Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 14, 2021 03:08

Felix schreef:
zo feb 14, 2021 02:39
Het is hiervoor op zijn minst gezegd een beetje vroeg. En Biden is natuurlijk niet aan jouw of mijn verwachtingen gebonden.
Hoezo te vroeg? Het land is tot op het bot verdeeld. En natuurlijk is Biden niet aan mijn of jouw verwachtingen gebonden. Echter het is wel een uitspraak die Biden meerdere malen tijdens zijn campagne heeft gedaan. Maar dit zal dan wel weer een verkiezingsbelofte zijn geweest die zo bij het oudvuil kan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 14, 2021 14:42

Wat een obsessie!



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo feb 14, 2021 17:25

Het vervelende is natuurlijk dat de partijen elkaar beschuldigen het land te verdelen, de republikeinen vinden dat Pelosi de schuld heeft, de democraten vinden dat Trump dat deed. Nog erger is dat republikeinen in de senaat, of eigenlijk 45 van hen, niet durfden te erkennen dat een georganiseerde staatsgreep echt niet kan. Of daar zelf aan mee hebben gedaan.
Daarmee is naar mijn idee de V.S. afgegleden naar het niveau van een bananenrepubliek. Of Biden dat zou kunnen repareren is natuurlijk de vraag, maar hij gaat het zeker proberen. Maar dan moeten er echt veel dingen grondig veranderen. Met name in de republikeinse partij. Het kan toch niet zo zijn dat de fascisten en militanten het pleit gaan winnen daar.
Om de democratie en regering (welke dan ook) werkend te krijgen moeten er compromissen worden gesloten. Die inschikkelijkheid hebben de afgelopen jaren de republikeinen met name niet vertoond, met als resultaat het regeren per decreet. Obama was daar al toe gedwongen, maar tijdens Trump is dat erger geworden. Simpelweg omdat Mitch McConnell de wetsvoorstellen uit het "huis" (die hem niet bevielen omdat dat democratisch is/was) gewoon niet in behandeling liet nemen door de senaat. Dat moet anders, anders is het land vrijwel onbestuurbaar.
Waar het op neer komt: het tweepartij systeem werkt niet (meer), en de president heeft veel te veel machtsmiddelen.

Misschien is er een kentering, want het lijkt er op dat de republikeinse partij zich opdeelt in een Trump-partij en een meer democratische conservatieve partij. Dit moeten we afwachten natuurlijk.

Er is wel gezegd dat Biden ongeveer de enige is met een (kleine) kans op succes om dat onverzoenlijken weer te verzoenen. Hij bleek als vice van Obama daar al redelijk toe in staat, denk aan "obamacare". Het zal natuurlijk niet helpen door hem constant als brabbelende demente bejaarde neer te zetten, maar hij lijkt zich daar gelukkig weinig van aan te trekken. En niet omdat hij dement is, want dat is niet zo. Hij is oud, en niet meer zo snel, dat is jammer maar kijk eens naar al die dinosourussen in parlement en senaat... (Pelosi is ook 80, McConnel meer dacht ik, enz). En nog altijd beter bij zijn hoofd dan al die halve garen die in sprookjes en verzonnen gebeurtenissen geloven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 14, 2021 19:53

Felix schreef:
zo feb 14, 2021 14:42
Wat een obsessie!
Nou, dat valt wel mee. Alleen moet je je wel realiseren dat wat er in Amerika en China gebeurt een zeer grote rol speelt in ons dagelijks leven.

De invloed van China in Brazilië is gigantisch, maar is niet zo zichtbaar voor de meesten. Die invloed bevalt mij helemaal niet, simpelweg omdat de lange-termijn agenda van de Communistische Partij overduidelijk is. Hoe die er nu uitziet weten de inwoners van China heel goed; volledige staatscontrole, concentratiekampen, geen vrijheden en volstrekt anti-democratisch.

