Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 17:27

Misschien is zijn geheugen niet meer zo goed.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » di dec 29, 2020 20:11

Het ene liegen is het andere niet. Twee of drie onwaarheden in 40(?) jaar is wel wat anders dan tienduizenden in 4.

Maar Trumpisten zien dat heel anders natuurlijk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 29, 2020 20:37

Martinho schreef:
di dec 29, 2020 20:11
Het ene liegen is het andere niet. Twee of drie onwaarheden in 40(?) jaar is wel wat anders dan tienduizenden in 4.
HM, dat is een bijzondere redenering. Ik zie je een paar dingen zeggen.

1.het is de hoeveelheid leugens die er toe doet. Hoeveel leugens zijn volgens jouw acceptabel voor een president?
2. Het gaat over het tijdsframe waarin die leugens hebben plaatsgevonden. 3 onwaarheden in 40 jaar tijd kan volgens jou door de beugel. Bij hoeveel leugens per jaar vind je dat het niet meer door de beugel kan?
3. De ene leugen is de andere niet. Kun je heel specifiek zijn wanneer de ene leugen de andere niet is? Is een leugen van Trump per definitie een andere dan die van Biden? Of bedoel je iets anders?


Ik ben heel benieuwd naar jouw antwoorden, zodat we de komende maanden jouw mening kunnen toetsen aan je eigen normen en waarden met betrekking tot leugens van politici.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo dec 30, 2020 15:10

Het is vrij simpel Progresso, het aandikken van bepaalde ontmoetingen (of het zelfs verzinnen ervan) is heel wat anders dan het liegen over bijvoorbeeld de uitkomst van verkiezingen. Het laatste heeft Trump in zowel 2016 al in 2020 gedaan. Dan zie ik door de vingers dat hij gisteren in een propagandafilmpje liet weten de Nobelprijs te hebben gekregen (inclusief de verkeerde afbeelding van de munt) want dat valt wat mij betreft in de "Biden" categorie: fout maar zonder gevolg en niet storend, ook niet strafbaar.
Veel erger is het gelieg over b.v. De Rusland connecties, die stelselmatig als heksenjacht werden aangemerkt, Helaas, ze zijn waar en bewezen. Er zijn een stuk of wat mensen om die reden of afgeleide daarvan in de gevangenis terechtgekomen, maar nu dus net zo hard weer gepardonneerd. (dat wil zeggen: als ze hun bek maar hielden over zijn misdaden).
Ja, Progresso, MISDADEN. Van criminele financiele handelingen tot en met puur landsverraad. Dat laatste kon helaas niet goed bewezen worden, maar dat betekent niet dat het allemaal onwaar is. Dat zijn bange vriendjes in de senaat hem het hand boven het hoofd hielden betekent ook niet dat hij wel degelijk weggestuurd had moeten worden op basis van het Muller rapport. Dat William Barr daar een volkomen verkeerde interpretatie aan gaf neemt niet weg dat de feiten in het genoemde rapport uitvoerig zijn gedocumenteerd. Ook de obstructie van de justitie is volkomen duidelijk, al wilde Muller dat niet als conclusie al te hard opnemen.
Zo is er veel meer. Er staan Trump (en zijn familieleden) tientallen rechtszaken te wachten. Uiteraard werd alles ontkend of geridiculiseerd, en als dat niet meer mogelijk was werden de kopstukken bij FBI en Justitie en zelfs de inlichtingendiensten gewoon weggepest of ontslagen. Hij heeft niet voor niets zo gepushed dat er een overmacht aan oerconservatieve leden in de federatieve Hoge Raad kwamen, dat was heus niet alleen om de abortus weer verboden te krijgen (want dat zal Trump aan zijn achterwerk roesten). Hij hoopte dat die hem zouden vrijpleiten van zijn misdaden, of bij verlies de verkiezingsuitslag veranderen. Het plan is voorlopig mislukt, want hij heeft definitief verloren.

Is dat vergelijkbaar met die misstappen die Biden zou hebben begaan? Zelfs als we zouden aannemen dat er een waarheid zit in wat financiele dingen mbt tot Ukraine (wat voornamelijk uit de Breitbard hoek lijkt te komen) en dat gezeur over dingen die lang geleden zouden hebben plaatsgevonden zie ik dat niet. Maar misschien kan jij dat even uitleggen met jouw zelfingenomen idee over NORMEN en WAARDEN. Ik ben benieuwd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 30, 2020 16:28

Je geeft dus geen antwoord op mijn 3 vragen. Zo moeilijk is het niet.

Het enige wat je doet is een lang verhaal opschrijven met de argumentatie "ja, maar Trump".

