Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di apr 11, 2023 20:31

Van mij hoeft Trump geen president meer te worden. Zijn tijd is geweest en de vier jaar dat hij president was heeft hij het in mijn ogen goed gedaan. Daar mag een ieder ander natuurlijk anders over denken, hoor.

Allereerst is de man veels te oud. Dat geldt ook voor Biden overigens. Hoe je het ook wendt of keert, je geestelijke en lichamelijke vermogens gaan gewoon hard achteruit op die leeftijden. De capaciteiten om nieuwe informatie op te nemen, te verwerken en er iets nuttigs mee te doen vallen soms geheel weg. Je ziet dit nu bij Biden. Het lukt de man niet meer om één volledige volzin te produceren. Zelfs met hulpmiddelen als een teleprompter met sterk uitvergrote letters maakt de beste man er een puinhoop van.

Ten tweede denk ik dat er zwaar behoefte is aan een kandidaat die het land weer enigszins ontdoet van de polarisatie. Noch Trump, noch Biden kunnen dat.

Dat de democraten nu via een of andere district attorny van New York die in het verleden zwaar gesponsord is door Sorros en zelf zeer grote bedragen aan de Democratische campagne heeft gedoneerd maakt dit proces natuurlijk gewoon een politiek proces om een politieke tegenstander uit te schakelen.

Blijkbaar wist jij al voordat het in de pers kwam wat de aanklachten waren. Het gaat werkelijk nergens over. De zwaarste aanklacht betreft het feit dat hij ergens een hokje op een of ander formulier verkeerd heeft aangekruist. Het zou gaan om zwijggeld dat hij aan een of andere hoer heeft betaald en dat zou niet correct gedeclaerd zijn. Iets van $150.000. Werkelijk een peunutsbedrag als je ziet dat er totaal bijna $14 miljard is uitgegeven aan de verkiezingscampagnes.

Het doet me denken aan de zwarte burgemeesterskandidaat in één of ander dorpje in het diepe Zuiden van Amerika. De man ging de benodigde papieren inleveren op het gemeentehuis. De plaatselijk sheriff kreeg instructies van de zittende burgemeester.

En verdomd, de sheriff hield de man aan toen hij de parkeerplaats van het gemeentehuis verliet. Na nauwkeurige inspectie bleek dat zijn banden van de pickup te glad waren. Volgens de wet geen overtreding, maar een licht misdrijf. De zwarte man kreeg een strafblad en kon zodoende niet meedoen aan de burgemeestersverkiezingen.

Die 25% uit die polls kan wel kloppen. Alleerst heb je 50% van de kiezers die op Biden hebben gestemd. Ik denk dat het geen rare aanname is om te stellen dat er in die groep nul procent is die op Trump zou stemmen. Dan heb je de republikeinse stemmers. Daar wil nu 60% Trump, 40% wil DeSantis. Die de Santis kiezers willen dus duidelijk geen Trump. Doe daar een flinke bias van ABC News bij, wat foutmarge en een dosis gekleurde journalistiek en je komt op ~25%.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di apr 11, 2023 21:07

Doe daar een flinke bias van ABC News bij, wat foutmarge en een dosis gekleurde journalistiek en je komt op ~25%.
En als je wat minder gekleurd bent vertrouw je gewoon de journalist en zoek je dit verschil in de groep die niet gestemd hebben toch ook een derde van de bevolking.
Dat de democraten nu via een of andere district attorny van New York die in het verleden zwaar gesponsord is door Sorros en zelf zeer grote bedragen aan de Democratische campagne heeft gedoneerd maakt dit proces natuurlijk gewoon een politiek proces om een politieke tegenstander uit te schakelen.

Blijkbaar wist jij al voordat het in de pers kwam wat de aanklachten waren. Het gaat werkelijk nergens over. De zwaarste aanklacht betreft het feit dat hij ergens een hokje op een of ander formulier verkeerd heeft aangekruist. Het zou gaan om zwijggeld dat hij aan een of andere hoer heeft betaald en dat zou niet correct gedeclaerd zijn. Iets van $150.000. Werkelijk een peunutsbedrag als je ziet dat er totaal bijna $14 miljard is uitgegeven aan de verkiezingscampagnes.

