Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr sep 08, 2023 19:28

De peilingen geven aan dat de mensen als ze de keuze nu moesten maken zowel Biden als Trump ongeveer 46% van de stemmen gaat krijgen. Als er niet snel in 1 van de 2 kampen een serieuze tegen kandidaat komt krijgen we weer dezelfde strijd als 3 jaar geleden toen ik ze al beide veel te oud vond.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr sep 08, 2023 19:40

Ja, maar je MOET kiezen.

Je kunt natuurlijk niet stemmen. De kans dat jouw minst favoriete kandidaat is groot.

Ik denk dat het een duivels dilemma is voor veel Amerikanen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr sep 08, 2023 21:32

Mooie analyse op GeenStijl. Ik pak er even een quote van met de volgende twee zinnetjes:
GeenStijl: O wacht even, het ligt hier aan Trump. NEE, 80 is zeker niet te oud om de Verenigde Staten van Amerika te leiden, maar waar het wél mee te maken heeft is dat Joe Biden niet alleen 'hapert', maar ook een stamelende, stotterende, seniele en vergeetachtige gek is, die namen vergeet, vergeet dat mensen dood zijn, woorden verhaspelt, krankzinnige dingen roept, niet eens meer weet welk jaar het is, random uitschakelt, van z'n fiets flikkert, van de vliegtuigtrap lazert, dingen verzint, vergeet dat hij drie tellen eerder al een hand aan een persoon heeft gegeven, namen van z'n belangrijkste politici vergeet, enzovoorts enzovoorts: deze lijst is veel langer. Joe Biden is een wandelende goudvis, een gekke opa die lekker tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, precies zo die maffe Mitch McConnell die de laatste tijd in Wandelend Lijk Modus schiet door z'n hersenen te bevriezen. Kortom, als je 80 bent en gewoon in staat bent logisch na te denken zonder ieder halfuur je opaluier vol te schijten, nee hoor, dan is 80 niet te oud om de Verenigde Staten van Amerika te leiden.
Bron: https://www.geenstijl.nl/5172454/welja/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma sep 11, 2023 02:01




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo sep 13, 2023 03:12

Biden over de derde wereld, eh southern hemisphere, eh...ach laat ook maar weer.


Dit is toch best wel beschamend aan het worden.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo sep 13, 2023 05:30




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di sep 19, 2023 23:50

Het begint nu toch wel heel erg gênant te worden.



Een voordeel. Hij kan straks oprecht zeggen dat hij niets meer weet van de vele tientallen miljoenen uit China en Ukraine die naar een van de vele vage BV-tjes van zijn familie zijn gesluisd.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo sep 24, 2023 21:52

Dat kan hij inderdaad heel oprecht zeggen. Zoek zelf maar uit waarom. Hint: filmpjes op youtube...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo sep 24, 2023 23:30

De vraag is wie de Verenigde Staten op dit moment leidt?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma sep 25, 2023 19:00

Martinho schreef:
zo sep 24, 2023 21:52
Dat kan hij inderdaad heel oprecht zeggen. Zoek zelf maar uit waarom. Hint: filmpjes op youtube...
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... 1695621260




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo sep 27, 2023 15:35

@progresso: ja, veel mensen denken dat Biden te oud is. Hij is (EN WAS) niet bepaald een snelle debater, en maakt af en toe een opmerkelijke fout. Maar zeg eens eerlijk? Vind jij de woordenstroom uit de mond van Donald met in elke zin twee leugens en vergissingen beter?
Donald is 3 jaar jonger. En hoewel de republikeinen (en jij dus) al jaren beweren dat Biden seniel is, lijkt het meer dat Donald daaraan lijdt. Overigens zijn dergelijke beweringen nogal dicht bij leeftijdsdiscriminatie. Vileine verkiezingsretoriek.
Maar het zou inderdaad beter zijn een wat kwiekere candidaat te zoeken, lijkt me. David Feldmann vindt dat ook. Alleen: WIE?

