Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr mei 05, 2023 19:26

Hij zegt meer verstandige dingen, onder andere over Assange en persvrijheid. Dan kan Biden ook inpakken.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di mei 09, 2023 21:37




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr mei 12, 2023 14:58

CNN presenteerde gisteren de Town Hall meeting met voormalig president Trump.

Voor het eerst sinds lange tijd haalde CNN weer kijkcijfers boven de 3 miljoen. Alleen het ging niet zo goed.

Trump was in topvorm, kreeg het publiek achter zich, Anderson Cooper van CNN voelde zich genoodzaakt om zijn excuses aan te bieden en CNN heeft besloten dit soort uitzendingen te faciliteren.

Twitteraar Colin Rugg plaatste onderstaand filmpje op Twitter. 4.4 miljoen views.



Dat wordt nog leuk als Tucker Carlson zijn late night shows op Twitter gaat beginnen. Alleen de aankondiging daarvan bereikte al 80 miljoen Twitter gebruikers.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo mei 17, 2023 01:19

Het is vrij duidelijk dat een meerderheid compleet moe is van Donald en zijn fascistische leugenpraatjes. En dan ook van het hele MAGA gebeuren.

De kijkcijfers van CNN zijn nu compleet ingestort, evenals die van FOX(nep)"news". Er blijke dus ook nog republikeinen te zijn die normaal kunnen denken, en niet meer de cultus van leugen en bedrog willen.
Alhoewel het alternatief ook niet aantrekkelijk is. Ron de Santos mag dan niet gek zijn, of uit op chaos, zijn cultuuroorlog belooft weinig goeds. En zolang de republikeinse partij niet een standpunt inneemt dat meer in overeenstemming is met 70% van de kiezers kunnen ze m.i. niet meer winnen in de komende jaren. Dat wordt wel een hele harde dobber voor de rednecks en radicale christenen,
Of Biden het weer moet worden zullen we maar even buiten beschouwing laten. Zelfs de democraten schijnen dat niet echt te willen, maar wederom: wat is er voor alternatief?

Ik denk dat de rol van Tucker Carlson echt wel is uitgespeeld. Allen voor de keiharde MAGA kern misschien niet, dat moet worden afgewacht. Ik denk dat er nu toch echt te veel stront aan de oppervlakte is gekomen, niet alleen van Trump (waar Tucker een dikke vinger inhad) maar ook van alle andere schandalen bij de republikeinen (George Santos alias Voldermuller oid met een Braziliaanse veroodeling boven het hoofd) en hoge rechters die zich ruim lieten betalen om (o.a.) de arburtuswetten te verergeren. Alles met ruime stean van lieden bij Fox.

Maar alle goede berichten ten spijt: ik weet niet of de democratie in amerika nog te redden is. Het tweepartijenstelsel werkt echt niet meer, Binnenkort besluit men wellicht tot een kredietplafond, En dan zijn de kleine lieden echt de pineut. Als Biden aan de idiote eisen toegeeft ook. En de rest van de wereld misschien ook, want helaas nog steeds erg afhankelijk van de dollar.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo mei 17, 2023 02:18

Volgens de peilingen doet Trump het weer steeds beter de laatste tijd. En in tijden van economische tegenspoed staan de Amerikanen bekend om de dan zittende partij weg te stemmen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » wo mei 17, 2023 21:08

Martinho schreef:
wo mei 17, 2023 01:19
Maar alle goede berichten ten spijt
Ok, misschien oud nieuws, maar gisteren kwam CNN met dit bericht:

https://edition.cnn.com/2023/05/16/poli ... index.html


Een 300 pagina tellend onderzoek stelt dat Trump toch niet de 2016 verkiezingen gewonnen heeft met inmenging van Rusland, zoals door de FBI en Clinton en consorten werd geclaimd. Misschien is dit ook een goed bericht, Martinho, want dan is Trump misschien toch echt democratisch gekozen (en vervolgens 4 jaar aan de macht geweest in de VS)?