Het doet me denken aan de zwarte burgemeesterskandidaat in één of ander dorpje in het diepe Zuiden van Amerika. De man ging de benodigde papieren inleveren op het gemeentehuis. De plaatselijk sheriff kreeg instructies van de zittende burgemeester.

En verdomd, de sheriff hield de man aan toen hij de parkeerplaats van het gemeentehuis verliet. Na nauwkeurige inspectie bleek dat zijn banden van de pickup te glad waren. Volgens de wet geen overtreding, maar een licht misdrijf. De zwarte man kreeg een strafblad en kon zodoende niet meedoen aan de burgemeestersverkiezingen.
Dat Sorros deze man steunt komt omdat die het rechtsysteem wil veranderen. Zodanig dat de gevangenis niet alleen bevolkt wordt met arme mensen en kleine drugs criminelen maar ook met mensen met veel geld die dit gebruiken om er zelf beter van te worden en zo min mogelijk bijdragen aan de maatschappij. En niet bang zijn dit buiten de wet te doen.

En laat die rechter nu al diverse keren te maken gehad hebben met Trump en dat dit geleid heeft tot diverse boetes voor hem of zijn bedrijven ook al voordat hij president werd.

En in de media wordt gesteld dat deze aanklacht een van de lichtste vergrijpen betreft waarvoor al diverse onderzoeken lopen. Dus ik vermoed dat we Trump nog veel rechters en openbaar aanklagers van hetzelfde zien gaan beschuldigingen. En misschien wel met succes omdat rechtszaken met een jury vaak minder over de feiten gaan danwel over de geloofwaardigheid en populariteit. Iets waar zwarte mensen in het verleden nog heel vaak de dupe van zijn geworden. En nu zie je heel soms dat ze er weer van profiteren.

En dat het de democraten juist te doen is om een politieke tegenstander uit te schakelen is onzin. De tijdsspanne voor een definitieve veroordeling is veel te kort en ik denk niet dat een kiescommissie zich gaat branden om iemand voor de veroordeling al uit te sluiten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di apr 11, 2023 23:00

quasimodo schreef:
di apr 11, 2023 21:07
Iets waar zwarte mensen in het verleden nog heel vaak de dupe van zijn geworden. En nu zie je heel soms dat ze er weer van profiteren.
Vraag dat maar aan vice-president Harris.
Dat Sorros deze man steunt komt omdat die het rechtsysteem wil veranderen.
Zullen we het veranderen van rechtssystemen in onze democratien alsjeblieft overlaten aan de kiezers die hun afgevaardigden kiezen en niet aan miljardairs die hun geld ten koste van het Britse volk bij elkaar hebben geroofd.

In Nederland zie je ook al dat er partijen donaties van 1 miljoen ontvangen. Het lijkt me slecht voor het functioneren van de democratie als uitsluitend de mensen met geld bepalen wat er gebeurd. Maar ja, prima als jij dat anders ziet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di apr 11, 2023 23:52

Maar ja, prima als jij dat anders ziet.
Ik heb hier niet mijn mening over gegeven maar wat Sorros zegt te willen bereiken gedeeld. Het zal mij een worst wezen wat het rechtsysteem in de VS is. Als het niet nodig is wat ik niet verwacht zullen ze mij daar niet zien.

Ik snap alleen de link niet zo met de democraten. Maar met al die benoemingen in de VS is dat best mogelijk.

Verder vind ik het ook niet dat de politiek zich moet bemoeien met rechters. Ze moeten zich bezighouden met maken van goede wetten. En de rechters moeten zoveel mogelijk onafhankelijk zijn en benoemd worden op hun capaciteiten zonder dat ze handelen naar hun politieke voorkeur.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 12, 2023 01:19

quasimodo schreef:
di apr 11, 2023 23:52
Verder vind ik het ook niet dat de politiek zich moet bemoeien met rechters. Ze moeten zich bezighouden met maken van goede wetten. En de rechters moeten zoveel mogelijk onafhankelijk zijn en benoemd worden op hun capaciteiten zonder dat ze handelen naar hun politieke voorkeur.
Dit is toch precies wat er hier niet gebeurt. Was het maar zo.

Die Alvin Bragg, district attorny NY, extreem links, gesteund door Soros komt met een aanklacht die er uitsluitend gericht op is gericht om de politieke tegenstanders uit te schakelen en te verzwakken. Dit heeft niets meer te maken met recht spreken.

