Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do feb 18, 2021 21:09

Er zijn genoeg wetenschappelijke studies over het belang van het Amazonewoud voor het klimaat in de wereld en ook voor de regenstromen in Brazilië.

De Braziliaanse cultuur hoort bij de westerse beschaving en wil daar ook graag bij horen. De Chinezen en Arabieren en vele anderen horen daar niet bij.

Biden moet zijn tijd krijgen maar ik denk niet dat dat in jouw geval zal helpen, jij bent vanaf het begin al tegen hem en dat is je goede recht. Het lijkt niet waarschijnlijk dat je daarin zult veranderen en ik vermoed dat iedereen dat al begrepen heeft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr feb 19, 2021 00:49

Felix schreef:
do feb 18, 2021 21:09
Biden moet zijn tijd krijgen maar ik denk niet dat dat in jouw geval zal helpen, jij bent vanaf het begin al tegen hem en dat is je goede recht. Het lijkt niet waarschijnlijk dat je daarin zult veranderen en ik vermoed dat iedereen dat al begrepen heeft.
Ik laat mij graag verrassen.

En om heel eerlijk te zijn zou het geweldig zijn als de Amerikaanse president de president is van alle Amerikanen en niet van de helft.

Ik zou het ook heel erg prettig vinden als deze president de democratie in de wereld bevorderd in plaats van heel hard wegkijken.

Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van de prestaties van deze president.

Hopelijk komt dat nog.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 21, 2021 01:23

Hispanics en negers volgens Biden. Ik ben benieuwd hoe hij neerkijkt op Brazilianen.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 21, 2021 05:41

Voor het neerkijken op Brazilianen zorgt een onwaardig figuur als bolsonaro wel, en dat dan wereldwijd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 21, 2021 14:37

Stel, Trump had dit soort puur racistische uitspraken gedaan, dan was de wereld toch te klein?

Het is overigens niet de eerste keer dat Biden zich laatdunkend uitlaat over negers en hispanics.

Wat is de reden dat de man hiermee wegkomt?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 21, 2021 18:54

Hispanics en negers volgens Biden. Ik ben benieuwd hoe hij neerkijkt op Brazilianen.
Hij constateert slechts een feit en hij wil juist dat ook deze mensen zich toch kunnen registreren voor het covid vaccin! Hij heeft het ook niet over iedereen uit die groepen maar over velen.

Ik heb geen enkele compromis met Biden, maar begrijp je obsessie niet. En ook komt het bij me op: 'Als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok'.

Trump zou dit soort uitspraken inderdaad nooit doen, die had geen enkele interesse voor zwarten, in tegendeel hij ging ze ten tijde van Black Lives Matter met buitensporig geweld te lijf en weigerde ook om groeperingen als White Supremacy te veroordelen.

De hispanics vond trump wel interessant als stemvee, maar hij ging het gebruik van de Spaanse taal door de overheid tegen en juist door bv. taalmoeilijkheden zou je je kunnen voorstellen dat hispanics meer moeite zouden hebben met de registratie voor het covid vaccin.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 21, 2021 20:10

Het filmpje laat juist zien dat het geen feit is, maar een puur racistische aanname.

En wees nu eens serieus. De domste en armste inwoners van Brazilië lukt het om zich te manifesteren op TikTok, Facebook en Orkut. Maar die arme negers en hispanics in het rijke Amerika zouden daar moeite mee hebben. Kom nou toch.

Zeg nou gewoon wat het is. Puur racistisch denken van de president van Amerika.

Ook je argument als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok. Dit is echt niet de eerste keer dat Biden de fout inging.

Je kunt je vast deze nog wel herinneren:
Biden schreef: “Well, I tell you what, if you have a problem figuring out whether you’re for me or Trump, then you ain’t black.”



