Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » di aug 09, 2022 21:33

Progresso schreef:
di aug 09, 2022 17:28
Ik heb het idee dat deze actie van de FBI zich als een boomerang terug zal vallen op de Democraten. We zullen het zien bij de mid-terms.
Aardige analyse op nu.nl over de kans dat de huiszoeking wel eens nadelig zou kunnen uitpakken voor de Democraten. Er zal trouwens voldoende aanleiding zijn voor de actie. Er wordt niet zomaar toestemming gegeven, zeker niet nu het een voormalige president betreft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di aug 09, 2022 23:36

comulder schreef:
di aug 09, 2022 21:33
Er wordt niet zomaar toestemming gegeven, zeker niet nu het een voormalige president betreft.
Nee, zeker als je beseft dat de FBI tot nu toe nagenoeg niets gedaan heeft met de laptop van Hunter Biden. En ook met de e-mail server van Hilary Clinton hebben ze niet veel gedaan.

Dus dit moet wel iets van buitengewone proporties zijn. Zeg maar miljarden-overschrijvingen van Putin of Xi.

Dat is althans te hopen want als het niets anders is als de zoveelste Russia-hoax of Muelleronderzoek dan is het dus overduidelijk te doen om de zeer grote problemen die Biden op dit moment heeft te verdoezelen

Het is echt te hopen dat de FBI iets heel groots heeft wat ze onmogelijk konden verkrijgen via een normale weg.

Ik vrees het ergste en dan is de geest dus echt uit de fles in Amerika en kun je je opmaken voor een burgeroorlog in dit tot op het bot verdeelde land.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » wo aug 10, 2022 01:44

Progresso schreef:
di aug 09, 2022 23:36
comulder schreef:
di aug 09, 2022 21:33
Er wordt niet zomaar toestemming gegeven, zeker niet nu het een voormalige president betreft.
Nee, zeker als je beseft dat de FBI tot nu toe nagenoeg niets gedaan heeft met de laptop van Hunter Biden. En ook met de e-mail server van Hilary Clinton hebben ze niet veel gedaan.

Dus dit moet wel iets van buitengewone proporties zijn. Zeg maar miljarden-overschrijvingen van Putin of Xi.

Dat is althans te hopen want als het niets anders is als de zoveelste Russia-hoax of Muelleronderzoek dan is het dus overduidelijk te doen om de zeer grote problemen die Biden op dit moment heeft te verdoezelen

Het is echt te hopen dat de FBI iets heel groots heeft wat ze onmogelijk konden verkrijgen via een normale weg.

Ik vrees het ergste en dan is de geest dus echt uit de fles in Amerika en kun je je opmaken voor een burgeroorlog in dit tot op het bot verdeelde land.
Je bent toch niet toevallig op de hand van de Republikeinen of verbeeld ik me dat maar? Mocht dat zo zijn dan snap ik dat wel. Je zit immers behoorlijk in de slappe was.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo aug 10, 2022 03:38

comulder schreef:
wo aug 10, 2022 01:44
Je bent toch niet toevallig op de hand van de Republikeinen of verbeeld ik me dat maar?
Dat verbeeldt je je maar. Geef mij maar een president als Kennedy, Truman of Lincoln.

Trump was in mijn ogen die de afkalvende macht van de Amerikanen op het wereldtoneel kon stoppen. In zijn vier jaar geen nieuwe oorlogen gevoerd, economische groei was redelijk en leiders van landen als China, Rusland en Noord-Korea die het wel uit hun hoofd lieten om andere landen in te vallen.

De kiezers hebben anders gestemd, maar als je de peilingen mag geloven hebben ze er spijt van als haren op hun hoofd.