De pest is nu dat Trump de primaries gaat winnen van DeSantis. Dat zal wel de bedoeling zijn, want ze weten dondersgoed dat ze kansloos zijn tegen DeSantis.

Nou, veel succes Amerika met Biden als president.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » do apr 13, 2023 14:59

Je vindt dus dat Trump het goed gedaan heeft. Anderen mogen van jou een andere MENING hebben....
Dat is op twee manieren onjuist. De eerste, en belangrijkste, is dat de cijfers en feiten heel duidelijk wijzen op het totaal FALEN van Trump en zijn regering.
Het tweede is dat die feiten door jou te vuur en te zwaard bestreden worden, Tot zover de vermeende vrijheid van meningsuiting.

MENINGEN zijn geen FEITEN, en vice versa.

Het kan zijn dat het proces over die Stormy Daniels en de manier waarop zij afgekocht is van minder belang is, maar dan zijn er nog een aantal andere aanstaande processen die Trump in grote moeilijkheden zal brengen, Niet in het minst die in Georgie over de malversaties met stembusuitslagen. En natuurlijk het aanzetten tot een staatsgreep. En een of meer gesjoemel met miljoenen en belastingfraude.
Ik ben bang dat hij er deze keer niet meer mee weg komt, Maar mogelijk pas over minimaal een jaar, want Trump zal (zoals altijd) alle moeite doen om alles eindeloos uit te stellen. En ach, hij ZOU verkozen kunnen worden, zelfs vanuit de gevangenis.

En nee, vervolging van misdaden is NIET politiek. Je kan een rechter natuurlijk van alles en nog wat beschuldigen, maar een feit is dat Trump en consorten een stuk of 60 processen al verloren over zogenaamde malversaties met stemmachines, ook bij door Trump aangewezen rechters. FOX gaat zonder twijfel de boot in bij het proces van Dominion, waaruit zonneklaar en met tal van bewijzen blijkt dat er jarenlang keihard gelogen is.

en jij hebt daar aan meegedaan, sorry.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do apr 13, 2023 15:49

Voorlopig is Trump tot nu toe onschuldig. Dat hoeft hij niet te bewijzen, zoals Pelosi beweerde. Het is aan de aanklager om het tegendeel te bewijzen.

Zelfs experts bij CNN zien het weinig kans maken.

Want wat is de mogelijke misdaad nu. Hij heeft een vakje verkeerd aangekruist waardoor die $150.000 mogelijk verkeerd gedeclareerd is.

Iets is overigens al heel snel een misdaad in het Amerikaanse systeem. Vice president Harris heeft menig zwarte in haar hoedanigheid als aanklager voor jaren achter de tralies verbannen voor het in bezit hebben van een minieme hoeveelheid softdrugs.

Het lijkt er eerder op dat die aanklager uit zijn ambt gezet gaat worden wegens misbruik van recht.

Tja, als dat gebeurt heb je de poppen aan het dansen.

Ik vind het allemaal prima hoor. Die Amerikanen verliezen door dit geneuzel hun wereldmacht. Die macht hebben ze overigens in de laatste decennia fors misbruikt. Daarentegen is er ook veel goeds van Amerikaanse bodem gekomen.

De wereld splits zich overduidelijk in tweeen. China, met de BRICS, Afrika en het Midden oosten aan de ene kant en de Amerikkanen met een zwaar verdeeld Europa aan de andere kant.

De autoritaire regimes in China en Rusland bevallen mij allerminst. Dan heb ik toch liever de domme Amerikanen en een ondemocratische EU met leiders als Rutte die wat toeslagenouders en Groningers in diepe ellende storten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do apr 13, 2023 23:30

FOX gaat zonder twijfel de boot in bij het proces van Dominion, waaruit zonneklaar en met tal van bewijzen blijkt dat er jarenlang keihard gelogen is
.

Ze gaan waarschijnlijk aanvoeren dat ze een mening verwoorden. En in het geval van Fox is dit begrijpelijk omdat dit heel veel inkomsten meebrengt omdat veel mensen dit graag als feiten zagen hun doelgroep. De pech is dat dit niet mag als je jezelf voordoet als serieus newsmedium.