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 21, 2021 21:34

Zeg nou gewoon wat het is. Puur racistisch denken van de president van Amerika.
Denken aan groeperingen die misschien minder makkelijk toegang hebben tot een registratie voor een vaccin?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » ma feb 22, 2021 16:28

Discussieren met mensen met een vooroordeel is hopeloos.
Erger is elke keer weer aan te komen met onbewezen beschuldigingen, YouTube filmpjes die ofwel uit hun verband zijn gerukt ofwel gewoon gemanipuleerd. Het zou toch zo langzamerhand duidelijk moeten zijn dat vrijwel alles wat NIET door de de grote tv media, of de bekende kranten, wordt gepubliceerd (en op betrouwbaarheid onderzocht) NIET voor waarheid moet worden aangenomen.

Veelal namelijk verspreid om mensen zwart te maken, om ze onderuit te halen, en in geval van Biden, om ondanks alles toch McDonald Trump een kans te geven de macht te krijgen. En daarmee her rechts-extremisme, dat in de V.S. naar mijn smaak nog erger en dommer is dan die in Brazilie of Europa. Op de wappies na dan, maar die apen gewoon de anti-alles beweging na die toch echt in die mooie en o zo great US of A is opgekomen.

Ik zag net een item bij Morning Joe, van MSNBC. Niet meteen gaan roepen dat het fake news is, of een communist. Hij was zelf republikeins politicus, alleen geen Trumpist. Het item was een poll onder republikeinen, daarvan gelooft maar 17% dat Biden echt en eerlijk is gekozen. Waarom? Omdat supperrechtse populistische media als FoxNews en de nieuwere NOG erger liegende outlets dat honderden keren blijven ontkennen. En helaas, mensen komen niet uit die bubbel, want andere meningen zijn door Trump en zijn aanhang tot vijand van het volk verklaard, VERBOTEN.

En die volksmenners zijn echt niet te beroerd om wat oude uitspraken van Biden aan alkaar te plakken, met wat edits, zodat het lijkt alsof hij gek/communist/racist/dement/gevaarlijk is. Terwijl ieder normaal denkend mens kon zien dat al die oordelen beter op Trump sloegen (en daar heb je geen nieuwszenders voor nodig, gewoon de rallies en andere ongein bekijken) dan op Biden. Of Obama, for that matter.

(ik heb wel eens een serie YT filmpjes gezien waarin aangetoond werd dat Michelle een vent was, en Barak dus een homo. Eerlijk waar hoor. Die meiden waren uiteraard geadopteerd)

Jammer, Progresso, je bent in de val gelopen. Ik hoop dat je nog te redden bent, want ik waardeer je economische inzichten wel, maar je politieke zeker niet. Je hoeft het zeker niet met elkaar eens te zijn, maar die Trump hersenspoeling lust ik niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 23, 2021 14:14

Het is een beetje onsamenhangend verhaal.

Begrijp ik nu dat als FoxNews, de grootste TV-zender in de Verenigde Staten iets NIET uitzendt NIET voor waarheid moet worden aangenomen?

Of bedoel je dat alleen als jouw welgevallige media iets NIET publiceren de zaken NIET voor waarheid moeten worden aangenomen?

Of bedoel je dat als ze iets WEL publiceren dit WEL als waarheid moet worden aangenomen.

En geldt dit dan alleen voor de door jouw goedgekeurde media die nieuws brengen wat in jouw denkbeeld past?

En alle kleine media die een veel kleiner platform hebben, maar die hoge journalistieke normen hebben? Moeten we die dan maar uitsluiten?

Zullen we een paar voorbeelden nemen:

Het nieuws dat BrazilieNieuws iedere week publiceert en dat we op dit forum integraal mogen overnemen. Het meerendeel wordt NIET in de grote Nederlandse media gepubliceerd. Volgens jouw definitie moeten we dit voor NIET waar beschouwen.

Het "nieuws" van Marjon van Rooijen in de afgelopen jaren, gepubliceerd destijds bij de NOS? Dat moeten we dus altijd voor WAAR beschouwen?