Geen sterk verhaal dus. Dus ik probeer het nog maar eens. Geef nou eens concreet antwoord op die 3 vragen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo dec 30, 2020 18:48

Ik vind het zowiezo een doodzonde als politici de kamer of de kiezer voorliegen. Maar het lijkt tegenwoordig de moraal te zijn. En als ze betrapt worden lijkt sorry voldoende. En als het even kan zijn ze het geheugen kwijt. Maar op iets anders stemmen is onmogelijk. Als ze al bestaan binnen een partij worden ze vakkundig in het partij gareel gehouden en het liefst stilletjes op een onverkiesbare plaats gezet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 30, 2020 19:39

Precies mijn punt:
quasimodo schreef:
wo dec 30, 2020 18:48
Ik vind het zowiezo een doodzonde als politici de kamer of de kiezer voorliegen. Maar het lijkt tegenwoordig de moraal te zijn. En als ze betrapt worden lijkt sorry voldoende. En als het even kan zijn ze het geheugen kwijt. Maar op iets anders stemmen is onmogelijk. Als ze al bestaan binnen een partij worden ze vakkundig in het partij gareel gehouden en het liefst stilletjes op een onverkiesbare plaats gezet.
Maar het zijn juist de kiezers die met redeneringen zoals die van @Martinho er voor zorgen dat dit soort politici ongestoord aan de gang kunnen blijven. Ach, het ene leugentje is het andere niet. Ach, het zijn maar twee leugentjes. Ach, de ander heeft nog veel meer gelogen. Etc.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo dec 30, 2020 20:37

Nee ze blijven zitten omdat je niet anders kunt kiezen. In Amerika kan iedereen zich nog verkiesbaar stellen voor partijleider maar daar is heel veel geld meegemoeid om enige kans te maken waardoor je met sponsors werkt die allemaal iets terug willen. Als je in Nederland een goede kandidaat ziet krijg je er automatisch de incapabele rest bij omdat ze hoog op de partij lijst staan. Daarna moet er nog een coalitie gevormd worden waar de goede ideeën nog meer verwateren. En vervolgens wordt er bij elke partij ook nog tegen alle wetten in verwacht dat je met het partij standpunt meestemd.

Dus de mensen die vinden dat politici eerlijk moeten zijn blijven of thuis of kiezen de minst slechte kandidaat. In het geval van Trump waren zijn leugens en ideeën zo extreem dat veel van die mensen wel de moeite hebben genomen om te stemmen niet omdat ze Biden nu zo'n goede kandidaat vinden maar zeker geen Trump wilde. En het mooiste is dat veel fanitieke Trump aanhangers dezelfde gedachte hebben alles behalve het politiek etablissement desnoods Trump.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do dec 31, 2020 15:06

Martinho schreef:
di dec 29, 2020 20:11
Het ene liegen is het andere niet. Twee of drie onwaarheden in 40(?) jaar is wel wat anders dan tienduizenden in 4.

Maar Trumpisten zien dat heel anders natuurlijk.
Hoe meer ik hier naar kijk hoe dommer ik het vind.

De Volkskrant maakte de vergelijking met Halbe Zijlstra.

Waarom? Halbe moest aftreden als Minister van Buitenlandse Zaken omdat hij één leugentje had verteld over een verblijf in de datsja van Putin. Dat was de enige leugen, maar het was voldoende.

In Nederland was het overigens helemaal niet zo raar in de tijden voor Rutte dat als het parlement werd voorgelogen dit als doodzonde werd beschouwd met als gevolg dat het kabinet viel.

Ik kan mij nog herinneren dat er een kabinet gevallen is omdat een zeer kundig parlementslid had gelogen over haar naam.

Hoe anders is het tegenwoordig. De leider van de sociaal democratische PvdA, onder wiens verantwoordelijkheid duizenden gezinnen onterecht als fraudeur zijn bestempeld vertikt het gewoon om op te stappen als lijsttrekker.

Evenals bij Biden worden de misstappen vergoelijkt met lange nietszeggende antwoorden, men duikt, er wordt om de hete brij gedraaid en het is allemaal minder erg want de ene leugen is de andere niet.

Biden liegt. Punt uit.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do dec 31, 2020 15:35

Helemaal mee eens helaas is de praktijk anders en in plaats dat we hierin vooruitgang boeken gaan we achteruit.

Bovendien heeft de president in de VS zoveel macht dat het wel heel lastig is hem ter verantwoording te roepen. Zie bv Clinton en Nixon in het verleden. Er moet wel erg veel gebeuren voordat dit plaats vind.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr jan 01, 2021 15:51

Ja Progresso, helaas is dat kennelijk het nieuwe normaal. Natuurlijk vertellen politici niet altijd de waarheid, maar zo erg als tegenwoordig was het nooit. Het is nu zelfs omgeslagen in het tegendeel: liegen is normaal. De volgende stap is liegen over het liegen, of in Witte Huis taal: alternatieve feiten.

We mogen hopen dat het ooit weer een beetje goed komt. Dus de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 02, 2021 00:46

Ook de beste wensen. Voor een ieder overigens.

Zolang ik mij kan herinneren liegen politici. Dat begon al minimaal bij de Romeinen. In Nederland kon je opstappen als politicus.

Nu Rutte, Asscher en die CDA lijsttrekker de boel hebben belazerd blijven ze zelfs als lijsttrekker zitten.

