Marc Bessems stopt ook.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Marc Bessems stopt ook.

Bericht door Progresso » wo nov 24, 2021 00:03

Per 1 maart gaat NOS verslaggever stoppen met het maken van verhalen over Brazilië.

We krijgen er een kanjer voor terug, aldus Marc Bessems op Linkedin.

Ik ben benieuwd wie het wordt. Hopelijk gaat haar of zijn standplaats een keer geen Rio worden. Ik weet niet wat daar in het water zit, maar het geeft me altijd een beetje een grachtengordel gevoel.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Marc Bessems stopt ook.

Bericht door comulder » wo nov 24, 2021 12:19

Op zich logisch dat Marc Bessems stopt als Zuid Amerika correspondent voor de NOS. Zijn echtgenote Sandra Korsjens was hem al voorgegaan als latijns Amerika correspondent voor RTL. Zij is inmiddels werkzaam als uitvaartverzorger.




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Marc Bessems stopt ook.

Bericht door comulder » za nov 27, 2021 17:44

Een keer of 3 à 4 p.j. een bijdrage over Suriname. Nog geen bijdrage gezien over Brazilië of andere Latijns Amerikaanse landen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Marc Bessems stopt ook.

Bericht door Progresso » za nov 27, 2021 18:33

Een heel continent verslaan. Ga er maar aanstaan.

Hoeveel diepgang kun je verwachten?
Hoe kun je over de paar onderwerpen, zoals Amazone, Venezuela of drugs waar wel belangstelling voor is.

Afijn, we zullen het de komende jaren wel weer met verhaaltjes moeten doen die het bejaarde NOS-publiek aanspreken.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Marc Bessems stopt ook.

Bericht door comulder » za nov 27, 2021 20:20

Voor de gemiddelde Nederlander is Latijns Amerika totaal niet interssant. Hetzelfde geldt overigens voor Afrika.
Wat ze ons over Latijns Amerika voorschotelen is ontbossing en bendeoorlogen in Rio. Over bijvoorbeeld de situatie in Venezuela en die van de vluchtelingen uit dat land is hier al zeker 6 maanden en misschien al wel veel langer niets meer vernomen. Zijn er trouwens nog Venezolaanse vluchtelingen in Brazilië of zijn ze inmiddels weer naar huis vertrokken?



Plaats reactie