Hopelijk zet dit een president voor alle media. Want er komen steeds meer zogenaamde serieuze newsmedias die alleen news brengen om hun doelgroep te pleasen. Zowel links of rechts of om een ander ding te promoten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr apr 14, 2023 01:07

Ook Foxnews moet geen onzin verkopen. Terecht dat Dominion een forse schadeclaim neerlegt.

Die Amerikaanse TV vond ik nooit om te pruimen. De Amerikanen zelf blijkbaar ook niet want de kijkcijfers zijn beroerd. En dan doet Foxnews het nog goed.

Iemand zei, volgens mij was het Felix, dat Amerika erg lijkt op Brazilië. Voor de TV klopt dat denk ik absoluut. De TV is er bij ons al een tijdje uit maar toen we hier net waren hadden we zo'n satelietschotel met 200 zenders. Precies dezelfde troep als in Amerika.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » vr apr 14, 2023 14:51

En daar komt voor Trump nog een verdenking bij van oplichting tijdens de laatste verkiezingen. Helaas staat het artikel achter de betaalmuur vd Telegraaf maar voor wie toegang heeft hier de link


https://www.telegraaf.nl/nieuws/3390089 ... rkiezingen



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo apr 19, 2023 01:22

Of je koopt de rechtspraak gewoon af:

https://nos.nl/l/2471951



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 19, 2023 15:43

Goede zaak. Hopelijk begint hiermee de grote schoonmaak bij alle Amerikaanse media.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo apr 19, 2023 23:12

Had liever gezien dat de feiten bekend werden dat zou misschien voor verstandiger beleid gezorgd hebben. Nu blijft iedereen weer zijn eigen gelijk roeptoeteren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do apr 20, 2023 00:19

Je hebt helemaal gelijk.

Maar het is een goede waarschuwing aan alle gevestigde media om eens te stoppen met het rondbazuinen van allerlei nepnieuws die personen en bedrijven kunnen schaden.

Men moet weer gewoon terug naar de roots van de journalistiek. Nieuws brengen aan de hand van onderbouwde feiten. Dat er wat ideologische bias is lijkt mij dan geen probleem.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do apr 20, 2023 20:38

Gewoon kapitalisme in zijn puurste vorm. Zelfs in de politiek gebeurt het. Neem nu de 2 oud politici van de VVD Wilders en van Haga. Toen ze nog bij de VVD zaten hoorde je ze vaak een proefballonnetje oplaten of scherpe uitspraak doen om hun bekendheid in de partij te pushen en zo hun carrière kansen. En als ze dan om wat voor reden uit de partij gaan of gezet worden hebben ze ineens een heel extreem standpunt in de toevallig danspelende kwesties. En waar Wilders slim de grote groep van rechts tot extreem rechts overnam omdat die op dat moment weer eens even niet goed vertegenwoordigd was is het bij van Haga zover doorgeslagen dat hij bijna alleen de complot denkers over heeft waarbij hij met een iets gematigder optreden een vele grotere groep had kunnen bedienen. Maar op links heb je dezelfde opportunisten die ook extreme standpunten verkondigen waar ik me afvraag in hoeverre ze dit zelf geloven gezien eerdere uitspraken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do mei 04, 2023 16:14

Robert F. Kennedy (Democraten) versus Ron DeSantis (Republikeinen).


Zouden de Amerikanen zo slim zijn om deze twee kandidaten naar voren te schuiven in plaats van seniele 80 jarigen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr mei 05, 2023 12:41

Een Amerikaanse presidentskandidaat die het begrijpt.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr mei 05, 2023 13:13

Gelukkig is er geen sprake van censuur.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr mei 05, 2023 13:51

De voorbeelden zijn duidelijk. Als je dit geen censuur meer wilt noemen dan weet ik het niet meer. Met groot gemak kun je hier overigens voorbeelden uit Nederland en Brazilië aan toe voegen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » vr mei 05, 2023 19:24

quasimodo schreef:
do apr 20, 2023 20:38
Maar op links heb je dezelfde opportunisten die ook extreme standpunten verkondigen waar ik me afvraag in hoeverre ze dit zelf geloven gezien eerdere uitspraken.
Precies, we zien het aan beide kanten.

Maar eh, zegt Robert F. Kennedy nou dat Canada (Trudeau) bankrekeningen heeft geblokkeerd van demonstrerende vrachtwagen chauffeurs? Dan kan Trump wel inpakken! :)



Plaats reactie