Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » ma dec 28, 2020 05:22

Als je eerlijk bent is Trump altijd aan het campagne voeren geweest. Of hij zichzelf in de voet geschoten heeft door plotseling iets te willen dat de democraten willen weet ik niet, maar ik vrees dat het een vergissing was die hij zojuist (een uurtje geleden) alsnog heeft rechtgezet door dan toch maar die wet te tekenen.
Wat voor effect dit heeft voor de tweede ronde verkiezing in Georgia durf ik niet te voorspellen, maar de hoop blijft dat de republikeinen de meerderheid ook in de senaat gaan verliezen zodat Mitch McConnell zijn ongezonde politieke spelletje van lekker alles tegenhouden niet langer kan uitvoeren.
Of Trump zelf, dan wel zijn dochter of zoon, ooit nog een kans maakt wordt toch wel betwijfeld hoor. En niet alleen omdat hem (en zijn familieleden) nogal wat processen wachten, maar gewoon omdat hij toch wel heel veel mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Of gewoon op onbeschaamde manier laten vallen toen ze het waagden het niet helemaal met hem eens te zijn. Ik weet echter niet of een presidentskandidaat geen strafblad mag hebben, al lijkt het waarschijnlijk. Maar inderdaad, in Brazilie lijkt dat goed mogelijk, na een paar jaar dan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma dec 28, 2020 05:45

Vier jaar is lang in de politiek en ook met een bejaarde van 74 jaar kan er in vier jaar veel gebeuren. Daarom vind ik het nogal voorbarig om nu al over een kandidatuur van trump in 2024 te spreken.

Ik denk zelf dat trump tot het laatste moment met zijn handtekening onder de covid bill gewacht heeft om te laten zien dat hij nog steeds de macht heeft en om in het middelpunt van de belangstelling te blijven staan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma dec 28, 2020 12:34

Volgens dit artikel onder druk van zijn eigen minister en partij.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... teunpakket



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » ma dec 28, 2020 15:12

Felix schreef:
ma dec 28, 2020 05:45

Ik denk zelf dat trump tot het laatste moment met zijn handtekening onder de covid bill gewacht heeft om te laten zien dat hij nog steeds de macht heeft en om in het middelpunt van de belangstelling te blijven staan.
Dat zou wel eens de beste verklaring kunnen zijn. Maar feit blijft dat hij misschien beter niet had kunnen gaan golfen en allerlei criminelen vrij te pleiten, in plaats van echt een beetje te regeren. Hij heeft in ieder geval zijn eigen partij geen goede dienst gedaan, en het land al helemaal niet. Maar dat is bekend, het gaat Trump om Trump, niets anders.

Persoonlijk denk ik dat hij over 4 jaar echt dement is, of overleden aan een hartvervetting. Dat klinkt misschien hard, maar hij IS tenslotte bejaarde. Net als Biden natuurlijk, maar die heeft een vice, en een goede ook. (Trump heeft nu ook Pence keihard laten vallen schijnt het)



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » ma dec 28, 2020 16:35

quasimodo schreef:
ma dec 28, 2020 12:34
Volgens dit artikel onder druk van zijn eigen minister en partij.
Hebben we dat al niet ergens anders ook gezien dat het president onder druk pas zijn handtekening onder een corona steun programma zette



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » ma dec 28, 2020 16:39

Ik ben wel benieuwd hoe de openlijke steun aan Trump vanuit de partij is na 20 januari. Zou me niets verbazen dat dan vele een gal gaan spuwen.
Zal de partij richting 2024 de kant van Trump kiezen of een ander langzaam op de voorgrond brengen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma dec 28, 2020 18:16

Ze zitten met een groot probleem. Als ze hem afstoten zal een groot deel op hem stemmen als hij als onafhankelijke kandidaat meedoet. En als ze hem aanhouden krijgt hij niet genoeg stemmen. Het is te hopen dat iets hem weerhoudt om mee te doen of Biden moet er een grote rotzooi van maken dan heeft hij weer kans.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma dec 28, 2020 18:37

Het neo-kolonalisme 2.0 onder de vermoedelijke nieuwe president Biden begint al vorm te krijgen.