Ik vind het allang prima. Met al dat woke-gezeik daar gaan ze vanzelf wel door het putje.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo aug 10, 2022 04:39

De peilingen? Met de candidaten die de GOP voorstelt (Dr OZ!) vallen veel peilingen nu in het voordeel van Democraten uit hoor. Ok, peilingen zitten er vaken naast.
Je hebt Benghazi nog niet eens genoemd, ook zo´n prachtig praatonderwerp zonder veel bewijs van radicaal rechts, of moet ik zeggen populistisch rechts. En tja, als je je boos maakt om de mailserver missers van Hillary, dan moet je toch echt iets kunnen zeggen over de dozijn dozen met achterover gedrukte documenten die nu volgens het laatste bericht in Mar-a-Lago zijn gevonden. Of vinden: men wist dat ze er waren.
Donald Trump, het was al lang duidelijk, hield zich aan geen enkele wet of regel, gewoon uit principe. En helaas heeft hij de Republikeinse partij omgevormd tot hersenloze schreeuwers, gewetenloze corrupte drammers en hypicriete luiaards die alles doen om de fuhrer te behagen.

En ze hebben duidelijk even misgerekend. De anti-abortuswetten worden waarschijnlijk afgestemd, de "woke-gezeik" belastingwet omvorming kwam en met hangen en wurgen door, de infrastructuur wordt aangepakt voor miljarden (iets wat al in tientallen jaren vrijwel is nagelaten) en nog zo het een en ander, waarbij nogal opvalt dat die zo zwak overkomende Biden meer voor het land heeft gedaan in een jaar dan Donald in vier.

Luister een naar Jo Scarborough etc, een ras-republikein die geen spaan heel laat van Donald, of zijn medepresentator en vrouw Mika Brzezinski, idem. De dochter notabene van een kabinetminister van naar ik meen Busch.

Maar blijf vooral lekker hangen in de opruiende en agressieve taal en denkbeelden van uiterst rechts. Of dacht je nou echt nog steeds dat de gebeuretenis op 6 januari een spontane demonstratie was van vredelievende mensen? Nou, ik niet, een staatsgreep organiseren is echt wel aanleiding genoeg voor een husizoeking, en meer.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo aug 10, 2022 21:22

Martinho schreef:
wo aug 10, 2022 04:39
Nou, ik niet, een staatsgreep organiseren is echt wel aanleiding genoeg voor een husizoeking, en meer.
Ik ben wel blij met dit soort inside informatie. Noch WaPO, NYT of Fox news weten wat de reden is voor de inval, maar ons aller @Martinho weet het gelukkig.
Martinho schreef:
wo aug 10, 2022 04:39
dan moet je toch echt iets kunnen zeggen over de dozijn dozen met achterover gedrukte documenten die nu volgens het laatste bericht in Mar-a-Lago zijn gevonden. Of vinden: men wist dat ze er waren.
Ik kan nergens in de serieuze media vinden dat in die dozen achterovergedrukte documenten zitten. Wel zie ik sommige media schrijven dat het om "classified" informatie zou gaan. Dat is bijzonder, want degene die uiteindelijk informatie als "classified" bestempeld is de president zelf.

Zo heeft bijvoorbeeld Biden tegen alle regels in nog steeds de compromiterende informatie van de CIA met betrekking tot de Braziliaanse staatsgreep niet vrijgegeven.

De president kan informatie die eerst "classified" was weer gewoon declassificeren.

Het moet dus wel iets anders zijn waar men naar op zoek is. Het moet wel iets heel groots zijn en men moet wel heel zeker van hun zaak zijn.

Het feit dat men er het stilzwijgen toe doet bij de FBI en justitie voorspelt weinig goeds. Ik denk dat men niets heeft.

Ja, en dan zijn de rapen gaar.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo aug 10, 2022 21:29

Ik denk dat men niets heeft.