Gisteren is Trump en zijn twee zoons door de rechter veroordeeld voor grootschalige fraude, voor een bedrag van 2,2 miljard. Hij zal het ongetwijfeld aanvechten, maar de kans dat hem dat lukt lijkt uiterst gering, er zijn gewoon veel te veel bewijzen. Dat lijkt me ernstiger dan de ONBEWEZEN beschuldigingen jerens Biden en zijn zogenoemde criminele familie. Ok Bewezen is dat Hunter een wapen had gekocht toen dat niet mocht en zijn belasting niet op tijd betaalde, daar gaat hij voor veroordeeld worden.
Op het nieuws was te zien dat Donals een wapen met zijn beeltenis kocht op een persentatie door Glock. Iemand die onder verdenking staat en in feite gearresteerd is MAG DAT WETTELIJK NIET, m.a.w. Trump deed iets waar Hunter voor veroordeeld zal worden. Nou jij weer.

Iemand die veroordeeld is voor misdaden tegen de staat mag geen overheidsfuncties vervullen, dus ook geen president worden. Het is dus maar de vraag of Trump mag meedoen, En ALS, of hij niet te veel beschadigd is inmiddels.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo sep 27, 2023 16:32

Overigens zijn dergelijke beweringen nogal dicht bij leeftijdsdiscriminatie.
Niks mis mee en wordt al in vele functies succesvol toegepast. En als je dan toch nog fit genoeg voelt zijn er nog genoeg andere nuttige dingen te doen in het leven. Voor sommige beroepen is het gewoon niet wenselijk dat je te jong danwel te oud bent je moet het risico niet willen lopen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo sep 27, 2023 17:15

Overigens zijn dergelijke beweringen nogal dicht bij leeftijdsdiscriminatie.

Ik ben volledig vóór leeftijdsdiscriminatie. 70, of 75 zou als de absolute maximumlimiet moeten gelden.

Niks mis mee en wordt al in vele functies succesvol toegepast. En als je dan toch nog fit genoeg voelt zijn er nog genoeg andere nuttige dingen te doen in het leven. Voor sommige beroepen is het gewoon niet wenselijk dat je te jong danwel te oud bent je moet het risico niet willen lopen.

Precies!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo sep 27, 2023 17:54

Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Vind jij de woordenstroom uit de mond van Donald met in elke zin twee leugens en vergissingen beter?
Dit is wat ze noemen een klassieke Whatabout.
Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Donald is 3 jaar jonger. En hoewel de republikeinen (en jij dus) al jaren beweren dat Biden seniel is, lijkt het meer dat Donald daaraan lijdt. Overigens zijn dergelijke beweringen nogal dicht bij leeftijdsdiscriminatie. Vileine verkiezingsretoriek.
Ook de Donald is veel te oud vind ik. Je doet alsof leeftijdsdiscriminatie iets negatiefs is. Er zijn echter goede redenen te bedenken om geen president van 15 of 80 jaar te hebben.
Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Gisteren is Trump en zijn twee zoons door de rechter veroordeeld voor grootschalige fraude, voor een bedrag van 2,2 miljard. Hij zal het ongetwijfeld aanvechten, maar de kans dat hem dat lukt lijkt uiterst gering, er zijn gewoon veel te veel bewijzen.
Wist ik niet. Maar de onschuldpresumptie blijft staan. Zolang de rechter er geen definitief oordeel over heeft geveld zie ik geen probleem. In Brazilië zou je nog een stap verder kunnen gaan tot het moment waarop bevriende rechters je proces gewoon annuleren en je weer vrolijk mee kunt doen aan de volgende verkiezingen.
Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Alleen: WIE?
Robert F. Kennedy, maar die wordt uitgekotst. Het wordt nu ook wel lastig qua timing voor de Democraten. Ze kunnen Biden nu niet meer afvallen, met nog maar een paar maanden tot 2024 wordt het ook ongelofelijk moeilijk om een plotse draai aan de kiezers uit te leggen.
Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Op het nieuws was te zien dat Donals een wapen met zijn beeltenis kocht op een persentatie door Glock. Iemand die onder verdenking staat en in feite gearresteerd is MAG DAT WETTELIJK NIET, m.a.w. Trump deed iets waar Hunter voor veroordeeld zal worden. Nou jij weer.
Die zal hij toch niet gekocht hebben :), Trump kennende.
Martinho schreef:
wo sep 27, 2023 15:35
Iemand die veroordeeld is voor misdaden tegen de staat mag geen overheidsfuncties vervullen, dus ook geen president worden. Het is dus maar de vraag of Trump mag meedoen, En ALS, of hij niet te veel beschadigd is inmiddels.
Hij is niet veroordeeld. En gezien de peilingen is dit de goedkoopste campagne die een presidentskandidaat maar kan voeren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo sep 27, 2023 20:51

