Brazilie Nieuws: Ik ben beschaamd om te zeggen dat ik links ben

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Ik ben beschaamd om te zeggen dat ik links ben

Bericht door Redactie » zo sep 01, 2019 19:34

Brazilie Nieuws: Ik ben beschaamd om te zeggen dat ik links ben
by Redactie


Afbeelding
Senator Cid Gomes (56 – foto – PDT) deed deze uitspraak in een interview met de krant Correio Brasiliense. Waarom is hij beschaamd? “Omdat de PT de bevolking het idee gaf dat alles kan en mag: je mag roven, je kan doen wat je wil zonder een minimum aan moraal en ethiek, in de overtuiging dat het doel alle middelen rechtvaardigt. Links werd hierdoor een synoniem voor corruptie, excessen en onverantwoordelijkheid,...

Read more



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Ik ben beschaamd om te zeggen dat ik links ben

Bericht door René » zo sep 08, 2019 08:47

Samenvattend; Men had het beter onder Lula en Dilma. Dilma is onterecht afgezet. Probleem was volgens Cid "Omdat de PT de bevolking het idee gaf dat alles kan en mag: je mag roven, je kan doen wat je wil zonder een minimum aan moraal en ethiek, in de overtuiging dat het doel alle middelen rechtvaardigt. Links werd hierdoor een synoniem voor corruptie, excessen en onverantwoordelijkheid, een reeks ondeugden die bleven plakken”

Sinds mensheugenis was/is alles en iedereen te koop in Brazilie, heeft niets met PT te maken. Maar in 2004 gaf Lula complete autonomie aan de Federale Politie, zodat de PF ook corruptie onder politici kon onderzoeken.

Het was die autonomie die veel politici tot wanhoop bracht omdat Dilma als president weigerde de PF te verbieden om corrupte politici te onderzoeken.

Daarop volgde de impeachment olv Eduardo Cunha, die tegenwoordig al enkele jaren vast zit... Cunha moet te vriend worden gehouden zei Temer op opgenomen gesprekken... en door Moro het recht op kroongetuige werd ontzegd...

Temer loopt nog vrij rond, net als Aecio, Juca, Moro, Dellagnol, etcetera....

Ik schaam me dat ik ooit de illusie had rechts te zijn...,



Plaats reactie