De geschiedenis heeft geleerd dat het leiderschap van de Verenigde Staten in Latijns-Amerika weinig goeds heeft gebracht. Waarom er nu stemmen opgaan om het leiderschap van de Verenigde Staten in Latijns-Amerika te herstellen is mij een volstrekt raadsel.

https://www.foreignaffairs.com/articles ... pportunity



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di dec 29, 2020 00:08

Misschien al die mensen en drugs die elke dag over de grens komen. Je kan proberen de grens dicht te maken of proberen bij de bron wat te verbeteren. Beide lijkt geen gewenst resultaat te geven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 29, 2020 00:49

Ik weet niet hoe ik onderstaand filmpje moet duiden. Is er sprake van deelname, is het (anti-) Russische propaganda of is het gewoon waar. Één ding weet ik wel heel zeker Ukraine is een extreem corrupt land.

Oordeel zelf:




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 02:59

Het neo-kolonalisme 2.0 onder de vermoedelijke nieuwe president Biden begint al vorm te krijgen.
Kom nou Progresso, vermoedelijke nieuwe president Biden?
Biden wordt alleen geen president als hij tevoren een hartaanval krijgt o.i.d. of indien er een staatsgreep plaatsvindt (en de daarop volgende burgeroorlog?)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 29, 2020 03:08

Ik betwijfel inderdaad of Biden daadwerkelijk president wordt.

Er gaat nog een hoop gebeuren voor 20 januari.

Ik weet niet of het staatsrechtelijk kan, maar ik denk eerder dat Kamela Harris het wordt.

Bovendien sluit ik toevalligheden als hartaanvallen ook niet uit. Epstein heeft zichzelf ook opeens opgehangen in een zwaar beveiligde cel.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 03:53

Epstein heeft zichzelf ook opeens opgehangen in een zwaar beveiligde cel.
Hier in Brazilië worden gevangenen regelmatig gezelfmoord.

Mocht Biden nu sterven/aftreden dan treed Harris aan. Ik vind Biden steeds erg fragiel overkomen, ook voor de verkiezingsstrijd al. Er zou een maximumleeftijd voor kandidaten moeten komen.

Ik denk niet dat Pence op de zesde januari nog veel substantieels kan/zal doen. Doet hij dat wel en zou het lukken dan moet je vrezen dat er daarna geweldadige schermutselingen zullen ontstaan en dat trump dan misschien wint zonder de overwinning echt te kunnen incasseren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » di dec 29, 2020 13:42

Ik zie Biden niet de eindstreep halen, denk dat dit ook de opzet is. Het stokje vroegtijdig oversteken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 14:12

borsjea schreef:
di dec 29, 2020 13:42
Ik zie Biden niet de eindstreep halen.
Waarom denk je dat?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » di dec 29, 2020 14:52

Felix schreef:
di dec 29, 2020 14:12
Waarom denk je dat?
Ik denk dat hij zich zelf gedurende de termijn terug trekt en de weg vrij maakt voor Harris. Zou mij niets verbazen dat dit een onderdeel is van de tactiek. Het duo schap heeft positief gewerkt, zorg dat Harris de komende tijd ook op de voorgrond staat, als zij daarna dan tijdig de zetel over neemt kan zij haar populariteit uit proberen te bouwen denk dat ze bepaalde groepen, vrouwen en kleurlingen al vrij gemakkelijk wint wat haar al een voorsprong kan geven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 15:43

borsjea schreef:
di dec 29, 2020 14:52
Ik denk dat hij zich zelf gedurende de termijn terug trekt en de weg vrij maakt voor Harris.

Ah, ik begreep dat je dacht dat hij op 20 januari as. niet als president zou worden geïnstalleerd.

Ik denk niet dat hij nu al het plan heeft midden in de rit op te stappen als zijn gezondheid enz. hem tenmiste niet daartoe dwingt, maar misschien wel dat hij Pamela in 2024 als kandidate wil lanceren. Dan zou hij haar van af het begin al een duidelijk zichtbare en belangrijke rol moeten geven.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di dec 29, 2020 15:53

Ze wordt toch vice president een meer prominente positie na de president is er toch niet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di dec 29, 2020 16:15

quasimodo schreef:
di dec 29, 2020 15:53
Ze wordt toch vice president een meer prominente positie na de president is er toch niet.
Gewoonlijk zijn vice-presidenten niet meer dan decoratieve figuren die geen enkele werkelijke/beslissende rol spelen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 29, 2020 17:15

Voor al die anti-Trumpers die het schandalig vinden dat Trump zoveel leugens vertelde:

https://www.volkskrant.nl/cs-bb057ce4



Plaats reactie