De berichtgeving (tijdens de bosbranden) over de rol van de wereldwijde zuurstofvoorziening van het Amazonewoud bij de NOS, NRC, Volkskrant, De Groene Amsterdammer etc. Dat bleek een sterk staaltje fakenews. Wel (na heel veel mailtjes) gerectificeerd door de NOS, NRC en Volkskrant. Helaas niet bij de Groene Amsterdammer, zodat de lezers van dit blaadje verstookt blijven van de WAARHEID.

De olieramp van het afgelopen jaar. Een Nederlandse journaliste berichte over een extreem grote olievlek voor de kust van Bahia. We hebben er daarna NIETS meer over gehoord.

Stichting Ibis in Rio de Janeiro waar NRC de misdaden van een zogenaamde weldoener heeft blootgelegd. De journaliste is verdwenen naar de kelders van het NRC-gebouw en we hebben nooit meer iets van haar gehoord.

Ik hoop dat je inziet hoe onzinnig je redering is.

Misschien is het wel aardig om te vertellen. Een van de redenen om het forum voort te zetten was juist om het nieuws over Brazilië wat niet door de grote nieuwszenders en kranten wordt gepubliceerd een plekje te geven. Als we jouw doctrine zouden hebben gevolgd dan hadden we dus geen Brazilieforum meer.

Tot slot kom je met een soort verwijt dat ik gehersenspoeld zou zijn door Trump.

Het Amerikaanse volk heeft Trump niet gekozen maar heeft voor Biden gekozen. Dit topic heet ook niet voor niets "Biden de volgende president". Het gaat om de acties van Biden en de gevolgen daarvan voor de samenleving, ook de Braziliaanse samenleving.

Het heeft helemaal geen nut om terug te kijken in een soort nostalgie. Het gaat nu om de daden van Biden.

Daar heb ik een mening over en ik zie die mening steeds meer bevestigd worden.

Biden is gewoon een leugenaar.
Biden doet regelmatig racistische uitspraken.
Biden is een gevaar voor de stabiliteit van de wereldeconomie.
Biden wakkert de inflatie onverantwoord aan.
Biden is een uiterst zwakke president.
Biden is een gevaar voor de wereldvrede.

Dat veel mensen Trump haten is mij wel duidelijk. Of het Amerikaanse volk er goed aan heeft gedaan om vanuit een diepgegronde haat een uiterst zwakke president te kiezen durf ik te betwijfelen. Uiteraard is dat geen populaire mening. Zeker niet in de valse euforie die overal heerst. Maar blijkbaar is enigszins contrair denken al VERBOTEN.

De toekomst zal het leren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 23, 2021 15:23

Goed, een voorbeeldje van CBS news, ook zo'n enorme media-outlet die we volgens @Martinho blind moeten vertrouwen.

Nadat Biden het beleid van Trump met betrekking tot de immigratiepolitiek (muur, opvang weer in de VS ipv Mexico, etc) heeft teruggedraaid is dat nieuws als een lopend vuurtje gegaan. De mensensmokkelaars kunnen weer geld verdienen over de armsten van de armsten. De kinderen worden naar de VS gestuurd om daar als moderne slaaf de extreem dure lening aan de criminelen te mogen terug betalen.

Het resultaat is dat de detentiecentrum langs de grens dus gewoon vol zitten. Maar nu komt het, die detentiecentra waar minderjarige kinderen worden vastgehouden zijn opeens geen kooien meer. In één maand tijd zijn dit allemaal voorbeeldige opvangcentra waar de kindertjes niet meer in kooien zitten maar in het veel meer verbloemende "shelters".

https://www.cbsnews.com/news/u-s-shelte ... -increase/

Binnen nu en een week zullen we zien dat die kindertjes in absoluut mensonterende omstandigheden in die kampen verblijven. Uiteraard zal dat nieuws niet worden gebracht door één van de welgevallige media van @Martinho maar hoogstwaarschijnlijk door een of ander obscuur blogje als WikiLeaks die de beelden van kampbewaarders heeft gekregen.