De democratien in de EU hebben na 20 jaar moeizaam onderhandelen keihard de deur dichtgesmeten in het gezicht van de Brazilianen door het EU/Mercosur niet te willen ratificeren.

Nu Biden openlijk propageert om uitsluitend Braziliaanse waar te kopen en Brazilië denkt af te schepen met een donatie van $1.5 miljoen, rest Brazilië niets anders om nog verder met de Chinezen in zee te gaan.

Ofwel, Brazilië valt ten prooi aan hetzelfde kolonialisme wat we van de Chinezen kennen in Afrika. Op zoek naar goedkope grondstoffen uit de mijnbouw en productieve landbouwgrond.

Het zal Biden allemaal niet boeien. Hij gaat zijn schaarse tijd niet besteden aan Bolsonaro en gokt dat de Brazilianen over 2 jaar een linkse president kiezen.

2 jaar hebben de Chinezen gewoon vrij spel in Brazilië. De wereld kijkt letterlijk toe en over 2 jaar staat men met hypocriete verbazing te kijken waarom de volledige economie hier is ingestort.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 14, 2021 21:36

De democratien in de EU hebben na 20 jaar moeizaam onderhandelen keihard de deur dichtgesmeten in het gezicht van de Brazilianen door het EU/Mercosur niet te willen ratificeren.
En terecht!

Het zal Biden allemaal niet boeien.
Waarom zou het hem wel boeien?

Het is m.i. meer dan wenselijk dat Brazilië geboycot en geïsoleerd wordt als het zich niet aan minimale mensenrechten en milieuvoorwaarden houdt. Dat China sterker wordt is niet vreemd, in de geschiedenis verschuiven machten altijd. Wat hebben wij over China te klagen met het verwerpelijke product dat hier president is?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 14, 2021 22:42

Felix schreef:
zo feb 14, 2021 21:36
Het is m.i. meer dan wenselijk dat Brazilië geboycot en geïsoleerd wordt als het zich niet aan minimale mensenrechten en milieuvoorwaarden houdt. Dat China sterker wordt is niet vreemd, in de geschiedenis verschuiven machten altijd. Wat hebben wij over China te klagen met het verwerpelijke product dat hier president is?
Kijk, dit is precies de hypocrisie ten top. China is een van de grootste schenders van de mensenrechten. Brazilië heeft her en der wel wat probleempjes met de mensenrechten maar dat is niets, maar dan ook niets in vergelijking met wat er gaande is in China. Ik noem maar even Tibet en Oeigoeren.

Hetzelfde geldt voor de milieuvoorwaarden. China is het meest vervuilende land ter wereld. De komende jaren worden nog honderden kolencentrales gebouwd, de rivieren zijn zwaar vervuild en de luchtvervuiling is zo verstikkend dat jaarlijks een miljoen mensen eraan overlijden.

Jouw redering volgend, dus dat als landen de mensenrechten en milieuvervuiling aan hun laars lappen geboycot zouden moeten worden, zou extreme acties van zowel de EU als de Verenigde Staten vereisen.

Trump heeft juist die maatregelen wel getroffen. En ironisch genoeg is het juist Biden die deze maatregelen ongedaan heeft gemaakt.

De EU haalt ook de banden aan met China.

Wellicht is het terecht dat uit een soort misplaatste morele verhevenheid de EU Brazilië zou moeten boycotten. Maar als dat al zo is dan zal men wel het principe gelijke monikken gelijke kappen moeten gebruiken.

Dat machten verschuiven moge duidelijk zijn. Of een verschuiving van de Verenigde Staten naar China wenselijk is durf ik te betwijfelen.