Men begint niet aan zoiets als er geen ernstige verdenkingen zijn. Als er niets gevonden wordt zijn er helemaal geen rapen gaar, dan wordt er gewoon niets gevonden en dat kan allerlei redenen hebben.
Laatst gewijzigd door Felix op wo aug 10, 2022 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo aug 10, 2022 21:35

En zie, the Donald maakte gisteren nog maar weer eens de zoveelste gotspe. En jaar of twee geleden, toen die enge liberalen wel eens "the 5th" aanriepen om zichzelf te beschermen in een rechtszaak, was het nog: als je the 5th gebruik ben je schuldig, dat doet "the mob". Gisteren deed hij het zelf, dus ...
Zoals zo vaak bij populisten doet Donald gewoon alles wat hij anderen verwijt. Zijn de verkiezingen gemanipuleerd en vals? Jazeker, alleen zijn het niet de democraten die het deden, maar de republikeinen. Is er "fake news"? Jazeker, bij infowars, foxnews en andere superrechtse propaganda outlets.

Mijn vrouw dacht altijd dat Bolsonaro gevaarlijker was dan Trump, ik denk dat het nog steeds mogelijk is dat er in Brazilie een pietsje meer gezond verstand is dan nu in de VS, tenminste bij de partijen die in het parlement echt wat te vertellen hebben. We zullen het zien bij de komende verkiezing. Ik mag helaas nog steeds niet meedoen, dus hou ik me maar een beetje afzijdig.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo aug 10, 2022 22:05

Progresso schreef:
wo aug 10, 2022 21:22
Martinho schreef:
wo aug 10, 2022 04:39
Nou, ik niet, een staatsgreep organiseren is echt wel aanleiding genoeg voor een husizoeking, en meer.
Ik ben wel blij met dit soort inside informatie. Noch WaPO, NYT of Fox news weten wat de reden is voor de inval, maar ons aller @Martinho weet het gelukkig.
Nee, natuurlijk weet Fox News dat niet. Niet Tucker Carlson tenminste, die verdient zijn brood met liegen. Dat is geen journalistiek hoor. Maar inderdaad: DAT was waarschijnlijk niet de reden voor de inval. Als Donald openheid wil (zoals hij beweert) kan hij gewoon het huiszoekingsbevel openbaar maken, daar zal het wel in staan wordt gezegd. Maar algemeen wordt aangenomen dat de daar (zijn huis) opgeslagen documenten WEL de reden zijn, want de FBI WIST dat ze er waren en kon dat aannemelijk maken tegen de rechter (een voorwaarde voor het bevel)
Progresso schreef:
wo aug 10, 2022 21:22
Martinho schreef:
wo aug 10, 2022 04:39
dan moet je toch echt iets kunnen zeggen over de dozijn dozen met achterover gedrukte documenten die nu volgens het laatste bericht in Mar-a-Lago zijn gevonden. Of vinden: men wist dat ze er waren.
Ik kan nergens in de serieuze media vinden dat in die dozen achterovergedrukte documenten zitten. Wel zie ik sommige media schrijven dat het om "classified" informatie zou gaan. Dat is bijzonder, want degene die uiteindelijk informatie als "classified" bestempeld is de president zelf.
Dan moet je eerst maar vertellen wat JIJ "serieuze media" vindt, want ik kan ze makkelijk wel vinden. Het was bekend, bij de autoriteiten die er over gaan, dat Trump bij het verlaten van het witte huis ca 15 dozen met documenten had meegenomen (en wat andere snuisterijen en giften, minder belangrijk voor de staatsveiligheid) en zijn domme zoon Eric en wat minder serieuze "nieuws"outlets beweren nu dat het gaat om onbelangrijke briefjes. annotaties en dat soort dingen. De FBI maakte zich echter grote zorgen, WAT er in die documenten staat wordt kennelijk niet vrijgegeven (staatsgeheim) maar men eiste dat er beter beveiligd zou worden... en ondanks dat het geeist werd, wilde DONALD ze niet teruggeven. O, en hij wil ze ook niet openbaar maken, dus declassificeren wil hij vast ook niet.

Nee Progresso, dit zit aan alle kanten fout. De zoveelste rechtszaak tegen een oud-president die momenteel ALLE rechtszaken verliest.
Progresso schreef:
wo aug 10, 2022 21:22

Zo heeft bijvoorbeeld Biden tegen alle regels in nog steeds de compromiterende informatie van de CIA met betrekking tot de Braziliaanse staatsgreep niet vrijgegeven.

