Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 771
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Ajax » zo dec 09, 2012 15:56

Vraagje: stel je woont al een tijdje hier in Brazilië en bezoek uit NL gaat binnekort terug en kan wat spullen meenemen. Wat laat je dan meenemen? Lijkt me dat hier op het forum genoeg ideeen zijn voor spullen van hier die in NL erg gewild zijn of erg gemist worden enzo. Ben weer benieuwd naar de ideeen.



muddyron
Artikels: 0

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door muddyron » zo dec 09, 2012 19:53

wat dacht je van niets ,was pas geleden in nederland en als je welke willekeurige supermarkt in nederland met hier vergelijkt qua aanbod,kwaliteit en prijs is er toch werkelijk niets wat je uit brazilie naar nederland mee zou willen nemen.
wat duurzame artikelen in winkels betreft (bijv. kleding en elektronica),ook qua prijs en kwaliteit niet te vergelijken met nederlandse artikelen.
vind het dus nogal een onnozele vraag ajax.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Bert » zo dec 09, 2012 19:59

Cachaca of Montilla. Alleen omdat de prijs daarvan een fractie is van de prijs in NL. Verder is hier in Br bijna alles duurder en van mindere kwaliteit.



muddyron
Artikels: 0

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door muddyron » zo dec 09, 2012 21:10

nou gefeliciteerd, we hebben in nederland geen zwarte bonen,(mis je ze ,ik niet lol),zwarte bonen zijn voor brazilianen,die ze elke dag ,liefst 2x eten,armzalige keuken,als je bij ons op de groenteafdeling kijkt bij een supermarkt zijn zwarte bonen wel het laatste wat je wilt kopen gezien het gevarieerde aanbod wat we in nederland hebben en dan nog een stuk goedkoper ook.
en wat braziliaanse kazen betreft ,ook niet te eten ,zo zuur als maar kan,jouw smeltkaas ken ik niet ,maar het lijkt me niet zo moeilijk om kaas te smelten.
en farofa ,give me a break ,godzijdank kennen we dat in nederland niet,guarana idem dito,is toch allemaal rotzooi,jij als restaurant houder zou beter moeten weten mtilburg,aan de andere kant ,als jouw klanten overwegend brazilianen zijn heb ik natuurlijk niets gezegd,die weten immers niet beter.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Ferry » zo dec 09, 2012 23:51

Nou die zwarte bonen zijn bij heel veel toko''s te koop, zelfs de Lidl heeft ze regelmatig uit brasil ! Ik hoef die krengen niet, maar bij mij thuis zijn ze er blij mee.



muddyron
Artikels: 0

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door muddyron » ma dec 10, 2012 02:52

je moet niet dom gaan kletsen over respekt voor een land want volgens mij is dat een totaal ander onderwerp waar ik trouwens nog wel iets over zal zeggen aan het eind,het ging hier over wat ik vind van de braziliaanse keuken in het algemeen,nou nogmaals flut dus en zonder maar een vonkje inspiratie en ook over jouw smeltkaas heb ik geen laatdunkende opmerking gemaakt omdat ik die zoals ik al zei niet ken ,alleen braziliaanse kaas in het algemeen is vreselijk,zetten ze er bijv.type gouda op ,echt niet te vergelijken met echte nederlandse kaas .
verder snap ik sowieso niet zoveel van jouw post ,dat ik beter zou zijn en waarom ik naar een land ga waarvoor ik geen respekt kan opbrengen,je zit toch niet toevallig aan de medicijnen ofwel mtilburg ,want wat een nonsens allemaal.
toevallig houd ik nu eenmaal meer van kwaliteit dan van kwantiteit,ik denk ook dat dat een groot verschil is tussen brazilianen en nederlanders.
bei uns ist alles besser schreef je he ,ok vraag voor jou ,wat is hier in brazilie ,behalve het klimaat natuurlijk, beter dan bij ons ,m.a.w waar kun je als braziliaan trots op zijn op je land ,de veiligheid ,sociale zekerheid, falende infrastruktuur,bureaucratie,schoolsysteem,gezondheidszorg,geweldige drugprobleem, het feit dat hier in brazilie geen corruptie bestaat ,het in brand steken van bussen en het neerschieten van onschuldige burgers en politieagenten??????????????? ik zou nog wel een tijdje door kunnen gaan,maar misschien snap zelfs jij wat ik bedoel mtilburg en anders slaap lekker door.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Bert » ma dec 10, 2012 04:35

aub zeg! de vraag was wat je vanuit BR zou kunnen meenemen. Vind het jammer, ook al is het niet veel om direct mensen dan weer onnozel te gaan noemen. Buiten sterke drank:

-sigaretten
-hangmat
-hoge druk kookpan
-bikini's

en er zijn vast wel meer spullen te bedenken..

Ja Brazilie heeft zijn problemen daarmee moet je proberen te leven en jezelf aanpassen. In vergelijking met de andere BRIC landen is het hier zo slecht nog niet. Met gezond Nederlands verstand, een goed idee kun je al best ver komen hier. Zijn alleen buiten wat gepensioneerden maar weinig die de ballen ervoor hebben.
En ja ik vind het eten hier slecht maar er zijn ook genoeg goede restaurants die niet zouden misstaan in NL en slechts voor een deel van de prijs in vergelijking met een NL restaurant.
-
-



McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door McAroni » ma dec 10, 2012 09:43

mtilburg schreef:Ach onnozel, ik weet het niet zo net.

De echte zwarte bonen (feijoa) ben ik in Amsterdam nooit tegengekomen, niet eens bij de Surinaamse toko. Farofa (pronto) idem. Als je om wat voor reden dan ook die smeltkaas (catupiry) nodig hebt kan je ook heel lang zoeken.

Sapjes als acai en guarana zijn er niet, of alleen als mix.
Alles te koop in Amsterdam in de Braziliaanse winkel... http://www.finalmentebrasil.nl



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1009
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Wade » ma dec 10, 2012 12:26

McAroni schreef:
mtilburg schreef:Ach onnozel, ik weet het niet zo net.

De echte zwarte bonen (feijoa) ben ik in Amsterdam nooit tegengekomen, niet eens bij de Surinaamse toko. Farofa (pronto) idem. Als je om wat voor reden dan ook die smeltkaas (catupiry) nodig hebt kan je ook heel lang zoeken.

Sapjes als acai en guarana zijn er niet, of alleen als mix.
Alles te koop in Amsterdam in de Braziliaanse winkel... http://www.finalmentebrasil.nl
In Brussel ook, bij de Mineiro aan het zuid-station. Net als heerlijke picanha en linguiça voor op je bbq.

En met wat geluk vind je na je inkopen ook nog je auto terug met alle ramen intact en de radio er nog in...



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Salseros » ma dec 10, 2012 15:39

Eerlijk gezegd zal ik niets missen, behalve het mooie weer, mooie omgevingen en het goedkope bier op het strand. In Nederland kun je inderdaad kwa voedsel en drank alles verkrijgen mits je in de randstad woont of een grote stad, zelfs skol en atarctica, maar wie wil dat nou als je hier veel betere keuzes hebt aan Nederlandse, Belgische en Duitse bieren?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 771
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Ajax » ma dec 10, 2012 17:04

muddyron schreef:wat dacht je van niets ,was pas geleden in nederland en als je welke willekeurige supermarkt in nederland ... vind het dus nogal een onnozele vraag ajax.
Nogal een beetje Zwabberachtige opmerking, Ron.

Maar het klopt dus dat ze met lege koffers teruggaan naar NL (nadat ze veel spullen hadden meegenomen). Zonde van de kilo's, toch? Hoor trouwens wel eens dat er nog andere populaire dingen worden meegenomen, maar dat kost dan wel een extra ticket. :?
bert schreef:En ja ik vind het eten hier slecht maar er zijn ook genoeg goede restaurants die niet zouden misstaan in NL en slechts voor een deel van de prijs in vergelijking met een NL restaurant.
Helemaal eens. Als je hier slecht wil eten dan kan dat. Zelfs veel beter dan in NL. Als je hier goed wil eten, kan dat ook. In beide gevallen inderdaad goedkoper.

