Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di okt 26, 2021 00:20

Felix schreef:
ma okt 25, 2021 20:32
Dus is er maar één andere oplossing. Heel veel minder mensen.
Er is helemaal geen andere oplossing, veel minder mensen is de enige oplossing. Naar mijn mening zal die er ook komen: pandemieën, droogtes, wateroverlast, ontregelingen en noem maar op.
Zo bezien is de corona strategie van Bolsonaro, hoe onethisch op korte termijn, juist de meest ethische op lange termijn.

Gewoon een natuurlijk virus (alhoewel de Washington Post ook dat heeft moeten rectificeren) zoals de natuur altijd ingrijpt als er ergens teveel van komt.

Klinkt allemaal heel crue, maar de huidige corona-aanpak zorgt er juist voor dat we met te veel mensen blijven zitten.

Maar ja, iedereen wil zo lang mogelijk leven en niemand wil zijn geliefden of naasten verliezen.

Wat is nu belangrijker?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di okt 26, 2021 03:28

Zo bezien is de corona strategie van Bolsonaro, hoe onethisch op korte termijn, juist de meest ethische op lange termijn.
Je bent een handige manipulator, maar dat is niet echt iets nieuws.

De meest ethische is het bestrijden via vaccins en nog uit te vinden medicijnen, en via niet farmaceutische maatregelen. Het meest ethische zou zijn dat er eindelijk eens gedegen politieken komen om het indammen van de geboortenummers op ethische wijze te stimuleren, of om met andere oplossingen te komen.

Ik heb echter weinig vertrouwen in de mens, zodat ik denk dat e.e.a. niet zal gebeuren maar dat wil niet zeggen dat je er niet naar moet streven. En, uiteindelijk presenteert de evolutie hoe dan ook de rekening, iets wat we al steeds meer in de praktijk beginnen te ervaren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di okt 26, 2021 13:07

Als de mensheid afstevent op haar eigen uitroeing doordat de groeiende populatie van het menselijk ras haar benodigde middelen voor het voortbestaan in een extreem hoog tempo opmaakt en ieder zinnig mens tot de conclusie komt dat je dan de populatie moet verkleinen dan is het maar de vraag of maatregelen die juist de bevolkingstoename bevorderen echt wel ethisch zijn.

Wellicht een beetje filosofisch.

Ik vind die discussie interessant en voer hem met mijn familie en wat vrienden. En iedereen die de ui afpelt komt tot dezelfde conclusie.

Nu kun je op nationaal niveau de bevolking op vier manieren laten dalen, namelijk minder geboortes, meer sterfte, meer emigratie en minder immigratie.

Tja, en dan wordt het moeilijk. En geheid, zoals ook hier weer gebeurt, een persoonlijke sneer, voor mij altijd een duidelijk teken dat men het dilemma ook ziet maar liever de onaangename keuzes niet wil of durft te maken.

Goed, we gaan dit prachtige draadje van @Martinho over de invloed van Biden op Brazilië niet vervuilen met een diep filosofische beschouwing op de mensheid. Als je wilt openen we daar wel een nieuw draadje over.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di okt 26, 2021 14:30

En geheid, zoals ook hier weer gebeurt, een persoonlijke sneer, voor mij altijd een duidelijk teken dat men het dilemma ook ziet maar liever de onaangename keuzes niet wil of durft te maken.
Noem die sneer liever een herhaalde constatering.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » di okt 26, 2021 15:06

En the bitchfight van ultra rechts vs. het linker politieke spectrum gaat verder.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di okt 26, 2021 19:32

comulder schreef:
di okt 26, 2021 15:06
En the bitchfight van ultra rechts vs. het linker politieke spectrum gaat verder.
Beetje uitwisselen van standpunten. En ik zou @Felix nou niet als ultrarechts bestempelen. Ik snap zijn standpunten meestal wel, alleen de realiteit is vaak weerbarstiger. Ik zou ook het liefst in een wereld vol bloemetjes, zonder armoede, zonder honger en in alle vrede willen leven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di okt 26, 2021 19:37

En ik zou @Felix nou niet als ultrarechts bestempelen.
Klopt, dat zou niemand doen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » di okt 26, 2021 22:23

Felix schreef:
di okt 26, 2021 19:37
En ik zou @Felix nou niet als ultrarechts bestempelen.
Klopt, dat zou niemand doen.
Felix, ben jij niet voorzitter van de Trump fanclub of verwissel ik je nu met een ander🤣



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo okt 27, 2021 02:38

Felix, ben jij niet voorzitter van de Trump fanclub of verwissel ik je nu met een ander
Ik ben slechts betalend lid.
bolso make brazil.jpg
bolso make brazil.jpg (25.09 KiB) 4617 keer bekeken



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo okt 27, 2021 13:27




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo okt 27, 2021 15:28

Ik probeer even het bericht van Trump over Bolsonaro op zijn eigen website te vinden.