Dat het Braziliaanse volk democratisch een president heeft gekozen die jou niet bevalt is wat mij betreft veruit te verkiezen boven een communistische één-partij staatsbestel waar de elementaire beginselen van de mensenrechten consequent met voeten worden getreden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 14, 2021 23:02

Jouw redering volgend, dus dat als landen de mensenrechten en milieuvervuiling aan hun laars lappen geboycot zouden moeten worden, zou extreme acties van zowel de EU als de Verenigde Staten vereisen.
China, noch andere landen, hebben een Amazonewoud dat het klimaat van de hele wereld, incluis dat van Brazilië, beïnvloedt.

Natuurlijk valt er een en ander te zeggen over de mensenrechten in China en in Saudi Arabië, maar dat wil niet zeggen dat Brazilië daarom ontzien zou moeten worden en ik ben blij dat het niet ontzien wordt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 14, 2021 23:47

Felix schreef:
zo feb 14, 2021 23:02
China, noch andere landen, hebben een Amazonewoud dat het klimaat van de hele wereld, incluis dat van Brazilië, beïnvloedt.
China heeft tot 2010 enorme gebieden ontbost. Men is nu weer begonnen met heraanplant.

In plaats van dat de Chinezen nu hun eigen bossen vernietigen kopen ze massaal tropisch hout in Zuid-Oost Azië.

De enorme consumptie van vlees zorgt ervoor dat Brazilië de grootste exporteur van soja, kippe-, rund- en varkensvlees. De grootste klant? China.

Om aan die vraag tegemoet te komen worden grote delen van het Amazonewoud voor de Chinezen omgetoverd in akkerland en heidevelden.
Felix schreef:
zo feb 14, 2021 23:02
Natuurlijk valt er een en ander te zeggen over de mensenrechten in China en in Saudi Arabië, maar dat wil niet zeggen dat Brazilië daarom ontzien zou moeten worden en ik ben blij dat het niet ontzien wordt.
Welke sancties leggen de EU/Verenigde Staten op aan China? Welke aan Saoedi?

Worden hier bevolkingsgroepen in concentratiekampen gezet?

Worden hier homo's ter dood veroordeeld?

Worden hier journalisten in stukken gesneden?

We sluiten onze ogen voor de echte problematiek.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 15, 2021 05:32

China heeft tot 2010 enorme gebieden ontbost. Men is nu weer begonnen met heraanplant.
Het blijft natuurlijk negatief dat men in andere landen ook hun wouden omhakt en het hout verkoopt. Maar, het Amazonewoud heeft een wereldwijde invloed op het klimaat en dat hebben die andere wouden niet.

Wat betreft mensenrechten zouden landen als Saoedi-Arabië, China, en andere natuurlijk ook geboycot dienen te worden maar dat betekent voor mij niet dat Brazilië niet geboycot dient te worden omdat die landen nog vrijuit gaan.

Ook mag niet uit het oog verloren worden dat het om heel verschillende culturen gaat, maar al te vaak zie je dat er het ene regime omvergeworpen wordt en er vervolgens een ander op staat om precies hetzelfde te doen. Je ziet zoiets bv. veel in de Arabische wereld.

Met Brazilië ligt dat anders, het is een westers land en wil graag bij het Westen horen. Bovendien heeft het Westen de middelen om Brazilië te boycotten zonder in de eigen vingers te snijden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » ma feb 15, 2021 17:53

Ik ben toch echt bang dat jullie veel te hard willen. Biden is nog maar net begonnen, hij heeft gigantische problemen intern, hij moet proberen de pandemie te bestrijden en de achterstanden weg te werken, hij ondervindt tegenwerking van de anti-vaxers en andere warhoofden die hij maar moet zien te overtuigen, en wat het buitenlandse beleid betreft heeft hij nog vrij weinig losgelaten.