Maar ik verwacht niet dat dit bericht wezenlijk iets gaat veranderen aan de situatie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo mei 17, 2023 22:45

@Ajax Hoe kan dat nou. Alle autoriteiten, grote betrouwbare kranten als de WaPo, NYT, NRC, Volkskrant en nieuwszenders als RTL, NOS en destijds ook CNN hebben mij altijd verteld dat "The Russians" Trump helemaal onder controle hadden.

Volgens @Martinho moest ik de FBI vertrouwen (staat ergens in dit draadje). @Felix verbaasde zich erover dat niemand meer de "autoriteiten" geloofden.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Moet ik toch maar weer blindelings de grote media vertrouwen en stoppen met mijn eigen onderzoek waar ik continue steeds verder in de fuik van nepnieuws zwem.

Graag jouw advies, zodat ik weer kan deugen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo mei 17, 2023 23:01

Volgens mij hebben ze allemaal bericht dat de democraten beschuldigingen geuit hebben. En dan nog niet dat ze Trump volledig in zijn zak hadden maar dat de Russen Trump liever zagen winnen en dat er vermoedens waren van contacten.

Maar overdrijven maakt de zaak duidelijk zullen we maar zeggen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do mei 18, 2023 08:42

.
Laatst gewijzigd door Ajax op do mei 18, 2023 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do mei 18, 2023 08:42

.
Laatst gewijzigd door Ajax op do mei 18, 2023 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do mei 18, 2023 08:43

quasimodo schreef:
wo mei 17, 2023 23:01
Volgens mij hebben ze allemaal bericht dat de democraten beschuldigingen geuit hebben. En dan nog niet dat ze Trump volledig in zijn zak hadden maar dat de Russen Trump liever zagen winnen en dat er vermoedens waren van contacten.

Dat klopt Quasi, maar dan ga je er van uit dat mensen terughoudend zijn met het domweg voor waarheid aannemen van wat er op de serieuze media wordt gemeld. Weken is het hier in NL over gegaan en een NL-se politicus verwoordde dit nu als volgt:



Een (andere) NL-se politicus is destijds (in die lijn) openlijk beschuldigd van vermeende banden met Putin, er werd zelfs gesuggereerd dat hij geld had aangenomen om Russische propaganda in de tweede kamer te verspreiden.

Nepnieuws?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do mei 18, 2023 10:06

Dat klopt Quasi, maar dan ga je er van uit dat mensen terughoudend zijn met het domweg voor waarheid aannemen van wat er op de serieuze media wordt gemeld.
Als je dat geloofwaardig vindt staat het je vrij om dit te geloven. Net zoals er mensen zijn die Hillary haar E-mail gedrag super verdacht vinden ook iets wat hier in de media uitgebreid aandacht heeft gekregen. Het gaat erom wat ze gezegd hebben. En nu verwijt Bosman weer dat ze een man aan het woord gelaten hebben die deze mening steunt en er diverse argumenten voor aangeeft waarom. Dat er toen ook diverse mensen aan het woord zijn geweest die het tegenovergestelde beweerde laat hij maar even buiten beschouwing. Alsmede de mensen die op tv gezegd hebben dat het over beschuldigingen gaat en onderzoeken wat de meerderheid was.

En als de verslaggever terecht vraagt waarom Bosman geen aangifte doet van zijn claim van propaganda. Dan maakt hij zich er vlug af dat hij zover niet wil gaan. De werkelijke reden is dat het OM waarschijnlijk al zijn conclusies over slechte journalisten wegvaagt. Dit is gewoon een politicus die wil scoren. Het zou pas slechte journalistiek zijn als de NPO geen melding zou maken als de FBI een onderzoek instelt naar een presidentskandidaat en dat van voor en tegenstanders de mening wordt gevraagd aan talkshow tafels.

En dat publieke omroepen een politieke en soms ook religieuze of raciale kleur hebben is algemeen bekend. Daarom zijn er ook regels op de Nederlandse tv met name voor programma's die claimen nieuws te brengen en geen mening. En ongehoord Nederland zoekt hier doelbewust de grenzen van op. Daar kun je van vinden wat je wil. Ik bijvoorbeeld vindt dat je elk geluid moet kunnen horen zolang ze niet oproepen tot geweld. Dan weet je tenminste wat er leeft in een samenleving hoe verwerpelijk je het ook mag vinden. Maar de NPO vindt van niet en die gaan erover.

