Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo dec 02, 2020 17:40

Daar "corrigeerde" een MINDERHEID (want de drempel van de opkomst werd nauwelijks gehaald, en die is gewoon veel te laag) de politiek en nam een ingrijpende beslissing. Is dat het beroemde HET VOLK? Nee dus.
Er waren regels opgesteld en daaraan werd voldaan. Dus niet achteraf klagen!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 02, 2020 17:53

@Martinho in Zwitserland is opkomstdrempel. Voor geen enkel referendum. Er zijn van de 1500 referenda die ik zo'n beetje heb zien langskomen weleens flutonderwerpen die werkelijk geen mens interesseert en waar een zeer lage opkomst is. Maar ook die zijn geldig en moet de regering gewoon zonder morren uitvoeren.

De voorbeelden die jij noemt zijn volksraadplegingen die gewoon gewonnen zijn. Dat de tegenstanders niet genoeg stemmers hebben kunnen mobiliseren doet helemaal niets af aan de geldigheid. Het is een beetje het argument van een zeer slechte verliezer.

Dat de regering er tenslotte niets mee doet, zoals de EU grondwet en de Oekraïne kan ik alleen maar als dom bestempelen. Vraag het dan niet. Na het Oekraïne referendum ben ik ook nooit meer gaan stemmen en ik ben het ook niet meer van plan. Zoek het maar uit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 02, 2020 18:00

Ach, en voor degenen die allemaal vertrouwen hebben in stemcomputers, nog even dit bericht van een ander Braziliaans ministerie waar gvd je hele hebben en houwen op straat ligt.

https://www.nu.nl/tech/6094177/brazilie ... siers.html



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr dec 04, 2020 15:09

Felix schreef:
wo dec 02, 2020 17:40
Daar "corrigeerde" een MINDERHEID (want de drempel van de opkomst werd nauwelijks gehaald, en die is gewoon veel te laag) de politiek en nam een ingrijpende beslissing. Is dat het beroemde HET VOLK? Nee dus.
Er waren regels opgesteld en daaraan werd voldaan. Dus niet achteraf klagen!
Het was een argument tegen, en daarom is naar ik meen zelfs de afgezwakte versie weer afgeschaft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 04, 2020 16:23

Felix schreef:
wo dec 02, 2020 16:33
Ik ga even van het pad af om @Progresso te vragen wat hij vindt van het opzeggen van verschillende internationale verdragen door trump. Benadeelt dat het vertrouwen in de VS niet als die in de toekomst misschien andere verdragen willen afsluiten of er in willen bemiddelen? En dan was er ook nog het in de steek laten van de Koerden die in het Midden Oosten wel zijn bondgenoten waren geweest.
Ik had even over deze vragen van @Felix heen gelezen.

Opzeggen internationale verdragen.

Ik heb altijd geleerd om goede exit-clausules in contracten te zetten. De contracten waren zeer nadelig voor de USA doordat er slecht onderhandeld is. Dat is volgens mij een zeer slechte reden om een contract op te zeggen, maar als je de macht en sterkte hebt als partij of land het contract open te breken omdat het inderdaad zeer nadelig is voor jouw land dan kan dat. Blijkbaar zijn de contractpartners van de nieuwe verdragen er mee akkoord gegaan.

Mijn contract met de Nederlandse overheid om mijn AOW vier jaar later te laten beginnen en zodoende mijn AOW uitkering met 25% te korten is ook niet netjes.

Het EU-Mercosul verdrag waar 20 jaar over onderhandeld is wordt door de EU ook eenzijdig opgezegd.

Het Parijs-verdag is eenzijdig door Trump opgezegd. Ondertussen staat de USA genoteerd als het tweede land welke het meeste CO2 heeft weten te reduceren. Nederland, met haar opgeheven vingertje draagt zo'n beetje de rode lantaarn.

Drie voorbeelden. Mijn antwoord: It depends.

Koerden

Het verdiend allemaal de schoonheidsprijs niet moet ik eerlijk zeggen.

Je bemoeien met een conflict betekent eigenlijk altijd dat je vuile handen maakt. Je ziet Rutte in Nederland al het mogelijke doen om een onderzoek naar de steun aan de rebellen te voorkomen. Rebellen die zonder twijfel oorlogsmisdaden hebben begaan.

