Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » ma okt 27, 2008 21:56

nou dakar ik had er werk van gemaakt via de consumentenbond maar ook die zeiden dat het pas rechtsgeldig is als je de bevestiging per post binnen hebt staat in de kleine letters maar maakt al niet meer uit ik zoek wel weer wat salseros voor jou gelukkig dat het geregeld is scheelt een hoop stress en dat juist voor een vakantie ik ga toch eens uit zoeken of het via italie te doen is maar dat horen jullie nog wel



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di nov 04, 2008 12:39

Waar kan ik prijzen vinden van TACV naar Fortaleza.Wil in maart een week of 4 naar Brazilie.via de ticketzoekmachines kom ik steeds bij TAP uit met prijzen van +/- €1050,-
Maakt mij in principe niet uit in welke stad ik land.heb de site van TACV ook al bezocht maar kon daar ook geen prijzen vinden.
@Ronny, ik heb de vrijheid genomen om deze quote van het fortaleza reisforum te halen, daar ik geen lid ben daar en dus niet kan antwoorden. ;)

Je kunt het beste gewoon met TACV bellen: 010-4115411, kun je direkt de prijzen opvragen en is ook het goedkoopst. Via internet kun je naar mij weten niet boeken via TACV. Succes.



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » di nov 04, 2008 17:52

Bedankt, ga ze zo eens proberen te bellen



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » di nov 04, 2008 19:01

Ik had mijn TACV tickets bij vliegtickets.nl besteld, ook expedia.nl had ze. Het was zelfs nog wat goedkoper dan bij TACV!!
Het voordeels is ook dat je de NAW gegevens zelf (foutloos) kunt invoeren. Ook kon ik de e-tickets online opvragen bij mytripandmore.com en ontving ik emails als er wat gewijzigd was (zoals de tussenstop op Praia)
Ik heb gehoord dat de telefonistes van TACV de namen wel eens verkeerd invoeren, en erg ongeduldig zijn vanwege de drukte op het kantoortje en aan de lijn. Dat geeft een enorm gedoe om weer goed te krijgen, en zelfs enorme problemen bij het inchecken er zxijn zelfs mensen voor blijven staan op Schiphol.
Nu ik het opnieuw probeer vind ik bij beiden sites ineens geen TACV tickets meer, vreemd.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za nov 15, 2008 01:11

Wijziging piece concept bij TAP, het is 2 x 23 kg geworden in plaats van 2 x 32 kg...

http://www.flytap.com/Nederland/nl/Vlie ... oncept/183


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za nov 15, 2008 05:51

Dat is al 6 weken het geval.
De Arbowet in Europa verbied koffers meer dan 23 kg.
Daarom mag je vanuit Brazilie wel 2 x 32 kg meenemen.
Maar wie neemt zoveel gewicht uit Brasil mee????

Maar ja 2 x 23 is altijd nog meer dan 1 x 20.
Ik zou zeggen vlieg maar executive dan mag je op zijn minst 3 x 23 meenemen, maar als je 3 x 24.5 hebt is het ook geen probleem



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za nov 15, 2008 18:04

rap schreef:Dat is al 6 weken het geval.
De Arbowet in Europa verbied koffers meer dan 23 kg.
Daarom mag je vanuit Brazilie wel 2 x 32 kg meenemen.
Maar wie neemt zoveel gewicht uit Brasil mee????

Maar ja 2 x 23 is altijd nog meer dan 1 x 20.
Ik zou zeggen vlieg maar executive dan mag je op zijn minst 3 x 23 meenemen, maar als je 3 x 24.5 hebt is het ook geen probleem
Wil je dan eerst wel ruilen van looncheque met mij? :shock:

Is wel een spijtige zaak. Wij nemen altijd wel flink wat bagage mee (vooral mijn vrouw voor haar familie).

Nu ja, samen mogen we dus 92 kg in economy mee nemen dus dat is niet echt het probleem. Maar 23 kg voor 1 tas is wel vrij weinig. Al die moderne reiskoffers met dat landingsgestel eronder wegen op zich (in lege toestand) al heel wat. Dus wordt het eventueel terug overschakelen op die ouwe lichtere koffers zonder wieltjes of sporttassen. Dit is uiteraard wat minder reiscomfort...