Het is dus volgens mij even afwachten wat hij met Brazilie wil, of welke houding hij wil aannemen tegen de Trump adepten waaronder Bolsonaro en zijn aanhang wel gerekend kunnen worden. Dat was overigens al de vraag die ik naar ik meen in de allereerste posting in deze draad door mijn hoofd ging, en toen was Biden nog niet eens zeker gekozen. Alles op zijn tijd dus, het lijkt me te vroeg om meteen te gaan dreigen met sancties als andere middelen nog niet uitgeput zijn. Als ik me goed herinner heeft men geopperd om juist economische hulp te bieden, want het probleem blijft natuurlijk: "het westen" (Nederland niet uitgezonderd) denkt dat Brazilie of de mensen in het Amazonegebied gelukkig en tevreden zijn met hun situatie, en niet voortdurend worden geconfronteerd met de rijkdommen van de mensen die het hun ontzeggen. En ja, ik vind het hypocriet om te roepen dat er niet ontbost mag worden, terwijl men goedkoop hout koopt bij de bouwmarkt dat mogelijk helemaal niet legaal is. Of houtskool, voor de churasco. Of de koeien bijvoert met soja. Of zogenaamd groene biodiesel stookt die komt van de gigantische suikerrietvelden. Of goedkope runderlapjes koopt bij de kiloslager, die rondliepen in Roirama. Als men DAT aanpakt, prima, maar geef de bevolking in het Amazonegebied ook een redelijk bestaan.

Ik zou het niet vreemd vinden als de regering Biden besluit om eens wat minder de politieagent van de wereld te spelen, en zich gaat concentreren op de eigen problemen. China kan nog een groot probleem worden (of IS dat al eigenlijk) maar ik hoop die die schadelijke tariefmuren weer worden afgebroken. Daar zou de eigen economie ook bij gebaat zijn (maar die van Brazilie misschien niet, ik meen dat er flink handel is met China als je op mercadolivre kijkt).



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 15, 2021 18:18

"het westen" (Nederland niet uitgezonderd) denkt dat Brazilie of de mensen in het Amazonegebied gelukkig en tevreden zijn met hun situatie, en niet voortdurend worden geconfronteerd met de rijkdommen van de mensen die het hun ontzeggen.

Het woud zorgt voor jacht en plantaardig voedsel, van beide kan men ook nog verkopen en je hebt bv. het duurzame beheer van het woud. Plaatselijke bewoners zijn vaak faliekant tegen de ontbossing omdat die hen hun vrijheid ontneemt, ze zijn bang dat ze dan voor derden moeten gaan werken en dat ook nog tegen een hongerloontje. Diegenen die de door jouw genoemde rijkdommen ambiëren zijn allang naar de stad getrokken om daar gedesilusioneerd armoe te lijden in de favelas.

Nog geïsoleerde indiaanse stammen worden natuurlijk helemaal bedreigd door de ontbossing.

En ja, ik vind het hypocriet om te roepen dat er niet ontbost mag worden, terwijl men goedkoop hout koopt bij de bouwmarkt dat mogelijk helemaal niet legaal is.

Dat is zeker hypocriet waarbij overigens moet worden opgemerkt dat het merendeel van het Braziliaanse hout naar de bouw in São Paulo gaat. Ontbossen wordt lang niet alleen vanwege het hout gedaan maar ook vanwege mijnbouw en veeteelt.

Boycotten van Brazilië is niet alleen iets dat van regeringen afhangt, tegenwoordig hebben consumenten een steeds stekere stem en dwingen de bedrijven geregeld tot boycotten. Grote investeerders hebben Brazilië vorig jaar al laten weten dat zij minder of niets zullen investeren indien Brazilië niet beter op de mensenrechten en het milieu gaat passen, het Mercosul akkoord maakt al water, bolsonaro is een paria in de wereld.

Of zogenaamd groene biodiesel stookt die komt van de gigantische suikerrietvelden.

