Tumult in Rio

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gesloten
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Tumult in Rio

Bericht door Salseros » wo mar 25, 2009 09:39

Er vielen gisteren minstens vijf doden in de favela’s van de wijk Copacabana (Rio de Janeiro) tijdens een gevecht van de politie met “traficantes”. Sinds vorige zaterdag proberen drugsbandieten van de favela Rocinha de rivaliserende favela Ladeira dos Tabajaras (foto) in te nemen. Het geweld breidde zich uit naar de omringende favela’s en er waren verscheidene schietpartijen.
De bandieten vluchtten in de bossen bovenop de heuvels waar ze opgejaagd werden door de politie. De toeristen van Copacabana zullen op zijn minst het gevoel hebben dat ze figuranten zijn in een cowboyfilm.

Alsof er nog niet genoeg tumult is in Rio de Janeiro, zorgden een dronken Argentijn en dito Fransman voor meer opwinding. Uiteindelijk werden ze aangehouden door de polícia militar in de wijk Laranjeiras.
Het begon in de wijk Santa Teresa waar de heren met hun gepantserde Mercedes een doodlopende straat probeerden binnen te rijden. Een Space Fox (VW) die in de weg stond, werd tot driemaal toe aangereden. De politie werd erbij geroepen en er begon een wilde achtervolging. De twee gringo’s sloegen per vergissing een straat in die naar de Morro da Coroa leidt. Daar ontsnapten ze aan een gewisse dood nadat drugsdealers hen verkeerdelijk aanzagen als rivalen en hen beschoten met de mitraillette. Doordat hun wagen gepantserd was, werden ze niet geraakt en konden ze ontsnappen.
De achtervolging eindigde aan de uitgang van de tunnel Santa Bárbara nadat de politie erin slaagde de banden van hun voertuig lek te schieten. De herrieschoppers probeerden nog te ontvluchten met een taxi maar de politie was hen te vlug af.

Bron : Klik Hier!



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » wo mar 25, 2009 12:53

Dat mis ik toch wel een beetje aan Fortaleza, beetje tammig daar....


Nada

kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Bericht door kempenaar » wo mar 25, 2009 13:12

Stap dan maar op een TOPBUS Herm of ga 's avonds maar eens winkelen in het Centro ....



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » wo mar 25, 2009 15:25

Man, in die bus heb ik zoooo vaak gezeten, prima bussie neem hem vaak vanaf mercado centraal als we uit het centrum komen, lekker luxe met airco er in, ook in het centrum kom ik dus regelmatig maar savonds is daar niets te doen, uitgestorven bijna alles dicht, rijd er snachts wel eens door heen op weg van huis naar boulevard ofzo, en ook daar nog niet gebukt voor de kogels.


Nada

Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » wo mar 25, 2009 22:46

o ja herm
ik heb nog wel een leuke foto voor jouw
vanaf de beira mar met de top bus
was echt top



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » vr mar 27, 2009 20:24

Om de dag buschauffeur mishandeld

ZIE OOK
Jongen bekogelt buschauffeur met stenen 16-9
Arrestatie na bedreiging buschauffeur Gouda 29-9
Buschauffeur met pistool bedreigd in Delft 31-10
Bedreiger buschauffeur Delft aangehouden 9-1
Twee homo's mishandeld in Amsterdam 2-7


Het aantal meldingen van agressief gedrag bij streekvervoerder Connexxion is vorig jaar met 10 procent gestegen. Uit cijfers van het vervoersbedrijf blijkt dat bijna om de dag een chauffeur wordt mishandeld. Vorig jaar gebeurde dit in totaal 161 keer laat Connexxion weten.

409 chauffeurs bedreigd in 2008
Over heel 2008 werden er 409 chauffeurs van het bedrijf bedreigd of mishandeld. Ook werd er 3300 keer melding gemaakt van agressief gedrag als uitschelden of beroving. Vooral aan het einde van het jaar steeg het aantal meldingen sterk. Voorgaande jaren waren de cijfers juist stabiel. Volgens de vervoerder zouden chauffeurs tegenwoordig eerder aangifte doen, omdat dit nu ook online mogelijk is.

Vorige week vrijdag nog werd er in Tilburg een chauffeur mishandeld na onenigheid met een passagier. Diezelfde avond beroofden drie tieners in Purmerend een bestuurder. Vorige zomer weigerde Connexxion nog langer door de Goudse wijk Oosterwei te rijden na een reeks van bedreigingen.

Politiebescherming
Naar aanleiding van de vele gewelddadige incidenten zegde de politie toe in Tilburg, Dordrecht, Den Bosch, Gouda en Almere op trajecten met veel overlast agenten mee te laten rijden in de bus. Ook worden de voertuigen soms geschaduwd door onopvallende politiewagens.


