Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 30, 2023 23:51

Wat hier gebeurt is dat de tweede man van de deelstaat Maine beslist wie er op de federale kieslijst mag staan.

Vergelijk het met de gemeentesecretaris van Den Haag die beslist dat er in zijn gemeente op de stembiljetten voor de landelijke Tweede Kamerverkiezingen geen Geert Wilders mag staan omdat die niet veroordeeld is door het Hof voor groepsbelediging.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo dec 31, 2023 00:37

In Nederland kan dit ook. Je doet aangifte en als het openbaar ministerie het eens is met je punt dat de verkiesbare persoon een gevaar is voor de openbare orde legt deze de zaak voor aan de rechter. En die kan je verbieden mee te doen aan de verkiezingen. Precies zoals hier gebeurt is met het verschil dat je dan landelijk niet mee mag doen.

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/tw ... eke-partij



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo dec 31, 2023 01:34

Dit licht iets genuanceerder. Je citeert het oprichten van en partij.

De grondwet is redelijk duidelijk.

2Van het kiesrecht is uitgesloten hij die wegens het begaan van een daartoe bij de wet aangewezen delict bij onherroepelijke rechterlijke uitspraak is veroordeeld tot een vrijheidsstraf van ten minste een jaar en hierbij tevens is ontzet van het kiesrecht.

Het gaat dus om Strafrecht, waarbij naast een veroordeling van minimaal een jaar de rechter ook heeft besloten dat het Kiesrecht wordt ontzegd. Ik ken geen enkele casus.

Zover ik weet is Trump is Trump nog helemaal nergens strafrechterlijk voor veroordeeld. En ook in het Amerikaanse recht geldt voorbiedere Amerikaan de onschuldpresumptie.

Het grappige aan de hele casus is nu dat waarschijnlijk de State Secretary van Maine de pisang is. Want het 14de amendement is duidelijk.
"No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws."
https://en.wikipedia.org/wiki/Fourteent ... the%20laws.
Zij overtreedt doelbewust de constitutie en daar wordt niet licht over geoordeeld in Amerika. Je zou kunnen zeggen dat mevrouw in eigen voet heeft geschoten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo dec 31, 2023 15:21

2Van het kiesrecht is uitgesloten hij die wegens het begaan van een daartoe bij de wet aangewezen delict bij onherroepelijke rechterlijke uitspraak is veroordeeld tot een vrijheidsstraf van ten minste een jaar en hierbij tevens is ontzet van het kiesrecht.

Het gaat dus om Strafrecht, waarbij naast een veroordeling van minimaal een jaar de rechter ook heeft besloten dat het Kiesrecht wordt ontzegd. Ik ken geen enkele casus.
Er zijn er wel voornamelijk fraude en machtsmisbruik binnen de gemeente. En tot dusver is er nog geen politicus die heeft opgeroepen tot geweld op het binnenhof danwel een ander overheidsgebouw.

En er is wel eens geprobeerd een politicus uit te sluiten namelijk Wilders maar dat vond de rechter niet gegrond. Diverse forum leden hebben overigens wel kleine sancties gehad en mochten tijdelijk hun beroep niet uitoefenen. En ook de afgelopen verkiezingen hebben een paar partijen uiteindelijk het stembiljet niet gehaald omdat ze zich niet aan de door de Kiesraad gestelde regels gehouden hebben.
Zij overtreedt doelbewust de constitutie en daar wordt niet licht over geoordeeld in Amerika. Je zou kunnen zeggen dat mevrouw in eigen voet heeft geschoten.
Daarom heeft ze ook een rechter uitspraak laten doen. En dan kun je wel of niet in beroep gaan tegen deze uitspraak. En dan kan er hoogstens gezegd worden dat dit niet mag en kun je alsnog meedoen. Zolang je de waarheid spreekt is het zelfs in Amerika straffeloos om iemand aan te klagen en wel of niet gelijk te krijgen.