De suikerrietvelden liggen al eeuwenlang in voornamelijk Pernambuco en omgeving en in de deelstaat São Paulo, niet in recentelijk ontboste streken. Er is ook nog geen sprake van toenemende aanleg van suikkerrietvelden. Er wordt verlies geleden, mede door de import van Amerikaanse alcohol alleen en uitsluitend om trump een plezier te doen. Er is wel onderzoek om alcohol te winnen uit andere producten zoals houtschilfers, klitten (klis, articum) die hier als onkruid groeit, enz. Men was hierover erg hoopvol tijdens de lularegering maar sindsdien hoor je er nog maar weinig van.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 16, 2021 01:30

Martinho schreef:
ma feb 15, 2021 17:53
Of zogenaamd groene biodiesel stookt die komt van de gigantische suikerrietvelden.
Die biodiesel wordt gemaakt door het veresteren van plantaardige olieen. De alcohol wordt daarentegen gemaakt suikerriet.

De extra biodiesel capaciteit is ontstaan door de ontginning van de Cerrado. Die heeft men gewoon omgeploegd en de grond heeft men vruchtbaar gemaakt door ongelofelijke hoeveelheden kalk in de grond te ploegen.

Ik heb destijds (15 jaar geleden ondertussen) voor een project de energiebalans voor biodiesel opgemaakt. Conclusie was dat om 1 liter biodiesel aan de pomp te krijgen je anderhalve liter fossiele diesel nodig had. Volstrekte waanzin dus.

Datzelfde geldt voor de productie van ethanol. Er moet zo'n enorme hoeveelheid energie (en fertilizers) in dat het eigenlijk gewoon bezigheidstherapie is.

Gelukkig beginnen we een beetje vaart te krijgen met electrificatie van mobiliteit. Met zonne-energie kunnen we in Brazilië produceren voor $0.015/kWh. De auto-industrie levert tegenwoordig electrische auto's die nog maar een heel klein beetje duurder zijn en waarschijnlijk over 2 jaar een stuk goedkoper.

Dezelfde ontwikkeling zie je de vrachtwagenindustrie waar in ieder geval voor de stedelijke distributie de elektrische vrachtwagen het gaat winnen. Voor het transport over lange afstand liggen er nogal wat opties over.

Biodiesel en ethanol hebben denk ik niet zo'n lang leven meer. Dat is over 10 jaar over.

In ieder geval kunnen we dan weer voedsel produceren op de akkers.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di feb 16, 2021 02:58

In ieder geval kunnen we dan weer voedsel produceren op de akkers.
De etanol wordt geproduceerd op akkers die al eeuwenlang voor de suikerrietteelt worden gebruikt dus daar wordt geen voedselproductie door benadeeld of je zou de grond en de boeren moeten omturnen tot een ander soort teelt.

Wat de cerrado (savanne) aangaat met zijn zure arme grond, daar werd een groot oppervlak 'geschikt' gemaakt voor de rijstbouw. Men wijst er steeds vaker op, zonder succes overigens, dat de savanne een minstens zo grote biodiversiteit heeft als het Amazonewoud (met andere soorten dan).

Wat werd daar voor de fabricatie van biobrandstoffen geteeld?

Ik denk, maar weet niet zeker dat de productie van biobrandstoffen geleidelijk wel goedkoper wordt. Of ze toekomst hebben? Ik vermoed van niet.

Ik vraag me ook altijd af of die windmolens rendabel kunnen zijn. De fabricatie, het vervoer en de plaatsing kosten al fortuinen. In Fortaleza heb je de passaatwinden die een stabiele bron vormen, maar als de wind eens te hard gaat moet de molen uit of gaat hij kapot. Het afbreken en verwerken van het materiaal in de toekomst zal ook niet goedkoop zijn.

