Aanmelden:


Statistieken

Wie is er online:
Geregistreerde gebruikers: Canoa Quebrada, Cunha, Dilma, Holambra, Progresso

Aantal leden 522
Ons nieuwste lid is Simon Veldman

Blog

Brazilie Nieuws: Het zal je maar overkomen

door Redactie



De rechtbank van São Paulo weigerde in te gaan op het verzoek van een vrouw met de naam Dilma, om een andere naam aan te nemen. In het proces haalt zij als reden aan dat zij erg te lijden heeft van bullying omdat zij dezelfde naam heeft als de ex-presidente van Brazilië, en dat ze haar naam wil wijzigen in Manuela. De advocaat van Dilma P. liet al weten dat hij in beroep zal gaan tegen de beslissing van de rechter.

De vrouw zegt dat ze erg triest bleef na het oordeel van de rechtbank, en dat ze nog steeds te lijden heeft van pestgedrag: “Ik weet dat de impeachment procedure verleden tijd is en niet meer zo vaak in het nieuws komt. Maar ik kan mijn naam niet luidop zeggen of er wordt gelachen. Ik wil niet meer zo heten”.

Volgens de uitspraak van de rechtbank “is Dilma een veel voorkomende naam, zonder enige schadelijke connotaties op zich. In principe is dit geen kwellende naam,” schreef rechter Fábio Henrique Falcone Garcia van het Hof van São Paulo. Voor de magistraat “is Dilma Rousseff momenteel geen centrale figuur in het nieuws waar de aandacht voornamelijk gaat naar de huidige leden van de regering. De schaamte kan dus niet toegeschreven worden aan de naam op zich, maar aan de publieke degradatie van een figuur met naam en achternaam waarvan de smet betrekking heeft op de periode waarop haar imago dagelijks aanwezig was in het nieuws en op de sociale netwerken. Om deze reden, met respect voor ieder ander begrip, staat de negatieve blootstelling van het publieke karakter geen wijziging van de voornaam toe die op zichzelf niet aanstootgevend of beschamend is. Gezien het bovenstaande wijs ik het verzoek af”, concludeert Falcone Garcia.

Dilma P. bestrijdt dat en zegt: “De rechter weet niet wat ik dagelijks meemaak”.

De vrouw werkte voorheen als analiste in een bank en moest dagelijks praten met klanten via de telefoon of via chat online. Het kwam zo ver dat ze vroeg aan haar supervisor om een andere naam te gebruiken: “Een van de klanten zei dat hij me zou ombrengen moest ik tegenover hem zitten. Een andere wilde niet eens dat ik hem te woord stond”.

Bron

Foto: Fotos Públicas - Leonardo Fernandes - Brasil de Fato

Source: https://brazilienieuws.online/2019/09/03/het-zal-je-maar-overkomen/