Ik denk dat we onze zegeningen moeten tellen in het Midden-Oosten. Die schoonzoon van Trump heeft tegen alle verwachtingen in de banden tussen veel Arabische Staten en Israël sterk verbetert, zozeer zelfs dat na 70 jaar een aantal van die staten Israël als volwaardig land erkennen. Wie had dat ooit gedacht.

Als je de huidige situatie in het midden-Oosten vergelijkt met vier jaar geleden dan kun je niet anders stellen dat het allemaal een stuk vrediger is geworden. Het blijft natuurlijk een kruitvat.

De volgende president van Amerika zou er goed aan doen om te streven naar een onafhankelijke staat voor de Koerden in Noord-Irak. Nu de wereld langzaam aan maar zeker steeds minder afhankelijk wordt van olie maakt dat de onderhandelingen ook wat makkelijker, zeker voor de Amerikanen die in de afgelopen vier jaar zich hebben omgevormd tot een netto-energie exporteur. Als Biden president wordt dan denk ik, ook gezien zijn historie met de Koerdische zaak, hier een cruciale rol kan spelen.

Wellicht een beetje kort antwoord voor een uiterst complexe materie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr dec 04, 2020 20:34

Dank!
Blijkbaar zijn de contractpartners van de nieuwe verdragen er mee akkoord gegaan.
Ik dacht dat het om eenzijdige opzeggingen ging (Iran, Rusland) . Ik vraag me dan af of die opzeggingen geen nadelige rol spelen voor het sluiten van verdragen in de toekomst.

Mijn contract met de Nederlandse overheid om mijn AOW vier jaar later te laten beginnen en zodoende mijn AOW uitkering met 25% te korten is ook niet netjes.
Inderdaad, maar dat vergoeilijkt niks.

Het EU-Mercosul verdrag waar 20 jaar over onderhandeld is wordt door de EU ook eenzijdig opgezegd.
Het verdrag zou pas in werking treden als álle lidstaten ermee akkoord gingen en dat is nog niet beslist.

Koerden
De volgende president van Amerika zou er goed aan doen om te streven naar een onafhankelijke staat voor de Koerden in Noord-Irak.

De Koerden wonen natuurlijk ook in Turkije en in Syrië.

Maar, om het even met een vrolijke Koerdische noot te beëindigen. Lijkt me wel iets voor bolsonaro in het weekend in het Alvorada paleis, lekker met zijn zonen en zijn mannelijke ministers!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 04, 2020 22:15

Felix schreef:
vr dec 04, 2020 20:34
Ik dacht dat het om eenzijdige opzeggingen ging (Iran, Rusland) . Ik vraag me dan af of die opzeggingen geen nadelige rol spelen voor het sluiten van verdragen in de toekomst.
Meeste contracten worden eenzijdig opgezegd. Ik heb er geen enkele moeite mee dat een contract wordt beëindigd met een schurkenstaat als Iran. Verdrag Rusland zegt me niets. Volgens mij zijn de relaties met Rusland sterk verbetert de laatste vier jaar. Ik ben benieuwd hoe Biden dat gaat oppakken. Ik vermoed dat Poetin aan het eind van zijn Latijn is (letterlijk) en er waarschijnlijk op korte termijn een opvolger wordt benoemd.
Felix schreef:
vr dec 04, 2020 20:34
Inderdaad, maar dat vergoeilijkt niks.
Nee, maar het geeft een beetje aan hoe contractpartijen omgaan met verdragen. Uiteindelijk kun je nergens aanspraak op maken.
Felix schreef:
vr dec 04, 2020 20:34
Het verdrag zou pas in werking treden als álle lidstaten ermee akkoord gingen en dat is nog niet beslist.
je gaat niet met een volkomen uitonderhandeld (20 jaar) contract naar de diverse parlementen. Dan moet alles in kannen en kruiken zijn. Brazilië zal terecht vragen welke autoriteit de onderhandelaars hebben. De lidstaten zetten de onderhandelaars volkomen in hun hemd.
Felix schreef:
vr dec 04, 2020 20:34
De Koerden wonen natuurlijk ook in Turkije en in Syrië.
Ja, dat klopt. Begin 20ste eeuw had het Joodse volk ook geen eigen staat. De Joden woonden over de hele wereld. Een eeuw later en een tweede wereldoorlog verder is het oorspronkelijke beloofde land de helft kleiner geworden en zijn er vijf miljoen joden minder.

