Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma apr 03, 2023 17:09




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2023 14:56

IMG_20230405_094308.jpg
Die rechtzaak tegen presidentskandidaat Trump legt hem geen windeieren.

Precies zoals verwacht wordt de martelaarskaart met veel succes gespeeld.

Midden-Amerikaanse presidenten, geconfronteerd met de gevolgen van het wanbeleid van Biden en Kameel Harris lachen Biden en de Democraten uit en roepen luidkeels dat er sprake is van het uitschakelen van politieke tegenstanders op een wijze welke zelfs in hun eigen landen nooit is gebeurd.

De Republikeinen, Foxnews en diverse, ook gematigde podcasters, maken verfelijkingen met andere grote leiders die door hun regering werden vervolgd. Ghandi, Mandela en Jezus worden expliciet genoemd.

Bij de Republikeinen gaat men volgens de peilingen vol voor Trump, ipv de in mijn ogen veel intelligentere DeSantis. Andere kandidaten maken geen schijn van kans.


Ps. Kan een deep fake foto zijn, hoor. Ik heb het niet gecheckt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo apr 05, 2023 16:04

Precies zoals verwacht wordt de martelaarskaart met veel succes gespeeld.

Het maakt van trump geen minder zwendelende schoft.

Midden-Amerikaanse presidenten, geconfronteerd met de gevolgen van het wanbeleid van Biden en Kameel Harris lachen Biden en de Democraten uit en roepen luidkeels dat er sprake is van het uitschakelen van politieke tegenstanders op een wijze welke zelfs in hun eigen landen nooit is gebeurd.

Wat heb je toch ineens met presidenten uit Centraal-Amerika? Wat voor belang hebben ze op dit niveau, wat kan het schelen of ze al of niet lachen? Het is al de tweede keer dat je ze noemt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2023 17:15

Felix schreef:
wo apr 05, 2023 16:04

Wat heb je toch ineens met presidenten uit Centraal-Amerika? Wat voor belang hebben ze op dit niveau, wat kan het schelen of ze al of niet lachen? Het is al de tweede keer dat je ze noemt.
Iets met een zuid-grens. De enige taak van vice-president Kameel Harris. De vice-president die het anderhalf jaar lang vertikte om ook maar één van die presidenten van de betrokkene landen te bellen.
Felix schreef:
wo apr 05, 2023 16:04
Het maakt van trump geen minder zwendelende schoft.
Tja, zou goed kunnen. Het is jouw persoonlijke mening. De rechter mag zich er nu over buigen. Voorlopig is hij onschuldig.

Of het een goed argument is durf ik te betwijfelen. De huidige president en zijn familie en Democratische partijgenoten hebben wat dat betreft een reputatie hoog te houden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo apr 05, 2023 17:34

Tja, zou goed kunnen. Het is jouw persoonlijke mening. De rechter mag zich er nu over buigen. Voorlopig is hij onschuldig.

Het is de mening van een groot deel van de wereld.

Hij is op dit moment voor de VS wet onschuldig maar dat wil niet zeggen dat hij dat daadwerkelijk is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2023 18:51

Maar goed dat we wetten hebben en rechters die er over beslissen in plaats van Middeleeuwse volksgerichten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo apr 05, 2023 21:44

Maar goed dat we wetten hebben en rechters die er over beslissen in plaats van Middeleeuwse volksgerichten.

Natuurlijk, alhoewel jij er regelmatig blijk van geeft het er niet mee eens te zijn, zie bv. opperrechters, gezondheid, gevangenisregels, enz. De wet is een ding en die is belangrijk maar wettelijk niet veroordeeld worden is niet per se hetzelfde als onschuldig zijn of moreel juist.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2023 22:18

Felix schreef:
wo apr 05, 2023 21:44
De wet is een ding en die is belangrijk maar wettelijk niet veroordeeld worden is niet per se hetzelfde als onschuldig zijn of moreel juist.
Dat hebben we in Brazilië met Lula gezien.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo apr 05, 2023 22:41

Dat hebben we in Brazilië met Lula gezien.

Klopt, en zo zijn er veel voorbeelden.

Van flavio bolsonaro weten we bv. dat hij corrupt is, er zijn talloze bewijzen, maar omdat die volgens een bevriende rechter niet op toegestane wijze zijn verkregen worden ze niet gebruikt. Ook in de VS kun je schuldig maar met veel geld voor 'goede' advokaten een eind komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2023 23:33

Mooi dat je het wederom met me eens bent.

Wat overblijft is wat jij of ik dan wel moreel juist vindt. Mijn moraal is anders als die van jou.

Een voorbeeldje hadden we bij mijn verhaal over mijn gevangenisbezoek afgelopen zondag.

Jij vond het moreel verantwoordelijk dat ik wat paaseieren meenam om te voorkomen dat ik geweigerd zou worden om iemand te bezoeken.

Ik voel me op geen enkele manier bezwaard dat ik mij op deze manier een bezoek aan iemand heb kunnen brengen.

De persoon waar het om ging was gelukkig dat hij bezoek heeft gekregen. De bewakers hebben genoten van hun chocalade-ei. Lojas Americana was blij met de omzet . De Braziliaanse overheid was blij dat ze van die omzet 40% hebben gejat en ik was ook blij dat ik niet voor Jan Doedel 300 kilometer heb moeten rijden.