@mtilburg: restauranthouder? Van welk restaurant?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4891
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door quasimodo » di dec 11, 2012 13:11

Je zou eens wat minder mee kunnen nemen en genoegen nemen met de spullen die je in zowel Nederland als Brazilie voor handen hebt. Dan zouden de prijzen van de vliegreizen misschien ook iets zakken, als ze niet zoveel kerosine nodig hebben. Ik vloog de laatste keer met tap en ik geloof dat je 2x 23kg baggage mee mocht nemen en nog 10kg handbaggage. En dan zijn er nog mensen met overgewicht? Dan ben je dus een hele dag aan het sjouwen met meer dan 50kg aan spullen. Als je dat bij je baas moet, vraag je of deze wel helemaal spoort, en laat je het met een heftruck vervoeren. Ik dacht dat je voor je plezier op vakantie ging. Ik had nog voor geen 15kg aan baggage en had al dingen bij die ik niet gebruikt heb. En als je iets te kort komt koop je het gewoon daar, een bankpas weegt niet zoveel.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door BrazilianPS » di dec 11, 2012 14:07

Zoals Bert al aangaf zou ik Cachaça meenemen.

Probleem is alleen dat je per persoon maar 1 liter mee mag nemen. Dat schiet ook niet op dus.
Je mag wel meer meenemen overigens, maar dan moet je er invoerrechten over betalen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1009
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Wade » di dec 11, 2012 14:50

BrazilianPS schreef:Zoals Bert al aangaf zou ik Cachaça meenemen.

Probleem is alleen dat je per persoon maar 1 liter mee mag nemen. Dat schiet ook niet op dus.
Je mag wel meer meenemen overigens, maar dan moet je er invoerrechten over betalen.
Komaan zeg, er is toch geen kat die dat controleert?

In mijn koffer heeft nog nooit iemand gekeken. Ik breng steeds 3 of 4 flessen mee. Stop ze gewoon tussen je vuile was (bij voorkeur je boxers met remsporen) als je twijfelt...



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door BrazilianPS » di dec 11, 2012 15:14

Wade schreef:
BrazilianPS schreef:Zoals Bert al aangaf zou ik Cachaça meenemen.

Probleem is alleen dat je per persoon maar 1 liter mee mag nemen. Dat schiet ook niet op dus.
Je mag wel meer meenemen overigens, maar dan moet je er invoerrechten over betalen.
Komaan zeg, er is toch geen kat die dat controleert?

In mijn koffer heeft nog nooit iemand gekeken. Ik breng steeds 3 of 4 flessen mee. Stop ze gewoon tussen je vuile was (bij voorkeur je boxers met remsporen) als je twijfelt...
Er wordt wel degelijk gecontroleerd. Ik ben meerdere malen op Schiphol (Amsterdam) gecontroleerd.
In Brussel daarentegen nog nooit. Dit keer vlieg ik (voor de 1ste keer) via Dusseldorf.
Dat er niet gecontroleerd wordt klopt niet. Wat betreft het aantal keren dat ik gevlogen ben en gecontroleerd werd is de kans wat mij betreft kleiner dan 25 procent.

Bedankt voor de tip m.b.t. het stoppen van de flessen tussen de vuile was. Ga ik zeker opvolgen ;)

Off-topic: Ik ben ooit een keer bijna aangeslagen voor een notebook en filmcamera en fotocamera die ik in Nederland gekocht had. Had geen aankoopbewijzen ervan bij me en ze wilde me invoerrechten laten betalen op Schiphol. Ik liet hun de Nederlandse instructiesboekjes zien en toen gaven ze me het voordeel van de twijfel.
Ik neem vanaf dat moment altijd de aankoopbewijzen van mijn fotocamera en filmcamera mee (en notebook wanneer ik hem meeneem).