En ik zie het ook hier weer gebeuren dat mensen maar moeilijk kunnen lezen wat er gezegd wordt of doelbewust hier hun welgevallige conclusies aan verbinden. Trump wordt in dit rapport waartoe hij zelf heeft opgeroepen niet vrijgeplijt van banden met de Russen. Er wordt hooguit gezegd dat er niet genoeg bewijs voor is en de contacten een tegengesteld doel dienden volgens Trump. Diezelfde conclusie had de FBI ook al. Als je dan niet exact kan vinden wat er tijdens die contacten gebeurt is, heb je allebei geen claim, en kun je geloven wie je wil of wachten tot het eventueel wel naar buiten komt.

Er wordt gesteld in dit onderzoek dat de FBI niet genoeg bewijzen had om een onderzoek te openen. Wat ook gezegd wordt van de E-mails van Hillary. En in hoeverre de dienst bevoegdheden heeft is een politieke keuze. Er zijn waarschijnlijk genoeg voor en tegenstanders te vinden die voor of tegen een screening zijn van een presidentskandidaat en dan zullen er ook nog wel gradaties te maken zijn in hoe ver ze mogen gaan.

En ik hoor politici vaak klagen over verdachtmakingen. Dat ze zelf zelden openheid van zaken geven is dan meestal de oorzaak. Bovendien komen er dan ook nog geregeld zaken boven tafel dat ze of niet de waarheid hebben verteld. Of onwelgevallige relevante informatie weglaten wanneer ze er dan ineens geen actieve herinnering aanhebben of met een onoprecht excuus wel of niet aftreden. Dit gedrag vraagt ook om complottheorieën en mensen die het vertrouwen kwijt raken.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do mei 18, 2023 11:02

Progresso schreef:
wo mei 17, 2023 22:45
Graag jouw advies, zodat ik weer kan deugen.

Laten we er over ophouden Pro :)

Het gaat me niet eens om dit specifieke geval, maar in al die posts hier komt een breder idee naar voren:

Er is een nieuws "feit" ontdekt en de media wil dit nieuwe verhaal brengen. Het nieuws past bij de mening van een grote groep mensen, bijvoorbeeld "Trump is bad", dus ik snap het ook wel dat ze dit willen brengen. Er is een (politiek?) belang bij en mede daarom is dit het nieuws dat 90% van de mensen willen horen.

Vervolgens nemen alle serieuze media het over en wordt er in talkshows over gesproken. Er komen vervolgens allemaal meningen en vervolgverhalen bij en naar anders denkenden (10%) wordt niet geluisterd. Het verhaal blijft kritiekloos bestaan en als jaren later blijkt dat het niet helemaal klopt, veranderd er echter niets. Het verhaal is voor vrijwel iedereen waarheid geworden. En dit herhaalt zich.

Andersom werkt dit niet. Als een anders denkende iets zegt, haalt dat het serieuze nieuws niet eens. En als die dan, zoals in dit geval, een debat aanvraagt is daar geen steun voor. De andere mening wordt genegeerd (of de laatste jaren zelfs als nepnieuws bestempeld. En dit op zich is zelfs een nieuw verhaal geworden!).


We hebben het nu zo vaak gezien.

Dus we mogen wat mij betreft best een beetje kritischer zijn over wat we zo vaak als waarheid aannemen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do mei 18, 2023 16:03

Men moet weer gewoon terug naar de roots van de journalistiek. Nieuws brengen aan de hand van onderbouwde feiten. Dat er wat ideologische bias is lijkt mij dan geen probleem.
Ze proberen het wel eens ook in het geval van Trump destijds. Compleet met bronvermelding van hun verhaal en conclusies. Deze past dan wel niet in jou denkbeelden over Trump. En kan misschien van alle kanten weerlegd worden maar zo hoor je nieuws te brengen.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... nald-trump
Andersom werkt dit niet. Als een anders denkende iets zegt, haalt dat het serieuze nieuws niet eens. En als die dan, zoals in dit geval, een debat aanvraagt is daar geen steun voor.
Ten eerste hebben al de serieuze media het nieuws van dit onderwerp gebracht. Dus we kunnen de conclusie best trekken dat Trump nieuwswaardig gevonden wordt en Bosman wat minder. Ze hadden dan niet de conclusie dat het weerlegd was dat Trump geen hulp gehad heeft van de Russen. Een conclusie die ook nergens te vinden zijn in het rapport. Wel dat er discussie is over het optreden van de FBI en hun bevoegdheden en dat er geen bewijs is gevonden dat Trump dit wel gehad zou hebben. Dus dan kun je Trump ook niet beschuldigen met goed fatsoen.