Heb ik iemand zijn gezondheid in gevaar gebracht. Hooguit die van de bewakers, want gezien de geschatte BMI van 35 denk ik dat die extra chocola niet goed voor ze was.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo apr 05, 2023 23:48

Heb ik iemand zijn gezondheid in gevaar gebracht.

Volgens de beleidsmakers wel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do apr 06, 2023 00:47

Felix schreef:
wo apr 05, 2023 23:48
Volgens de beleidsmakers wel.
Volgens alle wetenschappers en de WHO niet.

Ik kan er niets aan doen dat dat beleidsmakers gezondheidsmaatregelen als politiek instrument gebruiken.

Zowieso een weinig hoge pet op van beleidsmakers, politici en overheid.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do apr 06, 2023 02:49

Ik kan er niets aan doen dat dat beleidsmakers gezondheidsmaatregelen als politiek instrument gebruiken.

In gevangenissen heersen wel heel speciale toestanden met hun ontzettende overbevolking en het gebrek aan weerstand van de gedetineerden. Ik zie niet in wat gezondheidsrestricties in gevangenissen met een politiek instrument te maken hebben.

De personen die ik in NL ken die toch nog zo'n omicronbesmetting hebben gehad vertelden dat het toch echt wel een stuk zwaarder was geweest dan een behoorlijke griep.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr apr 07, 2023 14:01

Zelfs Rutte staat er beter voor.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr apr 07, 2023 17:57

In Nederland vindt een groter gedeelte dat Rutte tussentijds moet plaatsmaken laat staan dat ze vinden dat hij herkozen moet worden volgens de polls.

Maar binnen hun eigen partij hebben deze lui vaak voldoende steun onder hun leden en na de partij verkiezingen steunen de andere kiezers ze meestal omdat ze het partij belang wel steunen in nationale verkiezingen en worden ze alsnog de leider van het land.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr apr 07, 2023 18:05

De meerderheid in het door het volk gekozen parlement vindt het allemaal prima dat Rutte doorgaat.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo apr 09, 2023 01:57

Die Democraten schieten in hun eigen voet met het voeren van een politieke proces tegen Trump in New York.

Of de wereld nu echt zit te wachten op Trump betwijfel ik, maar dankzij de uiterst domme actie van de Democraten die door haat en rancune wordt geleid zitten we wel met de gebakken peren straks.


Enige hoop is dat DeSantis vice-president wordt.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo apr 09, 2023 03:11

Vraag het me af.

Er zijn meer republikeinen die Trump willen boven DeSantis. Maar als Desantis de kandidaat wordt zullen al die mensen waarschijnlijk hem wel kiezen boven Biden. En om president te worden heb je de kiezers nodig die niet per definitie voor de republikeinen is of voor de democraten. En in die groep is DeSantis waarschijnlijk veel populairder dan Trump.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » zo apr 09, 2023 13:47

Progresso schreef:
zo apr 09, 2023 01:57
Die Democraten schieten in hun eigen voet met het voeren van een politieke proces tegen Trump in New York.

Of de wereld nu echt zit te wachten op Trump betwijfel ik, maar dankzij de uiterst domme actie van de Democraten die door haat en rancune wordt geleid zitten we wel met de gebakken peren straks.


Enige hoop is dat DeSantis vice-president wordt.

Hoe kom je erbij dat de vervolging van Trump geïnitieerd is door de Democratische partij?
Ik hoor het graag.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » di apr 11, 2023 18:49

Dat is heel simpel: mensen die de propagandazender FOX NEWS (news tussen aanhalingstekens) geloven zijn er van overtuigd.

Het is zoals gewoonlijk de omgekeerde wereld. Als republikeinen roepen dat de rechtelijke macht gepoliticeerd is, komt dat omdat ZIJ alle moeite hebben gedaan om dat zover te laten komen. Als republikeinen menen dat Biden en/of zijn partij vervuld zijn van rancune en haat, komt dat omdat zij ZELF vervuld zijn van rancune en haat.
Het is daarom dat de rechter in kwestie, de aanklager en hun gezinnen door Trump worden uitgeschuolden en hun foto op sociale media worden gezet, met als voorspelbaar resultaat dat die doodsbedreigingen krijgen.

Het punt is: hun messias heeft tal van grotere en kleinere misdaden begaan, zijn hele leven al maar in het bijzonder toen hij helaas president werd. Nu de tijd is aangebroken om daarvoor verantwoording af te leggen probeert het domme kanonnevoer dat te voorkomen met gewelddadige acties. Dat doet Trump verder zelf niet, want hij heeft wel een grote bek maar is in het echt een schijtert.
Progresso, stop met je te laten misbruiken door een maffioso.

Overigens kwam er vandaag een nieuwe poll uit: nog maar 25% de amerikanen steunen Trump. Maar veel meer republikeinen, wat een interessant probleem (voor hun) oplevert: Trump wordt gekozen tot hun kandidaat en verliest vervolgings de verkiezingen. En als het zo doorgaat met de miskleunen van de MAGA mensen verliezen de Republikeinen ook alles in de komende jaren, is de verwachting bij commentatoren.

Maar ja, dat hoor je dus niet als je de meer betrouwbare media niet wilt geloven.



Plaats reactie