Overigens, best wel knap dat Biden binnen een maand zo'n enorme migrantenstroom van kinderen heeft kunnen laten opkomen. En dit zijn dan alleen nog de minderjarigen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di feb 23, 2021 20:57

Zou het ook niet kunnen dat de immigratie toestroom toeneemt doordat de economische situatie van de vluchtelingen in hun thuisland verslechterd door corona en bijbehorende werk problemen. En tevens alles duurder wordt door zwakke lokale munten net zoals nu in Brazilië gebeurt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 23, 2021 21:30

Volgens een regeringsofficial die in bovenstaand stuk wordt opgevoerd overduidelijk niet.

En omdat @Martinho dit onder de goedgekeurde media verstaat is dit de WAARHEID.
But a Central American government official who works on border matters said that message is being distorted by misleading selling pitches from smugglers telling impoverished families that the border is now open under President Biden.

"The information people are receiving is 'you can come now,'" the official, who was not permitted to speak publicly, told CBS News. "Today, the message of the coyotes is that families and children can cross."



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo feb 24, 2021 19:58

Bla Bla Bla. Ja, Progresso, FoxNew is een zender die niet valt te vertrouwen

NEE, Biden is GEEN pathologische leugenaar, daarvoor met je bij Trump zijn (En de vaste crew van Foxnews). Het is mogelijk dat hij wel een een foutje maakt maar om hem een leugenaar te noemen zal je toch echt met bewijzen moeten komen, en die heb ik niet gezien. (behalve propaganda van de rechtse netwerken).
Behalve bij jouw beweringen (met gedokterde filmpjes) heb ik Biden geen racistische uitspraken zien doen, en zeker niet REGELMATIG. Alweer: daar moet je voor bij Trump zijn en zijn aanhang. Overigens heeft hij een VP die niet echt blank is... en bovendien vrouw. Dat heb ik bij Trump niet waargenomen, jij wel?
Ik zie niet hoe Biden een gevaar voor de wereldeconomie zou kunnen zijn, Met zijn herstelplan? Ja, dat vinden de conservatieven heel vreselijk, stel je voor dat je de maatschappelijk zwakkeren gaat helpen, dat is in de USA onvoorstelbaar. Volgens mij hebben ALLE landen een herstelplan hoor, de een misschien wat ingrijpender dan de ander, maar aangezien de USA al jaren achterloopt op allerlei gebieden (infrastructuur!, onderwijs etc) mag er best iets meer bij.
Het kan zijn dat daardoor de inflatie wordt aangewakkerd, maar of dat onverantwoord is moet nog maar blijken en of dat echt zo is kan je niet vooraf zeggen want dat hele plan is nog niet eens goedgekeurd, laat staan ingevoerd. Niet iedereen schijnt het met je eens te zijn op dit punt, Biden heeft het namelijk besproken met o.a. de grote industrieelen en andere insiders. Je zal ooit van Keynes hebben gehoord, spending your way out of the crisis. Obama deed dat trouwens ook, jeweetwel, die president die ook zo slecht door jou werd beoordeeld, maar die WEL een financiele crisis bedwong.
De bewering dat Biden zwak is, uiterst nog wel, kan niemand, dus jij ook niet, beoordelen na ruim een maand in functie (zonder overgang ook nog, want dat wilde Trump niet). Maar na 4 jaar kunnen we rustig stellen dat niet zozeer Biden, maar wel Trump die uiterst zwakke president is, die vrijwel niets heeft klaargespeeld (behalve de 3 benoemingen bij het surpreme cour die vervolgens tegen hem stemmen, een stukje muur die niks doet, een hele zooi regeringsfunctionarissen die van geen toeten of blazen bleken af te weten, en tientallen ontslagen en vervangingen door nog slechtere, een hele zooi nieuwe vijanden wat vroegen de allies waren, en een paar nieuwe vrienden die vroeger vijanden waren, niet te vergeten de vele tarievenoorlogen die schadelijk bleken voor de economie (en het besteedbare inkomen, die tarieven worden namelijk betaald de de Amerikanen zelf), schadelijk voor de internationale handel ook. En is de industrie in de USA weer aangetrokken, zijn er banen bijgekomen die zo goedkoop in China worden gedaan? NEE DUS.
En tja, we herinneren ons Trump die Noord-Korea uitdaagde, er zelfs pochte dat zijn rode knop grote was. Idem voor Rusland, die geen kwaad kan doen in zijn ogen (men vermoed dat Putin iets heel schadelijks heeft, het onderonsje in Helsinki was tekenend) en dan ga je BIden (nogmaals, na amper ruim een maand en een nauwelijks uitgewerkt plan voor de internationale politiek) aanduiden als GEVAARLIJK voor de WERELDPOLITIEK?