En dat er niet altijd een debat komt is volkomen logisch. Er worden tegenwoordig zoveel debatten aangevraagd en vaak alleen om hun achterban te pleasen dat hier simpelweg geen tijd voor is. De debatten zijn gereserveerd voor belangrijkere zaken waar meer kamerleden behoefte aan hebben.

Bovendien kan er ook een rectificatie aangevraagd worden bij de NPO. Maar ik denk niet dat Bosman zit te wachten op een omroep die hem van repliek dient. En zo zijn er wel meer mogelijkheden zoals een klacht bij het commissariaat van de media. Of een aangifte bij het OM. Maar ik vermoed dat hij gewoon een beetje aandacht wilde voor zijn achterban en het hier bij laat.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do mei 18, 2023 21:09

quasimodo schreef:
do mei 18, 2023 10:06
En als de verslaggever terecht vraagt waarom Bosman geen aangifte doet van zijn claim van propaganda. Dan maakt hij zich er vlug af dat hij zover niet wil gaan. De werkelijke reden is dat het OM waarschijnlijk al zijn conclusies over slechte journalisten wegvaagt. Dit is gewoon een politicus die wil scoren.

En ongehoord Nederland zoekt hier doelbewust de grenzen van op. Daar kun je van vinden wat je wil. Ik bijvoorbeeld vindt dat je elk geluid moet kunnen horen zolang ze niet oproepen tot geweld. Dan weet je tenminste wat er leeft in een samenleving hoe verwerpelijk je het ook mag vinden. Maar de NPO vindt van niet en die gaan erover.

En ik zie het ook hier weer gebeuren dat mensen maar moeilijk kunnen lezen wat er gezegd wordt of doelbewust hier hun welgevallige conclusies aan verbinden. Trump wordt in dit rapport waartoe hij zelf heeft opgeroepen niet vrijgeplijt van banden met de Russen. Er wordt hooguit gezegd dat er niet genoeg bewijs voor is en de contacten een tegengesteld doel dienden volgens Trump. Diezelfde conclusie had de FBI ook al. Als je dan niet exact kan vinden wat er tijdens die contacten gebeurt is, heb je allebei geen claim, en kun je geloven wie je wil of wachten tot het eventueel wel naar buiten komt.

Er wordt gesteld in dit onderzoek dat de FBI niet genoeg bewijzen had om een onderzoek te openen. Wat ook gezegd wordt van de E-mails van Hillary. En in hoeverre de dienst bevoegdheden heeft is een politieke keuze. Er zijn waarschijnlijk genoeg voor en tegenstanders te vinden die voor of tegen een screening zijn van een presidentskandidaat en dan zullen er ook nog wel gradaties te maken zijn in hoe ver ze mogen gaan.

En ik hoor politici vaak klagen over verdachtmakingen. Dat ze zelf zelden openheid van zaken geven is dan meestal de oorzaak. Bovendien komen er dan ook nog geregeld zaken boven tafel dat ze of niet de waarheid hebben verteld. Of onwelgevallige relevante informatie weglaten wanneer ze er dan ineens geen actieve herinnering aanhebben of met een onoprecht excuus wel of niet aftreden. Dit gedrag vraagt ook om complottheorieën en mensen die het vertrouwen kwijt raken.

Ok Quasi, je gaat er misschien wat verder op in dan ik had verwacht. Bosman heeft het inderdaad over Ongehoord Nederland en legt het verband met de vermeende Russische link van Trump. Denk inderdaad dat zijn doel niet is om aangifte te doen, maar de vraag te stellen wat het verschil is tussen nepnieuws en nepnieuws.