Op verschillende plaatsen in Brazilië heb je enorme eb en vloed stromen en het lijkt relatief eenvoudig om in zo'n stroom turbines te plaatsen. Andere plaatsen in de wereld zijn weer geschikt voor energie uit golfbewegingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 16, 2021 03:22

Felix schreef:
di feb 16, 2021 02:58
Wat werd daar voor de fabricatie van biobrandstoffen geteeld?
Niets. Het was letterlijk braakliggend terrein.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di feb 16, 2021 05:45

De extra biodiesel capaciteit is ontstaan door de ontginning van de Cerrado.
Maar je gaat toch niets ontginnen om het dan braak te laten liggen? Mijn vraag was misschien niet duidelijk. Wordt er op de savanne verbouwd voor biobrandstof?
Wat overigens wel goed is dat men de afval van graansoorten en suikerriet nu steeds meer gaat gebruiken voor bv. bemesting.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 17, 2021 12:49

Even afgezien van het feit dat de man nauwelijks een zin coherent uit zijn mond krijgt is de redenering gewoon schokkend:

De Chinezen hebben een andere cultuur dus ik heb het met Xi niet over concentratiekampen, Hongkong, Taiwan, Tibet en welke andere schending van de mensenrechten of internationale rechtsorde.

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat deze oude man hier mee weg komt.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo feb 17, 2021 16:10

De Chinezen hebben een andere cultuur dus ik heb het met Xi niet over concentratiekampen, Hongkong, Taiwan, Tibet en welke andere schending van de mensenrechten of internationale rechtsorde.
De cultuur speelt inderdaad een belangrijke rol. Het heeft weinig zin om een regime omver te werpen als je er een ander gelijksoortig regime, of nog erger, voor terug krijgt. Het heeft ook geen zin om chaos te zaaien, kijk naar Libië, Afghanistan, Syrië, Irak.
Wat natuurlijk ook een rol speelt zijn de commerciële belangen. China doet afkeurenswaardige dingen, evenals Saoedi-Arabië en anderen.

Het verschil is toch nog steeds dat het omhakken van het Amazonewoud gevolgen heeft voor de hele wereld en de regimes in China in Arabische landen niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do feb 18, 2021 15:30

Biden schreef:I'm not going to speak out against what [Xi] is doing in HongKong or with the Ouigurs... and Taiwan.
Waar blijven al die links-liberalen nu?

Of komen die ook met dezelfde drogredenen als @felix?

1. Whataboutism: ja, maar Saoedi.
2. Vals dilemma: Amazonewoud is belangrijk voor de mensheid, dus mensenrechten even niet belangrijk

Nog even afgezien van het eufinisme "afkeurenswaardig". Echt, Felix. Is zo'n concentratiekamp afkeurenswaardig. Goh.

De huidige president is gewoon een slappe lul. Ook Bolsonaro (en alle andere wereldleiders als Kim, Erdogan, Khamenie, Putin) zien deze lafaard acteren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do feb 18, 2021 16:13

Wat een obsessie met Biden! Bijna ziekelijk!

Vals dilemma: Amazonewoud is belangrijk voor de mensheid, dus mensenrechten even niet belangrijk

Een dilemma voor jou blijkbaar. Het Amazonewoud is inderdaad belangrijker dan de mensenrechten in China want het al of niet voortbestaan van dat woud heeft invloed op de hele wereld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do feb 18, 2021 18:45

Het is een drogreden, een argumentatie die niet klopt. Niet alleen voor mij.

Daarbij, stel dat je redenering wel zou kloppen dan klopt die alsnog niet. Ten eerste ken ik geen enkel wetenschappelijk onderzoek waarin jouw bewering wordt gestaafd. Ten tweede kun je ook stellen dat de extreme vervuiling van onze aarde door de Chinezen veel desasteuzer zijn. Daar is dan wel weer redelijk wat wetenschappelijk onderzoek over. Alleen al de luchtvervuiling in de Chineze steden vragen jaarlijks tienduizenden doden.

Maar ja, het blijft een een drogreden. Het leidt af van de enorme hypocrisie en lafheid van Biden en zijn aanhang.

Als je zo hypocriet bent kun je ook niet met goed fatsoen kritiek hebben op Bolsonaro. Ook hier hebben we een andere cultuur immers.



Plaats reactie