Wist ik niet. Maar de onschuldpresumptie blijft staan. Zolang de rechter er geen definitief oordeel over heeft geveld zie ik geen probleem. In Brazilië zou je nog een stap verder kunnen gaan tot het moment waarop bevriende rechters je proces gewoon annuleren en je weer vrolijk mee kunt doen aan de volgende verkiezingen.

Dit is wat ze noemen een klassieke Whatabout.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo sep 27, 2023 21:37

Felix schreef:
wo sep 27, 2023 20:51
Dit is wat ze noemen een klassieke Whatabout.
Nee, dat is het nou net niet.

Ik zeg namelijk dat ook voor Lula de onschuldspresumptie geldt, maar dat er aan het eind van het hele proces er nog een mogelijkheid is en dat je proces door bevriende rechters kan worden geannuleerd.

Dat je over het annuleren van het proces heel veel vraagtekens kunt stellen staat buiten kijf. Datzelfde geldt voor de zeer dubieuze rol voor aanklager Moro.

Maar voor Lula als voor Trump geldt wat mij betreft hetzelfde uitgangspunt. Onschuldig, tot het tegendeel is bewezen. Dat lijkt mij geen whataboutism, maar gewoon een simpel gevolg van hoe een rechtsstaat werkt.

De klassieke Whatabout van @Martinho gaat simpelweg over het feit dat hij zegt dat Biden wellicht wat ouder wordt maar dan direct komt met een volstrekt irrelevante vergelijking in de trant van, ja, Whatabout Trump, die lult ook uit zijn nek.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do sep 28, 2023 15:08

Zo dan. Trump spreekt nagenoeg perfect Nederlands.

https://x.com/AlexanderNL/status/170734 ... j9wPg&s=09



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo okt 04, 2023 14:33




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo okt 04, 2023 16:11

Grappig, hij werd toch echt weggestemd door ALLE Democraten en 8 Republikeinen. Het is maar hoe je het nieuws brengt.

Volgens mij schieten de Democraten in hun eigen voet.

Als de Republikeinen slim zijn (ja, ik weet het) maken ze Donald Trump de Speaker van het Huis.

Daarmee krijgt de Donald volledige immuniteit en is hij van al die onzin rechtszaken af. Ondertussen kan hij de impeachment inquiries een stap verder brengen en Biden inderdaad laten impeachen. De Democraten zitten dan een jaar met de volledig incapabele Kamela Harris opgescheept die waarschijnlijk niet eens president kan of mag worden omdat ze geen geboren Amerikaanse is.

Wie wordt dan de Democratische presidentskandidaat?

De superarrogante Gouverneur Newsoom uit California, de falende minister van transport Butigueg.

Als de Republikeinen het goed spelen hebben ze straks Trump als president. Niet dat we blij moeten zijn met zo'n hoogbejaarde president, maar veel andere mogelijkheden zie ik niet.

Hooguit Robert F. Kennedy die als onafhankelijke zijn geluk gaat beproeven.



Plaats reactie