De president kan informatie die eerst "classified" was weer gewoon declassificeren.

Het moet dus wel iets anders zijn waar men naar op zoek is. Het moet wel iets heel groots zijn en men moet wel heel zeker van hun zaak zijn.

Het feit dat men er het stilzwijgen toe doet bij de FBI en justitie voorspelt weinig goeds. Ik denk dat men niets heeft.

Ja, en dan zijn de rapen gaar.
Haha.... een samenzwering, wat ik je brom. O wacht even, dat klopt: DONALD stond aan het hoofd van een samenzwering... dan zijn de rapen inderdaad gaar en verdwijnen en nog meer mensen in de bak (Niet Donald natuurlijk, de vraag is of men een soort gewapende opstand/burgeroorlog wil riskeren). Misschien moet de 6jan commissie met de verdere openbare "verhoren" de boel nog verder masseren en verduidelijken. Heb je ze gevolgd trouwens, echt heel informatief. Fox weigerde het te tonen, en de twitteraars zullen het wel weer allemal tot onzin bestempelen. Heel eng allemaal.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do aug 11, 2022 04:01

Goed nieuws uit de Verenigde Staten. Inflatie van juni tot juli 0%. Over het hele jaar gezien iets van 10%.

Of men het gat boven water heeft betwijfel ik. Morgen wordt er over een pakket maatregelen gestemd, waardoor nog eens $700 miljard middels schulden de economie in wordt gepompt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr aug 12, 2022 13:26

Geheel volgens verwachting heeft Trump zijn campagne voor de volgende presidentsverkiezingen afgetrapt.

Nu maar hopen dat in die 15 dozen die de FBI in beslag heeft genomen de Post-It met de nucleaire codes zitten, want Biden schijnt ze vergeten te zijn.





Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di aug 16, 2022 11:38




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di aug 23, 2022 12:07




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo aug 24, 2022 01:49

Ik weet niet in welke roze wolk de auteur van dat stuk leeft, maar het is één grote puinhoop daar.

Inflatie 10%
2 miljoen vluchtelingen aan de grens
Geen babymelk te verkrijgen
Oorlog met Rusland
Gedonder in China doordat dat oude lijk Pelosi zo nodig naar Taiwan moest
Een volstrekt demente president die werkelijk geen flauw benul heeft dat die nog leeft.
Nog een keer $700 miljard geld printen in tijden van hyperinflatie en dat als succes boeken.
De FBI die politiek tegenstanders kaltstelt.
Massief hogere CO2 uitstoot door opschalen van de kolencentrales
Diepe armoede
Massieve dakloosheid
Record aantal drugsdoden
Record aantal zelfmoorden
Bendeoorlogen
Steden als LA en Chicago die voor je ogen veranderen in ghettos


Nee, het is niet fraai wat daar in 2 jaar tijd naar de klote is geholpen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo aug 24, 2022 17:30

Geen babymelk te verkrijgen
Wat kan die man er aan doen dat er 1 fabriek het verkloot qua opvolging van de hygiëne regels?

Nu werk ik toevallig bij de firma die het onstane tekort gevraagd is op te lossen. Elke week direct overleg met een speciale presidentiële groep die vraag en aanbod proberen te matchen. Dus vlug gereageerd en een crisis onder controle. Zelden een president gezien die zo vlug handelde. Fabriek draait overigens al weer vollop. Ik denk dat er nu meer mensen zonder die babymelk zitten puur omdat ze het niet kunnen betalen. Op deze producten redt je het bij lange na niet met 10% inflatie. En zal voorlopig ook niet dalen zeker als ze de zuivel willen terugbrengen in Europa. Voor de armen in de toekomst alleen nog alternatieve melkvervangers zoals soya.
Inflatie 10%
Dit voor een paar maanden tot nu toe. En een wereldwijd probleem dat alleen Biden zijn schuld is. Bovendien is de rente nog laag daar dus er zijn nog instrumenten om er iets aan te doen.

