Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » vr jul 24, 2020 04:04

Mooi wetenschappelijk onderzoek waar 55 Braziliaanse ziekenhuizen aan hebben meegedaan.

Conclusie: hydroxychloroquine werkt voor geen meter.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N ... 4?query=RP



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » vr jul 24, 2020 22:32

En zo zit Brazilië dankzij de president met een voorraad van vele jaren in zijn maag.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » vr jul 24, 2020 22:55

Ja, dat is zo. Maar ook hier geldt beter mee verlegen dan om verlegen.

Ik zie toch liever een president die in een onzekere situatie voorzorgsmaatregelen neemt in plaats van een minister-president die niet eens voldoende mondkapjes voor verpleeghuizen heeft, de zorg heeft wegbezuinigd waardoor er geen IC bedden meer zijn en een of andere popie-jopie minister die een hoge zorgmedewerkers voor zijn karretje weet te spannen om zodoende goede sier te maken in de Tweede Kamer.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door quasimodo » vr jul 24, 2020 23:54

In Europa zijn we er ook nog niet. Er zijn al vele miljoenen uitgegeven aan vaccins die ook nog niet zijn nut hebben bewezen. Maar hier geld hetzelfde voor als Progresso terecht opmerkt beter iets geprobeerd als niets gedaan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » di aug 04, 2020 18:42

Waar de rijke landen al miljoenen aankopen doen van vaccins waar nog niet van bekend is of ze afdoende werken en zelfs op voorhand voor enkele maanden de productie capaciteit opkopen is het een geluk voor Brazilië dat het virus hier nog hevig aanwezig is en de vaccin producenten maar wat graag de boel hier komen testen. Testen betekent ook vaak kennisdeling en recht op productie waardoor je straks niet maanden moet wachten voor dat je vaccins geleverd kunnen worden.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Bert » do aug 20, 2020 11:44

borsjea schreef:
vr jul 24, 2020 22:32
En zo zit Brazilië dankzij de president met een voorraad van vele jaren in zijn maag.
Dat is wel fijn voor al die reuma patiënten ..



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » do aug 20, 2020 14:51

Bert schreef:
do aug 20, 2020 11:44
Dat is wel fijn voor al die reuma patiënten ..
Die en ook mensen met atrite en atrose kunnen beter en veiliger voor Cúrcuma Longa kiezen!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Felix » di aug 25, 2020 16:36




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » di aug 25, 2020 19:18

Benieuwd wat dat straks voor de vaccinaties gaat betekenen, moeten we dan misschien om de 6 maanden een prik halen?
gelukkig nog geen melding van grote aantal patiënten ik kan me voorstellen dat vele die de ziekte hebben gehad zich veilig achten, ook voor blijf gelden voorzichtigheid met alles.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » do sep 17, 2020 16:46

En Dr Jair blijft ondanks de vele onderzoeken die aangeven dat cloroquina niet werkt het middel als geneesmiddel tegen corona promoten hij wil zelfs een kit corona bij de Farmacia popular invoeren, vraag me af of er geen wet en regelgeving in Brazilië is die kwakzalverij verbied.

https://g1.globo.com/bemestar/coronavir ... ello.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » do sep 17, 2020 19:23

Wel, er is dus gewoon een wetenschappelijke studie die Gewoon aantoont dat het gebruik van CHQ werkt mits juist toegepast.

Nee, niet alle patiënten genezen, maar een groot aantal doden kan blijkbaar vermeden worden.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » do sep 17, 2020 19:30

De mening van een youtube arts, zie liever een echte wetenschappelijke verklaring



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Felix » do sep 17, 2020 20:19

Wel, er is dus gewoon een wetenschappelijke studie die Gewoon aantoont dat het gebruik van CHQ werkt mits juist toegepast.
Er zijn genoeg wetenschappelijke studies, niet door 1 arts maar door wetenschappelijke onderzoeksinstituten, die het tegendeel beweren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » do sep 17, 2020 23:54

@borsjea, @Felix

Die arts baseert zich gewoon op een gedegen wetenschappelijk onderzoek welke peer reviewed is. Het is niet zijn eigen research maar research wat gewoon gepubliceerd is in een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift. Het linkje naar dat onderzoek staat netjes in de beschrijving.

Zoals Dr. Campbell terecht stelt zijn alle andere studies waar jij aan refereert uitgevoerd met een enorme overdosis van het medicijn.

De vraag die hij ook terecht stelt is waarom dat zo is gedaan.

Deze studie, met de reguliere dosis is gewoon redelijk overtuigend.

Zo is het ook met de mondkapjes. Ook daar blijkt dat er enig nut is. Zeker geen 100%.