Ik kan het helaas niet vinden. Misschien kijk ik erover heen, maar ook in mijn e-mail kan ik er niets over vinden.

Je gaat mij toch niet vertellen dat je nu doelbewust fake nieuws aan het verspreiden bent, @Felix?

Dan verlaag je je tot het niveau van Bolsonaro.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo okt 27, 2021 19:05

Dan verlaag je je tot het niveau van Bolsonaro.

En dat van trump... .

Ik ben er van overtuigd dat trump eigenlijk op een figuur als bolsonaro neerkijkt en er verder ook geen reden toe ziet om hem op zijn eigen website te zetten. Maar... misschien moeten we dat aan eduardo bolsonaro, bijgenaamd Dudu Bananinha, vragen, die is immer zo goed bevriend met de familie troempie.

dudu bananinha exfuturoembaixador.jpg
dudu bananinha exfuturoembaixador.jpg (30.62 KiB) 4574 keer bekeken

Dudu zegt trouwens zelf over zijn innige vrindschap met de família trumpa:

Como começou sua amizade com a família Trump?
Não tem aquela amizade de frequentar a casa. Encontrei com Donald Trump Jr. rapidamente durante o road show em janeiro, e com Erik Trump num evento republicano. Na verdade, são contatos. Quando fala amizade, parece que um frequenta a casa do outro e que a gente conversa diariamente. Não. Troquei algumas conversas com o Jared Kushner (genro de Trump, casado com Ivanka), nos encontramos em Davos (Suíça), na Casa Branca. Você vai conseguindo ver essa boa vontade deles, de estar em contato com o Brasil, para colocar as duas maiores potências das Américas na mesma passada.

https://www.correiobraziliense.com.br/a ... naro.shtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 28, 2021 02:22

Ik kan er niets anders van maken dat je nepnieuws probeert te verspreiden.


Dat is mij ook wel eens gebeurd. Verwijderen of even bij het betreffende bericht netjes vermelden dat je fout zat. Klaar, zand erover en volgende keer iets beter opletten.

Het zou je sieren om dat gewoon toe te geven en je excuses te maken in plaats van er iets van het zoontje van Bolsonaro bij te halen.

Dat vind ik nou handig manipuleren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do okt 28, 2021 04:00

Het zou je sieren om dat gewoon toe te geven en je excuses te maken in plaats van er iets van het zoontje van Bolsonaro bij te halen.

Ik heb een krantenbericht met adres en al geplaatst en het gaat hier om een gerenommeerde krant.


Natuurlijk hoort het zoontje van de president erbij hij stelt zich immers voortdurend op als de link tussen bolsonaro en trump!

bolso trump.jpg
dudu bananinha trump.jpg
dudu bananinha trump.jpg (12.48 KiB) 4545 keer bekeken



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 28, 2021 09:22

Ik heb het over de verklaring van Trump. Die is niet echt lijkt mij en staat op 2 dubieuze sites maar niet op Trumps eigen website. Geen enkel gerenommeerde krant of website heeft het gepubliceerd.

Het probleem met nepnieuws wat niet gecorrigeerd wordt is dat op een gegeven moment niemand iets meer vertrouwd. Het moment waar echt gevaarlijke gekken zitten te wachten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo okt 31, 2021 19:21

USA in de ban van #PoopyPantsBiden. Hij schijnt bij de paus in zijn broek gescheten te hebben.

Bij Macron moest hij toegeven dat hij geblunderd had door de duikbotendeal aan het Verenigd Koninkrijk en Australie te gunnen ipv aan de superloyale bondgenoot Frankrijk.

Gaat wel lekker zo.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma nov 01, 2021 00:14

Volgens mij is die duikboten deal niet zozeer iets van gunnen aan Australië en Groot Brittannië maar eerder helpen van de industrie in de VS zelf ten koste van Frankrijk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma nov 01, 2021 02:43

Kan zijn. Geo-politiek was het wederom een slechte zet.

Als hij zo door gaat is hij straks bij de verkiezingen volgens jaar zijn meerderheid in beide kamers kwijt en is dan volledig vleugellam.

Maar ja. Eerst deze week nog. Het lijkt er niet op dat alle democratische kikkers in de kruiwagen blijven zitten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma nov 01, 2021 11:23

Historisch gezien maakt het Amerikanen niet zoveel uit wat hun president allemaal aan buitenlandse politiek uitvoert zolang er geen oorlog mee gemoeid is met veel Amerikaanse slachtoffers.

Ik denk dat hij meer problemen gaat krijgen met de wereldwijde inflatie. En ik denk dat elke president in de VS die hier mee te maken krijgt in de problemen zou komen m.b.t. tot zijn populariteit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma nov 01, 2021 18:35

Ondertussen doet Joe gewoon een slaapje op de COP26.




Plaats reactie