Nada

Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za mar 28, 2009 01:36

Herm is niks nie bang nie.
Kogels vangt ie op met z'n kunstgebit.
Sorry Herm, leef je uit, maar ik ga toch maar met de taxi, mijn leven is mij nog wel een paar reallekes waard.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » za mar 28, 2009 22:10

Blijf dan veilig thuis waar je woont, in de taxi loop je in Brasil ook een aanzienlijke kans overvallen te worden.


Nada

Wesley
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: di nov 13, 2007 21:12
Locatie: IJmuiden

Bericht door Wesley » zo mar 29, 2009 16:51

herm schreef:Blijf dan veilig thuis waar je woont, in de taxi loop je in Brasil ook een aanzienlijke kans overvallen te worden.
Grappig dat je het nu wel toe geeft Herm.
...in de taxi loop je in Brasil ook een aanzienlijke kans overvallen te worden...

Wat is er mis met het feit dat onze swabbert lekker met de taxi rond wil cruisen...
Let wel dat dat topbussie van jou een aantal keren stopt onderweg.
Kans is hierbij volgens mij vele malen groter om overvallen te worden dan als je met de taxi gaat.
Of niet Herm?


Amstel Bier - Ons Bier

Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » zo mar 29, 2009 19:09

Ik denk dat Herm nog niet overvallen word als hij het
zelf zou willen! :D :D :D
Zal wel iets met uitstraling te maken hebben :lol: :lol: :lol:
Advies Herm,loop altijd met uitgestoken hand........
er zijn vast wel mensen die medeliden hebben en je een paar
centavo,s toesteken!



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » zo mar 29, 2009 20:17

Wat betreft je verzoek, Done!
Succes hier allemaal met je zuigzooitje, I'm gone too!
Laatst gewijzigd door herm op ma mar 30, 2009 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.


Nada

Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » zo mar 29, 2009 20:26

Dank je herm, maar das teveel eer
Bovendien kan er maar 1 koning zijn.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » zo mar 29, 2009 22:25

Er zijn er zelfs 3 vandaar die speciale dag voor hen.
Nu back to the gutter en ga fototjes zoeken van overvallers met hun darmen op straat.


Nada

Wesley
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: di nov 13, 2007 21:12
Locatie: IJmuiden

Bericht door Wesley » ma mar 30, 2009 08:00

normale mensen gaan met de bus?
Dus mensen die met de taxi gaan zijn niet normaal?

Weet je Herm, jij zegt laat iedereen in zijn/haar waarde.
Doe dat dan ook.
En niet komen verkondigen dat het hier een zielig zooitje is.

Moet ik in NL ook de bus nemen ipv de taxi omdat normale mensen in NL ook de bus nemen?

Als je je er zo druk over maakt, sodestraal dan op.

dus...


Amstel Bier - Ons Bier

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » ma mar 30, 2009 09:23

Je weet best wat ik bedoel met normaal, de bus nemen, als toerist, of in bijzondere gevallen een taxi, of ga je altijd overal met de taxi heen?? Inderdaad normale mensen nemen in NL de bus, en geen taxi want die kunnen ze niet dagelijks betalen.
Als jij jezelf zo bijzonder en waardevol vind dat je altijd de taxi moet nemen (op kosten van de staat neem ik aan) zegt dat wel wat over je enorme ego en kleine begrip van algemen zaken.

Wat betreft verzoek Zwiebert, Abiel, Wesley, Done!!!

Succes hier allemaal met de informatieve berichten op dit "Fortaleza" forum. I'm gone too!
Laatst gewijzigd door herm op ma mar 30, 2009 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.


Nada

Wesley
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: di nov 13, 2007 21:12
Locatie: IJmuiden

Bericht door Wesley » ma mar 30, 2009 09:32

Op kosten van de staat???

Het ga je goe!
Laatst gewijzigd door Wesley op ma mar 30, 2009 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Amstel Bier - Ons Bier

Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » ma mar 30, 2009 11:39

Jammer dat je er zo over denkt,Herm! :lol: :lol: :lol:



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma mar 30, 2009 18:37

Wat een discussie om niks.
Door zwabber wordt er beweerd dat het gevaarlijk is om met de bus te reizen in Fortaleza (met als bewijs een bloederige foto), Herm geeft aan dat er in Nederland ook soms chauffeurs mishandeld worden en nu wordt Herm afgezeken? Het topic ging in 1e instantie over het tumult in Rio, dit soort taferelen komen echt niet zo vaak voor in Fortaleza, dus is het in Fortaleza inderdaad een beetje tammig zoals Herm beweerd.
Natuurlijk kan het gevaarlijk in Fortaleza zijn, maar in Nederland net zo goed.
Jammer dat Herm op deze manier afscheid moet nemen, terwijl hij regelmatig nuttige informatie verschaft, dit kan ik helaas niet zeggen van sommige andere prikkers.



Gesloten