Vergelijk ik dit met Brazilië. Dan hebben die al een paar jaar eerder een nog veel grotere inflatie gehad. En die prijzen zijn daarna nauwelijks gedaald ondanks enorme rente verhogingen en daar hebben ze volgens jouw in een ander draadje een president die het fantastisch doet economisch. Die redenering kan ik niet volgen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo aug 24, 2022 18:02

Tijdens de dramatische PT regering van mevrouw Dilma was de inflatie opgelopen tot boven de 10%. Mevrouw deed werkelijk alles fout op economisch gebied wat je maar kon voorstellen. In 2016, toen deze kameraad uiteindelijk werd afgezet kwam Temer aan de macht die het tij kon keren. Tijdens de eerste drie jaren van Bolsonaro schommelde de inflatie rond de 4%, uitzonderlijk laag voor Brazilië. In die tijd is de rente ook fors gedaald. Ik kreeg geloof ik nog maar 2% op mijn poupança spaarrekening. Verleden jaar maart begon de Centrale bank de rente verhogen.

Babymelk

Je geeft aan dat er maar één fabriek was die door productieuitval niet meer aan de vraag kon voldoen.

Je mag je dan echt afvragen of het beleid van voedselzekerheid van de Amerikaanse regering klopt?

Het is overigens niet alleen de voedselzekerheid, maar ook de energie- en waterzekerheid waar overheden overal ter wereld mee hebben te kampen. Nergens zijn meer zogenaamde "ijzeren voorwaarden", logistieke ketens zijn allemaal "Juist in time" met maar minimale spellingen. Ja, en dan breekt er een pandemie uit of ligt er een schip dwars in het Suez kanaal en loopt alles spaak.

Gelukkig was er voor die tijd al een president die vond dat productie weer binnenlands moesten worden gebracht en dat zijn land een netto-exporteur moest zijn van energie. Een president die bondgenoot Duitsland opriep om afscheid te nemen van de afhankelijkheid van Russisch gas. Weggelachen en weggehoond werd hij.




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr aug 26, 2022 16:20

Progresso schreef:
wo aug 24, 2022 01:49
Ik weet niet in welke roze wolk de auteur van dat stuk leeft, maar het is één grote puinhoop daar.

Inflatie 10%
2 miljoen vluchtelingen aan de grens
Geen babymelk te verkrijgen
Oorlog met Rusland
Gedonder in China doordat dat oude lijk Pelosi zo nodig naar Taiwan moest
Een volstrekt demente president die werkelijk geen flauw benul heeft dat die nog leeft.
Nog een keer $700 miljard geld printen in tijden van hyperinflatie en dat als succes boeken.
De FBI die politiek tegenstanders kaltstelt.
Massief hogere CO2 uitstoot door opschalen van de kolencentrales
Diepe armoede
Massieve dakloosheid
Record aantal drugsdoden
Record aantal zelfmoorden
Bendeoorlogen
Steden als LA en Chicago die voor je ogen veranderen in ghettos


Nee, het is niet fraai wat daar in 2 jaar tijd naar de klote is geholpen.
Ik blijf me verbazen, Van bijna alle genoemde punten kan je rustig zeggen dat de oorzaak van problemen wat eerder is ontstaan dan de twee jaar van de regering Biden. Behalve natuurlijk die zogenoemde "dementie", kennelijk vindt progresso een president die niet alleen misdadig is maar ook volkomen krankzinnig beter? Want Trump heeft echt veel meer "naar de kloten" geholpen dan Biden hoor, inclusief dus de democratie, het idee dat de drie machten gescheiden horen te zijn.

O wacht, de FBI heeft een politieke tegenstander kaltgestelt, Tja, iemand die staatsgeheimen steelt en verbergt, telkenmale liegt daarover en daarmee weg denkt te komen is echt heel onpolitiek hoor. Wat een gotspe.
Sorry hoor, Trump mag zijn dikke knuistjes dichtknijpen als hij niet in de gevangenis belandt.