Trump is beschuldigd van banden met Rusland en daar is geen bewijs voor (dat nieuws heb ik waarschijnlijk gemist in de kwaliteitsmedia). Misschien is het beter om het niet over complot theorieën te hebben, maar dit zou er een kunnen zijn naar mijn mening. De NPO is niet te spreken over het nepnieuws dat Ongehoord verspreid, dus Bosman wijst ze erop dat ze daar voorzichtig mee moeten zijn. Zijn ze er echt zeker van dat ze zelf wél altijd die hoge kwaliteit journalistiek halen (en dus geen nepnieuws verspreiden) zoals die kleine net gestarte omroep van anders denkenden?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do mei 18, 2023 22:59

De NPO is niet te spreken over het nepnieuws dat Ongehoord verspreid, dus Bosman wijst ze erop dat ze daar voorzichtig mee moeten zijn.
Ik denk dat ze dicht tegen racisme aan zitten meer een grote rol speelt. En in plaats van dit slim weg te zetten in een praatprogramma. Willen ze kijken hoever ze kunnen komen met dit weg te zetten als nieuws. En ze hebben wel gelijk dat de omroep veel linkser is als de gemiddelde Nederlander. Maar als ze dit zo blijven spelen raken ze vanzelf hun uitzendtijd kwijt.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Biden de volgende president

Bericht door joaninha » vr mei 19, 2023 08:23

Wat nepnieuws betreft kan de NPO en vrijwel de rest van de zogenaamde MSM er ook wat van. Van framing zijn ze niet vies. Was met het Covid nieuws het geval. Nu zie je het ook met nieuws over de oorlog in Oekraïne. Oekraïense successen en Russische nederlagen en blunders worden breed uitgemeten. Russische successen en Oekraïense verliezen worden doodgezwegen of krijgen hooguit een slotzinnetje onder een artikel dat over een Oekraïens succes gast. Ik geloof niet meer in de Nederlandse media. Gelukkig zijn er ook andere nieuwsbronnen zoals Wion uit India die onafhankelijker berichten. Ik lees alleen maar hoezee berichten hoe succesvol de Nederlandse patriots zijn. Niets over de waarschijnlijke vernietiging van zo'n systeem in Kiev. Wat we tegenwoordig te zien krijgen lijkt meer op propaganda en weinig beter dan de Russische propaganda.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » za mei 20, 2023 19:29

joaninha schreef:
vr mei 19, 2023 08:23
Nu zie je het ook met het nieuws over de oorlog in Oekraïne.

Thanks joaninha, dit is veruit het duidelijkste voorbeeld van waar we het hier over hebben! Je vat perfect samen dat er in NL geen objectieve kijk is op de oorlog. Het nieuws is niet slechts "gekleurd", je kan het eigenlijk niet anders zien dan propaganda. En dat is nog begrijpelijk ook, want we kunnen niet anders dan aan de kant van de VS en Europa staan (een alternatief is er niet).

Maar net als met de andere onderwerpen gelooft een hele grote groep toch wat er in de reguliere media wordt gebracht. Sorry hoor, dat je gelooft dat Corona een mega probleem is geweest en dat we dat hebben opgelost met maatregelen, is te begrijpen. Maar wie het nieuws in NL over Oekraïne gelooft is wel heel weinig kritisch. (En quasi gaat op dit onderwerp in NL geen mensen kunnen aanwijzen die hier genuanceerder over denken :) ).

Tot nu toe niet echt genoemd, omdat dit in BR veel minder speelt. De Braziliaanse kijk is echter wél interessant, want staat dus haaks hoe er in NL tegenaan wordt gekeken. In BR is er wél kritiek op Oekraïne. Maar ja, dat is logisch want BR is een van de BRICS landen (net als Rusland).



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » za mei 20, 2023 22:35

Ik hoor hier regelmatig kritiek op Oekraïne en met name over corruptie en dat ze bang zijn dat de president niet gaat onderhandelen met de Russen als die dat zouden willen. Waarbij vaak ook de leveranciers van wapens wordt genoemd als de sleutel. Wat in feite ook zo is.

