conj ceara

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

conj ceara

Bericht door FORTA » ma mei 05, 2008 08:38

wie kent deze wijk conjunto de ceara ? is deze wijk een beetje veilig ?



Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Bericht door Raj Feyenoord » ma mei 05, 2008 08:52

Ik ben 1 keer heel kort in Conjunto Ceara 1 geweest en het zag er niet echt jovel uit. Maar uiteraard is dat te kort om wat zinnigs over te zeggen. By the way je hebt ook Conjunto Ceara 2.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » ma mei 05, 2008 21:17

beste forta, het is zoals je vraagt inderdaad een beetje veilig in die wijk, met de nadruk op beetje.
mocht je naar deze wijk willen gaan, ga dan per auto en let heel goed op wat er om je heen gebeurt.



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Bericht door FORTA » ma mei 05, 2008 21:36

bedankt muntje , ik wilde weten wat andere mensen erover gehoord hadden , ik zelf heb er 3 weken gezeten met de kerst , beviel goed , je heb er alles , winkels , banken , politie , restaurants , alleen na 10 uur niet meer de straat over . ik zelf heb er nooit problemen gehad .



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » di mei 06, 2008 15:32

In ALLE wijken gebeuren soms nare dingen OOK in Aldeota, Meireles, Mucuripe, hoewel ze daar juist een tourist verwachten te kunnen beroven. In de 'normale' volkswijken ben je als slachtoffer meer gelijk aan de rest....


Nada

Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » wo mei 07, 2008 06:22

maar een Nederlander valt wel veel meer op dan een braziliaan en is hierdoor dan ook een makkelijker prooi.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » wo mei 07, 2008 06:23

conjunto is ook echter geen wijk waar je even heen moet gaan om gezellig te shoppen.



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Bericht door FORTA » wo mei 07, 2008 12:43

nee dat klopt , maar het viel mij reuze mee, bijna iedereen werkt in deze wijk en alles is er verkrijgbaar en veel goedkoper . en de huizen zien er netjes uit .



Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » do mei 08, 2008 17:25

Ik woon nu bijna 4 jaar in Conjunto Ceara en dat met groot genoegen. De wijk bestaat uit 4 ¨etapa´s¨ waarvan 2a etapa inderdaad redelijk goed voorzien is van winkels, 2 banken en het enige wat ik er eigenlijk mis is een Cartorio maar ja dat heb je nou ook niet elke dag nodig. Stappen in Conjunto is inderdaad niet alles daarvoor moet je toch echt naar andere buurten, maar een biertje drinken en wat slap ouwe hoeren is met name op de Avenida Central (2a etapa) goed te doen. Wat veiligheid betreft ga ik inderdaad altijd met de auto op stap of ik neem met name terug een taxi en als ik wat verdachte figuren in de buurt van mijn huis zie rijd ik nog een rondje, maar dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest. Op zondagavond is het aan de Avenida Central nogal druk en minder veilig omdat er dan nogal wat tuig uit omliggende wijken en favelas rond struint maar bij de bar waar ik meestal wat drink heb ik me nog nooit onveilig gevoeld en met de invoering van de Ronda is het een stuk rustiger geworden omdat die regelmatig rondrijden en overlast direct aanpakken soms met behulp van PM te paard. Maar om een lang verhaal niet nog langer te maken, ik zou mijn huis in CC niet willen ruilen voor een apartament op Aldeota om maar helemaal niet te spreken over Iracema.



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Bericht door FORTA » do mei 08, 2008 20:05

ok bedankt daar heb ik nu ook al 2x 4 weken gezeten, en ik drink mijn biertje daar ook gewoon op een lokaal terras .



Plaats reactie