En waar Trump het liefst alle rechtszaken treineert tot na de verkiezingen heeft hij hier een uitdaging. Want er zal waarschijnlijk of geoordeeld worden dat dit niet kan wachten tot na de verkiezingen i.v.m. het belang voor democratische verkiezingen. Of Trump kiest eieren voor zijn geld en doet in deze 2 staten gewoon niet mee en vertrouwd op genoeg steun in de rest. Of 1 van de geitenpaadjes biedt soelaas.

En zijn trouwe aanhang zal het prachtig vinden zijn verzet tegen de staat. Maar het is af te wachten wat de meer gematigde kiezers zullen denken over zijn tactiek van duiken i.p.v. verdediging voeren. En als ik zie wat er met zijn trouwe aanhangers is gebeurd die al wel zijn veroordeeld in vele rechtszaken ben ik zeer benieuwd wie er nog meer bereid is zijn hoofd in de strop te steken deze keer. Met of de hoop op presidentiële amnestie of andere sterke overtuigingen dat ze hier goed aan doen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo dec 31, 2023 17:34

quasimodo schreef:
zo dec 31, 2023 15:21
Want er zal waarschijnlijk of geoordeeld worden dat dit niet kan wachten tot na de verkiezingen
Zover ik weet is er in Nederland nog nooit iemand zijn passieve kiesrecht ontnomen op basis van dit grondwetsartikel.

Maar blijkbaar ken jij ze in gemeentes. Ik denk dat daar wat anders is gebeurt en dat partijen, dus niet de rechter, hebben besloten om kandidaten op lijsten te plaatsen.
quasimodo schreef:
zo dec 31, 2023 15:21
Want er zal waarschijnlijk of geoordeeld worden dat dit niet kan wachten tot na de verkiezingen
De openbaar aanklager in Colorado kon nou juist NIET uitleggen aan het Hooggerechtshof van de deelstaat Colorado waarom er haast geboden was. Hij stond letterlijk met de mond vol tanden. Ik zal straks de beelden wel even plaatsen als ik ze nog op YouTube kan vinden. Het was redelijk beschamend en direct daarop trok Colorado de keutel in.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo dec 31, 2023 22:06

Zover ik weet is er in Nederland nog nooit iemand zijn passieve kiesrecht ontnomen op basis van dit grondwetsartikel.
Er zijn er vast wel die veroordeeld voor rebellie tegen de staat der Nederlanden. Maar meestal heeft het geen zin dat ze zich niet meer verkiesbaar mogen stellen. Die zetten ze meestal lang en onmiddellijk vast en in het lange verleden erger. Kijk maar eens bijvoorbeeld hoelang diegene vastgezeten heeft die een asbak richting de gouden koets gooide. En volgens mij mag je tijdens gevangenschap jezelf sowieso niet verkiesbaar stellen maar dat weet ik niet zeker.

Maar voor lichtere vergrijpen legt een rechter regelmatig op dat ze geen publiek ambt mogen bekleden voor een bepaalde periode.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo jan 03, 2024 19:32

De opmaat naar een burgeroorlog.
Die kans is nu weer nihil nu Trump besloten heeft zich te verdedigen tegen 1 staat voor het hoogste gerechtshof. En als bonus hebben de republikeinen de meerderheid. Dan doet hij of mee of de mensen raken er van overtuigd dat er hier echt iets aan de hand is. En als dit openbaar is kan als bonus de kiezer ook nog zelf een mening vormen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 06, 2024 01:24

Of je nu voor of tegen Trump bent. Dit is gewoon een ijzersterke campagne film.

Er zitten zoveel (complotdenker) verwijzingen in. De hele deep state komt voorbij. Nu twee keer gekeken en iedere keer zie ik weer iets nieuws.

We gaan nog een hoop lol beleven dit jaar.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 06, 2024 02:23

En eerlijk is eerlijk. Dit is ook een goede speech.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di jan 09, 2024 02:56

Zouden die Epstein documenten nog van invloed zijn op de verkiezingen?

Er liggen nu documenten van het gerecht waar uit zou blijken dat oud-president Clinton kinderen heeft gebeukt.

Ook Gates en Biden blijken geregeld op dat eiland van Epstein te zijn geweest.

