Lula niet meer de alleenheerser" Laten we hopen dat dit waar is de afgelopen was het juist deze man die alle bepaald en noodzakelijke vernieuwingen tegen hield, en het schoothondje Gleisse weer als voorzitster van de partij aan wees. Zou de partij de afgelopen maanden niet veel te stil zijn geweest, de corona heeft geen enkel standpunt van deze partij opgeleverd, je zou haast denken dat men de kat uit de boom keek en na afloop zouden kijken wat de beste aanpak was om dat dan als hun aanpak te presenteren als ze aan de macht zouden zijn. Men had nauwelijks reactie op uitspraken van de door hun zo gehate Moro, de man de zorgde voor een economische ondergang van de partij er gingen zelfs al gerucht in de ronde dat men wellicht Bolsonaro zouden gaan steunen om Moro dwars te liggen immers heeft al eerdere peilingen aangewezen dat Moro de enige kandidaat zou zijn die Bolsonaro kan verslaan. ik denk dat de partij onder druk van hun kiezers tot deze stap is gekomen.

"De vele honderden (erg) negatieve en soms grove reacties op haar berichten bewijzen evenwel dat de haat tegenover de PT nog altijd erg levend is."
Haat tegenover de partij? Is het geen boosheid van de oude kiezer die zich bedrogen en belazerd voelen door deze partij, die in grote getale al vanaf 2016 de partij de rug toekeren en tot op heden heeft deze partij op geen enkele manier zijn oude kiezer een excuse aangeboden. De huidige president is aan zijn macht gekomen door de wanpraktijken van deze partij, vele harde Bolso aanhangers waren in het verleden harde aanhangers van de PT merk ik in mijn omgeving.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in

Bericht door quasimodo » za mei 23, 2020 12:34

Ik weet niet of de Braziliaanse kiezer wel zo geïnteresseerd is in noodzakelijke vernieuwing. Ze lijken eerder op zoek naar een messias. Ik heb er gesproken die rotsvast vertrouwen hadden in Bolsonaro en dat hij hun uit de economische malaise zou leiden. En zeggen dat het nu al economische beter gaat sinds hij aan de macht is. Ik heb wel eens als tegenargument gebruikt dat dit niet te zien is aan de wisselkoers en ik er alleen maar beter van wordt terwijl hun boodschappen duurder worden. Dan zijn ze kwaad maar komen alleen met als tegenargument de corruptie van andere. Waarbij ik wel eens gezegd heb dat Bolsonaro er ook niet slechter van lijkt te worden en zijn familie allerlei baantjes toeschuift. Nu weet ik wel dat dit in Brazilië geen goed argument is en je overal ziet dat mensen de familie baantjes probeert te geven ondanks dat er andere zijn met betere competenties.

Wat betreft de PT stemmers zie ik bij allemaal die ik spreek dat ze hierop stemmen om Lula en dat ze stuk voor stuk Dilma de schuld geven en haten. En als ik dan zeg dat Lula corrupt is zeggen ze de andere nog meer en hij heeft persoonlijk niet zo veel hieraan verdiend.

Ik ben derhalve wel benieuwd wat de volgende verkiezingen gaat brengen. Er hoeft maar 1 kandidaat te zijn die gouden bergen beloofd en dit een beetje overtuigend kan brengen die het grootste deel van het electoraat dat Bolsonaro nu heeft overneemt. Ik geef Morro hierin wel een goede kans mocht hij hierin geïnteresseerd zijn.

Bij de PT zitten ze met het probleem dat Lula zelf niet mee mag doen. En ik zie ze nog niet met een geschikte opvolger. Misschien dat Haddad het voor elkaar krijgt omdat nu vele teleurgesteld zijn maar dan zal het een krappe overwinning worden.

En na de verkiezingen voor wie er ook gewonnen heeft zal het sowieso een drama worden. Door de huidige wereldwijde crisis zullen waarschijnlijk de nu armere landen het alleen maar slechter krijgen ten opzichte van de rest.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT dient impeachment verzoek in

Bericht door Progresso » za mei 23, 2020 14:58

Mooie observatie waar ik het wel mee eens ben.

Het grootste probleem van links is Lula. Die is momenteel een sta-in-de-weg. Ik denk dat er wel een aantal kandidaten zijn. In Bahia loopt er een rond, in Ceará zie ik de huidige gouverneur nog wel een kans maken. Cid Gomes daarentegen weer niet.

Aan de gematigd rechter kant zie ik momenteel niemand.

Ja, die president krijgt een enorme opgave. Nagenoeg het hele land valt terug in armoede en zelfs extreme armoede. De olieprijzen maken dat de winning van de diepzee-olie verliesgevend is. Blijft over de vraag naar landbouwproducten.



Plaats reactie