Een beetje op het gevoel kun je het ook wel beredeneren. In Nederland koerst men zonder mondkapjes af op een tweede golf. In Duitsland, waar net zoals in Ceará (behalve in Cumbuco dus) iedereen zich redelijk tot goed aan de plicht tot het dragen van mondkapjes houdt blijft die tweede golf (voorlopig) uit.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Felix » vr sep 18, 2020 04:09

Zoals Dr. Campbell terecht stelt zijn alle andere studies waar jij aan refereert uitgevoerd met een enorme overdosis van het medicijn.
Hij kan stellen wat hij wil. Er zijn ook mensen die zweren bij homeopatie, anderen bij orthomoleculaire 'geneeskunst'.

Ik vertrouw er echt op dat de grote en prestigieuze onderzoeksinstituten ook naar de doses gekeken hebben en ook daar rekening mee gehouden hebben. Dat is vanzelfsprekend, hoe ga je een geneesmiddel bestuderen zonder ook de dosis bij de studie te betrekken? Die zal ook ergens op gebaseerd zijn.

Als er een echt werkend middel was, zou het allang wereldwijd aanbevolen en toegepast worden.

Ook de Amerikanen zijn er van afgestapt en dumpen hun voorraden nu in Brazilië, hun FDA heeft de voorlopige licentie om het middel voor Covid19 te gebruiken na uitgebreider onderzoek ingetrokken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » vr sep 18, 2020 05:20

Hij stelt het en geeft in zijn video aan wat de normale dosis is van CHQ en welke dosises zijn gebruikt in de andere studies.

Het onderzoek lijkt mij goed te zijn uitgevoerd en de resultaten zijn om het zacht te zeggen frappant.

Wat de reden is waarom in al die andere studies zulke grote dosises worden gebruikt moet je niet aan mij vragen, maar aan de wetenschappers die het hebben uitgevoerd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Felix » vr sep 18, 2020 14:25

Wat de reden is waarom in al die andere studies zulke grote dosises worden gebruikt moet je niet aan mij vragen, maar aan de wetenschappers die het hebben uitgevoerd.
Dat vraag ik ook niet aan jou, ik vraag het eigenlijk aan niemand omdat ik er van overtuigd ben dat de gerenommeerde onderzoeksinstituten het onderzoek over het gehalte van de doses zelf hebben meegenomen in hun onderzoeken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door borsjea » vr sep 18, 2020 14:55

Niet alleen verschillende dosisen ook de combinaties met antibiotica, zinc en vitamines zijn in de vele onderzoeken mee genomen. Alle grote onderzoeken wijzen uit dat er geen enkele verbetering zichtbaar is. Alleen een enkele zelfstandige arts die zijn behandelplan promoot zegt dat het werk.
Richting de patient is de inzet van een placebo vs niets psigologisch mischien wel een aardig idee. Ik ken oudere die op basis vd fakenews corona berichten zich ontrokken aan het isoloment omdat het maar een griepje is waar een medicijn voor is. Het meeste verbaasd mij dat een niet medisch deskundig persoon dit product via een persbijeenkomst mag adviseren zonder dat hij een CRM bezit verbaasd mij dat er geen protesten uit de beroepsgroepen zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Progresso » vr sep 18, 2020 16:48

Alle onderzoeken tot nu toe waren met hoge dosis. Dit onderzoek is het eerste onderzoek met normale dosis en die laat een zeer positief effect zien.

Waarom al die andere onderzoeken, je kunt ze één voor één opzoeken, gebruik hebben gemaakt van dosis die fors hoger lagen dan de dosis die wordt aanbevolen is mij een raadsel. Die vraag wordt ook in geen van die studies beantwoord. Ga ze maar gewoon lezen.

Ik heb wel vertrouwen in de wetenschap, maar het lijkt er op dat beleidsmakers de laatste wetenschappelijke inzichten ignoreren. Geen idee waarom.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Hydroxychloroquine werkt voor geen meter

Bericht door Felix » vr sep 18, 2020 17:22

Waarom al die andere onderzoeken, je kunt ze één voor één opzoeken, gebruik hebben gemaakt van dosis die fors hoger lagen dan de dosis die wordt aanbevolen is mij een raadsel
Dat is jou en mij een raadsel, maar zij zullen hier echt bewust voor hebben gekozen.

Mochten de gerenommeerde instituten van mening veranderen dan doe ik het ook, maar op dit moment zeker niet.

Het staat je natuurlijk vrij om cloroquine te nemen mocht je in een covid situatie terecht komen. Persoonlijk zou ik meteen het vertrouwen verliezen in een dokter die mij dat aanbood.
Laatst gewijzigd door Felix op vr sep 18, 2020 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.



Plaats reactie