Bericht
door Martinho » ma mar 13, 2023 18:55
Nogmaals: ik heb die plaatjes niet gezien, ik volg zeer regelmatig (dagelijks) youtube wat betreft De V.S. maar ik weiger pertinent om sites van twijfelachtig allooi als betrouwbaar te aanvaarden. Daaronder versta ik ook twitter, het riool van internet en de echokamer van onbewezen geruchten en theorietjes.
Geen van de sites en nieuwsoutlets die ik wel vertrouw dat ze hun feiten echt checken hebben ook maar met één woord gewag gemaakt van dergelijk materiaal. Maar mocht het toch zo zijn wil ik graag weten of die boeken daadwerkelijk bij enig onderwijs zijn gebruikt. Dit hele gedoe stikt namelijk van de onbewezen beschuldigen en ongegronde aannames, onduidelijke definities en uit de lucht gegrepen verhalen.
Het is namelijk zo dat Ron DeSantis misschien wat minder vaak liegt dan zijn leermeester Donald Trump, maar hij heeft wel heel regelmatig nogal wat moeite met de waarheid. Misschien valt dat niet op in de rechtse echokamer, dat kan. Mensen die opgelet hebben bij geschiedenisles moeten toch beseffen dat boekverbrandingen een zeer onaangename resonantie oproepen. Zeker niet in het land dat meent de voorvechter van vrijheid te zijn.
En Florida is echt niet de enige staat waar dit gebeurt. Naar ik meen in Alabama worden er al wetten aangenomen of voorgesteld om alle vormen van verkleedpartijen, "drag queens", strafbaar te stellen. En daar heeft de nieuwe gouverneur Huckaby Sanders (sp?, staat?) de wet op beperking van wapenverkoop geschrapt. Dus nee, het was niet Florida, maar ik lieg niet. En de wet op kinderarbeid afgeschaft, ook zo lekker anti-woke.