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » za nov 15, 2008 20:27

gebruik anders de wieltassen, deze werken perfect. ze hebben een zee van ruimte, voor het breekbare spul kan je altijd nog 1 hard-top gebruiken. wieltassen wegen ongeveer 2 kilo, een hard-top 5.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za nov 15, 2008 22:18

Sorry Wade ik krijg geen looncheque dus kan ik hem helaas niet ruilen. :thumbleft:



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Bericht door FORTA » di nov 18, 2008 13:42

hoe gaat de vlucht van arke nu ?
op de heenweg eerst via fortaleza of via natal ?



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » di nov 18, 2008 14:56

AMS-FOR-NAT
NAT-AMS

En het moet gezegd worden ze vliegen op dit moment op tijd.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di nov 18, 2008 19:19

Misschien heeft Arke geleerd van het verleden... laten we het hopen!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » di nov 18, 2008 21:29

Ik vond een duitse site van TACV met wat meer nuttige informatie en een vluchtschema:
http://www.tacv.de/pdf/0809TimetableInternatWI08-09.pdf
Hier zie je welke 2 boeings ze hebben, ik heb met beiden kennis gemaakt, die oudere is echt oud. Vliegen doen ze allebei best maar in die oude is geen instelbare ventilatie en het kreng was 6 uur lang een sauna....
http://www.tacv.de/flotte.htm


Nada

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » zo nov 23, 2008 17:39

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om omstreeks de 15 december van Fortaleza naar Amsterdam te vliegen en ongeveer de 12 jan terug.
Bij Flybrasil zie ik geen vluchten meer, TAP kost omstreeks de 4000R$!!
Waar vliegt Condor op?
Kunnen jullie mij wat sites aan de hand doen of zijn de mogelijkheden beperkt.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » zo nov 23, 2008 17:55

Bericht verwijderd omdat sommige mensen niet het fatsoen hebben nadat ze een vraag gesteld hebben, ze het verder laten afweten.
Laatst gewijzigd door rap op wo nov 26, 2008 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.



harrie
Artikels: 0
Berichten: 21
Lid geworden op: wo jul 02, 2008 04:51

Bericht door harrie » wo nov 26, 2008 16:18

komt het toerisme al een beetje opgang?



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » wo nov 26, 2008 16:51

Ik begrijp van mijn collega's van de sales afdeling dat er door div maatschappijen gestunt wordt ivm sterk teruglopende omzet. Ik ben benieuwd of wij daar in de tarieven naar NO Brasil nog wat van gaan merken. De brandstoftoeslag zie ik ook nog niet verminderd in de ticketprijzen terwijl de prijs van olie met een factor 3 is gezakt.....


Nada

gert
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 22:05

Bericht door gert » vr nov 28, 2008 19:55

vliegmaatschappijen verdienen geld aan vertraging!!! dat is wat vandaag in het nieuws is op tv bij het programma 1 vandaag en hoe zou het ook anders arke fly is daarbij betrokken. om het fijne ervan te weten te komen zou ik eens op de site van 1 vandaag kijken en dan naar het onderwerp gaan als je dat dan leest begrijp je precies waarom het toestel vertraging heeft het gaat allemaal om geld en dat over de rug van de passagier het heeft niets met defecten aan het toestel te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za nov 29, 2008 13:36

Hier de uitzending:
http://player.omroep.nl/?serid=1456

Echt ongelofelijk! :evil:



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » za nov 29, 2008 17:17

Beste Rap,

Ik sta te kijken van je reactie (ik begrijp dat het om mij gaat) jammer dat je zo fors, primair en subjectief reageerd.
Indien ik je gekwetst hebt met geen dank je wel te zeggen, spijt mij dat zeer, dat is niet mijn bedoeling geweest.
Zoals je misschien wel of niet weet, ben ik in mei terug gekeerd naar Nederland, mijn werk neemt mij nogal in beslag op dit moment en tevens ben ik de afgelopen week verhuisd. Dat wil niet zeggen dat ik niet op de site zit, maar soms domweg de tijd niet heb om te reageren.

In de poll spreek je over " de achterban" dat snap ik niet helemaal, ik heb hier alleen mijn kinderen en mijn werk, de achterban waar ik denk dat je over spreekt is dus niet aan de orde en ook nooit geweest.

Als je mij een beetje kent weet je dat ik zo niet in elkaar steek, je hebt me ooit eens verzocht voor me te houden wat wij eens een keer besproken hebben, die belofte heb ik je gedaan en zal ik ook houden. Ik heb denk ik op deze site nooit blijk gegeven een Kareltje of Sponzee te zijn of iets vervelends in jou richting te hebben gedaan.

Nou ja, het is zoals het is, misschien had je je dag ook niet.

Mvrg
Dakar



Gesloten