Ook lees ik elke dag wat Rusland en zelfs de baas van de Wagner groep te vertellen hebben. Alsmede wat Oekraïne te melden heeft over de voortgang. Alsook de inlichtingen diensten van de westerse landen. Steeds ook met de disclaimer dat de cijfers met een korreltje zout genomen moet worden vanwege de verschillende belangen. En we krijgen diverse onafhankelijke deskundige aan het woord. Waar je inderdaad kunt afvragen of die wel zo afhankelijk zijn omdat ze van westerse afkomst zijn.

Tot voor kort hadden we een correspondent in Rusland om daar de stemming te peilen. Maar die is onder dreiging van jarenlange gevangenisstraffen vertrokken.

Ik krijg de Russische ambassadeur te zien in talkshows waar die zijn verhaal kon doen. Andere Russen heb ik niet gezien op tv maar ik weet niet of die wel zo happig zijn om te spreken.

Ik krijg informatie over de beperkte landen die wel pro Russisch zijn. Ook over landen zoals de bric's die niet meedoen aan de sancties. Waar ik dan weer wel zeldzaam uitspraken van zag. Alleen Bolsonaro sprak zich uit. En buiten de bric's af en toe een Afrikaanse leider maar ook die zijn verrassend terughoudend. Dan heb je noch de sterke leiders zoals die van Turkije, Servië, Hongarije, endergelijke die laten zich regelmatig positief uit over Rusland en als ze van de andere kant iets nodig hebben ook weer negatief.

Maar als jij ander nieuws hebt hoor ik het graag. En ik denk als je mensen hebt die bij talkshows pro Russische uitspraken willen doen denk ik dat hier ook wel een markt voor is.

Maar waar kan de media zich volgens jou in verbeteren?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » zo mei 21, 2023 21:27

joaninha schreef:
vr mei 19, 2023 08:23
Oekraïense successen en Russische nederlagen en blunders worden breed uitgemeten

De kritiek op Oekraïne valt wel mee en zoals joaninha ook ziet gaat het blijkbaar goed daar (lijkt mij echter onwaarschijnlijk). Als we even kijken naar de NPO en wat diverse kranten melden zie ik toch echt een eenzijdig beeld. En als ik nieuws zou moeten brengen over de cijfers, dan zou ik zeggen: "Er zijn al 100.000 slachtoffers gevallen aan beide kanten. De oorlog moet zo snel mogelijk stoppen!". Dit is niet wat we zien, we zien eerder steun om door te vechten (= meer slachtoffers).

Van het meisje van de NPO die in Rusland zat snap ik wel dat ze die terug halen. Misschien kunnen we de baas van Ongehoord er naar toe sturen, die heeft al ruime ervaring met oorlogsverslaggeving. En de Russische ambassadeur werd in Buitenhof best hard aangepakt, maar misschien hadden ze dat ook moeten doen met de baas van DNB?

Wat betreft ander nieuws: we zien hier op BR/Fortaleza corner best behoorlijk afwijkende meningen. Ik zou het waarderen als mensen dan zelf op zoek zouden gaan naar dit nepnieuws. Waar komt het vandaan? Waarom geloven ze dit? Natuurlijk zijn er totaal geschifte theorieën. Dat zegt nog niet dat alles onzin is. Heeft de NPO een belang? Politici hebben in ieder geval belangen. Gebruiken politici de media om hun belangen te promoten? Misschien zijn jullie het er niet mee eens, maar dat er een andere kijk op de wereld bestaat is nu wel duidelijk, denk ik.

De NPO zou kunnen verbeteren door juist de mensen die in alternatieve media te zien zijn, uit te nodigen (of zelfs alleen maar die paar politici die alternatieve meningen verkondigen). Eigenlijk is dat gewoon democratie, dat ze alternatieve meningen mogen hebben en dat ze de kans krijgen die te ventileren. Maar in plaats daarvan wordt er gesproken over nepnieuws en worden alternatieve meningen juist als gevaarlijk gezien. Ja, dan veranderd er niets...



Plaats reactie