Trump heeft er helemaal een Janboel van gemaakt met zijn vele leugens en dat valt niet goed te praten.

Tja, en Biden heeft er helaas ook een handje van.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » wo jan 06, 2021 21:34

Zit te kijken daar de trieste beelden van de VS Trumpisten die geen enkek respect hebben voor de democratie. Opgeroepen door Trump die weer laat zien dat hij een democratische besluitvorming niet respecteert. Volk heeft weken geleden gesproken en een meerderheid koos niet voor Trump.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do jan 07, 2021 01:51

Opgeroepen door Trump die weer laat zien dat hij een democratische besluitvorming niet respecteert.
trump kán gewoon niet geloven dat hij verloren heeft, hij wéét gewoon dat hij de beste is, dat hoort bij zijn narcistische afwijking.

In zijn gestoorde hersenen moet er dus in zijn nadeel gesjoemeld zijn.

Er gaan op dit moment zelfs nog stemmen op om hem vanwege zijn ziektebeeld uit het presidentschap te zetten, maar dat is misschien even irreëel als trumps fixatie zelf.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » do jan 07, 2021 02:49

Tijd om het 25e amendement toe te passen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do jan 07, 2021 05:01

Het lijkt erop dat hij daarop aanstuurt.

En daarmee mogelijke strafvervolging ontloopt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » do jan 07, 2021 20:14

ALS (ik denk niet dat het gebeurt) Trump weggestuurd wordt op basis van dat amendement (ongeschikt voor het ambt of gevaarlijk) zie ik niet waarom hij dan strafvervolging voor dit gebeuren zou ontlopen. Als hij via een verkorte procedure alsnog "impeached" wordt (het schijnt een mogelijkheid te zijn) of misschien even korte termijn op non-actief (tot na de machtsovername), ook niet. De feiten blijven staan: oproep tot geweld en bestorming van een federaal gebouw en poging tot machtsovername door een door hem bijeengeroepen knokploeg. Dat is volgens mij hoogverraad.

Maar maak je niet ongerust: er staan hem en zijn hele familie (afgezien van Mary natuurlijk) tientallen rechtszaken te wachten. En dan zijn er natuurlijk altijd nog die "perfecte telefoongesprekken" ...

En vergeet maar dat Mike Pence als invaller-president hem zal vrijpleiten, die kans heeft hij zelf om zeep geholpen door Pence voor de bus te gooien toen die niet wilde (en kon) meewerken aan zijn plannetje om de stemming te saboteren.
Zelfs Mitch McConnel gaf duidelijk te kennen dat de maat vol was, dat wil toch wel wat zeggen. Het is allemaal jaren te laat en te weinig helaas, iedereen kon deze rampzalige afloop zien aankomen.

En nu Biden meer vrijheid heeft sinds ook de senaat is verloren, zal er een Attorney General komen die geen pardon heeft met de Trumps en consorten. De naam is al bekend: de door Obama voorgestelde rechter (voor de hoge raad) die toen door de republikeinen een jaar lang is tegengehouden.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Biden de volgende president

Bericht door joaninha » do jan 07, 2021 22:41

Trump verliest steeds meer bondgenoten. Maar er is er nog een die hem onvoorwaardelijk steunt. Trump heeft ooit eens aangegeven dat hij misschien naar het buitenland zal vertrekken om vervolging te voorkomen. Wellicht kan hij bij zijn bondgenoot Bolsonaro in Brazilië een tijdje onderdak vinden. Trump zal alles doen om zijn eigen hachje te redden. Inclusief een vlucht naar het buitenland. Zo'n grote patriot is het niet. En een herhaling van de gebeurtenissen zoals in de VS zou ook in Brazilië wel eens kunnen gebeuren. Bolsonaro is er gek genoeg voor en heeft ook genoeg maffe volgers die hem erbij willen helpen.

https://in.mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN29C01X




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr jan 08, 2021 00:46

Dat verbinden van het Amerikaanse volk lukt ook niet echt bij zowel Harris als Biden.



Het wordt eens tijd dat zij ook inzien dat de andere helft van het Amerikaanse volk hun zorgen hebben.

Biden heeft maanden zijn bek niet open gedaan toen de Black Live matters wappies hele steden in as legden.

Nu komt hij met een verhaal dat de politie veel harder moet optreden tegen de gekkies die het Capitool bestormd hebben: vijf doden. De man is net zo dwaas als Trump.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr jan 08, 2021 02:33

De man is net zo dwaas als Trump.

Amerikanen zijn Amerikanen en die kunnen ons af en toe behoorlijk dwaas overkomen. Maar voor hun komen wij weer zo over.

Biden maakt op mij geen sterke indruk, hij (zijn kunnen) boezemt me geen echt vertrouwen in, maar hij is geen pathologisch geval zoals narcisist trump!

Dat zaken als Black Lives Matter veel aandacht en steun verdienen is terecht. De zwarte Amerikaan wordt nog steeds zwaar gediscrimineerd, leeft voor een deel in armoede en in achterbuurten en de samenleving heeft hen een schuld te betalen.



Plaats reactie