TAP wordt genationaliseerd

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

TAP wordt genationaliseerd

Bericht door Progresso » do jul 02, 2020 01:46

Het was al niet veel, maar het lijkt er nu op dat TAP definitief genationaliseerd wordt.

EU is al akkoord, Neeleman heeft zijn biezen gepakt.

Ik snap echt niet waarom al de luchtvaartmaatschappijen niet gewoon failliet gaan. De sterkste broeders blijven dan over. Dan hoef je ook geen minimumprijzen voor tickers af te dingen.

https://www.dn.pt/poder/confirmase-tap- ... 75595.html



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: TAP wordt genationaliseerd

Bericht door quasimodo » do jul 02, 2020 13:44

Alle landen willen zoveel mogelijk directe verbinding hebben met andere landen voor het vestigingsklimaat aantrekkelijk te zijn voor internationale bedrijven. Daarom wil elk land zijn eigen luchtvaartmaatschappij.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: TAP wordt genationaliseerd

Bericht door Jantje beton » vr jul 03, 2020 14:05

Progresso schreef:
do jul 02, 2020 01:46
Het was al niet veel, maar het lijkt er nu op dat TAP definitief genationaliseerd wordt.

EU is al akkoord, Neeleman heeft zijn biezen gepakt.

Ik snap echt niet waarom al de luchtvaartmaatschappijen niet gewoon failliet gaan. De sterkste broeders blijven dan over. Dan hoef je ook geen minimumprijzen voor tickers af te dingen.

https://www.dn.pt/poder/confirmase-tap- ... 75595.html
Zo ontgaat het mij waarom "die" overheid het eerst door eigen toedoen naar de afgrond duwt en zodra het er echt in dreigt te vallen ze het alsnog willen gaan redden.
"Het paard achter de wagen binden"



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: TAP wordt genationaliseerd

Bericht door Progresso » vr jul 03, 2020 14:58

Uiteindelijk geen nationalisatie. De Portugese belastingbetaler wordt voor 72.5% grootaandeelhouder.

https://www.dn.pt/edicao-do-dia/03-jul- ... 81705.html



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: TAP wordt genationaliseerd

Bericht door Jantje beton » ma jul 06, 2020 10:36

Kreeg gisteren een mail waar ik niet vrolijk van wordt.
Maar dit houd mij niet tegen.
Indien het vliegtuig gaat over 2 weken zit ik er in.

Caro Cliente,

Relativamente ao seu voo com destino ao Brasil, informamos que, deverá ser apresentada uma declaração médica ou atestado emitido por uma autoridade sanitária ou médico local que confirme que o passageiro não está infetado com COVID-19, isto aplica-se aos seguintes passageiros:

Cidadãos estrageiros de qualquer nacionalidade que possuam visto de visita concedido para estadia de curta duração, sem intenção de estabelecer residência, ou aqueles que estão isentos de vistos de visita, com finalidade de realizar atividades artísticas, desportivas ou de negócios;
Cidadãos estrangeiros de qualquer nacionalidade que estejam a viajar para o Brasil com o intuito de estabelecer residência por tempo determinado e que possua visto temporário.
Para mais informações acerca das restrições de entrada no Brasil consulte a Portaria 340, do Governo Brasileiro, de 30 de junho de 2020.

A TAP sugere a consulta do link acima mencionado de forma a verificar se está abrangido por alguma das situações que permitem a entrada no Brasil.

Caso não possa viajar e pretenda alterar a sua reserva, por favor aceda a https://myb.tap.pt para realizar a alteração ou entre em contacto com o Contact Center da TAP.


Agradecemos a sua colaboração e esperamos tê-lo em breve a bordo nos nossos aviões.



TAP Air Portugal



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: TAP wordt genationaliseerd

Bericht door Jantje beton » ma jul 06, 2020 14:34

Men kan zich bij de GGD wel laten testen op Cojona maar ze geven geen Cojona vrij verklaring af dus hier kom je niet het vliegtuig mee in.
Waar dan wel wist de GGD aan de telefoon niet.
Check



Plaats reactie