Een Koerdische staat lijkt me een realistische oplossing. De facto bestaat die al in Noord-Irak.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr dec 04, 2020 23:46

Meeste contracten worden eenzijdig opgezegd. Ik heb er geen enkele moeite mee dat een contract wordt beëindigd met een schurkenstaat als Iran.
Dan had je het niet moeten sluiten. Ik denk wel dat deze manier van handelen je veel minder geloofwaardig maakt en je daardoor in de toekomst kan benadelen.

Verdrag Rusland zegt me niets.
Dat was al oud en ging over wapens.

Het verdrag zou pas in werking treden als álle lidstaten ermee akkoord gingen en dat is nog niet beslist.
je gaat niet met een volkomen uitonderhandeld (20 jaar) contract naar de diverse parlementen. Dan moet alles in kannen en kruiken zijn. Brazilië zal terecht vragen welke autoriteit de onderhandelaars hebben. De lidstaten zetten de onderhandelaars volkomen in hun hemd.
Hier ben ik het totaal mee oneens. Van het begin af aan was bekend dat álle lidstaten ermee akkoord moesten gaan alvorens het in werking zou treden.

Begin 20ste eeuw had het Joodse volk ook geen eigen staat.
Totdat ze Palestina kregen dat aan de Palestijnen toebehoorde. Ze kregen het van derden die niet de eigenaar waren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 05, 2020 00:38

Felix schreef:
vr dec 04, 2020 23:46
Totdat ze Palestina kregen dat aan de Palestijnen toebehoorde. Ze kregen het van derden die niet de eigenaar waren.
We dwalen een beetje af, maar wat maakt het uit op de vrijdagavond.

Van 1517 tot 1917 behoorde dat hele gebied tot de Ottomanen. In dat gebied leefden vele stammen en volkeren.

Het einde van de eerste wereldoorlog betekende het einde van het Ottomaanse rijk. De Britten kregen het mandaat van de League of Nation over Palestina, een gebied wat nu zo'n beetje Israël en Jordanië omvat. De Ballfour declaratie is het enige verdrag wat staatsrechtelijk tot op de dag van vandaag stand houdt. In 1948 heeft Israel zich onafhankelijk verklaart. In de jaren erna kwam Arafat met zijn Palestina en de PLO.

Gelukkig zijn we nu op een punt beland waarop Arabische landen de staat Israël erkennen. Israël heeft zich volledig teruggetrokken uit de Gazastrook en ik denk dat vele Israëli graag een vrede willen met dat gebied. Blijft over wat betwist gebied op de Westoever.

Als Biden verstandig is zet hij de ingezette weg die de schoonzoon van Trump heeft ingezet gewoon door. Ik ben alleen bang dat de USA weer op haar oude vertrouwde imperialistische weg doorgaat. Ook hier weer, we zullen het de komende maanden gaan zien.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za dec 05, 2020 00:52

We dwalen een beetje af, maar wat maakt het uit op de vrijdagavond.
Nou ja, het gaat over verdragen en dat is een item waar Biden meteen mee te maken krijgt, ook al omdat hij bepaalde dingen van trump weer terug wil draaien. Dat merken we de komende maanden, never a dull moment en nog steeds on topic!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 05, 2020 01:06

Is ook waar. Ben heel benieuwd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma dec 07, 2020 02:03

Toch wel handig, die stemmachines:




Ook de Smartmatics machines zijn in de VS tijdens deze verkiezingen gebruikt, maar nu zijn ze volgens datzelfde CNN uiterst betrouwbaar.