Ja, er is heel veel mis in de VS. Het lijkt mij een onleefbaar land geworden, als het dat al niet was. Niemand met enig verstand zal kunnen beweren dat het nog het beste en mooiste land van de wereld is, zoals velen tot voor kort dachten. Het is maar de vraag of het nog te herstellen is, zeker als de democraten het gaan verliezen in de midterms. Dan kan Biden ook niks meer.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr aug 26, 2022 16:39

Martinho schreef:
vr aug 26, 2022 16:20
Ik blijf me verbazen, Van bijna alle genoemde punten kan je rustig zeggen dat de oorzaak van problemen wat eerder is ontstaan dan de twee jaar van de regering Biden.
Stel, je hebt gelijk en dit zijn allemaal oude problemen die Biden geërfd heeft, dan mag je jezelf toch wel afvragen hoe daadkrachtig de huidige president is.

Hij zit al 2 jaar lang aan de knoppen en heeft al die tijd een meerderheid in het parlement gehad.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr aug 26, 2022 19:48

Hij heeft al tal van wetten getekend die je weliswaar verafschuwd (want geld uitgeven) maar die wel degelijk ten gunste zijn van de bevolking in het algemeen en niet alleen de rijken. Vooal de laatste paar weken, wordt opgemerkt door een aantal mensen. Gisteren nog de kwijtschelding van een aantal studieschulden die waarschijnlijk ten gunste gaan komen van de economie.

Om een voorbeeld te geven: de inflatie schijnt wereldwijd een probleem te zijn (mede denk ik door de corona perikelen) maar als ik het goed heb begrepen was die inflatie in de VS afgelopen maand to 0% gereduceerd. Dus is het de schuld van Biden?

De oorlog met Rusland? Begrijp ik niet goed. Ik dacht dat er oorlog in de Oekraine is, en de VS (maar lang niet alleen) steunen de aangevallen partij, tegen een broeddorstige agressor die in het nabije verleden de verkiezingen in de VS probeerde te beinvloeden (weet je nog, over die e-mails van Hillary: Rusland als je meeluistert, vindt de duizenden verdwenen e-mails van Hillary (citaat uit een toespraak van Trump, ze werden niet gevonden want ze waren er nooit)

Geen babymelk? Ik dacht dat het probleem al lang was opgelost, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Overigens (alweer) een probleem dat zich niet alleen voordeed in de VS, maar zeker ook in China (wegen verontreinigingen als ik het wel heb), ik hoor er niets meer over.

opschalen kolencentrales? Ik wist dat niet, maar het kan. Weet je nog wat Trump beweerde? Dat er zoiets als SCHONE KOLEN zou bestaan, die ze moesten gaan gebruiken in het kader van America First. Tja, even gauw in twee jaar wat extra SCHONE centrales bouwen gaat niet volgens mij, en men is bezig met zonne en windenergie (weet je nog wat TRUMP over windmolens beweerde? Of ben je dat gemakzuchtig vergeten?).

Ja, die zogenaamde daadkracht van Biden is pas de laaste maand duidelijk geworden, waarin een aantal tamelijk moeilijke/controversiele wetten werden aangenomen en bekrachtigd. Waaronder dus maatregelen en geld voor het milieu, de infrastructuur etc. Ja, heel erg veel geld, want ze liepen JAREN achter, dankzij de tegenwerking van rechts. Dat je er tegen ageert maakt duidelijk waar je staat. Maar inmiddels lijkt de economie daar helemaal niet onder te lijden, integendeel, De arbeidsparticipatie op topniveau, ofwel de werkloosheid onder de 5%. Zo slecht gaat het dus niet.

Hij zal nog SNEL wat andere Trump erfenissen moeten rechtzetten, voordat de republikeinen weer alles kunnen tegenhouden.



Plaats reactie