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Salseros » di dec 11, 2012 15:58

Ik neem zelf ook een fles Cachaça mee voor een kennis van me in NL, met betrekking tot het controleren op Schiphol, ik ben zelf 2 keer gecontroleerd van de 16 keer in totaal - ik denk zelf ook dat als je er netjes uitziet, en niet bv je hele lichaam onder de tatoeages (ik noem maar wat, wil hier ook helemaal niemand mee beledigen... ;) ) je eerder doorgelaten wordt.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
lovebrasil
Artikels: 0
Berichten: 74
Lid geworden op: za dec 11, 2010 17:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door lovebrasil » di dec 11, 2012 18:34

Ik neem inderdaad ook meestal een stuk of 4 flessen Cachaça mee.
En inderdaad in de koffer tussen de vuile was.
Als roker heb ik in juli ook nog eens 14 sloffen sigaretten meegenomen, verspreid over 3 koffers.
Ben gelukkig nog nooit gecontroleerd (ben 8x geweest de afgelopen 5 jaar)
Ik sluit me bij salseros aan, als je er een beetje netjes uitziet en je relaxt gedraagt is de kans op controle kleiner.

Een tip voor één ieder, de keuze wie er gecontroleerd wordt, wordt in 99% van de gevallen al gemaakt als je de gate uitkomt en bij de paspoortcontrole, dus ga niet als je het vliegtuig uitkomt nerveus in je handbagage en dergelijk lopen kijken want dan is de kans groot dat je kompleet gecontroleerd gaat worden.


uw-adviseur.nl

trigio
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 06, 2012 15:03

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door trigio » wo dec 12, 2012 01:10

Ik nam vroeger altijd cachaca en havaianas mee.

Het eerste voor eigen gebruik en het tweede verkocht ik voor 3 maal de prijs op ebay.
Ik heb ze nu wel al gezien in de supermarkt dus ik weet niet als je hier iets op kan winnen. Toch kan het een leuk geschenk zijn.

Als roker neem ik ook meerdere sloffen sigaretten mee. Doch ik open die sloffen en verdeel de pakjes over alle valiezen.
Wij vliegen altijd op zaventem en neem zeker een slof of acht mee.

Wat ook zeker zal geaprecieerd worden is een beetje zon. :D



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1009
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door Wade » wo dec 12, 2012 10:51

Ooit, in 2006 geloof ik, heb ik zelfs eens een vrouw meegenomen naar huis. Echt hé, een hele vrouw. Het was een aanbieding die ik niet kon afslaan. Het was wel arbeidsintensief om haar in die koffer te krijgen maar dat is toch gelukt. Begon ze nog wel te zeuren omwille van die vuile onderbroeken waarmee ik haar probeerde te camoufleren zeg, altijd maar zeuren.

Het was de enige keer dat ik met Arke gevlogen heb. Bij aankomst op Schiphol was ik dat gezeur na 9 uur intussen al zo beu geworden, dat ik mijn best deed om er zo verdacht en crimineel mogelijk uit te zien. Ik had zelfs een hennatatoeage laten zetten, een anker op mijn voorarm. Niks niks niks, geen inbeslagname. Naar huis ermee en na 6 jaar zit ze hier nog steeds.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Vraagje (wat neem je mee, maar nu andersom)?

Bericht door BrazilianPS » wo dec 12, 2012 13:07

Wade schreef:Ooit, in 2006 geloof ik, heb ik zelfs eens een vrouw meegenomen naar huis. Echt hé, een hele vrouw. Het was een aanbieding die ik niet kon afslaan. Het was wel arbeidsintensief om haar in die koffer te krijgen maar dat is toch gelukt. Begon ze nog wel te zeuren omwille van die vuile onderbroeken waarmee ik haar probeerde te camoufleren zeg, altijd maar zeuren.

Het was de enige keer dat ik met Arke gevlogen heb. Bij aankomst op Schiphol was ik dat gezeur na 9 uur intussen al zo beu geworden, dat ik mijn best deed om er zo verdacht en crimineel mogelijk uit te zien. Ik had zelfs een hennatatoeage laten zetten, een anker op mijn voorarm. Niks niks niks, geen inbeslagname. Naar huis ermee en na 6 jaar zit ze hier nog steeds.
Haha, leuke reactie :D
Je hebt een enorme glimlach veroorzaakt ;)



Plaats reactie