Wat een gotspe.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 24, 2021 21:07

Mij interesseert niet wat voorgaande presidenten wel of niet hebben gedaan. Biden is nu de president.

Van de theorie van Keynes heb ik zeker gehoord. Het blijft een theorie en het model kent een aantal fundamentele zwaktes. Ik zal je de details besparen, maar de 2 belangrijkste zijn stijgende inflatie en speculatieve winsten.

Beide zie je nu al. De uitgaven van Trump leiden nu al tot hogere prijzen van nagenoeg alles op de wereldmarkten. Daar komt binnenkort nog 2.000 miljard van Biden bij.

Ook de speculatieve winsten zijn makkelijk te herkennen. Als voorbeeld Nederland. Rente is negatief, dus als je wat geld over hebt ga je op zoek naar een huisje om dat met een supergoedkope hypotheek voor woekerprijzen te verhuren. Wat doet de PvdA (=super Keynes gelovigen), die gooien er nog een schepje bovenop door jongeren €15.000 extra te geven om hun huis te kopen. Een huis wat er niet is, omdat er simpelweg te weinig huizen zijn. Die €15.000 verdwijnt zodoende in de zaken van de rijkste inwoners.

Heb ik Obama ergens slecht beoordeeld? Hooguit wat kritiek op hem wegens oorlogsmisdaden en het zwaar schenden van internationaal recht. Dus dat valt wel mee.

Dat Biden geen uitgewerkt plan heeft voor de wereldpolitiek is schandalig. Hij heeft er 47 jaar de tijd voor gehad om het te maken. Maar zelfs dan. In 2 maanden moet je met zeer ervaren mensen als John Kerry toch wel IETS hebben.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 24, 2021 23:20

@Martinho In al die media die jij als betrouwbaar labelt (zijn ze ook) zie ik de laatste 2 dagen enorm veel artikelen verschijnen die mij proberen uit te leggen hoe extreem complex het probleem is met de immigratie, de huisvesting van kinderen en de deportatie van immigranten.

Kun jij mij uitleggen waarom diezelfde media zelden of nooit dit aan hun lezers en kijkers hebben uitgelegd ten tijde van Trump?

https://www.nytimes.com/2021/02/23/us/p ... oCWt7lnt1D



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do feb 25, 2021 17:57

Wat Biden een cultureel dingetje noemt wordt vandaag in de Nederlandse Tweede Kamer bestempeld als GENOCIDE.

Ik ben zo benieuwd wanneer de Amerikaanse ambassadeur in Nederland wordt ontboden om de uitspraken van Biden met de betrekking tot de Oeigoeren.

In de Tweede Wereldoorlog werd er ook door heel veel mensen (en wel heel erg veel in Nederland) weggekeken bij een andere genocide die destijds plaatsvond.

Waar is de leider van de Westerse wereld?

O, en er gebeurt wel wat rond China. In de zee tussen China en Taiwan wordt de Amerikaanse oorlogsvloot op sterkte gebracht.

