vraag

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

vraag

Bericht door Marcel » za okt 25, 2008 14:56

Ik weet dat een persoon uit São Paulo een Paulista genoemd wordt, en dat een Carioca uit Rio komt, maar hoe wordt dan een persoon uit Fortaleza genoemd?



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za okt 25, 2008 14:58

een Fortunist



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za okt 25, 2008 15:56

Ik dacht een Fortalist!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za okt 25, 2008 18:15

Ik dacht dat Paulistas en Cariocas niet zozeer specifiek uit die twee steden komen, maar uit heel de (gelijknamige) staten SP en RJ.

Dus wat Fortaleza betreft houden we het maar op Cearenzen...









of Forenzen... \:D/



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za okt 25, 2008 18:56

Wade schreef:Ik dacht dat Paulistas en Cariocas niet zozeer specifiek uit die twee steden komen, maar uit heel de (gelijknamige) staten SP en RJ.

Dus wat Fortaleza betreft houden we het maar op Cearenzen...









of Forenzen... \:D/

Ziezo, ik heb het even gevraagd aan mijn vrouw (geboren en getogen in Fortaleza)

zowel Fortalezense als Cearense zijn beiden goed. Er is ook nog een derde naam, Alencarense (of zo klinkt het toch). Dit is een oude folkloristische naam, zeer weinig gebruikt. Vernoemd naar een beroemde Braziliaanse schrijver die blijkbaar uit Fortaleza afkomstig was. Vele mensen daar kennen deze naam echter niet meer. Maarja, het vrouwtje hier heeft gestudeerd wat wil je...

Dus die vraag is al beantwoord.

Ook was ik hierboven fout wat betreft Paulistas en Cariocas, dit doelt wel degelijk op de mensen die in de steden São Paulo en Rio de Janeiro wonen en niet de inwoners van de gehele staat.
Misverstand uit de wereld geholpen...



Plaats reactie