Moet ik dat echt geloven?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » ma dec 07, 2020 17:27

Als er fraude is gepleegd, dan zou het verlies van Trump ook groter kunnen zijn!
Men dat er in een aantal districten van swing staten waar men de dominion voting systems gebruikte Trump juist nip had gewonnen



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » ma dec 07, 2020 22:51

borsjea schreef:
ma dec 07, 2020 17:27
Als er fraude is gepleegd, dan zou het verlies van Trump ook groter kunnen zijn!
Dat is natuurlijk ook de crux van het verhaal... ALS er al fraudes (of zelfs maar fouten) waren, dan is het net zo waarschijnlijk dat de Republikeinen er voordeel van konden hebben, niet alleen de Democraten.
Hoe hard mensen ook brullen, het geloof in wat voor soort telling dan ook wordt weliswaar ondergraven, maar er is geen geen enkel bewijs gevonden van onregelmatigheden. Er zijn naar ik meen 46 rechtszaken gevoerd, zonder resultaat. En echt niet alleen "linkse" rechters, integendeel vaak. Dat zou toch te denken moeten geven, heel goed mogelijk dat er dus inderdaad NIETS TE VINDEN VINDEN IS.

Alle beweringen (doden zouden gestemd hebben, er zouden duizenden biljetten na sluiting zijn gedumpt, Hugo Chavez was uit zijn graf opgestaan om de machines te manipuleren (Ja, zijn naam is genoemd, echt waar), de republikeinse waarnemers konden niks zien, honderden usb stics zouden zijn verdwenen) zijn stuk voor stuk onderuit gehaald. Dan is het over en sluiten, niet meer zaniken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma dec 07, 2020 23:13

Martinho schreef over referenda:
Maar goed: het bestaat in Brazilie niet, en het komt er ook niet denk ik.
Er worden in Brazilië toch regelmatig plebiscieten en referenda gehouden:
1963 Betreffende het overgaan naar parlementarisme.
1993 Over de regeringsvorm, monarchie, parlementaire regering, of republiek.
2005 Over het verbod op de handel van vuurwapens en munitie (men stemde tegen)
2010 in de deelstaat Acre over de lokale tijd in relatie met Brasília.
2011 Over het in tweeën delen van de deelstaat Pará.s.
2014 Het scheppen van districten in Campinas.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » ma dec 07, 2020 23:43

4 jaar geleden waren de verschillen klein, de democraten hadden zelfs op voorkeurstem gewonnen maar de kiesmannen gelden daar. Al dagen van te voren was de opkomst en papieren stemmen hoog, wie wat te klagen heeft en een andere weg wilt zal eerder de moeite nemen om te stemmen dan wie alles maar best vind. De democraten hebben de mogelijkheid van poststemmen volop gepromoot terwijl de republikeinen juist het tegenovergestelde deden. Trump zal door zijn corona aanpak en ook de rassen incidenten stemmers hebben verloren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 08, 2020 17:45

Vreemd genoeg niet op de voorpaginas van de Washington Post, CNN en New York Times.

Hoe je ook tegen de zaak aan kijkt, dit is gewoon historisch.

https://www.breitbart.com/politics/2020 ... ssion=true



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 08, 2020 20:15

Zogenaamde democratie. Stemmen ongeldig willen verklaren niet omdat de burger niet daadwerkelijk zo gestemd heeft, maar omdat de manier van stemmen misschien kan worden afgekeurd.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 08, 2020 21:31

Felix schreef:
di dec 08, 2020 20:15
Zogenaamde democratie. Stemmen ongeldig willen verklaren niet omdat de burger niet daadwerkelijk zo gestemd heeft, maar omdat de manier van stemmen misschien kan worden afgekeurd.
De manier van stemmen gaat tegen de constitutie in. Volkomen terecht dus dat de hoogste rechter hier een oordeel over mag vellen.

Vergelijk het met iets simpels als het constateren van een snelheidsovertreding met elektronische apparatuur. Die apparatuur moet allemaal geijkt zijn en de wetshandhavers moeten bij een meningsverschil bij de rechter gewoon een ijkrapport met een geldige datum kunnen tonen. Geen ijkrapport, of een ijkrapport met een verlopen datum betekent gewoon geen boete, ook al heeft de burger gewoon daadwerkelijk te hard gereden.

Met het kiesproces werkt het precies zo.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 08, 2020 22:11

Ik denk niet dat je gelijk krijgt, maar we zullen afwachten. Het doet me steeds aan flavio bolsonaro en zijn misstappen denken. Hij zegt nooit dat hij het niet gedaan heeft, maar vindt wel dat de bewijzen op verkeerde manier verkregen zijn en daarom ongeldig zijn.



Plaats reactie