Hoorde ik iemand iets zeggen dat deze president een gevaar is voor de wereldvrede?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr feb 26, 2021 02:01

Martinho schreef: Ook de buitenlandse politiek van Biden zal totaal anders zijn, denk ik. Dat geschop tegen de NATO zal stoppen, het geflirt met allerlei dictators zal ook ophouden, en misschien worden ze verstandig om de militaire inmengen in allerlei hopeloze oorlogjes terug te roepen.
https://mobile.reuters.com/article/amp/ ... ssion=true

Gelukkig heeft de persvoorlichter van Biden al een antwoord op de belangrijkste vraag gegeven:




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo mar 17, 2021 16:05

En om ook maar eens een youtube filmpje te tonen (van het programma van Rachel Maddow, die vaak erg diep graaft in allerlei overheidspublicaties en processtukken): hier een duidelijke reden waarom alle uitspraken over Biden als "corrupte" politicus, de zogenaamde onbetrouwbare stemcomputers, en het sprookje van de door Trump gewonnen verkiezingen gewoon net als in 2016 over Hillary uit de koker van de Russische inlichtingendienst kwamen. op de sociale media verspreid door de Russische trollenfabrieken en verder verspreid door de ultra rechtse media in de V.S.

Nee, dit is geen fake rapport uit de linkse hoek wat ze hier voorleest, het is van de FBI en ze refereert duidelijk aan de commissie die daarover ook een rapport uitbracht, wat vrijwel doodgezwegen werd natuurlijk. En jawel: de geschiedenis van 2016 herhaalde zich.



Inmiddels is Biden nog maar 6 weken aan het bewind, heeft al tal van besluiten weten te nemen en heeft een zeer belangrijke wet er door gekregen, ondanks de obstructie van de republikeinen. Maar ik neem aan dat Progresso wel weer met een voorbeeld komt waarom de man geen president kan zijn, want tja, er is nog geen schandaal. Saai dus, behalve natuurlijk dat zijn hond een beveiliger beet. Oei...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo mar 17, 2021 20:59

Zoals al eerder gezegd, Biden is een bedreiging voor de wereldvrede.

De publieke uitspraak dat Putin een moordenaar is lijkt mij diplomatiek erg onhandig. Uiteraard klopt die uitspraak wel, maar heeft Biden zelf vorige maand, zonder enig internationaal mandaat mensen vermoord door het bombarderen van mensen in een soevereine staat.

Aan de grens van Mexico gaat het momenteel ook lekker. Kindertjes worden weer, net zoals onder Obama, opgesloten in containers. In het interview met ABC nieuws zei Biden zelfs dat die kinderen bij hun moeder werden weggehaald.

Met betrekking tot de beïnvloeding van verkiezingen door buitenlandse mogendheden. Hoe hypocriet kun je als president zijn. Tijdens de 47 jaar dat Biden parlementariër was hebben de Amerikanen niets anders gedaan dan verkiezingen beïnvloed. Zuid-en Midden Amerika zijn er berucht om, en dan gaat het niet om wat beinvloeding maar om het bewapenen van juntas, guerrillastrijders en Amerika- vriendelijke oppositiestrijders. Democratische processen zijn dankzij de Amerikanen ten tijde van en met medeweten van senator Biden ondermijnd.

Het is pas 6 weken en we zitten al met een door Biden zelf geïnitieerde humanitaire crisis, een illegale interventie met doden in een soeverein land en ruzie met Putin.

Dan moet de uitwerking van het belachelijke stimuluspskket nog in de economie landen. Over enkele weken zullen we zien dat de beurzen nog verder worden opgeblazen. De rijke beleggers zullen zoals gewoonlijk op tijd kunnen uitstappen, maar de werkende Amerikaan die via een 401k zijn pensioen opbouwt zal zien dat zijn vermogen opeens weg is door het doelbewust steeds verder laten oppompen van de ballon, die gewoon binnen nu en 4 maanden uit elkaar klapt.

Ik kan op geen enkele wijze hier ook maar enig positief beeld bij bedenken.



Plaats reactie