Ik vind het maar een raar verhaal.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di jan 09, 2024 12:40

Waarom laat je Trump erbuiten. Deze wordt net als Clinton al vanaf het begin genoemd en getoond op foto's.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di jan 09, 2024 13:54

quasimodo schreef:
di jan 09, 2024 12:40
Waarom laat je Trump erbuiten. Deze wordt net als Clinton al vanaf het begin genoemd en getoond op foto's.
Genoemd zeker. Maar om de een of andere reden komt hij niet voor op het officiële lijstje van justitie.

Hij komt wel voor bij mensen die ook de "Russian Hoax" actief verspreidden. Zeg maar dezelfde mensen die de de "grab her by the pussy" tot ongekende hoogte hebben opgeklopt.

Maar ja, kroegpraat is natuurlijk veel erger dan sigaren in stagiaires duwen of gewoon kindermisbruik.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di jan 09, 2024 17:29

Trump komt wel degelijk voor in de officiële documenten. En er zijn vrouwen die hem beschuldigingen van sex met vriendinnen. En er zijn ook foto's van hem met Epstein en vrouwen. Maar er is vooralsnog onvoldoende bewijs gevonden dat dit onvrijwillig of met minderjarigen zou zijn en dus niet strafbaar. Net als overigens met Clinton het geval is in deze zaak. Terwijl Biden helemaal niet genoemd wordt in geen officiële document.

Maar je kan natuurlijk beter vertrouwen op het nieuws op X. En de rest af doen als kroegpraat als er gevraagd wordt waarom je deze beschuldigingen uit.

En ik snap dan ook niet waarom je de vraag stelt of dit invloed zou hebben op de verkiezingen en alleen Biden te noemen en hem proberen te linken aan Clinton en Gates?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di jan 09, 2024 17:58

De link Clinton en Biden lijkt me nogal duidelijk. Beide zijn presidenten van de democratische partij. Gates is weer een van de allergrootste donateurs aan die partij.

Ik sta ook op meerdere fotos met bijvoorbeeld Lula. Dat betekent natuurlijk niet dat ik crimineel bent.

Ik vind het vooralsnog een heel vreemd verhaal. Menig complottheorie gaat de ronde. Variërend van dat Epstein geen zelfmoord heeft gepleegd tot verhalen dat Epstein een Mossad agent was .

Waar of niet waar? Geen idee. Maar gaat het invloed op de verkiezingen hebben.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di jan 09, 2024 20:25

Waarschijnlijk net zoals bij Trump of diverse Franse presidenten of bij Clinton zal het de mensen worst wezen of hij in zijn privé leven succes heeft bij een jongere minnares. En vaak werkt hetzelf status verhogend. Tenzij het verkrachting of pedofilie is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 22:52

OMG, OMG.

Maar dan echt. Deze man zit aan de atoomknoppen. Niet dat die andere beter is, maar de Amerikanen moeten over een paar maanden kiezen.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo jan 14, 2024 01:01

Je zou in zo'n belangrijke functie verwachten dat men eens komt met een leeftijds eis. Maar het blijft bij halfbakken keuringen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di jan 16, 2024 14:20

Als Biden (en de ondergesneeuwde Kamala) zich niet terugtrekken doen zij de overwinning praktisch cadeau aan Trump. Hun enige hoop bestaat misschien nog uit verhindering van Trumps kandidatuur door justitie. Maar ook dan nog hebben de republiekeinen sterke kandidaten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di jan 16, 2024 18:13

Felix schreef:
di jan 16, 2024 14:20
Hun enige hoop bestaat misschien nog uit verhindering van Trumps kandidatuur door justitie.
Dan heb je een burgeroorlog.

Maar ik denk niet dat het federale Hooggerechtshof zich voor karretje van de Democraten laat spannen.

Maar stel..

Dan is er op zijn vroegst een gerechtelijke uitspraak enkele weken voordat de eerste briefstemmers in enkele deelstaten hun keuze kunnen maken. Dat wordt een chaos.

Inderdaad onbegrijpelijk dat de Democraten met Biden doorgaan. Nu nog op het allerlaatste moment gouverneur Newsoom in zetten lijkt mij ook onbegonnen werk.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr jan 19, 2024 17:56




Plaats reactie